NiceOrNothing Skrevet søndag kl 09:45 #21 Del Skrevet søndag kl 09:45 Irak skrev (33 minutter siden): Terapi hjelper de fleste tror jeg 😉. Det har du nok rett i☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:48 #22 Del Skrevet søndag kl 09:48 Snl : Begrepet «nettroll» kommer fra det engelske verbet troll 'legge ut provoserende innlegg på internett og slik «fiske» etter reaksjoner', med grunnbetydningen 'fiske, dorge'. I norsk, og til en viss grad også engelsk, blir begrepet tolket med tilknytning til de asosiale, lysskye trollene fra eventyrene Anonymkode: cd823...e64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:50 #23 Del Skrevet søndag kl 09:50 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Snl : Begrepet «nettroll» kommer fra det engelske verbet troll 'legge ut provoserende innlegg på internett og slik «fiske» etter reaksjoner', med grunnbetydningen 'fiske, dorge'. I norsk, og til en viss grad også engelsk, blir begrepet tolket med tilknytning til de asosiale, lysskye trollene fra eventyrene Anonymkode: cd823...e64 Å ingen som fisker etter å skape dårlig stemning er gode. Jeg vil gå så langt som å si at troll har stor påvirkning verden over til at Internett har blitt sånn et shithole. Anonymkode: 619d9...687 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trek Skrevet søndag kl 09:52 #24 Del Skrevet søndag kl 09:52 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ikke alle nettroll tråkker på andre. Anonymkode: cd823...e64 Da har vi kanskje litt forskjellig oppfatning av hva ett nettroll er? Jeg kan forandre utsagnet litt da. Mennesker som har glede av å provosere andre er så usexy som det kan få blitt. Jeg synes det å glede seg over å provosere andre er i samme gate som det er gøy å erte folk. De er ikke snille. Har du sett de videoene der noen har puslet ett helt puslespill også kommer kjæresten å kaster hele greia i gulvet så fort det er ferdig.. så ler de rått og synes det er kjempe gøy. Det er litt det samme. Å ha det gøy på bekostning av andre er aldri sexy i mine øyne. Det hjelper ikke at de selv tror de har det gøy sammen med andre når det egentlig bare er de som har det gøy. Jeg ville aldri vert sammen med noen som synes erting er gøy, ett nettroll, noen som synes pranks er gøyere når den andre blir sur eller lignende. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:54 #25 Del Skrevet søndag kl 09:54 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei ikke hvis jeg viste at han var et nettroll nei. Sier alt om verdiene til denne personen det. Hjelper ikke med terapi. Det er så langt unna mine verdier som det kommer. Anonymkode: 855b6...5a1 Hvem skulle du vist det til, da? Anonymkode: 4a849...8b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:59 #26 Del Skrevet søndag kl 09:59 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Å ingen som fisker etter å skape dårlig stemning er gode. Jeg vil gå så langt som å si at troll har stor påvirkning verden over til at Internett har blitt sånn et shithole. Anonymkode: 619d9...687 Står ikke noe om dårlig stemning. Anonymkode: cd823...e64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:19 #27 Del Skrevet søndag kl 10:19 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Står ikke noe om dårlig stemning. Anonymkode: cd823...e64 Troll vil gjøre folk sinte eller nedbrutt mentalt. Anonymkode: 619d9...687 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:24 #28 Del Skrevet søndag kl 10:24 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Troll vil gjøre folk sinte eller nedbrutt mentalt. Anonymkode: 619d9...687 Ikke nødvendigvis nei. Anonymkode: cd823...e64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:29 #29 Del Skrevet søndag kl 10:29 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kommer vel an på hva du legger i «nettroll». Jeg har vært kontrær og kverulant hele mitt liv, lenge før jeg fikk nett. Betyr det at jeg er uegnet som partner? Anonymkode: b7b03...54c For min del ja. Jeg kan takle uenigheter og en god og reflektert diskusjon, men jeg kunne ikke tenke meg noe verre i et forhold eller vennskap enn en kverulant. Det er folk jeg styrer unna. Anonymkode: f2f0a...943 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:34 #30 Del Skrevet søndag kl 10:34 Nettroll. Er det noe som er veldig lite tiltrekkende så er det de som velger å være en skygge, vedlegg i andres liv uten at andre ønsker det. De som splitter seg selv i to i en skygge, er noe som er veldig skremmende. Totalt uaktuelt å være i en setting med noe sånt. Anonymkode: ddb7e...2b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet søndag kl 10:37 #31 Del Skrevet søndag kl 10:37 Han ville sluttet å være "the one" i det øyeblikket jeg oppdaget den siden av ham. Det er så usjarmerende og viser så mange tvilsomme verdier og vurderinger at det ville vært uaktuelt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:39 #32 Del Skrevet søndag kl 10:39 Daria skrev (1 minutt siden): Han ville sluttet å være "the one" i det øyeblikket jeg oppdaget den siden av ham. Det er så usjarmerende og viser så mange tvilsomme verdier og vurderinger at det ville vært uaktuelt. Men er jo det da du kan ikke velge " the one". Anonymkode: cd823...e64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet søndag kl 10:47 #33 Del Skrevet søndag kl 10:47 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men er jo det da du kan ikke velge " the one". Anonymkode: cd823...e64 Det er mulig du lever i eventyrtroen på den skjebnebestemte eneste ene som kan trosse alt - jeg er av den mer realistiske skole. En del meninger og verdier er faktisk så dealbreaker at det nuller ut det meste annet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:48 #34 Del Skrevet søndag kl 10:48 Daria skrev (Akkurat nå): Det er mulig du lever i eventyrtroen på den skjebnebestemte eneste ene som kan trosse alt - jeg er av den mer realistiske skole. En del meninger og verdier er faktisk så dealbreaker at det nuller ut det meste annet. Du tror ikke på " the one"da. Anonymkode: cd823...e64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:12 #35 Del Skrevet søndag kl 11:12 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har vært kontrær og kverulant hele mitt liv, lenge før jeg fikk nett. Betyr det at jeg er uegnet som partner? Anonymkode: b7b03...54c For mange vil du det. Langt i fra alle som ønsker å omgåes kontrære kverulanter. Anonymkode: 38c0b...606 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:26 #36 Del Skrevet søndag kl 11:26 Jeg ville jo ikke falt for et nettroll. Når jeg faller ordentlig for en person, har jeg blitt godt nok kjent med han til å vite at væremåten og verdiene hans ikke samsvarer med å være et nettroll. Hvis ikke han har spilt en rolle for meg, og gitt seg ut for å ha andre meninger og egenskaper enn han egentlig har. I så tilfelle hadde han vært en annen person enn jeg trodde, og da hadde jeg gjort det slutt. Anonymkode: 58098...265 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:31 #37 Del Skrevet søndag kl 11:31 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kunne du noen gang giftet deg med et netttroll? Hvis den gikk til terapi, kunne du det da? Anonymkode: cd823...e64 Nei jeg er ikke fan av nettroll Anonymkode: 0be91...833 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:34 #38 Del Skrevet søndag kl 11:34 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det kommer vel an på hva du legger i «nettroll». Jeg har vært kontrær og kverulant hele mitt liv, lenge før jeg fikk nett. Betyr det at jeg er uegnet som partner? Anonymkode: b7b03...54c Faktisk er det mange som faller for sånne greier som det der. Og mange damer og menn som har underliggende sjalusi, liker å være sammen med noen som er sykelig sjalusi, fordi det blir en slags trygghet. Men for de som ønsker litt ro i livet, har hatt nok av diskusjoner, er du nok ikke materiale. Men hva gjør vel det? En fokuserer ikke på dem en ikke får, men det som passer. Sin egen rettesnor. Anonymkode: ddb7e...2b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:16 #39 Del Skrevet søndag kl 12:16 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke nødvendigvis nei. Anonymkode: cd823...e64 Si et eksempel som ikke er negativt. For meg så prøver nettroll å få kjønn uenige, vanskeligstilte mennesker til å føle seg verdiløse, folk med helseplager eller en kropp på generell basis å få dårlig selvtilitt, skremme folk med syke scenarioer av at noen blir utsatt for eller drømmer om incest. Å det skal de lure for om å livnære seg på, i samme verden hvor det finnes ekte drittsekker, og ekte overgripere, så skal det uansett i deres hode være vår jobb å lese tanker å vite at de ike mente det de nettop brukte timesvis på å såre noen med og at vi skal like dem allikevel for om du sier kødd etter å ha trykket på alle knapper, så er jo det som at ingen ting skjedde ellers har ikke du humor og er for krenket. Hva gjør de som er bra? Anonymkode: 619d9...687 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:19 #40 Del Skrevet søndag kl 12:19 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Si et eksempel som ikke er negativt. For meg så prøver nettroll å få kjønn uenige, vanskeligstilte mennesker til å føle seg verdiløse, folk med helseplager eller en kropp på generell basis å få dårlig selvtilitt, skremme folk med syke scenarioer av at noen blir utsatt for eller drømmer om incest. Å det skal de lure for om å livnære seg på, i samme verden hvor det finnes ekte drittsekker, og ekte overgripere, så skal det uansett i deres hode være vår jobb å lese tanker å vite at de ike mente det de nettop brukte timesvis på å såre noen med og at vi skal like dem allikevel for om du sier kødd etter å ha trykket på alle knapper, så er jo det som at ingen ting skjedde ellers har ikke du humor og er for krenket. Hva gjør de som er bra? Anonymkode: 619d9...687 De skal få gjøre hva de vil, si hva de vil, men å bli kritisert og misslikt for sine handlinger, nei da er det igjen oss det er noe galt med, og da er det plutserlig ikke sånn at vi har samme privilegiet som dem med å gjøre hva enn sosialt. Anonymkode: 619d9...687 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå