Gå til innhold

Legen svarer ikke på e konsultasjon

Pindus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det er vel en grunn til at du ikke får noe mer. Man skal ikke gå på adhd medisiner i over flere år sammenhengende da det kan skape ugunstige bivirkninger. Som raseriet du sliter med å tvinge ned, som at du ringer fylkesmannen og helfo når du får et nei fra legen.

Anonymkode: 2de29...41f

Leger seponerer ikke medisiner på den måten. Du snakker om det som om det var valium

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

TS har ADHD...

Anonymkode: 4083b...361

Det er ingen unnskyldning. 
TS kan likevel følge vanlig prosess for å fornye resept. Hun hadde mange dager på seg før hun var tom for medisin. Da kan man forvente at hun klarer å foreta seg helt ordinære ting som å be om fornyelse på en resept uten å ringe legevakt og statsforvalteren.

Anonymkode: e10e2...47c

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så hvis man bruke faste medisiner, så skal man ved en fornyelse man ikke får svar på bare anta at legen mener man skal ta en pause? Ærlig talt. Et minimum av kommunikasjon må man kunne forvente.

Anonymkode: 4f783...513

Ts sendte ikke fornyelse, Ts sendte ekonsultasjoner. Det kan ta langt tid å få svar på selvom det er pålagt å svare innen 5 dager. Hvordan vet vi at legen har lest meldingen fra TS?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

TS kan likevel følge vanlig prosess for å fornye resept. Hun hadde mange dager på seg før hun var tom for medisin. Da kan man forvente at hun klarer å foreta seg helt ordinære ting som å be om fornyelse på en resept uten å ringe legevakt og statsforvalteren.

Det er en forklaring ;) 
Du har åpenbart ingen forståelse for hvordan ADHD uten medisin affekterer hjernen, impulskontroll, og følelsesregulering. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en forklaring ;) 
Du har åpenbart ingen forståelse for hvordan ADHD uten medisin affekterer hjernen, impulskontroll, og følelsesregulering. 

Jeg snakker om perioden FØR ts gikk tom for medisin.  Da kan hun ikke bortforklare seg med at hun gikk tom for medisiner og nå har større ADHD symptomer.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han har jo sllerede lest meldingen, så Å skrive en setning med «bestill time» tar jo ikke lang tid

Anonymkode: c6c92...968

Er du ute etter råd, og informasjon, eller å kverulere? 
Skaff deg en time og problemet ditt blir sannsynligvis løst.

Og ta kveruleringen med legen ikke med folk som prøver å informere deg. 

Anonymkode: 66223...4a1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg snakker om perioden FØR ts gikk tom for medisin.  Da kan hun ikke bortforklare seg med at hun gikk tom for medisiner og nå har større ADHD symptomer.

Spiller ingen rolle. ADHD medisin tar faktisk ikke bort alle symptomer, og praktisk tenking/organsiering er en del av symptomsbildet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingen rolle. ADHD medisin tar faktisk ikke bort alle symptomer, og praktisk tenking/organsiering er en del av symptomsbildet. 

Det spiller faktisk en rolle. Medisiner hjelper til å redusere symptomtrykket. Da har man mulighet til å gjøre noe med situasjonen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det spiller faktisk en rolle. Medisiner hjelper til å redusere symptomtrykket. Da har man mulighet til å gjøre noe med situasjonen.

Ja, men det er ikke dermed sagt at det reduserer hele symptomstrykket. Ingen med ADHD reagerer likt på medisiner, og medisin hjelper ikke alltid for hele ADHD-bildet. Særlig de som har ADHD med hyperaktivitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meowmere skrev (47 minutter siden):

Har du prøvd å bruke "fornye resept" funksjonen på Helsenorge?

Ja men jeg må fornye med e konsultasjon siden det er et slags narkotika

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en grunn til at du ikke får noe mer. Man skal ikke gå på adhd medisiner i over flere år sammenhengende da det kan skape ugunstige bivirkninger. Som raseriet du sliter med å tvinge ned, som at du ringer fylkesmannen og helfo når du får et nei fra legen.

Anonymkode: 2de29...41f

Du får det til å høres ut som jeg er en aggressiv drittunge som ikke får viljen min

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, men det er ikke dermed sagt at det reduserer hele symptomstrykket. Ingen med ADHD reagerer likt på medisiner, og medisin hjelper ikke alltid for hele ADHD-bildet. Særlig de som har ADHD med hyperaktivitet. 

Poenget mitt er at det er lettere for ts å løse det før hun går tom for medisiner. Nå har hun gått tom og før hun gikk tom var det kontakt med svært mange instanser som ikke kan hjelpe henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått innom legekontoret og bedt om akuttime allerede 2-3 dager med manglende tilbakemelding.

Anonymkode: 60da5...309

Jeg ringte fredag kl 8, da det endelig var min tur var det tomt for akutt timer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pindus skrev (1 time siden):

Nå er det 9 dager siden jeg la inn en e konsultasjon om at jeg trener å fornye Ritalin. På onsdag var jeg tom, nå har jeg gått 4 dager uten og vet ikke hva jeg skal gjøre. Har ringt helfo, fylkesmannen, legevakten, legekontoret har lagt igjen purring 2 dager på rad. Og her sitter jeg, klarer ikke konsentrere meg om en you tube video engang. Jeg er så sint, kjenner raseriet, må tvinge det ned. Finnes det ingen rettigheter på daglig medisin? Beklager surret men jeg har adhd 

Må du legge inn e konsultasjon for det? Er det ikke bare å klikke på den som heter forny resept inne på hn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pindus skrev (8 minutter siden):

Nei, det må du ikke. Jeg fornyer mine adhd-medisiner med "forny resept" hver gang. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pindus skrev (8 minutter siden):

Min samboer trenger ikke det. Hun fornyer med å velge den fra listen inne på Helsenorge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg sendte e konsultasjon 1 november. Ringte for å sjekke om de hadde fått den på onsdag. De la da inn en melding til legen. Legekontoret har nettopp begynt med e konsultasjon bare fredager. Hvis jeg hadde sendt fredag uken før, hadde det vært for tidlig, den første var for sen. Ringte helfo for å høre om det var noen grunn til ikke rekvirere, siden dette har skjedd mange ganger før at legen er treg med akkurat denne medisinen. Jeg har emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse også, så de skal lite til før verden faller sammen. Det er derfor jeg lurer på hva jeg kan si til legen så dette ikke skjer hver 40 dag, da jeg bruker lang tid på å stable meg på bena igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skulle jo tro legevaktslege kunne fornye en resept (eller i alle fall legge inn en resept på en ukes forbruk for eksempel) når det er så krise? Hva sier de er grunnen til at de ikke kan gjøre det?

Anonymkode: 5df98...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, det må du ikke. Jeg fornyer mine adhd-medisiner med "forny resept" hver gang. 

Legen min har sagt til meg at det må jeg. Så det er vel forskjell på leger

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man skulle jo tro legevaktslege kunne fornye en resept (eller i alle fall legge inn en resept på en ukes forbruk for eksempel) når det er så krise? Hva sier de er grunnen til at de ikke kan gjøre det?

Anonymkode: 5df98...aba

Man må søke om Ritalin derfor kan ikke legevakten skrive det ut til meg, sa de

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...