AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:42 #21 Del Skrevet søndag kl 16:42 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har bestemoren vært syk en stund så går en grense for hvor lenge han må dulle med ts. Spør ts om han da eller skal alt handle om henne? Det er trist når noen dør, men du er voksen og har vært heldig som var hatt din bestemor så lenge. Anonymkode: c1414...d96 Men han fikk jo vite om det bare denne onsdag Anonymkode: df496...8a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:46 #22 Del Skrevet søndag kl 16:46 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men han fikk jo vite om det bare denne onsdag Anonymkode: df496...8a6 Ok, han har sagt at du må si fra hvis du trenger å prate om det. Da må du gjøre det. Han er ikke en venninne som bare forstår det. Si rett ut at du trenger å prate om deg og ditt. Kanskje han forteller deg om hverdagen sin for å få deg på andre tanker. Noen vil jo ha litt avveksling og ikke bli spurt hvordan det går hele tiden. Anonymkode: c1414...d96 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet søndag kl 16:53 #23 Del Skrevet søndag kl 16:53 Jeg er av de som ikke nødvendigvis vil snakke om sånne ting og stort sett synes det er helt greit at andre ikke spør så mye, jeg vil heller styre det selv (og er derfor heller ikke den første som spør andre om sånt). Hvis du ikke har nevnt noe om dette, hverken om hennes tilstand eller dine følelser, i dagene etterpå, er det ikke så rart at han tenker at du foretrekker å ikke snakke om det. Men snakk med han om det heller enn å sittte og gnage på det alene - han høres jo ut som om han bryr seg, selv om han ikke viser det på ønsket måte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjokoladeelskeren Skrevet søndag kl 16:56 #24 Del Skrevet søndag kl 16:56 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ok, han har sagt at du må si fra hvis du trenger å prate om det. Da må du gjøre det. Han er ikke en venninne som bare forstår det. Si rett ut at du trenger å prate om deg og ditt. Kanskje han forteller deg om hverdagen sin for å få deg på andre tanker. Noen vil jo ha litt avveksling og ikke bli spurt hvordan det går hele tiden. Anonymkode: c1414...d96 Er mye mer logisk at en kjæreste spør om hvordan det går når han vet at hun har det vanskelig, fremfor at hun skal måtte si at «i dag har jeg det tungt, nå må du snakke med med og vær der for meg». Man burde vel skjønne selv at man skal vær der for kjæresten som har det vanskelig uten å bli bedt om å skulle gjør det… 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet søndag kl 17:40 #25 Del Skrevet søndag kl 17:40 AnonymBruker skrev (1 time siden): Herregud! Det er jo utrolig leit likevel! Anonymkode: 96d1f...aad Bedrøvelig, trist og leit. Jada, men naturens gang og noe som ikke skaper oppstandelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjokoladeelskeren Skrevet søndag kl 17:44 #26 Del Skrevet søndag kl 17:44 Brunello skrev (1 minutt siden): Bedrøvelig, trist og leit. Jada, men naturens gang og noe som ikke skaper oppstandelse. Mener du virkelig at man ikke skal kunne forvente trøst og omsorg av partner når man er knust over at noen av ens nærmeste er meget alvorlig syk? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:20 #27 Del Skrevet søndag kl 18:20 Sendte han en melding nå og spurte om han hadde tid til å snakke, «ikke akkurat nå, om 40 min?» var svaret. Greit nok tenkte jeg, helt til jeg fant ut at grunnen til at han ikke hadde tid var fordi han gamet…fyyy så skuffet jeg er… ts Anonymkode: 3763b...bf8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet søndag kl 18:33 #28 Del Skrevet søndag kl 18:33 sjokoladeelskeren skrev (47 minutter siden): Mener du virkelig at man ikke skal kunne forvente trøst og omsorg av partner når man er knust over at noen av ens nærmeste er meget alvorlig syk? Man skal forvente omtanke og trøst, men man kan ikke la eldre menneskers sykdom pg død påvirke livet ut over at man synes det er vemodig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:26 #29 Del Skrevet søndag kl 21:26 Brunello skrev (2 timer siden): man kan ikke la eldre menneskers sykdom pg død påvirke livet ut over at man synes det er vemodig. Jo. Anonymkode: 5720e...6d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet søndag kl 21:47 #30 Del Skrevet søndag kl 21:47 sjokoladeelskeren skrev (3 timer siden): Mener du virkelig at man ikke skal kunne forvente trøst og omsorg av partner når man er knust over at noen av ens nærmeste er meget alvorlig syk? Det er likevel som Brunello sier, at bestemor er en eldre dame og alle har opplevd å miste besteforeldre, så det oppfattes ikke som like dramatisk som å miste et barn eller et søsken eller en forelder i ung alder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet søndag kl 21:52 #31 Del Skrevet søndag kl 21:52 Jeg synes ts skaper unødvendig drama rundt dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjokoladeelskeren Skrevet søndag kl 22:07 #32 Del Skrevet søndag kl 22:07 Grüner skrev (16 minutter siden): Det er likevel som Brunello sier, at bestemor er en eldre dame og alle har opplevd å miste besteforeldre, så det oppfattes ikke som like dramatisk som å miste et barn eller et søsken eller en forelder i ung alder. Jeg tenker at uansett om det hadde vært bestemoren, oldemoren eller tipp-oldemoren så har ts like lov til å bli lei seg når hun mister de. I mitt hode er det ikke et spørsmål om hvorvidt ts har lov til å vær lei seg over å miste noen hun er glad i, men det faktum at ts er lei seg, og det vet kjæresten hennes, og da viser man omsorg og føler opp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:58 #33 Del Skrevet mandag kl 06:58 sjokoladeelskeren skrev (13 timer siden): Er mye mer logisk at en kjæreste spør om hvordan det går når han vet at hun har det vanskelig, fremfor at hun skal måtte si at «i dag har jeg det tungt, nå må du snakke med med og vær der for meg». Man burde vel skjønne selv at man skal vær der for kjæresten som har det vanskelig uten å bli bedt om å skulle gjør det… Nei, folk er ulike. Jeg liker ikke spørsmål. Om jeg vil prate om noe så tar jeg det opp selv. Har opplevd å miste mamma, og spørsmål i tide og utide, selv fra mannen, ville jeg ikke ha noe av. For det er jo mulig ikke det jeg vil prate om akkurat da, mulig har jeg en god dag uten tanker, med mer. Har venninner som deg. De er stille, forventer du skal stille riktig spørsmål, og blir snurt når du i farten glemmer at de begynte i ny jobb forrige uke, eller at junior har begynt på skolen. Slike er utrolig slitsomme. Ønsker du å dele - så snakk. Anonymkode: 41581...33f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå