Gå til innhold

Takk til alle fotgjengere som bruker refleks i høstmørket ​ 😊 ​

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 21.20):

Refleksvest er så sinnsykt upraktisk å gå med. Vinterjakke er jo veldig omfangsrik i i utgangspunktet, og selv XL vest ser  (og kjennes) fort ut som ei stappa pølse.

Har brukt en del refleksbånd på armene, men de sklir av. Har mista mange av dem.

Reflekser er ihvertfall håpløst å feste på ei boblejakke. De hopper av. Alle sammen.

Det beste er nok refleksbånd og hodelykt.

Anonymkode: d30a9...334

De har refleks spray på butikken, den er usynlig ellers men synes ved lys. Jeg har sprayet en gammel jakke med det og det fungerer veldig bra! Bare et tips

Anonymkode: 87b3a...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som maskulin og dominant mann er sykkelhjelm, redningsvest og refleks er tre ting du aldri vil se meg i nærheten av. 

Anonymkode: 0f834...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig! Og en ekstra klapp på skulderen til meg som deler ut reflekser til alle mørke mennesker som skryter av at jeg bruker refleks 😅

Anonymkode: 21042...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Som maskulin og dominant mann er sykkelhjelm, redningsvest og refleks er tre ting du aldri vil se meg i nærheten av. 

Da håper jeg du har meldt deg som organdonor 🙄 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

:hoho:

Anonymkode: b0c88...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her innrømmer jeg at jeg hvert eneste år blir overrasket utover i september hvor fort det blir mørkt om kvelden. Men jeg bruker refleks enten refleksvest eller refleks rundt armen.

Anonymkode: 8d21b...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Da tar jeg det som en selvfølge at du har meldt deg som donor på sykehuset.

Anonymkode: 8d21b...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (10 timer siden):

Da håper jeg du har meldt deg som organdonor 🙄 

Forskningen viser at når folk sikrer seg på ulike måter, for eksempel ved å bruke sykkelhjelm, refleks eller redningsvest, så tar de også større risiko enn de ellers ville ha gjort. For eksempel vil jeg, når jeg går ute i mørket uten refleks, aldri ha noen forventning om at biler ser meg. Jeg vil derfor oppføre meg deretter. Hadde jeg gått med refleks derimot, hadde jeg opptrådt på en måte som nok hadde medført at risikoen jeg tok overgikk den ekstra sikkerheten en refleks gir.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forskningen viser at når folk sikrer seg på ulike måter, for eksempel ved å bruke sykkelhjelm, refleks eller redningsvest, så tar de også større risiko enn de ellers ville ha gjort. For eksempel vil jeg, når jeg går ute i mørket uten refleks, aldri ha noen forventning om at biler ser meg. Jeg vil derfor oppføre meg deretter. Hadde jeg gått med refleks derimot, hadde jeg opptrådt på en måte som nok hadde medført at risikoen jeg tok overgikk den ekstra sikkerheten en refleks gir.

Og hva er problemet ditt med å bruke refleks? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (7 minutter siden):

Og hva er problemet ditt med å bruke refleks? 

Hva er problemet ditt med at jeg ikke gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva er problemet ditt med at jeg ikke gjør det?

Du har et ønske om å bli påkjørt? Så da spør jeg igjen, hvorfor bruker du ikke refleks? Er det så himla vanskelig å svare på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker de som bruker refleks er noen store egoister. Tenker kun på seg selv.

Alle de andre vil gjerne ofre seg selv for at andre skal kunne motta fungerende organ fra de når de blir påkjørt en mørk høstkveld.

[/ironi]

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker de som bruker refleks er noen store egoister. Tenker kun på seg selv.

Alle de andre vil gjerne ofre seg selv for at andre skal kunne motta fungerende organ fra de når de blir påkjørt en mørk høstkveld.

[/ironi]

De som bruker tefleks er noen store egoister?? Hæ??😨 

Anonymkode: ab9ba...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De som bruker tefleks er noen store egoister?? Hæ??😨 

Anonymkode: ab9ba...b06

Ja? Tenk hvor mange liv en som blir påkjørt kan redde som organdonor.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at dere tillater denne tråden å gå så av skaftet. Ingen her som har bedre ting å gjøre?

Anonymkode: 7739f...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor et sted med mye tungtrafikk en vei og bolig bebyggelse langs uoversiktlig vei. Her ferdes folk til og fra jobb, skole og barnehage. Det går skolebuss grunnet farlig skolevei, men det hjelper ikke når barna går i mørke klær uten refleks. Opplevd flere ganger at barn har løpt over veien der det er farlig sving/uoversiktlig fordi busstoppet er på andre siden. Er ikke fotgjengerfelt. Er så klart vi bilister som skal passe på, men ingen vil ligge under en bil fordi om. Holdt på å kjøre på en selv og kjørte langt under fartsgrensen. Han løp over veien fordi han så meg (så det ut som) og ville komme over etter vennene jeg så nettopp var kommet på andre siden. Han var helt mørk som asfalten. Ingen refleks. Ikke en liten på sekken en gang. 

Foreldre bør passe på og dersom barna ikke vil ta på refleks, så finnes det andre løsninger. Feks strykemerker til sekk. Refleksbånd om de nekter å bruke vest. Refleks garn til luer og hansker, reflekstape til sko osv. 

Voksne som ikke bruker refleks langs vei er utrolig plagsomt. Hva tenker de på? Bruker selv vest, og ser mange gjør det her. Men så har man de som bare ikke klarer å tenke. Noen går til og med tur med hunden uten refleks på huden din valser rundt her og der, litt ut i veien osv.

Anonymkode: e5563...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mardina skrev (8 timer siden):

Du har et ønske om å bli påkjørt? Så da spør jeg igjen, hvorfor bruker du ikke refleks? Er det så himla vanskelig å svare på? 

Hvis du er avhengig av at noen går rundt med refleks for ikke å kjøre på dem, så bør du la bilen stå. Det er helt vilt at du stiller et slikt spørsmål, om jeg vil bli påkjørt?? Det er du som kjører rundt i 1,5 tonn med stål, det er din oppgave å påse at det er trygt der du manøvrerer, ikke alle andre sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvis du er avhengig av at noen går rundt med refleks for ikke å kjøre på dem, så bør du la bilen stå. Det er helt vilt at du stiller et slikt spørsmål, om jeg vil bli påkjørt?? Det er du som kjører rundt i 1,5 tonn med stål, det er din oppgave å påse at det er trygt der du manøvrerer, ikke alle andre sin.

Og det er din oppgave å være synlig for bilister, når det er mørkt ute 🙄 Men du har tydeligvis vondt for å gjøre akkurat det, så da håper jeg du står oppført som organdonor i går..... 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Skjønner ikke at dere tillater denne tråden å gå så av skaftet. Ingen her som har bedre ting å gjøre?

Anonymkode: 7739f...ed2

Refleks er såpass viktig på denne tiden av året, så jeg synes absolutt tråden er riktig å opprette. Mange er altfor sløve med å bruke refleks 👎

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...