Gå til innhold

Alvorlig syke naboer i veggen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Curlyme skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker heller på de stakkars menneskene dere skal selge dette til. Dere må opplyse om dette.

De må opplyse om det, men for alt man vet, kan det godt være at det ikke blir så ille for de som kjøper.

Anonymkode: ad771...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

(Ulysses av James Joyce har lange setninger (4000 ord) uten avsnitt. Rart at folk klarer å lese sånt, mens her på KG klarer de ikke å lese korte setninger uten avsnitt på norsk en gang) 

Siden ord er ord og innhold, form og format er uviktig? Jeg har lest Septologien til Jon Fosse, tre bind helt uten avsnitt og tegnsetting - det er noe helt annet enn enn et KG-innlegg som bare er skrevet med dårlig grammatikk. Ser du ikke forskjell på det, har du neppe faktisk lest Ulysses...

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite lurt klage på bråk fra naboer når man selv er naboen fra helvete.

Anonymkode: 977a0...4fa

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ut som dere er veldig bråkete, ts. Og hva er greia med å gi fremmede folk diagnoser og involvere naboer (??!)

Håper du opplyser de som skal kjøpe huset ditt om nabokonflikten. 

Har ikke opplevd dette, nei. 

Anonymkode: 01767...30e

Et eksempel på hvordan snu innholdet i et innlegg kun for å "ta TS"

Gratulerer. Du er et perfekt eksempel på hvordan mange kommuniserer på KG

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lite lurt klage på bråk fra naboer når man selv er naboen fra helvete.

Anonymkode: 977a0...4fa

Igjen et eksempel 

Et helt urasjonellt innlegg uten rot i virkeligheten. Kun for å skulle angripe TS.

For det er det man gjør på kvinneguiden. Man skal "ta ts" 

Merkelig fenomen! Lurer på hvorfor det er slik.... jeg tenker at du som skriver dette innlegget sannsynligvis har det vondt inni deg. Og trenger å få ut "faenskapet" og da er på leting etter steder å tømme din frustrasjon.

Jeg håper du snart får det bedre i ditt liv! 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For slike psykopater er det et psykologisk spill. De er ikke fremmede for trusler, makt, og hevn. Det beste du kan gjøre er å leve livet som normalt, ikke begrense dere, snarere tvert imot. MEN, når de er illsinte så er deres beste maktmiddel latter og slenge igjen døra. Overse bråket fra veggen, skru heller opp lydnivået og vent dem ut. Aldri vis frykt. Aldri gå inn i en diskusjon (bare si "jada jada" og gå videre) aldri bli provosert ( den frustrasjonen kan du lufte ut hos mannen). Også ville jeg satt opp eget overvåkningskamera utenfor egen dør, tittet markere de opp på den hvis de skal snakke på døren og sagt at du tar opp hvor gærne de er.

Vis at de ikke ha makt over livet deres. Det er eneste måten å få de til å gå lei av å holde på (når det har motsatt effekt) og de kommer til å klikke på hverandre.

Anonymkode: 7ceae...072

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (6 minutter siden):

Igjen et eksempel 

Et helt urasjonellt innlegg uten rot i virkeligheten. Kun for å skulle angripe TS.

For det er det man gjør på kvinneguiden. Man skal "ta ts" 

Merkelig fenomen! Lurer på hvorfor det er slik.... jeg tenker at du som skriver dette innlegget sannsynligvis har det vondt inni deg. Og trenger å få ut "faenskapet" og da er på leting etter steder å tømme din frustrasjon.

Jeg håper du snart får det bedre i ditt liv! 

Hva er det folk skriver innlegg for da? Det kommer jo fram at familien til ts er bråkete, i tillegg setter ts diagnoser på naboene og svarer seg selv med støttende svar i tråden før noen andre rekker og svare? Så hva forventes, stående applaus? 

dette med og « ta ts» går jo igjen som kritikk her, men igjen så lurer jeg på hvorfor folk skriver innlegg? Er det kun for og bli jattet med? Ts har alltid rett i alt? Ville jo tro ulike tilbakemeldinger er mer nyttig. Om ikke kan man jo skrive dagbok, eller gjøre som ts her, snakke med seg selv og støtte og være enig. 

Anonymkode: cd709...519

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan du ikke ha avsnitt? Sykt vanskelig å lese innlegget ditt

Anonymkode: 48107...411

Derfor gadd jeg ikke lese...

Anonymkode: 17f37...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (28 minutter siden):

Siden ord er ord og innhold, form og format er uviktig? Jeg har lest Septologien til Jon Fosse, tre bind helt uten avsnitt og tegnsetting - det er noe helt annet enn enn et KG-innlegg som bare er skrevet med dårlig grammatikk. Ser du ikke forskjell på det, har du neppe faktisk lest Ulysses...

Mangler det ikke et ord i første setning? Hva har det andre du skriver med innlegg nr 2 å gjøre, som svar på HI? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva er det folk skriver innlegg for da? Det kommer jo fram at familien til ts er bråkete, i tillegg setter ts diagnoser på naboene og svarer seg selv med støttende svar i tråden før noen andre rekker og svare? Så hva forventes, stående applaus? 

dette med og « ta ts» går jo igjen som kritikk her, men igjen så lurer jeg på hvorfor folk skriver innlegg? Er det kun for og bli jattet med? Ts har alltid rett i alt? Ville jo tro ulike tilbakemeldinger er mer nyttig. Om ikke kan man jo skrive dagbok, eller gjøre som ts her, snakke med seg selv og støtte og være enig. 

Anonymkode: cd709...519

Jeg tolker det som TS er som en vanlig småbarnsfamilie. Da er det naturlig at noe bråk vil forekomme. Og er helt innafor den Norske lov. 

Naboen virker jo definitivt ikke frisk. Jeg kjenner til flere sånne naboer. Litt oppi veien der vi bodde før bor det en gal amerikaner og hans familie og jeg vet hvordan han oppfører seg mot folk rundt seg. Hans nærste naboer har blitt byttet ut 3 ganger på 5 år fordi ingen orker mer. Så sånne folk finnes! 

Det er en ganske forferdelig situasjon å havne ved siden av sånne folk! 

Da jeg var liten så hadde vi en nabo som ringte politiet om han så vår hund gjøre fra seg i vår hage. Det nektet han å se på via sitt vindu sa han. Og vi bodde på landet med 3 måls tomt

Endret av Rucula
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor jeg skal starte. Kort fortalt så kjøpte vi byggeprosjekt-funkistomannsbolig. Alt var drømmefylt, med perfekt lite nabolag med barn som løp her å der. Det bodde en annen mann og dame med to barn vedsiden av. De var kjempehyggelige og det var gjensidig støynivå. Dessverre ble det til at de ville flytte til der kona vokste opp, så da solgte de boligen.Det flyttet da inn et par uten barn som var på vår alder. Vi ble veldig lei oss da vi trudde det var et annet par som skulle kjøpe boligen, som vi hadde hilst på, som også hadde barn. Men vi tok da dette paret med åpent sinn og mot. I starten gikk det fint, men både jeg og mannen min la jo fort merke til at dette var mennesker som var unormalt isolert og svært sjeldent har besøk eller drar på besøk.. Det startet med at begge barna vår var syke, og mannen min spurte naboen pent om det var mulige og avslutte saginga tidlig, på en RØD dag, da vi egentlig ikke bryr oss om slike ting, men tenkte vi kunne spørre. Det ble møtt med en veldig annerledes tilnærming, der han er super frekk og er truende i oppførsel på grunn av et spørsmål. Mannen min ble sjokkert, da han ikke forstod hvordan i alle dager noen fremmende kan oppføre seg slik mot ukjente folk. Naboen sa at han klager ikke på oss. når han hører barna å bråk inne hos oss, det var det han skulle bruke mot oss da. Etterpå så gikk alt skeis. De begynte og skulle blande seg i alt mulige ting-alt fra vaskemaskinen bråke til at musikken var for høy når vi trente i gangen nede- mellom kl 18:00-20:00(musikken var ikke høy). Dem bygger ting her å der uten felles samtykke. De driver mye med psykisk terror, der de banker og hopper i veggen, når barna vår leker og løper inne sammen med besøk osv. i sommer så hadde vi en fin start på morgen, der jeg gledet meg til min første utenlands jobb tur, barna hadde førstemann til vindu. Plutselig smeller det i veggen, og jeg å mannen min ser på  hverandre og tenker hva i alle dager. Barna leker fortsatt, og da banker det  på døra vår. Vi møter naboene med kan dere slutte å bråke. Vi prøver å fortelle at klokken er 09:00 og barna koser seg. Nabo mannen knytter nevene og går opp i ansiktet på mannen som han skulle til å slå foran barna våre. Og hever stemmen, og skjønner ikke at det er barna som «bråker», det var vi voksne som bråket sa han. Dette eskalerte seg på et giftig nivå der vi alle begynte å skrike til hverandre.. Kona er mye verre for det er flere som mener at hun er nøkkelen til dette, og mannen bare utfører oppgavene. Vi har nå levd med to stk i 2 år,  som bokstaveligtalt aldri er borte fra eiendommen sin, kunne ikke trudd de har noe fast jobb heller, da de er mer hjemme enn borte på unormalt vis-virker paranoide da de også har overvåkings kamera på felles eiendommen som vi heller ikke har samtykket til, men orker ikke å krangle med de om det. De driver og banker å viser sinne gjennom veggen hver eneste gang vi faktisk leker sammen og tuller og barna blir utrygge av dette. De har før også holdt på slik med andre naboer de hadde, så vi er ikke første offerene, og heller ikke siste! .. Vi driver å selge boligen, da vi skal kjøpe enebolig, og dette vet dem, men de fortsetter å holde på slik. De sager til og med på en dag  vi skulle  ha visning og dette var på en søndag, noe jeg anser som sabotasje. Jeg har snakket med politet, og de er bak våres rygg, men Igjen så gjør dem ting som ikke er «synlig nå, men mye mer psykisk slitsomt. Kunne ikke trudd vi får puste engang i våres eget hjem, som vi har kjøpt å betalt for.. Vi skjønner at både mannen og damen er veldig mentalt syke, noe som gjør det enda mer ubehagelige, siden dem delvis overfladisk klarer seg i samfunnet, men det er så mye mørkt bak den veggen der, og begge har utstråling som viser at de har mye i ryggsekken sin..Hva burde vi gjøre i mellomtiden før huset blir solgt?  Det er to barn som ikke burde oppleve dette her, og vi føler oss hjelpeløse, da vi ikke kan begrense barna mer enn hva vi allerede gjør og jeg har sluttet å høre på musikk og danse av  glede som jeg alltid har gjort, når jeg er glad og vasker osv ! Det er barn som burde fått føle seg trygge og frie i eget hjem, men blir svært begrenset på grunn av truende naboer, som vi ikke vill eller burde snakke med som også politiet sa, siden dem er såpass syke og lite sosialt fungerende. Dem visste veldig godt at vi var en familie som bodde her. Og hvorfor flytter ikke dem som ikke har barn engang eller gjør noe tiltak hvis det er så ille med å bo her? Ingen i nabolaget vill ha dem her heller, siden de har klart å krangle med andre også, men det er jo vi som får det verst siden de bor i vegg her og hus blir ikke solgt over natten heller… Noen andre som har opplever dette? 

Anonymkode: b08fd...913

Vær så snill å bruk avsnitt når du skriver en så lang tekst! Jeg klarte å lese to setninger, før jeg falt av og ikke orket å lese alt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så vi er problemet fordi vi har barn?  Artig verden vi lever i. Skjønner at du ikke har barn. Vill ikke ha svar av folk som faktisk ikke ha barn. For dere kan aldri forstå hva det innebære. Kun foreldre som kan kjenne seg igjen i dette forumet her. Så hvorfor i alle dager flytter det to enslige folk rett vedsiden av barnefamilie da? Er vel litt snodig det da… 

Nei det burde ikke gå an. At de våger å flytte rett ved siden av en barnefamilie? De burde ha flyttet til de nabolagene der barn er forbudt. Her må det en lovendring til ... primært slik at vi slipper barnefamilier som tror de kan gjøre hva de vil fordi "barn er barn"! Stue sammen alle småbarnsfamilier med skjev virkelighetsoppfatning så kan dere kose dere uten barnløse naboer.

Ikke alle barnefamilier, bare de som er tomsete og klager på tull

Anonymkode: da8bd...965

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skjønner at både mannen og damen er veldig mentalt syke, noe som gjør det enda mer ubehagelige, siden dem delvis overfladisk klarer seg i samfunnet, men det er så mye mørkt bak den veggen der, og begge har utstråling som viser at de har mye i ryggsekken sin..

Jeg hang sånn halvveis med til du begynte med det her. ☝️ Hvis du fantaserer litt mindre om diagnosene til naboen, hva deres utstråling viser og alt det "mørke" som finnes bak veggen så blir det kanskje ikke så skummelt med naboer?

Anonymkode: b12fe...d8c

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærevene! Sånn er ikke greit! Er det ikke noe lov om dette? Ja det høres ut som naboene er kjempe ekkle folk! Og veldig svake, siden de går på angrep for noe dykk ikke kan får. Alle vet at barn er barn!! 

Hvorfor svarer du deg selv? Du kjenner kanskje ikke til anononym kodene Anonymkode: b08fd...913

Snakk om trolle tråd som skal forsvare sitt eget innlegg. tror hovedproblemet er dere selv, med ungen som oppfører seg om ville inne uten grenser eller regler

Anonymkode: 35f1a...043

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ekstremt useriøst hele greiene her når du lager ett innlegg som AB, så poster du svar til egen tråd og trykker ut for anonymt igjen.. du svarer på din egen tråd 🤷🏻‍♀️😅

Anonymkode: d0f15...dc6

🤣🤣 Busted.

Anonymkode: c81d4...f60

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så vi er problemet fordi vi har barn?  Artig verden vi lever i. Skjønner at du ikke har barn. Vill ikke ha svar av folk som faktisk ikke ha barn. For dere kan aldri forstå hva det innebære. Kun foreldre som kan kjenne seg igjen i dette forumet her. Så hvorfor i alle dager flytter det to enslige folk rett vedsiden av barnefamilie da? Er vel litt snodig det da… 

Men hvorfor svarer du deg selv? 

Anonymkode: 35f1a...043

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil kun ha svar fra folk som er enig? 

Derfor du svarte deg selv ja...

Anonymkode: 93127...04d

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg føler med deg.

Og føler med dem som skal bo der neste. Kan man snakke med politi om sånnt? 

Anonymkode: 6cc97...23d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vil kun ha svar fra folk som er enig? 

Derfor du svarte deg selv ja...

Anonymkode: 93127...04d

Hvordan kan noen være uenige?

Anonymkode: 6cc97...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...