AnonymBruker Skrevet 13. november #61 Del Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 6.27): Jeg ønsker ideelt sett en partner som er slik og slik, og vil ha et seriøst forpliktende forhold. Men hvis jeg la oss si treffer en som ikke innfrir disse kravene, men som er "grei nok", og/eller som ønsker et mer uforpliktende forhold, så avviser jeg ikke vedkommende. Jeg vil heller være i et forhold som ikke er helt ideelt, med en ikke helt ideell partner, enn å ikke være i et forhold i det hele tatt (innenfor visse grenser selvfølgelig). Skal jeg akseptere kun det "perfekte", så risikerer jeg å aldri finne noen, og å gå glipp av forhold som kan være fine selv om de ikke er helt slik jeg hadde foretrukket. Det er bedre enn ingenting. Hvordan tenker du, hvor kresen er du? Anonymkode: 7b35a...bf8 De menn som har alle kravene kvinner generelt over vil ha idag vet selv at de er ettertraktet, og har derfor valgmuligheter selv. Om ikke du kan tilby tilsvarende tilbake, eller de tingene HAN vil ha, hvorfor skal han velge deg? En slik mann vil bruke god tid og leke rundt til HAN treffer den rette. Og, om mannen bare er grei nok i ditt syn, så vil han garantert merke det på deg. Da vil han enten gjøre alt for å beholde deg, og bli en såkalt simp. Vil du ha en sånn? På den andre siden, om mannen bare er grei nok, så vil han føle en indre uro, fordi han vet du kanskje stikker så fort noe bedre dukker opp rundt hjørnet...og da vil heller ikke han legge så mye i forholdet, og kanskje også gå den dagen han finner noen som aksepterer ham som den han er. Anonymkode: cb992...41d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november #62 Del Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 9.21): Hva hvis han er narcissist da? Anonymkode: accfa...40e Av egen erfaring, observasjoner og samtaler med andre menn, så har jeg kommet frem til at minst 80% av narsissistene er kvinner. Altfor selvopptatt og stiller altfor mange urealistiske krav...i tillegg til alt dramaet de skal lage hele tiden når de ikke får oppmerksomhet. Anonymkode: cb992...41d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KallePils Skrevet 13. november #63 Del Skrevet 13. november (endret) AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 6.27): Jeg ønsker ideelt sett en partner som er slik og slik, og vil ha et seriøst forpliktende forhold. Men hvis jeg la oss si treffer en som ikke innfrir disse kravene, men som er "grei nok", og/eller som ønsker et mer uforpliktende forhold, så avviser jeg ikke vedkommende. Jeg vil heller være i et forhold som ikke er helt ideelt, med en ikke helt ideell partner, enn å ikke være i et forhold i det hele tatt (innenfor visse grenser selvfølgelig). Skal jeg akseptere kun det "perfekte", så risikerer jeg å aldri finne noen, og å gå glipp av forhold som kan være fine selv om de ikke er helt slik jeg hadde foretrukket. Det er bedre enn ingenting. Hvordan tenker du, hvor kresen er du? Anonymkode: 7b35a...bf8 Det har aldri vært slik at folk flest finner det "perfekte". Og det kommer aldri til å bli slik heller. Dette er en matematisk sannhet uten modifikasjoner. Det som er nytt er at altfor mange, og spesielt kvinner, tror de skal finne en som er "perfekt". Og ikke er interesserte dersom de må "ta til takke". Selv om de selv heller ikke på langt nær er "perfekte". Så kan man jo lure på hvor denne ideen kommer fra? 😄 Endret 13. november av KallePils 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november #64 Del Skrevet 13. november KallePils skrev (16 minutter siden): Det har aldri vært slik at folk flest finner det "perfekte". Og det kommer aldri til å bli slik heller. Dette er en matematisk sannhet uten modifikasjoner. Det som er nytt er at altfor mange, og spesielt kvinner, tror de skal finne en som er "perfekt". Og ikke er interesserte dersom de må "ta til takke". Selv om de selv heller ikke på langt nær er "perfekte". Så kan man jo lure på hvor denne ideen kommer fra? 😄 Ingen vinner på at den ene i forholdet har tatt til takke. Jeg har flere ganger vært den parten som mannen tok til takke med. Det er vondt. Anonymkode: cc260...afb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KallePils Skrevet 13. november #65 Del Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen vinner på at den ene i forholdet har tatt til takke. Jeg har flere ganger vært den parten som mannen tok til takke med. Det er vondt. Anonymkode: cc260...afb Men underlig nok slet man ikke på langt nær i samme grad med dette problemet for 100 år siden… rart det der? 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november #66 Del Skrevet 13. november KallePils skrev (16 minutter siden): Men underlig nok slet man ikke på langt nær i samme grad med dette problemet for 100 år siden… rart det der? 😄 Du tror at alle var lykkelig i ekteskap for 100 år siden? Anonymkode: cc260...afb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 13. november #67 Del Skrevet 13. november (endret) KallePils skrev (39 minutter siden): Det har aldri vært slik at folk flest finner det "perfekte". Og det kommer aldri til å bli slik heller. Dette er en matematisk sannhet uten modifikasjoner. Det som er nytt er at altfor mange, og spesielt kvinner, tror de skal finne en som er "perfekt". Og ikke er interesserte dersom de må "ta til takke". Selv om de selv heller ikke på langt nær er "perfekte". Så kan man jo lure på hvor denne ideen kommer fra? 😄 Perfekte er det ingen som er... Ta til takke? Dette er nytt for meg kjenner jeg. Man kan være kompatible med flere enn en person. Det betyr ikke nødvendigvis at man tar til takke. Det kan bety at de har ulike kvaliteter. Syns Peder fra "Jakten på kjærligheten" sa det litt bra jeg 😂. Han syns begge jentene var unike på hver sitt vis, og at det var vanskelig å velge mellom dem. Så tulla han med at dem skulle vært blanda til en person...Slik kan det nok føles for noen tror jeg. Begge damene er like gode, så det har ikke noe med det å gjøre sånn sett. Ofte handler det om at det er situasjonsbetinget, timing og mange andre faktorer som vi ikke alltid har råderett over. Det er jo slik livet er for mange.... Livet og relasjoner er dynamiske, og det kan være ganske fint til tider syns jeg, og noen ganger vanskelig. Om man ikke opplever nedturene så klarer man ikke å sette pris på oppturene heller... Og mennesker kan endre seg med tiden...Slikt kan jeg legge merke til på godt og vondt. Endret 13. november av Irak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november #68 Del Skrevet 13. november Maleficenta skrev (10 timer siden): Ingen innfrir alle krav. Mennesker er aldri og kan aldri bli perfekte 100% Når man skal dele livet med et menneske så må det selvsagt vært noen du kan stole på, en som behandler deg pent og en som du er forelsket i og/eller elsker. Hun trenger ikke å ha 75C, en bmi på 22.1, 23 år eller være sykepleier med retro-uniform. Jeg skulle ville tro at han ikke trenger å være 190cm, synlig sixpack, leder i egen bedrift, instruktør i kiteklubben eller eie egen bolig. Jeg tror at en mann eller kvinne som setter det siste avsnittet som «krav» for å slippe å «ta til takke» har et så forskjellig syn på kjærlighet (eller de er så bortskjemt med muligheter) at vi ikke har grunnlag for å forstå hverandre. Anonymkode: 9fdf6...f0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bimbo Skrevet 13. november #69 Del Skrevet 13. november Ikke kresen i det hele tatt, og veldig kresen, hvis det gir mening 😅 Altså, alle kan liste opp en drømmepartner, og sette preferanser for alt mulig og på detaljnivå. Foretrekker den høyden foran den høyden, sånn hårfarge foran sånn hårfarge, den kroppsbygningen foran den kroppsbygning, den utdannelsen, den humoren, de ansiktstrekkene også videre også videre. Man har teoretiske tanker om hva som er best på absolutt alle områder. Om denne «idealmannen» hadde stått foran meg, hadde jeg falt for ham, hadde han vært bedre enn alle de realistiske alternativene jeg har hatt rundt meg opp igjennom? Mest sannsynlig ikke. Livserfaringen tilsier at man faller hardest der man ikke så det komme. Og det handler ikke et sekund om å senke noen krav, bare om at vi er laget for å tiltrekkes og å bli forelsket i og begjære ekte mennesker som er til stede og tilgjengelige og gode nok. Og det kompromisser jeg ikke på, at det skal føles rett. Ideelt forhold og ideel partner? Finnes ikke, og høres kjedelig ut? Ekte forelskelse og kjærlighet? Finnes, og ønsker ikke noen forhold uten det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november #70 Del Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 6.27): Jeg ønsker ideelt sett en partner som er slik og slik, og vil ha et seriøst forpliktende forhold. Men hvis jeg la oss si treffer en som ikke innfrir disse kravene, men som er "grei nok", og/eller som ønsker et mer uforpliktende forhold, så avviser jeg ikke vedkommende. Jeg vil heller være i et forhold som ikke er helt ideelt, med en ikke helt ideell partner, enn å ikke være i et forhold i det hele tatt (innenfor visse grenser selvfølgelig). Skal jeg akseptere kun det "perfekte", så risikerer jeg å aldri finne noen, og å gå glipp av forhold som kan være fine selv om de ikke er helt slik jeg hadde foretrukket. Det er bedre enn ingenting. Hvordan tenker du, hvor kresen er du? Anonymkode: 7b35a...bf8 Ingen er perfekt, så om du leter etter den perfekte partner så må du vente lenge... Jeg har noen krav som er ufravikelige, som eksempelvis felles verdier og ryddig økonomi. Jeg har fått mer enn nok av økonomisk rot i mitt tidligere ekteskap, og felles verdier må til om man skal tilbringe livet sitt sammen. Anonymkode: f5234...05c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KallePils Skrevet 14. november #71 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du tror at alle var lykkelig i ekteskap for 100 år siden? Anonymkode: cc260...afb Du tror alle er lykkelige som single idag? Underlig premiss, når har alle vært lykkelige? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #72 Del Skrevet 14. november KallePils skrev (3 timer siden): Du tror alle er lykkelige som single idag? Underlig premiss, når har alle vært lykkelige? Frivillig single kvinner er lykkeligere enn kvinner i forhold. Les forskning. Nei, man blir ikke lykkelig av å bli tatt til takke med. Selvopplevd. Og hvorfor skal man fortsette å være i et forhold der man er ulykkelig? Anonymkode: cc260...afb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KallePils Skrevet 14. november #73 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Frivillig single kvinner er lykkeligere enn kvinner i forhold. Les forskning. Nei, man blir ikke lykkelig av å bli tatt til takke med. Selvopplevd. Og hvorfor skal man fortsette å være i et forhold der man er ulykkelig? Anonymkode: cc260...afb Det forskningen (som forøvrig er ganske tynn) sier er at single barnløse kvinner er lykkeligere. Ikke at alenemødre er lykkeligere som single. Og når bare 14% av norske kvinner aldri får barn… 😏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #74 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (11 timer siden): De menn som har alle kravene kvinner generelt over vil ha idag vet selv at de er ettertraktet, og har derfor valgmuligheter selv. Om ikke du kan tilby tilsvarende tilbake, eller de tingene HAN vil ha, hvorfor skal han velge deg? En slik mann vil bruke god tid og leke rundt til HAN treffer den rette. Og, om mannen bare er grei nok i ditt syn, så vil han garantert merke det på deg. Da vil han enten gjøre alt for å beholde deg, og bli en såkalt simp. Vil du ha en sånn? På den andre siden, om mannen bare er grei nok, så vil han føle en indre uro, fordi han vet du kanskje stikker så fort noe bedre dukker opp rundt hjørnet...og da vil heller ikke han legge så mye i forholdet, og kanskje også gå den dagen han finner noen som aksepterer ham som den han er. Anonymkode: cb992...41d Det er en logisk brist hos dem som søker det perfekte, de anser seg selv som perfekt. Men alle har rett til å se etter det de måtte ønske. Hadde jeg skulle gått for det perfekte for meg, da kunne jeg strengt tatt sluttet å lete. For ingen jeg har møtt eller sett i løpet av mitt lange liv, har vært i nærheten. Men har møtt flere som har vært skikkelig bra, men langt fra «perfekt». Anonymkode: b2aeb...50a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #75 Del Skrevet 14. november KallePils skrev (29 minutter siden): Det forskningen (som forøvrig er ganske tynn) sier er at single barnløse kvinner er lykkeligere. Ikke at alenemødre er lykkeligere som single. Og når bare 14% av norske kvinner aldri får barn… 😏 Jeg har både vært alenemor og i et forhold med voldelig, utro mann. Det er ingen tvil NÅR jeg var lykkeligst. Anonymkode: cc260...afb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KallePils Skrevet 14. november #76 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har både vært alenemor og i et forhold med voldelig, utro mann. Det er ingen tvil NÅR jeg var lykkeligst. Anonymkode: cc260...afb Det ante meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #77 Del Skrevet 14. november Jeg er akkurat passe kresen. Jeg har noen absolutte krav jeg ikke firer på uansett. Og jeg har en del preferanser som jeg ser etter, men ikke er fullt så nøye. Men jeg vet også at det perfekte mennesket finnes ikke. Men jeg har ett absolutt krav om at man skal ha det samme "formålet" med forhold, og ønsker om fremtiden. Hvis en ønsker forpliktende forhold og den andre uforpliktende, så er det dømt til å gå til helvette og at en blir såret. Hvis en ønsker seg a4 livet med bryllup, to barn og småbruk, og den andre ønsker seg storbyleilighet og gullfisker, så er det dømt til å gå til helvette. Jeg vil heller være singel enn å være i ett forhold hvor jeg vet garantert at en kommer til å bli såret eller en er ulykkelig. Anonymkode: c967e...e05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #78 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 9.21): Hva hvis han er narcissist da? Anonymkode: accfa...40e I Norge er forekomsten omlag på 0,6% https://sml.snl.no/narsissistisk_personlighetsforstyrrelse Forsvinnende liten. Selv om svært mange på KG liker å sette den diagnosen Anonymkode: 4a98e...dff 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 14. november #79 Del Skrevet 14. november I virkeligheten skapes romantiske relasjoner i et sosialt samspill som utvikles, og ikke at vi går rundt å bytter markedsverdi på "romantikk markedet". Vi oppdager noen, så får vi kanskje muligheten å utforske i fellesskap om det kan bli noe, og for en del ender det opp i et livslangt forhold, men oftest i noe mer eller mindre langt og mer eller mindre seriøst. Men til dere som liker å tenke på dette som et marked så finnes det mange gode råd på nettsidene til anskaffelser.no (fra direktoratet for økonomistyring). Som dette rådet: "Det er viktig at du tenker på at du skal "kjøpe handlingsrom". Hold deg på et overordnet nivå når det gjelder krav til løsning og legg energien i å beskrive mål og gevinster, rammer og føringer. " Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #80 Del Skrevet 14. november KallePils skrev (1 time siden): Det ante meg. Hva er det som ante deg? Anonymkode: cc260...afb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå