Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på julekalender til barna deres?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Wilma89 skrev (16 minutter siden):

Ja det er mye penger. Handler om at jeg ikke ønsker at kalendergavene bare skal være «ræl» eller godteri som vi egentlig ikke trenger. Mye av pengene brukes på ting som vi uansett ville kjøpt ved siden av som ullsokker, hansker, drikkeflaske, matboks osv. 

det blir vel fortsatt mye ræl når det er snakk om gaver fra kr 20-100? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går som regel et par tusen. Har litt forskjellig i pakkene, mye ting som trengs, julepysj, sokker, boksere, hansker, refleks, lue og lignende bruksting. Blyanter/visk med julemotiv, en bok/tegneserie, ekstra snacks i helgepakkene som nudler og sjokolade slikt tull. Så får han litt gamingpenger i pakkene som åpnes på søndagene, kanskje billetter til kino/teater/konsert, at vi bestiller noe mat en dag. Ja og så er det en liten sjokolade i hver pakke som regel kinder chocobons eller hva de heter.

Har hatt sånn noenlunde det samme i pakkene fra jeg begynte med kalender når han var liten sånn bortsett fra like mye snacks og gamingpenger da. :P Dette er jo ting han ville fått uansett men jeg legger det til en julekalender for kosen sin del.

Han hadde nok vært fornøyd med en enkel sjokoladekalender for han er ikke vanskelig men jeg innrømmer gladelig at julekalenderen hans er min og for jeg storkoser med med innkjøp og innpakking. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 1000 kr per barn. Kjøper en Lego pakke og deler det opp i 24.

Anonymkode: 475ef...112

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (26 minutter siden):

det blir vel fortsatt mye ræl når det er snakk om gaver fra kr 20-100? 

Mine får ikke gaver hver dag. De får gave fredag, lørdag og søndag😊 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ca 500 kr på kalenderen til 2-åringen. Ca halvparten er kjøpt nytt, ca halvparten på kjøp og salg grupper på fb 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir det en enkel sjokoladekalender.

De har akkurat fått gaver for ca 4000 hver etter en utenlandstur vi foreldrene var på. De ønsket det og foreslo selv «kule gaver» fra USA i stedet for kalender.

Anonymkode: 2f0ed...972

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

250 kroner hver. Det er to godteri-kalendere til hver, en Kinder og en Haribo.

Anonymkode: ab023...697

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og hvilken alder er de? Og hvilken/ hva slags kalender kjøper dere?

Anonymkode: 18c5c...adc

Minste 250 kr. En pokemon kalender. Og en billig sjokoladekalender.

De eldste på 16&18år får Rituals kalender av en i familien deres,jeg kjøper da hver sin billig sjokolade kalender til dem.

Så totalt,300 kanskje😊

Anonymkode: ca96f...5f4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wilma89 skrev (50 minutter siden):

Ja det er mye penger. Handler om at jeg ikke ønsker at kalendergavene bare skal være «ræl» eller godteri som vi egentlig ikke trenger. Mye av pengene brukes på ting som vi uansett ville kjøpt ved siden av som ullsokker, hansker, drikkeflaske, matboks osv. 

Ja det er jo noe helt annet, det er fornuftig. 

Anonymkode: 753b0...e3b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 kroner per stk 😄

Vokste selv opp med pakkekalender, men de vil helst ha sjokoladekalender. For å være ærlig har jeg ikke tid til å kjøpe inn og pakke inn heller, det er altfor mye annet å gjøre før jul. Hadde pakkekalender ett år, men har helst villet ha sjokoladekalender eller lego-kalender, så det er lettvint.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24,90,- per barn, var gått opp i pris i år dei billege kalenderane 😂 Har born på 5 og 7 år, og dei gledar seg til den fine, enkle sjokoladekalenderen 😊 har i tillegg bok kalender så vi les litt kvar dag :)

Synast det er sinnsjukt å bruke fleire tusen per born på kalender, ikkje rart born veks opp med høge forventningar og blir bortskjemte 🙈 gjeld sjølsagt ikkje alle, men fins nok av dei.

Anonymkode: 54dbe...6d3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir det null kroner i pakkekalender, prøver heller på å skvise inn noen ekstra gøye aktiviteter ila desember,- bading, kino, baking osv.  Julegavene blir store i år, så jeg seiler igjennom desember med god samvittighet uten den pakkekalenderen. 

