Gå til innhold

Dere som leier?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 36.000 utbetalt i lønn (etter skatt altså om det var noe uklart), og betaler 20.500 i husleie. Er alene med ett barn. Får i tillegg utvidet barnetrygd på ca. 4000 og 990 i barnebidrag fra NAV. 

Kommer nok til å flytte ut av byen (Oslo) når barnet mitt skal begynne på videregående. 

Og jo - man skulle tro at jeg kunne fått boliglån, da jeg betaler mer i husleie enn andre betaler ned på lån og renter, men jeg får altså ikke lån da jeg har studielån og barn (eller rettere sagt; jeg får lån på ca. 1.2 millioner, så jeg kan jo kjøpe en garasjeplass, men er nok ikke så populært å bosette seg med telt og barn på en parkeringsplass).

Anonymkode: 123b0...147

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utbetalt 39000,- 

Leie 11500,- 

Sitter igjen med ca 20 000,- etter alt er betalt ( ikke mat osv) 

Anonymkode: b6e39...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler rundt 25k i leie og sitter igjen med rundt 60k. Kona er student, så kun en inntekt. Skal sies at her inngår også leieinntekter på en bolig jeg eier.

Anonymkode: 1b3f4...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (På 10.11.2024 den 1.37):

Betaler 10500,- med absolutt alt inkludert. 

Sitter igjen med ca 6-7000,- etter at alt er betalt. Noen mnd har jeg mindre. 

Er ufør med minstesats. Det er vanskelig å få det til å gå rundt, så er på jakt etter en liten jobb ved siden av trygden. Får også snart forskudd på arv, så det vil hjelpe en god del 😊

Hva med støttekontakt?

Er selv ufør og skal begynne å jobbe som det. 4 timer uken. Så det er litt ekstra inntekter. 

Anonymkode: 79f23...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hva med støttekontakt?

Er selv ufør og skal begynne å jobbe som det. 4 timer uken. Så det er litt ekstra inntekter. 

Anonymkode: 79f23...fe4

Støttekontakt er noe jeg vurderer ja 😊 Har vært det før og det er en ganske grei liten jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 2.10):

21 000 inn på AAP, husleie, strøm, internett, innboforsikring, blir ca 11 500 - 12 000. Mat, mobil, lånekassa, litt reise, medlemskap i forbund og klubber og jeg går 500 i minus, til i null. 

Anonymkode: c92f3...91a

Ville lest meg opp her: https://lanekassen.no/nb-NO/gjeld-og-betaling/arbeidsledig-aap-syk-og-lav-inntekt/

Gjelder deg som går på AAP. Du behøver ikke å betale ned på Lånekassen. 

Anonymkode: a7a0c...c6d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...