Bippeti Skrevet søndag kl 12:08 #21 Del Skrevet søndag kl 12:08 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er en svært ambisiøs mann som har nådd kroppens naturlige potensiale. Nå vil han gå videre slik Arnold gjorde på 70-tallet. Du står i veien for dette med en svært moraliserende og dømmende personlighet. La han finne noen som er åpen for å leve ut sine drømmer, så kan du bli igjen sammen med de andre kattedamene som ser på youtube hele kvelden. Anonymkode: baec9...39e Hva vet du om hva han har oppnådd? Det finnes også de som doper seg uten å oppnå samme resultater som andre når uten dop. Det å bruke steroider er ikke i seg selv et tegn på at man har oppnådd så mye, selv om mange sikkert innbiller seg det. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:12 #22 Del Skrevet søndag kl 12:12 Bippeti skrev (2 minutter siden): Hva vet du om hva han har oppnådd? Det finnes også de som doper seg uten å oppnå samme resultater som andre når uten dop. Det å bruke steroider er ikke i seg selv et tegn på at man har oppnådd så mye, selv om mange sikkert innbiller seg det. Dette er ikke korrekt informasjon. En person som sitter på sofaen og tar steroider øker mer i muskelmasse enn en person som trener uten steroider, nesten dobbelt så mye faktisk. Anonymkode: 1731d...0f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:13 #23 Del Skrevet søndag kl 12:13 Du kan jo ikke endre hans mening. Dere kan være enige om at dere er uenige. Er det dealbreaker at han har en annen mening enn deg? Han har sagt at han ikke skal bruke det så lenge dere er sammen, men han må jo fortsatt få ha sin mening. Det er ikke så lett å endre sin overbevisning. Så lenge han har sagt at han ikke skal gjøre det, synes jeg at du bør stole på det. For min mann er det dealbreaker om jeg prøver f.eks MDMA, men jeg synes det virker litt spennende. Jeg ville dog ikke gjort det (så lenge jeg er med han) da dette har han sagt tydelig i fra om og jeg forstår hans syn og respekterer han. Likevel har jeg et annet syn på det enn han. Og det kan han ikke tvinge ut av meg. Anonymkode: e864c...99d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet søndag kl 12:24 #24 Del Skrevet søndag kl 12:24 At han "ikke vil bruke steroider så lenge han er sammen med deg", er et merkelig utsagt. Det høres ut som om han ser på forholdet deres som noe midlertidig? Du kan ikke overbevise ham. Begynner han, kan du gå. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:27 #25 Del Skrevet søndag kl 12:27 Jeg har vært der du er. Han begynte likevel, på tross av at jeg sa det var en dealbreaker. Vi hadde et barn sammen. Det gikk en stund før han ikke klarte skjule det for meg lenger, han ble uforsiktig og satte det på badet hjemme. Jeg ba han velge mellom det og meg. Vi hadde en turbulent periode der jeg mistenkte at han aldri slutta selv om han lovde. Han ble aggressiv, oppfarende, fikk rar hud++ og ble cocky pga rask effekt. Da han over tid hadde vært utro i tillegg så forlot jeg han. Han mistet sin familie pga steroidene. Senere har han gjort mye rart, og også misbrukt/misbruker andre rusmidler, er voldelig mot kvinner m.m Jeg ville gått umiddelbart om jeg visste det samme da som nå. Anonymkode: 03696...ed1 10 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bippeti Skrevet søndag kl 12:34 #26 Del Skrevet søndag kl 12:34 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Dette er ikke korrekt informasjon. En person som sitter på sofaen og tar steroider øker mer i muskelmasse enn en person som trener uten steroider, nesten dobbelt så mye faktisk. Anonymkode: 1731d...0f3 Selvfølgelig har det effekt. Rimelig teit å tro jeg er så dum. Men du sa at han hadde oppnådd det han kunne uten dop og dermed var så ambisiøs som ville bruke det. Og det stemmer ikke nødvendigvis. I de færreste tilfeller, vil jeg tro, så utbredt bruken er. Mange begynner med dop for å få raske resultater, ikke fordi de ikke kan oppnå de resultatene uten. Men det ville krevd mer tid og innsats og den arbeidsmoralen og treningsgleden har de ikke. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet søndag kl 12:36 #27 Del Skrevet søndag kl 12:36 Jeg hadde nok gått om jeg var deg. Det stadige snakket om det ville gjort meg usikker på om han plutselig ville begynt med det likevel. Og om ikke, hva hvis dere får barn som fattet interesse for det? Hadde han klart å ikke nevne egen interesse og lyst for det? 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:37 #28 Del Skrevet søndag kl 12:37 Bippeti skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig har det effekt. Rimelig teit å tro jeg er så dum. Men du sa at han hadde oppnådd det han kunne uten dop og dermed var så ambisiøs som ville bruke det. Og det stemmer ikke nødvendigvis. I de færreste tilfeller, vil jeg tro, så utbredt bruken er. Mange begynner med dop for å få raske resultater, ikke fordi de ikke kan oppnå de resultatene uten. Men det ville krevd mer tid og innsats og den arbeidsmoralen og treningsgleden har de ikke. Nei det har jeg ikke sagt. Ingen begynner med steroider pga. litt dårlig arbeidsmoral, man begynner med steroider pga. mentale lidelser som megareksi. Anonymkode: 1731d...0f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:48 #29 Del Skrevet søndag kl 12:48 Forstår deg veldig godt. Som kvinne som liker menn med muskler har jeg vært sammen med to menn som brukte. Den kortsiktige gevinsten på det veier virkelig ikke opp for hvordan dette påvirker humør og stabilitet, og langsiktig har både disse to mennene og min manns kamerater son tok slike snarveier en kropp som de nok helst absolutt ikke ville ende opp med. Ene har til og med måtte operere bort skikkelige bryster. Mannen jeg er gift med er ihuga motstander av å bruke slike stoffer, men har trent 3-5 ganger i uka i flere tiår. Hans kropp er fantastisk også nå når han har tippet 50 år, mens de som har brukt i stor grad ligner Michelin mannen nå. Også dem som i utgangspunktet var såpass slanke at det gjorde det krevende å bygge muskler. Jeg var ikke like stor motstander som du er, og det er tid, erfaringer og ikke minst min manns syn som har fått meg til å innse konsekvensene av å bruke slikt. Min manns naturlig byggede kropp har aldri gitt utslag i ustabilt humør, seksualitet som blir aggressiv eller død, eller at han med alderen har fått en kropp som bare glir fullstendig ut. Han har vært jevnt til å leve med, sexslivet har vært godt hele veien, han ser fremdeles fantastisk ut, og naturlig trening over år medfører også at man får dem kroppen man ønsker. Ikke like fort, men mer vedvarende om man fortsetter med å trene. De som tok og sluttet... jeg antar at naturlig testosteronproduksjon ble påvirket. Det som har skjedd med dem videre virker temmelig likt, selv om alvorlighetsgrad virker å variere noe. Altså kun ene fikk såvidt jeg vet skikkelige kvinnebryst. Anonymkode: 3aabe...370 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:11 #30 Del Skrevet søndag kl 13:11 Forklar at det at han «ikke skal begynne mens han er med deg» gjør deg usikker på hele forholdet. Si at han bør snakke med fastlegen - eller fysio eller noen - som kan forklare at kroppen hans er bra nok og normal. Og farene ved dop. Anonymkode: fbb89...fb9 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:28 #31 Del Skrevet søndag kl 13:28 Jeg mistenker at han allerede har begynt med stereoider, men trolig på svært lave doser foreløpig. Uansett gjør dette at det haster for ham å "få godkjenning" fra deg, Ts, fordi han vet at det vil begynne å vises. Selv om jeg skulle ta feil, og han faktisk ikke har begynt å ta stereoider enda, så tenker jeg at denne mannen er svøpt inn i røde flagg - mange nok til at det lureste er å droppe ham! Han går i et miljø hvor det å bruke dop er vanlig, hvor det forsvares og oppmuntres. Bare dette faktum alene er mer enn nok til å kutte alle bånd til ham! Videre er det det at han forsøker å manipulere deg på ulike måter. Det ene er måten han hele tiden skal ta opp og få godkjennelse av deg til å bruke dop. Med å ta det opp så ofte, så blir det både "mas" og det blir manipulasjon. For det viser at han ikke respekterer ditt syn på dop, han vil overtale deg til å godta dop. Og han har begynt å komme med merkelige utsagn, som at han vil gjøre det "trygt" og i samråd med lege som skal følge opp at han ikke tar skade av det... Om han mot formodning skulle være ærlig med en fastlege, så ville nok legen gått med på å ta blodprøver av ham - men legen ville garantert også forsøkt å få ham til å slutte med dopbruket. Dessuten, en seriøs lege vil journalføre at han bruker dop/stereoider, så dette vil følge ham videre i livet. Eller - er det kanskje slik at det miljøet typen din går i har kontakt med en lege som er en del av forsyningsveien for dopet? Poenget er at hans uttalelse om at han vil gjøre det "trygt" med å gå til lege - det er ikke annet enn manipulasjon av deg. Manipulasjon for å få deg til å godta at han bruker dop. Manipulasjon fordi han indirekte sier at du er urimelig siden en lege vil støtte ham i dette. Han har også trappet opp manipulasjonen av deg med å (foreløpig) indirekte true deg med at forholdet tar slutt om du ikke går med på dette. For når han sier at han ikke vil bruke stereoider når han er sammen med deg, så åpner han døren vidåpen for at han kanskje ikke vil være sammen med deg hvis han ikke får bruke stereoider. Uansett, han er så forankret i dette dopmiljøet, at du ikke har noen fremtid med ham. Han har allerede fått smaken på dopbruken, enten det nå bare er psykisk lengt etter det eller at han allerede så smått har begynt med det selv. Du har ingen fremtid med denne mannen, for han ønsker ikke endre dette, han er veldig tydelig på hva han ønsker fremover. Da må du ta valget - vil du bruke livet ditt med en slik mann? En mann som absolutt ikke bør få barn? (ikke før han har kuttet ut miljøet han går i og han har gått i terapi for dette sterke behovet for å bruke stereoider). Hvor mange år er du villig til å kaste bort på en mann som manipulerer og allerede så smått har begynt å true deg? Ønsker du å være i et slikt forhold? Anonymkode: a3535...a38 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:59 #32 Del Skrevet søndag kl 13:59 For meg personlig er den typen dop man tar for å prestere bedre på gymmen en større dealbreaker enn dop man tar i rekreasjonsøyemed. Det strider imot hele formålet med å trene for min del og jeg må innrømme at jeg ser litt ned på sånne folk. Anonymkode: 5684d...aab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet søndag kl 14:12 #33 Del Skrevet søndag kl 14:12 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har vært sammen et år, og er begge i tidlig 20-årene. Han er alt jeg vil ha. Har ambisjoner, er hardtarbeidende, tar vare på seg selv og de rundt seg, kjempegod på kommunikasjon, god humor, fine verdier, er generøs og bare så så fin. Men han vil begynne på steroider for å yte bedre på trening, og jeg synes det er såpass dealbreaker at jeg ikke ser for meg å kunne være i et forhold med en som driver med dop. Dette har jeg fortalt han, og han sier at han ikke vil begynne så lenge han er med meg. Det setter jeg pris på, men samtidig plager det meg at han har dette ønsket om å begynne. Han forklarer meg hvordan HVIS han skulle begynt, hadde det foregått svært kontrollert - med lavest mulig dose, oppfølging med blodprøver osv. osv. At testosteron er helt naturlig, at han ikke skal overdrive noe og at det bare vil ha positive effekter. Jeg klarer liksom ikke formidle hvorfor det er så innmari dealbreaker for meg. Er jeg urimelig? Både helserisikoen det utgjør, at det er ulovlig, at det er svindyrt, jobben som kreves for å få resultater på steroider og signalene det sender til våre (forhåpentligvis) fremtidige barn at pappa må ta dop for å være fornøyd på trening bryter sånn med de ellers fine verdiene hans og hvor lite egoistisk han ellers er. Han har jo, som nevnt, sagt at han ikke vil begynne så lenge han er med meg - men temaet kommer opp fra tid til annen og jeg irriterer meg GRØNN over at jeg ikke får overbevist han om hvor idiotisk jeg synes steroider er. Han er helt urokkelig i tankegangen sin (har sikker med at maaange av vennene hans driver med det, og at han gjør mye reasearch som underbygger det han tenker) og jeg skulle så gjerne gjort noe med det. Trenger råd til hvordan jeg får endra det her ønsket hans, eller tilbakemelding på om jeg bare er urimelig.. Anonymkode: 8d662...bea Jeg vil tro det er nesten umulig å nå inn med motargumenter. Hvis du har kommet til det punktet der du føler at sprøyter i rompa som koster en liten formue er løsningen for å få mer muskler, så har du allerede gått gjennom en prosess i hodet. Som du sier, så virker det som han er en del av et miljø der dette er vanlig, så da står vel han i en slags skvis? Nå er det jo ikke bare kvinner som har et dårlig kroppsbilde, så mange unge menn tyr til steroider for å oppnå en fysikk det hadde tatt veldig lang tid å nå uten. Er du glad i han, så burde du heller ta en diskusjon med han rundt steroider og snakke litt om farene, kanskje se noen dokumentarer sammen, så han kan forstå ditt standpunkt og du hans og muligens kan dere komme til et kompromiss? Det er stor forskjell på å gå på kur etter kur uten pauser og det å kanskje ta en kur i året, mange tar dette på vårparten, så de ser bra ut på badestranda. Kutter han ned på forbruket, så kutter han drastisk ned på bivirkningene og de typiske risikofaktorene assosiert med steroider blir også betydelig redusert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:48 #34 Del Skrevet søndag kl 15:48 Stygge bivirkninger, er han klar over dette? https://www.helsenorge.no/rus-og-avhengighet/anabole-steroider/ Anonymkode: 71ed9...3ef 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:47 #35 Del Skrevet søndag kl 22:47 K.B. skrev (8 timer siden): Jeg vil tro det er nesten umulig å nå inn med motargumenter. Hvis du har kommet til det punktet der du føler at sprøyter i rompa som koster en liten formue er løsningen for å få mer muskler, så har du allerede gått gjennom en prosess i hodet. Som du sier, så virker det som han er en del av et miljø der dette er vanlig, så da står vel han i en slags skvis? Nå er det jo ikke bare kvinner som har et dårlig kroppsbilde, så mange unge menn tyr til steroider for å oppnå en fysikk det hadde tatt veldig lang tid å nå uten. Er du glad i han, så burde du heller ta en diskusjon med han rundt steroider og snakke litt om farene, kanskje se noen dokumentarer sammen, så han kan forstå ditt standpunkt og du hans og muligens kan dere komme til et kompromiss? Det er stor forskjell på å gå på kur etter kur uten pauser og det å kanskje ta en kur i året, mange tar dette på vårparten, så de ser bra ut på badestranda. Kutter han ned på forbruket, så kutter han drastisk ned på bivirkningene og de typiske risikofaktorene assosiert med steroider blir også betydelig redusert. Går ikke an å diskutere om helsefarer og kroppsbilde hos en som bruker. Steroidene er gått til hodet på han, og han er potensielt farlig. Om hun er glad i seg selv, så går hun ASAP. vil også legge til; faren med å nekte steriodebruk og dealbreaker kortet, er at han vil skjule det så langt det går. Det beste er å ikke si noe, når han bruker, eller snakker om å bruke varer igjen så er det slutt. Snakker av erfaring. Anonymkode: 746fc...69e 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:54 #36 Del Skrevet søndag kl 22:54 Men la ham prøve da. Ikke ta sorgene på forskudd. Det er ganske mange bivirkninger av steroider, hvis ikke han er så opptatt av nettopp utseende, så er det en sjanse at han blir fort skremt og dropper det prosjektet. Og hvis ikke, da får du tenke gjennom hva er det for en mann du er egentlig sammen med. Anonymkode: ccaf7...70a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet søndag kl 22:57 #37 Del Skrevet søndag kl 22:57 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Går ikke an å diskutere om helsefarer og kroppsbilde hos en som bruker. Steroidene er gått til hodet på han, og han er potensielt farlig. Om hun er glad i seg selv, så går hun ASAP. vil også legge til; faren med å nekte steriodebruk og dealbreaker kortet, er at han vil skjule det så langt det går. Det beste er å ikke si noe, når han bruker, eller snakker om å bruke varer igjen så er det slutt. Snakker av erfaring. Anonymkode: 746fc...69e Jeg er i stor grad enig og det var også det jeg skrev, men en ting stusser jeg over, du skriver han er farlig, hvorfor skriver du det? Så vidt jeg kunne lese, så sto det ingen ting om at var voldelig eller noen sånne ting. "roid rage" er i stor grad en myte. Steroidebruk går i all hovedsak ut over brukeren, men sett i lys av et forhold og utfordringer, så vil jeg si at det er utfordringene rundt sexlyst og potens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:02 #38 Del Skrevet søndag kl 23:02 K.B. skrev (Akkurat nå): Jeg er i stor grad enig og det var også det jeg skrev, men en ting stusser jeg over, du skriver han er farlig, hvorfor skriver du det? Så vidt jeg kunne lese, så sto det ingen ting om at var voldelig eller noen sånne ting. "roid rage" er i stor grad en myte. Steroidebruk går i all hovedsak ut over brukeren, men sett i lys av et forhold og utfordringer, så vil jeg si at det er utfordringene rundt sexlyst og potens. Da har ikke du vært sammen med en steriodebruker. Det har jeg. Har ikke nok hender til å telle alle gangene han kvalte meg til jeg ble bevisstløs, kjørte som en galing fordi han var sint på meg, slo meg, ydmyket meg. Og ja - alle gangene han truet og skrek til helt tilfeldige personer. Dette var i utgangspunktet en snill mann… Anonymkode: 746fc...69e 3 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:14 #39 Del Skrevet søndag kl 23:14 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vi har vært sammen et år, og er begge i tidlig 20-årene. Han er alt jeg vil ha. Har ambisjoner, er hardtarbeidende, tar vare på seg selv og de rundt seg, kjempegod på kommunikasjon, god humor, fine verdier, er generøs og bare så så fin. Men han vil begynne på steroider for å yte bedre på trening, og jeg synes det er såpass dealbreaker at jeg ikke ser for meg å kunne være i et forhold med en som driver med dop. Dette har jeg fortalt han, og han sier at han ikke vil begynne så lenge han er med meg. Det setter jeg pris på, men samtidig plager det meg at han har dette ønsket om å begynne. Han forklarer meg hvordan HVIS han skulle begynt, hadde det foregått svært kontrollert - med lavest mulig dose, oppfølging med blodprøver osv. osv. At testosteron er helt naturlig, at han ikke skal overdrive noe og at det bare vil ha positive effekter. Jeg klarer liksom ikke formidle hvorfor det er så innmari dealbreaker for meg. Er jeg urimelig? Både helserisikoen det utgjør, at det er ulovlig, at det er svindyrt, jobben som kreves for å få resultater på steroider og signalene det sender til våre (forhåpentligvis) fremtidige barn at pappa må ta dop for å være fornøyd på trening bryter sånn med de ellers fine verdiene hans og hvor lite egoistisk han ellers er. Han har jo, som nevnt, sagt at han ikke vil begynne så lenge han er med meg - men temaet kommer opp fra tid til annen og jeg irriterer meg GRØNN over at jeg ikke får overbevist han om hvor idiotisk jeg synes steroider er. Han er helt urokkelig i tankegangen sin (har sikker med at maaange av vennene hans driver med det, og at han gjør mye reasearch som underbygger det han tenker) og jeg skulle så gjerne gjort noe med det. Trenger råd til hvordan jeg får endra det her ønsket hans, eller tilbakemelding på om jeg bare er urimelig.. Anonymkode: 8d662...bea Si det rett ut til han: Bruker du steroider så er det slutt mellom oss Anonymkode: 05df4...cd2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet søndag kl 23:17 #40 Del Skrevet søndag kl 23:17 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Da har ikke du vært sammen med en steriodebruker. Det har jeg. Har ikke nok hender til å telle alle gangene han kvalte meg til jeg ble bevisstløs, kjørte som en galing fordi han var sint på meg, slo meg, ydmyket meg. Og ja - alle gangene han truet og skrek til helt tilfeldige personer. Dette var i utgangspunktet en snill mann… Anonymkode: 746fc...69e Uff det høres ikke bra ut, men kanskje han bare var en drittsekk i utgangspunktet? Poenget mitt er at din opplevelse, som definitivt er jævlig, ikke nødvendigvis representerer alle steroidebrukere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå