Gå til innhold

Hva tenker du når du dater en dude fra arbeider- eller middelklassen og han sier han bare hører på klassisk musikk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er ikke det ganske "try-hard"? Lissom late som han er kultivert og tar del i overklassens kultur?

Anonymkode: 1c125...b72

🤦‍♀️

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er ikke det ganske "try-hard"? Lissom late som han er kultivert og tar del i overklassens kultur?

Anonymkode: 1c125...b72

Try hard? Du tuller nå? 🤣 Klassisk musikk er ikke bare for overklassen. 

Anonymkode: f1346...687

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på holdningene hans rundt musikken. Om han ikke tåler annen musikk av en ellerannen grunn slikt at det begrenser meg ville jeg sett negativt på det. Eller om han insisterte på at klassisk musikk skulle spilles og nytes i alle sammenhenger uten unntak for eksempel.

Om han bare foretrekker klassisk over all annen musikk uten noe mer om eller men hadde jeg ikke tenkt noe over det. Jeg liker også klassisk musikk selv om jeg foretrekker variasjon.

Anonymkode: 4809b...a90

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt at vi to nok neppe hadde passet sammen på fest, ellers ingen verdens ting. Folk må få høre på nøyaktig hva de ønsker for min del. Skulle jo bare mangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer fra arbeiderklassen, og tilhører vel nå middelklassen, har alltid likt klassisk musikk. Trenger ikke late som. Og vi har vel knapt noen overklasse i Norge.

Anonymkode: 67c7a...ea7

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PITTY skrev (Akkurat nå):

Ja håper ikke fastlegen min hører på svensktopp. Da er det bare å bytte..

😂

Enig.

Anonymkode: f6305...034

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeiderklasse her og, men jeg har musikalsk bakgrunn og liker klassisk. Hvis noen har problemer med det får det virkelig være deres problem. Musikk er for alle. Ganske ferdig med typer som stadig skal komme med kommentarer som "åh, er du blitt sånn du nå?", "åh, gjør det bare for å virke kul?". Jeg får utelukkende slike kommentarer fordi jeg nettopp er veldig ukul, men jeg har god smak og liker å gjøre kule ting.

Anonymkode: 85562...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å drite i den litt tullete klassevinklingen i spørsmålet ditt, siden du viser liten forståelse for hva klasse faktisk er, men jeg kan svare på musikkdelen. Det er jo den interessante delen uansett. 

Jeg møter stadig folk som nesten utelukkende hører på en type musikk, og tenker nesten alltid at det er litt synd på dem og at de går glipp av masse. Enten det er metal, klassisk, jazz eller listepop. Min fordom er også at de som bare hører på en type musikk er nokså lite åpne for nye ting, og dermed ikke så spennende å være sammen med heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...