Gå til innhold

Hvordan takler du kollegaer som tar mye plass?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobben min er et samarbeid. Du sitter med flere og det kan bli timesvis med prat som ikke er jobbrelatert.

Et par på jobben min er glad i å prate, og alt handler om dem.

Jeg har ikke behov for å snakke om mitt, men blir sliten av å holde interessen oppe i så mange timer på ting som overhode ikke interesserer meg. Samtidig som jeg er redd for å fornærme dem om jeg «skrur av».

Anonymkode: 30c2c...cc1

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enten så jatter jeg med en liten stund til jeg sier jeg plutselig bare må gå, og hvis jeg ikke kan gå ber jeg vedkommende fokusere på det vi skal jobbe med.

Anonymkode: bf895...791

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å si "Ja, du sa det i går". "Stemmer, det du. Det har vi snakket om allerede". "Jeg tar på meg hodetelefonene litt og hører på Ekko" eller noe i den duren :P 

Anonymkode: aa578...833

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en som er glad i å prate, så liker jeg veldig godt når folk ber meg til stille for jeg sliter litt med å regulere meg når jeg først begynner. At vedkommende tar på ørepropper med en gang jeg har sagt noe ferdig er også et godt tegn.

Anonymkode: 17fb9...311

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig spesielt ut at de snakker i timesvis om ting som ikke er jobbrelatert. Da vil jeg tro at det er flere andre kollegaer som blir lei av dette. Dersom dette skjer midt i jobbseansen deres, så kan du jo f.eks. ta opp noen papirer, som om det er noe du lurer på/vil ta opp, så vil de jo merke det og gi deg ordet. Du kan også gå og ta deg en kaffe. Når du kommer tilbake, kan du si "Ja, en ting jeg tenkte på, var ... (noe jobbrelatert)".

Anonymkode: d99cc...4ca

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrur av. De har ikke krav på min oppmerksomhet. Dersom de forsinker arbeidet vi må gjøre i fellesskap venter jeg bare. Får betalt uansett og jobber ikke mot frister. 

Anonymkode: acbf2...6df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trives med kolleger som tar mye plass. Den verste kollegaen er den som underliggende ønsker å ta mye plass, men som ikke gjør det, men som likevel gjør det, har underliggende nag. De tar veldig mye plass i luften. 

Anonymkode: 00b75...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk glad i kollegaer som gjør mye ut av seg og tar plass, selv om jeg ikke orker det hver dag. Noe jeg syns er langt verre er de som alltid er ute etter å ta andre, som alltid må korrigere og arrestere andre i yrkesutøvelsen. Skyr dem som pesten.

Anonymkode: 49ece...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...