Gå til innhold

Jeg har så inni satan så mye mynter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gå deg en tur og slipp fra deg mynter på bakken her og der? Kanskje noen barn finner dem, eller barnslige folk som meg, og du lyser opp dagen deres litt 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Forskjell å betale med sedler og kronestykker. 

Anonymkode: 87151...bc9

Nei det er det ikke. Det er bare å hiv dem nedi. Tar ikke lang tid. Hva skal du med all den tiden du får til overs? Sitte på pc? Sitte med mobilen? Det går bare noen få sek. Det klarer du å vente på altså. 

Anonymkode: a18a1...3ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva slags sted er det du handler som « dem « leter etter røyk? 
jo , det blir kø av kontanter, og  spesielt av masse mynter. 

Anonymkode: 506d4...c72

Dem som jobber der. For no er dem lik alle røyk pakkene og snus pakkene. Så med en gang noen skal ha noe annet enn det alle andre skal ha så må dem lete litt. Går lik lang tid det som når jeg betaler med kontant. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei det er det ikke. Det er bare å hiv dem nedi. Tar ikke lang tid. Hva skal du med all den tiden du får til overs? Sitte på pc? Sitte med mobilen? Det går bare noen få sek. Det klarer du å vente på altså. 

Du syns det går like raskt å betale med 200 kr i kronestykker, og en 200 lapp? Det tar ikke noen få sekunder. 

Anonymkode: 87151...bc9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva faen skal jeg gjøre med dem? 

Anonymkode: 36d05...520

Er du ute etter medfølelse..? 😅🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

I banker og enkelte matbutikker kan du helle de ned i en maskin som teller de automatisk. Du kan sette de inn på kortet eller få ut i kontanter. 

Anonymkode: 65153...0f2

Jeg var i samme situasjon og gikk til banken min for å få vekslet dem inn.  Den ansatte gikk med på det, men ble sur og sa at tellemaskinen i hovedsak var for barn med noen få kroner på sparebøsse.

Anonymkode: 52dfa...265

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg var i samme situasjon og gikk til banken min for å få vekslet dem inn.  Den ansatte gikk med på det, men ble sur og sa at tellemaskinen i hovedsak var for barn med noen få kroner på sparebøsse.

Anonymkode: 52dfa...265

Hva slags tullebank har du? Banken her har ingen problemer ved bruk av tellemaskinene selv om du kommer med tusenvis av kroner i mynter

Anonymkode: 16dc0...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I noen matbutikker må man stå og putte ned en og en mynt. Men hos noen er det skål hvor man bare kan tømme oppi, så bruk de opp der 😛 extra som har det her hos oss i hvertfall. Da går det fort og er ikke til plage for noen.

om du har veeeldig mye, så bruk en håndfull hver gang du handler. Du kan fint putte nedpå så mye mynt du har, og så betale resten på kort.

Anonymkode: 7b1e2...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Du kan bli en av de klønene som betaler med kontanter på butikken og lager milevis med kø!

Anonymkode: e4b22...9d0

I motsetning til de klønene som ikke har penger på vippskontoen sin/de som ikke får appene til å funke/de som har utladet telefon 🙄

Anonymkode: b009f...f27

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg putter på noen mynter når jeg handler på rema. Handler på formiddagen når det er lite kø men synes vi som ikke har apper skal ha rett til å eksistere også. Er noe dritt at jeg må gå med bøyd nakke og skamme meg og unnskylde meg fordi jeg  har kontanter. Jeg spør alltid først om de vil ha mynter og putter oppi mens de bipper varene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Så man skal aldri betale med kontanter da eller? Jeg betaler med kontanter inni mellom jeg. Lager ikke noe mere kø jeg enn de som skal handle røyk når dem leter etter det. Eller snus. 

Husker snus var et helvete når jeg jobbet i butikk. Jeg så ikke forskjell på de 20 forskjellige skruf og nå har jo alle fått lik emballasje også. Var heller ikke alle som skjønte at vi kun hadde snus og røyk i den ene kassa og så måtte vi kaste røyk og snus til hverandre vi som satt i kassene. Savner det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen banker tar imot store mengder mynt, enklere hvis du er i Oslo, sikkert noen i de fleste byer som har mynt mottak. Google det.

Her i Oslo er det mynt på Norges bank og DNB Karl Johan ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I min bank er det tellemaskin i gangen inn til banken. Ved siden av minibanken. Den tar mynter og sedler, og det går rett inn på konto. Regner med det er flere banker som har denne ordningen? Du slipper til og med å snakke til noen 😉

Anonymkode: 023f9...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 13.36):

Jeg har så inni satan så mye mynter

Hva faen skal jeg gjøre med dem? 

Anonymkode: 36d05...520

For det første: Slutt å banne, vask munnen din med såpe, og tenk konstruktivt. Onkel Skrue har også mange mynter, men han ser ikke på dette som et problem.

Det man gjorde før i tiden med mynter, var å putte dem i en sparebøsse der man kunne se hvor mye man hadde samlet opp:

608d3de90ea54.jpeg

Sparebøssen over er riktignok ikke tilpasset de nye myntformatene som kom i 1990-årene, men man kan fortsatt bruke en sparegris:

piggy-bank-with-hammer-home-flying-tiger

Anonymkode: 8df87...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Så man skal aldri betale med kontanter da eller? Jeg betaler med kontanter inni mellom jeg. Lager ikke noe mere kø jeg enn de som skal handle røyk når dem leter etter det. Eller snus. 

Det hadde vært en fordel ja. Burde vært ulovlig å betale med kontanter om det var kø i butikken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det hadde vært en fordel ja. Burde vært ulovlig å betale med kontanter om det var kø i butikken.

Og hva skal man så gjøre med dem som bruker ti minutter i kassen med forklaringen "kortet virker ikke" mens køen bak dem blir lengre og lengre ...?

Anonymkode: 8df87...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...