Gå til innhold

Godta kun det perfekte og kanskje aldri finne noen, eller senke kravene og finne noen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker ideelt sett en partner som er slik og slik, og vil ha et seriøst forpliktende forhold. Men hvis jeg la oss si treffer en som ikke innfrir disse kravene, men som er "grei nok", og/eller som ønsker et mer uforpliktende forhold, så avviser jeg ikke vedkommende. Jeg vil heller være i et forhold som ikke er helt ideelt, med en ikke helt ideell partner, enn å ikke være i et forhold i det hele tatt (innenfor visse grenser selvfølgelig). Skal jeg akseptere kun det "perfekte", så risikerer jeg å aldri finne noen, og å gå glipp av forhold som kan være fine selv om de ikke er helt slik jeg hadde foretrukket. Det er bedre enn ingenting. Hvordan tenker du, hvor kresen er du?

Anonymkode: 7b35a...bf8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ønsker ideelt sett en partner som er slik og slik, og vil ha et seriøst forpliktende forhold. Men hvis jeg la oss si treffer en som ikke innfrir disse kravene, men som er "grei nok", og/eller som ønsker et mer uforpliktende forhold, så avviser jeg ikke vedkommende. Jeg vil heller være i et forhold som ikke er helt ideelt, med en ikke helt ideell partner, enn å ikke være i et forhold i det hele tatt (innenfor visse grenser selvfølgelig). Skal jeg akseptere kun det "perfekte", så risikerer jeg å aldri finne noen, og å gå glipp av forhold som kan være fine selv om de ikke er helt slik jeg hadde foretrukket. Det er bedre enn ingenting. Hvordan tenker du, hvor kresen er du?

Anonymkode: 7b35a...bf8

Vil man ha slik og slik eller ekte kjærlighet er det du må spørre deg. Dette betyr ikke at du ikke kan finne kjærligheten med en som er som du ønsker, men ser du etter det perfekte, så ser du ikke etter kjærligheten. Så kanskje kjærligheten ikke er så viktig for deg? Uansett, du vil finne ut hvor dette bærer selv. 

Anonymkode: b2aeb...50a

• Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags krav har du? Jeg har noen krav jeg ikke kan senke, og det er trist nok krav som gjensidig respekt, et normalt forhold til alkohol, økonomi, sex og gambling, i kontakt med seg selv og egne følelser, en som vet hva han vil og kan regulere seg selv (ikke kjefte eller bli voldelig) og det er merkelig hvor vanskelig dette skal være å finne. 

Anonymkode: 3d7cc...3e6

• Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke egenskaper er det da du tenker er ok å "velge bort", og hvor viktige er de for deg?

Da jeg traff mannen var han perfekt for meg. Men det var en ting som definitivt ikke tikket boksen - geografi. Likevel så jeg ikke for meg livet med noen andre, så da føltes det ikke viktig lenger, og nå mange år senere er jeg veldig glad for retningen det dro livet mitt i. 

Anonymkode: d5a36...72a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man tenker om et forhold at det er bedre enn ingenting, er det ikke spesielt bra. Da er det alvorlige mangler. 

På den annen side så kan man ha mange forventinger til et forhold som ikke er nødvendige for å leve et godt liv, men mer overfladiske ting eller preferanser som kan endres. 

Anonymkode: ec410...838

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å supplere innlegget mitt, i lys av innlegget som ble skrevet før mitt.

Det var enkelte ting som var dealbreakere uansett; røyking, sinne, verdier, respekt for andre mennesker, økonomi, utdannelse, stabil bakgrunn, vold (også psykisk)... 

Og så var det de som egentlig ikke hadde noe å gjøre med han som person; geografi, som nevnt. Utseende. 

Om jeg måtte velge noen som ikke matchet meg på de første egenskapene jeg listet opp, så ville jeg heller levd alene. Har ei venninne som fortsatt er evig singel i 40-årene fordi hun har tviholdt på høydekravet sitt, der mister du meg... når han ellers er en fantastisk mann. Men mulig det er viktig nok for henne, at et forhold der hun ville følt seg større enn mannen ville vært så ille at hun aldri ville trivdes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mine tanker og krav. Men så blir jeg forelsket, og da er det ikke så mye annet som betyr noe. Han jeg er interessert i nå, er altfor gammel for meg. Men vi skal ikke ha barn og er begge voksne, så da ser jeg bort fra det, for han er en fantastisk mann.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal bli sammen med han du forelsker deg i, som også forelsker seg i deg. Det andre våset du skriver om er det bare å glemme. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HMK skrev (7 minutter siden):

Du skal bli sammen med han du forelsker deg i, som også forelsker seg i deg. Det andre våset du skriver om er det bare å glemme. 

Hva hvis han er narcissist da? 

Anonymkode: accfa...40e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nettopp derfor SKAL en ha krav om at personen er i vater og anstendig

Kjærlighet er ikke nok. Jeg var samboer med en mann uten empati, men som hevdet han elsket meg. Kom så vidt ut fra det i live. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eller hva om han er kreftsyk? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HMK skrev (2 minutter siden):

Eller hva om han er kreftsyk? 

Du synes ikke det er LITT forskjell der...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du synes ikke det er LITT forskjell der...? 

Jeg syns det er tåpelig å tenke sånn. Hva om ditt, hva om datt. Om man går rundt og tenker slik er det kanskje på tide å oppsøke psykolog? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HMK skrev (26 minutter siden):

Selvfølgelig sorterte jeg raskt ut alt jeg visste ville gi problemer på sikt. Om det så var at han snakket nedlatende til en servitør, eller gikk på en smell med alkohol. 

Man er ganske blind om man trur man blir lykkelig på kjærlighet og luft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

HMK skrev (14 minutter siden):

Eller hva om han er kreftsyk...

❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva slags krav har du? Jeg har noen krav jeg ikke kan senke, og det er trist nok krav som gjensidig respekt, et normalt forhold til alkohol, økonomi, sex og gambling, i kontakt med seg selv og egne følelser, en som vet hva han vil og kan regulere seg selv (ikke kjefte eller bli voldelig) og det er merkelig hvor vanskelig dette skal være å finne. 

Siden flere av kravene dine avhenger av hva du definerer som normalt, kan det jo være din definisjon som er unormal og følgelig gjør at det blir vanskelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HMK skrev (7 minutter siden):

Jeg syns det er tåpelig å tenke sånn. Hva om ditt, hva om datt. Om man går rundt og tenker slik er det kanskje på tide å oppsøke psykolog? 

Det virker som om du ikke klarer å skille det å treffe en ny person, og det bryte før du får dype følelser. Og hva du er villig til å stå i når du først er forpliktet. 

Nei, jeg hadde ikke blitt sammen med en kreftsyk mann, såpass egoistisk er jeg.

Ja, jeg hadde stått med min manns side til det siste, for nå er han en del av meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

* En (kort) liste over ting som gjør personen utelukket (vold, utroskap, løgn og bedrag?)

* En lengre liste over nice-to-haves (vakker, felles interesser?)

Krev at du faller for vedkommende men la deg også falle for vedkommende.

Det jeg frykter skjer i dag er at veldig mange har en «uendelig» liste over «red flags» og «deal breakers». Så passerer årene og muligheten til å ha et godt liv sammen med noen.

Anonymkode: 9fdf6...f0e

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...