Gå til innhold

Hvordan forklare at steroider er fullstendig dealbreaker for meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har vært sammen et år, og er begge i tidlig 20-årene.

Han er alt jeg vil ha. Har ambisjoner, er hardtarbeidende, tar vare på seg selv og de rundt seg, kjempegod på kommunikasjon, god humor, fine verdier, er generøs og bare så så fin.

Men han vil begynne på steroider for å yte bedre på trening, og jeg synes det er såpass dealbreaker at jeg ikke ser for meg å kunne være i et forhold med en som driver med dop.

Dette har jeg fortalt han, og han sier at han ikke vil begynne så lenge han er med meg. Det setter jeg pris på, men samtidig plager det meg at han har dette ønsket om å begynne. Han forklarer meg hvordan HVIS han skulle begynt, hadde det foregått svært kontrollert - med lavest mulig dose, oppfølging med blodprøver osv. osv. At testosteron er helt naturlig, at han ikke skal overdrive noe og at det bare vil ha positive effekter.

Jeg klarer liksom ikke formidle hvorfor det er så innmari dealbreaker for meg. Er jeg urimelig? Både helserisikoen det utgjør, at det er ulovlig, at det er svindyrt, jobben som kreves for å få resultater på steroider og signalene det sender til våre (forhåpentligvis) fremtidige barn at pappa må ta dop for å være fornøyd på trening bryter sånn med de ellers fine verdiene hans og hvor lite egoistisk han ellers er. 

Han har jo, som nevnt, sagt at han ikke vil begynne så lenge han er med meg - men temaet kommer opp fra tid til annen og jeg irriterer meg GRØNN over at jeg ikke får overbevist han om hvor idiotisk jeg synes steroider er. Han er helt urokkelig i tankegangen sin (har sikker med at maaange av vennene hans driver med det, og at han gjør mye reasearch som underbygger det han tenker) og jeg skulle så gjerne gjort noe med det.

Trenger råd til hvordan jeg får endra det her ønsket hans, eller tilbakemelding på om jeg bare er urimelig..

Anonymkode: 8d662...bea

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg klarer liksom ikke formidle hvorfor det er så innmari dealbreaker for meg.

Du behøver ikke formidle det, han forstår det når du går din vei.

Det du ønsker, er å kontrollere han, ikke kontrollere deg. Fokus på deg selv, så går det lettere. 

Anonymkode: f69ac...60f

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Trenger råd til hvordan jeg får endra det her ønsket hans, eller tilbakemelding på om jeg bare er urimelig..

Du er urimelig når du ber om råd til å kontrollere (være voldelig) mot et annet menneske, ja.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er urimelig når du ber om råd til å kontrollere (være voldelig) mot et annet menneske, ja.

Være voldelig?

• Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du behøver ikke formidle det, han forstår det når du går din vei.

Det du ønsker, er å kontrollere han, ikke kontrollere deg. Fokus på deg selv, så går det lettere. 

Takk. Det er veldig sant, og veldig til hjelp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil aldri gjøre det "så lenge han er med deg"? Hva er det for en ting å si? Da kan han jo bare si at han aldri skal gjøre det og droppe temaet, eller er planen at dere skal slå opp eller ta en pause i forholdet så han kan prøve steroider en stund?

Anonymkode: 69b31...6bb

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekstremt usexy med menn som bruker steroider og som forsvarer bruken av det. Han virker ung og påvirkelig av folk rundt seg. Høres ut som en fyr som før eller siden vil bukke under for press. 

• Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du er tydelig. Jeg møter gutter som har brukt anabole steroider på jobben. 

Veldig mange av dem øker dosen når de ser effektene. Ganske mange blir mer aggressive og noen voldelig. En del prøver ut amfetamin for mer energi for å trene 

Anonymkode: 25e11...970

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke ulovlig? Å ikke ville være sammen med en som gjør noe ulovlig er en veldig rimelig grense, som de fleste av oss har. 

Anonymkode: d5262...35d

• Liker 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del hadde det vært vanskelig å leve med noen som så gjerne skulle brukt det, om han hadde startet eller ikke. Karakterløs type som velger enkle og risikable løsninger heller enn å ta resultatene man kan få av iherdig innsats, med integriteten og helsa i behold.

Endret av Bippeti
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Takk. Det er veldig sant, og veldig til hjelp.

.

Endret av sstinemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Han er alt jeg vil ha. Har ambisjoner, er hardtarbeidende, tar vare på seg selv og de rundt seg, kjempegod på kommunikasjon, god humor, fine verdier, er generøs og bare så så fin.

Men han vil begynne på steroider for å yte bedre på trening, og jeg synes det er såpass dealbreaker at jeg ikke ser for meg å kunne være i et forhold med en som driver med dop.

Dette har jeg fortalt han, og han sier at han ikke vil begynne så lenge han er med meg. Det setter jeg pris på, men samtidig plager det meg at han har dette ønsket om å begynne. Han forklarer meg hvordan HVIS han skulle begynt, hadde det foregått svært kontrollert - med lavest mulig dose, oppfølging med blodprøver osv. osv. At testosteron er helt naturlig, at han ikke skal overdrive noe og at det bare vil ha positive effekter.

Jeg klarer liksom ikke formidle hvorfor det er så innmari dealbreaker for meg. Er jeg urimelig? Både helserisikoen det utgjør, at det er ulovlig, at det er svindyrt, jobben som kreves for å få resultater på steroider og signalene det sender til våre (forhåpentligvis) fremtidige barn at pappa må ta dop for å være fornøyd på trening bryter sånn med de ellers fine verdiene hans og hvor lite egoistisk han ellers er. 

Han har jo, som nevnt, sagt at han ikke vil begynne så lenge han er med meg - men temaet kommer opp fra tid til annen og jeg irriterer meg GRØNN over at jeg ikke får overbevist han om hvor idiotisk jeg synes steroider er. Han er helt urokkelig i tankegangen sin (har sikker med at maaange av vennene hans driver med det, og at han gjør mye reasearch som underbygger det han tenker) og jeg skulle så gjerne gjort noe med det.

Absolutt ikke urimelig som har det som en dealbreker. Men du kan ikke tvinge han til noe. Du kan jo gi komplimenter på hvordan han er nå selfølgelig. Ellers så må jo du bare gå. 

Anonymkode: 43694...add

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en svært ambisiøs mann som har nådd kroppens naturlige potensiale. Nå vil han gå videre slik Arnold gjorde på 70-tallet.

Du står i veien for dette med en svært moraliserende og dømmende personlighet. La han finne noen som er åpen for å leve ut sine drømmer, så kan du bli igjen sammen med de andre kattedamene som ser på youtube hele kvelden. 

Anonymkode: baec9...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du velger selv hva du vil godta i et forhold. Hvis du ikke vil være sammen med en som er FOR steroider, så slår du opp. Du trenger ikke å vinne en diskusjon for å få lov til å slå opp. Det er 100% din avgjørelse. Han trenger ikke å være enig i bruddet. Du trenger ikke å bevise at steroider er farlig. Det er godt nok at du ikke liker det.

Anonymkode: 65a8d...440

• Liker 6
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fortell han at han er en idiot 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (5 minutter siden):

Fortell han at han er en idiot 

Om en kvinne lider av anoreksi burde mannen fortelle hun at hun er en idiot?

Anonymkode: 1731d...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om en kvinne lider av anoreksi burde mannen fortelle hun at hun er en idiot?

Hva har det med saken å gjøre?

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (2 minutter siden):

Hva har det med saken å gjøre?

La meg gjette, du er feminist?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Deler av problemet er at steroider er at de som begynner på steroider sjeldent blir fornøyd og vil prøve større og større doser. Hadde man vært en som klarte å bli fornøyd med kroppen sin i førsteomgang så hadde man vel ikke begynt med steroider? 

Andre deler av problemet er at steroider påvirker psyken(øker blant annet aggresjonen), at man må ta mange andre medikamenter i tillegg til steroider om man først skal gå på steroider og at man ikke aner noe om kvaliteten siden det er kjøpt ulovlig. For alt mannen din vet så kan han sprøyt i seg noe som tar livet av han.

Jeg vil si nedsiden med steroider er betydelig.  Om man tror at steroider kun har positiv effekter så levr man i en drømmeverden. 

Anonymkode: e1eb2...1d2

• Liker 4
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Deler av problemet er at steroider er at de som begynner på steroider sjeldent blir fornøyd og vil prøve større og større doser. Hadde man vært en som klarte å bli fornøyd med kroppen sin i førsteomgang så hadde man vel ikke begynt med steroider? 

Andre deler av problemet er at steroider påvirker psyken(øker blant annet aggresjonen), at man må ta mange andre medikamenter i tillegg til steroider om man først skal gå på steroider og at man ikke aner noe om kvaliteten siden det er kjøpt ulovlig. For alt mannen din vet så kan han sprøyt i seg noe som tar livet av han.

Jeg vil si nedsiden med steroider er betydelig.  Om man tror at steroider kun har positiv effekter så levr man i en drømmeverden. 

Anonymkode: e1eb2...1d2

Hele grunnen til at menn begynner med steroider til å begynne med er pga. kroppsdysmorfisk lidelse.

Megareksi - når jakten på muskler blir sykelig

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...