Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på julekalender til barna deres?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

500-1000 pr barn (har to) Innkjøpt august-oktober

Jenta 15 får sminke og hudprodukter, juleting, ny pepperkakeform ++ Liker ikke godteri så får ikke det. 

Gutt får juleting, sjokolade i helgene, reiseeffekter, dusjsåper, deo, ny pepperkakeform ++

Anonymkode: 232bf...1b6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi pleide å kjøpe Lego kalender til sønnen vår, da han elsket Lego. Husker ikke hva prisene var da han var barn, men nå koster de litt fra 380 til 500 og deromkring. Som denne til 350 f.eks. Alltid kjempestas.

lego-star-wars-75395-julekalender-2024.w

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men da kan du kjøpe ræl, jeg er enig med hun som sier de ikke vil ha ræl

Anonymkode: ee342...8ad

Jeg kjøper ikke pakkekalender i det hele tatt... Nettopp fordi jeg ikke vil ha ræl. Men jeg synes likevel at det er det man bør ha hvis man først skal ha pakkekalender. Husk at ungene ikke synes ting er ræl selv om vi voksne synes det.

Synes ikke pakkekalender skal være 24 julegaver.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1400 på en (sminke)kalender ungdomsjenta vår ønsker seg. Heldigvis har hun bursdag i slutten av november, så da blir kalenderen del av bursdagsgaven.

Anonymkode: d5279...d1a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke kjøpe ræl og heller ikke proppe de med godis hver dag, så blir en pakkekalender her. Kjøpt en del bøker, litt klær, kino billetter, teater billetter, godteri de lukene som er lørdag (i stedet for vanlig lørdagsgodt), lego ++. Det koster jo litt, men det er jo en del ting de uansett ville fått (f eks klær) og bøker kjøper jeg med meget god samvittighet.

Anonymkode: c1725...24e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tror du det stopper der? Tror du seriøst at de som bruker 2000 kr på adventskalender gir nøkterne jule- og bursdagsgaver og lærer barna måtehold resten av året? Selvfølgelig ikke! 

Anonymkode: 310cb...e47

Selvsagt kan de det🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunello skrev (11 timer siden):

Det er begrenset hvor store avslag man får. 

Eh ja om ikke 70% er bra nok så

du om det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maks 400 til sammen, de får en gave hver søndag i advent, så ligger litt under hundrelappen per gave egentlig. Ja, og i tillegg får de sånn billig sjokoladekalender.

Anonymkode: 4343b...7e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 18.45):

Og hvilken alder er de? Og hvilken/ hva slags kalender kjøper dere?

Anonymkode: 18c5c...adc

VG har en sak i dag om all søpla og kostnadene med alle adventskalendere. 
Synes folk skal slutte med disse svære kalenderne og heller fokusere på det mellommenneskelige ikke det materielle. 

Anonymkode: 284e9...61c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Eh ja om ikke 70% er bra nok så

du om det

Det aller meste som selges med 70% avslag er enten grovt overpriset, noe ræl ingen vil ha eller som oftest en kombinasjon av de to.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 åringen min hatet pakkekalender i fjor. Så i år får han en sjokolade kalender, det er det han selv vil ha! Jeg syns pakkekalender er koselig men det er jo han som skal ha glede av kalenderen, ikke jeg. 

Anonymkode: 3cc20...430

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er ikke gammel nok enda, men skal gi han samme kalender som jeg vokste opp med. Ett nytt (alderstilpassede) oppdrag hver dag som må utføres. På slutten av uken er det en gave til 100-150 kr. Den siste gaven 24.12 blir ekstra stor og fin, ca 200-250 kr. 

Oppdragene kan være å stable ett klossetårn like høyt som seg selv, gå alle trappene opp baklengs, hinke helt til postkassen, lage kake til selskap, gjøre en god gjerning for noen andre, tørke støv i trappen, lage ett måltid til familien, stå på hender  i x sekund osv osv. Noe gøy, noe godt, noe snillt og noe kjedelig. Litt av alt 😊 husker da jeg trente til befals opptaket var alle mine kalender oppgaver fysiske utfordringer. Ta 30 push ups (jeg klarte 20 dagen jeg fikk den, men skulle klare 30 innen jul), løpe 3000 m på x tid, hoppe og ta i taket med begge hender osv osv. Alt måtte dokumenteres 😁

Anonymkode: aa6b1...9db

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haribo kalender til begge barna. De er 7 og 12 år. Koster 160,- stk. Barna er superhappy.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To barn, en jente på 13 og en jente på 4 år. Blir ca 600 på 13-åringen og 400 kroner på 4-åringen.

Anonymkode: 92471...f1e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ca 200-400.  Har sånn brodert pakkekalender. Hvert år printer jeg ut endel bilder fra året som har gått som hen kan sette i albumet sitt. (Får evt nytt album i første luke). I helgene er det litt godteri eller nytteting som sokker, det e.l. i enkelte luker. Hen er i tenårene.

Anonymkode: ff29b...c5e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brukt 399kr til ene barnet og 169kr til det andre. 

Da valgte de type selv hvor ene ønsket lekebiler, andre ønsket smarties.

Varierer litt hvert år etter ønsker og økonomi hva de får.

I fjor fikk de hver sin til omtrent 1600kr hver. En lekefigur av et dyr og kort med fakta om aktuelt dyr hver dag ferdig pakket og nummerert. 

Helt greit begge deler tenker jeg. 

Dyrene har de og leker med fremdeles, samme vil kunne gjøres med årets lekebiler. Smarties blir spist opp🤷‍♀️

Anonymkode: 159f6...d0c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (29 minutter siden):

Det aller meste som selges med 70% avslag er enten grovt overpriset, noe ræl ingen vil ha eller som oftest en kombinasjon av de to.

Herlighet , nå må du gi deg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herlighet , nå må du gi deg

Gi meg md fakta? Jeg har to tenåringsdøtre og har sett hva de og deres venninner får i julekalenderen. Det er mye som ikke blir brukt mer enn en gang.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (6 minutter siden):

Gi meg md fakta? Jeg har to tenåringsdøtre og har sett hva de og deres venninner får i julekalenderen. Det er mye som ikke blir brukt mer enn en gang.

Og da besitter du fasiten da eller? Du har ikke fakta, du har dine erfaringer. Andre er kanskje flinke til å finne ting på tilbud som ikke er ræl. 

Anonymkode: e2320...579

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...