Anonymkode: 088f8...b83

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To stk får Kinder-kalender (Rema) til 250kr/stk. Den siste får Flax-kalender (200kr). De fleste årene har vi gått i null med Flax-kalender, dvs gevinst tilsvarende prisen. Får se hvordan det blir i år!

Anonymkode: 72055...67a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

To stk får Kinder-kalender (Rema) til 250kr/stk. Den siste får Flax-kalender (200kr). De fleste årene har vi gått i null med Flax-kalender, dvs gevinst tilsvarende prisen. Får se hvordan det blir i år!

Et barn på vgs, en på ungdomsskolen og en andreklassing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,-  Tenker å ha rampenisse i år også. Datteren min vil ha rampenissen på besøk selv om hun har skjønt at det er jeg som ramper. 8-åring. Hadde bokkalender et år, og et år med lego, og det var helt greit, men verken lego eller bøker ble noe særlig brukt etterpå, så jeg kjøper det ikke igjen. Ellers er ikke gavekalender helt min greie men kommer sikkert til å gjøre det en eller annen gang når hun blir lei rampenissen. Hvis jeg ikke kommer på noe annet lurt. Sjokoladen som kommer i sjokokalendere, liker hun ikke og det skjønner jeg godt. 

Anonymkode: fc20b...88e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O kr

De fikk brodert julekalender når de var små med en pose med 24 forskjellige julekuler/figurer som de henger opp på kalenderen. De trekker da en figur ut av posen hver dag og henger opp på dagen. Dette har de da gjort siden de var små. Og er nå 18 og 19. Foreslo i fjord vi ikke trengte å ta frem, men de ønsket for de syntes det var så koselig å ta opp å telle ned

Anonymkode: e09cd...d32

• Liker 4
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nesten ingenting! De får to drops for hver dag og et Kinderegg i luke 24. og sånn er det med det :)  Jeg er verdens beste mor for barna mine uten å bruke flere tusen kroner på det tullet der! 

Anonymkode: 1aa3c...dac

Og andre lager nok ikke dyrere kalender for å være en bedre mor enn deg heller.

Man gjør det man selv ønsker/har lyst og mulighet til, uansett hva det er. 

Anonymkode: e2320...579

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 barn som får hver sin pakkekalender. Har kjøpt julekalender fra Forskerfabrikken på tilbud til kr 1000.- til de to eldste. Deler kalenderen i to og lar barna få halvparten hver. Fyller opp resten av lukene med div som tannkost, tannkrem, sokker, lørdagsgodt,  pepperkakehus, noen små leker ol. Noen av tingene er kjøpt på salg allerede, slik som pepperkakehus ble kjøpt billig etter jul i fjor og har lang holdbarhet.  Hver kalender kommer på ca 800.-  

minstemann får en duploeske (kjøpt på salg) som jeg deler opp i flere gaver, litt klemmer og hårstrikk, perler, truser, lørdagsgodt osv. hennes kalender kommer vel på ca 600.- 

om det trengs nye penklær til jul blir det evt. en del av julekalenderen også. Da blir julekalenderen dyrere, men fylles med ting jeg måtte kjøpt uansett. (Det samme gjelder pepperkakehus som vi uansett skal sette sammen og pynte til jul, lørdagsgodt og forbruksvarer) 

Anonymkode: 8e9df...df5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutt på 8, han får pakkekalender. Jeg elsker å lage pakkekalender. Ble vel på rundt 700 kr. Fra butikker som Lavprisbutikken, Billigmarkede, Normal, Europris, og dagligvarebutikk. Tingene jeg har kjøpt er : slim, sprettball, klemmeleker, nøkkelring, refleks, kortspill, spinner, skolesaker, trylletriks, godteri, sokker, boxser, lue, hansker, og litt dilldall 😃

Anonymkode: 92bf9...569

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 barn på 5-12 år, de får pakker til omtrent 200 kr stk totalt, det er veldig mye fra loppemarked og bruktbutikk (små lekedyr, biler, barbiedukker og sånt), pluss litt godteri kjøpt på tilbud (en kindersjokolade eller liten dropseske). 

Og så får de en sjokoladekalender til 20 kr stk i tillegg, litt unødvendig men. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...