AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #21 Del Skrevet 14. november 2024 Søskenbarnet mitt ble gravid to år på rad da hun var hhv. 17 og 18. Planlagt? Nei😂 hun er en ansvarlig og ryddig type men p-pillen feilet begge gangene. Hun ville absolutt ikke bli mor så tidlig så jeg skjønner ikke hvorfor man skulle blitt provosert? Gikk heldigvis bra med dem, barna er fine tenåringer i dag🥰 Anonymkode: e22d1...9f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #22 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Søskenbarnet mitt ble gravid to år på rad da hun var hhv. 17 og 18. Planlagt? Nei😂 hun er en ansvarlig og ryddig type men p-pillen feilet begge gangene. Hun ville absolutt ikke bli mor så tidlig så jeg skjønner ikke hvorfor man skulle blitt provosert? Gikk heldigvis bra med dem, barna er fine tenåringer i dag🥰 Anonymkode: e22d1...9f9 Tror du misforstod.. Anonymkode: 7c95c...1d9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #23 Del Skrevet 15. november 2024 Viktig å kunne vende blikket litt utover, det finnes flere måter å ha det vanskelig rundt graviditet enn å måtte prøve lenge. Noen skammer seg fordi de tror de er for unge, for gamle, tjener for lite, studerer fortsatt, eier ikke bolig, bor trangt, er for tynn, er for tykk, har for mange barn fra før osv. osv., så de beskytter seg mot kritikk ved å si at det var en hyggelig overraskelse, og ikke planlagt. Anonymkode: 55cd2...54d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #24 Del Skrevet 15. november 2024 Jeg syns egentlig at det rare er at man spør gravide om det var planlagt😂 Hva har det å si uansett, om man viser fram gravidmagen er tydeligvis planen å få dette barnet, så hvorfor spør man om det var planlagt egentlig? Anonymkode: 55930...3ea 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 15. november 2024 #25 Del Skrevet 15. november 2024 Jeg tror at "uplanlagt gravid" ikke alltid er like uplanlagt. 1. Noen sier at det er uplanlagt selv om det var planlagt. Årsaken kan ofte være at foreldrene er unge, har vært sammen kort tid, det er liten aldersforskjell mellom barna eller man får flere barn enn gjennomsnittet. Da sier nok noen at det ikke var planlagt for å slippe kommentarer/slippe å føle at man må stå skolerett og forsvare seg. 2. Jeg har lært på Kvinneguiden og graviditetsforum at noen bare kaller det "prøving" om de temper, tar eggløsningstester og timer samleiene etter dette. Å bare ha sex uten prevensjon når man føler for det, er visstnok ikke prøving, ifølge enkelte. Har lest mange ganger folk som påstår at "vi prøver ikke, vi bare slutta med prevensjon og ser hva som skjer". Det er jo i min bok definisjonen på prøving, men folk har tydeligvis ulikt syn på det. Hvis man bruker prevensjon riktig, er det svært liten sjanse for å bli gravid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #26 Del Skrevet 15. november 2024 Første brukte vi lang tid på og måtte gjennom IVF for å få. Jeg var som deg, irritert på alle som ble gravide uten å planlegge. Helt til jeg, uplanlagt, ble gravid med nr 2. Vi brukte ikke prevensjon da jeg slet med fertiliteten og hadde fått beskjed om at sjansen var så liten. Anonymkode: eb7fb...b53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #27 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 0.22): Første brukte vi lang tid på og måtte gjennom IVF for å få. Jeg var som deg, irritert på alle som ble gravide uten å planlegge. Helt til jeg, uplanlagt, ble gravid med nr 2. Vi brukte ikke prevensjon da jeg slet med fertiliteten og hadde fått beskjed om at sjansen var så liten. Anonymkode: eb7fb...b53 Men det er jo dette som er problemet. At folk kaller sex uten prevensjon "upanlagt" gravid. Alle vet jo at fertilitet ikke nødvendigvis er konstant gjennom et livsløp, så med mindre du fikk beskjed om at livmoren din har dettet ut siden sist, så tar dere en kalkulert risiko. Anonymkode: 751a1...557 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #28 Del Skrevet 17. november 2024 Uplanlagt gravid er utrolig forskjellig definert. Det er alt fra folk som blir gravid med intakt spiral, eller som tar pillen til fast tid og oppdager i 5. måned at de er gravide. Og så er det de som har vært slumsete med pillen, men fortsatt delvis tatt den. Hoppet av i svingen osv. Til folk som har ubeskyttet sex som kaniner, men bare ikke har tatt praten om at de øsnker og planlegger et barn sammen... Det brukes så forskjellig. Førstnevnte er rimelig sjelden. Anonymkode: 751a1...557 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #29 Del Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (På 9.11.2024 den 22.13): Hei! Har selv slitt lenge med å bli gravid, men man hører hele tiden kjendiser, og folk generelt fortelle at de ble uplanlagt gravid. Virker så overraskende og vanlig. Hvordan er dette mulig tenker jeg. Forstår det hvis kondomet sprekker eller man glemmer en p-pille, men når man hopper av i svingen kan man vel ikke bli sykt overrasket. Noen tanker om dette? Andre som synes dette er litt vanskelig.. Anonymkode: 3ea88...db0 Så enig med deg. I min bok er det ikke en ting engang. Hvis man har samtykkende sex (forhåpentligvis 😝) og man på samme tid dropper beskyttelse så planlegger man FOR graviditet tenker jeg. Anonymkode: b5658...686 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #30 Del Skrevet 20. november 2024 Førstemann var planlagt, vi prøvde i 6mnd. Dette er jeg åpen om. Andremann var uplanlagt, i den forstand at vi ikke hoppet av i svingen fordi jeg trodde jeg var nærmere mens enn jeg var. Jeg trodde heller aldri at jeg kom til å bli gravid den ène gangen, så ja.. det kaller jeg et uhell, og uplanlagt. Jeg har dog ei venninne som krisemaksimerte å ringte meg som om det hele var et uhell. Noen måneder senere forteller mannen hennes at det var hun som ville de skulle begynne fordi hun var stresset for at det ville ta flere år. Det gikk på første forsøk, så det stresset og følelsene hun kjente på var nok reelle men å kalle det uhell var litt drøyt. Anonymkode: 3c1f6...16d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 20. november 2024 #31 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (På 9.11.2024 den 22.13): Hei! Har selv slitt lenge med å bli gravid, men man hører hele tiden kjendiser, og folk generelt fortelle at de ble uplanlagt gravid. Virker så overraskende og vanlig. Hvordan er dette mulig tenker jeg. Forstår det hvis kondomet sprekker eller man glemmer en p-pille, men når man hopper av i svingen kan man vel ikke bli sykt overrasket. Noen tanker om dette? Andre som synes dette er litt vanskelig.. Anonymkode: 3ea88...db0 Det er blitt en trend å si at det var "uplanlagt". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #32 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 4.50): Men det er jo dette som er problemet. At folk kaller sex uten prevensjon "upanlagt" gravid. Alle vet jo at fertilitet ikke nødvendigvis er konstant gjennom et livsløp, så med mindre du fikk beskjed om at livmoren din har dettet ut siden sist, så tar dere en kalkulert risiko. Anonymkode: 751a1...557 Men en kalkulert risiko er jo ikke det samme som å planlegge graviditet? Sistnevnte assosierer jeg mer med testing av EL, temping, kanskje tatt en vurdering hos privat gyn for eggreserver og sperm kontroll, sex på visse tidspunkt i syklus osv. Anonymkode: 0a4d3...a3a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #33 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (På 9.11.2024 den 22.13): Hei! Har selv slitt lenge med å bli gravid, men man hører hele tiden kjendiser, og folk generelt fortelle at de ble uplanlagt gravid. Virker så overraskende og vanlig. Hvordan er dette mulig tenker jeg. Forstår det hvis kondomet sprekker eller man glemmer en p-pille, men når man hopper av i svingen kan man vel ikke bli sykt overrasket. Noen tanker om dette? Andre som synes dette er litt vanskelig.. Anonymkode: 3ea88...db0 Jeg har brukt hoppe av i svingen som prevensjon i 25 år. Da vi bestemte oss for å prøve å få barn, var det EN gang uten å hoppe av, så var jeg gravid. Alt man skal gidde å irritere seg over at andre gjør… Anonymkode: 2302a...c2f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #34 Del Skrevet 20. november 2024 Jeg er mer forundret over hvor mye enkelte kvinner sliter med å bli gravide. Anonymkode: 479fb...2d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #35 Del Skrevet 20. november 2024 Dere er en bra navlebeskuende gjeng dere ufrivillige barnløse.. Anonymkode: 989fa...3b3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #36 Del Skrevet 23. november 2024 Hvorfor er det provoserende? Jeg har blitt gravid uplanlagt flere ganger. Men barnet kan fremdeles være like velkomment som ett planlagt barn. Og man kan bli overrasket av ulike grunner. Min er at jeg over gjennomsnittet fruktbar. Jeg blir gravid bare noen puster på meg. Kan ikke brukes prevensjon men har likevel blitt gravid med forsiktighet(kondom) under flom menstrasjon osv. Anonymkode: 5ff74...029 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå