Gå til innhold

Nær familie som kjøper gaver fra Temu

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 13.11.2024 den 8.31):

man er ikke bortskjemt og kravstor om man vil ha seg frabedt å få helseskadelig og miljøskadelig ræl til ungen sin. Hadde du vært takknemlig og blid om noen ga ungen din en pakke med glasskår eller kokain? 

Anonymkode: 89e66...1bd

Glasskår kan en bruke til f eks mosaikk. Kokaingaven anmelder en til politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har du noen sinne sett store oransje temu fly som reiser verden rundt og leverer pakker? Ikke det nei! Varene fra temu blir med i fly som allerede er booket og skal reise den strekningen. Noen ganger får man varene på en uke, andre ganger på 10 dager og andre ganger på 14 dager. Det er jo fordi at når du bestiller varer så kommer de til deg alt ettersom hvor lenge det er til neste fly til din destinasjon har avgang. Kanskje man skal roe ned litt på å påføre folk denne temu-skammen, og heller begynne å dømme folk som flyr over en lav sko?

Anonymkode: 92597...f77

Det er jo de samme som hater varer fra Kina  som bruker fly til ferie og kjøper gavekalendere fulle av søppel. Ikke særlig miljøvennlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (3 timer siden):

Det er jo de samme som hater varer fra Kina  som bruker fly til ferie og kjøper gavekalendere fulle av søppel. Ikke særlig miljøvennlig.

Nei det er altså ikke, ikke i nærheten en gang 

Anonymkode: 63b87...281

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (4 timer siden):

Tåpelig utsagn.

Anonymkode: 4b1db...673

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tåpelig utsagn.

Er det tåpelig fordi det er sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (15 timer siden):

Er det tåpelig fordi det er sant?

Tvert i mot, bare antagelser fra din kant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke si dette på en respektfull og takknemlig måte. For du verken respekterer det eller er takknemlig. Så du må være frekk, si det som det er, og kreve andre gaver. Lykke til!

Forslag, dine ord: 
Vi Jeg ønsker ikke ting fra Temu. Både på grunn av kjemikalier men også fordi vi er opptatt av hvor lite bærekraftig tjenester som Temu er. 
Til nå har vi bare pakket bort tingene i en boks i boden og har ikke ønsket å lage noen sak ut av hvor hun du kjøper gaver. Problemet er at datteren vår begynner å forstå mer og vil jo ha dette rælet disse for henne fine gavene. 

Hvordan kan vi  få henne deg til å slutte å gi oss ting fra temu? Hun  Du får velge selv hva du vil gi sin din familie men jeg syns ingenting om at hun du presser disse produktene på oss. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lou Salome skrev (2 timer siden):

Du kan ikke si dette på en respektfull og takknemlig måte. For du verken respekterer det eller er takknemlig. Så du må være frekk, si det som det er, og kreve andre gaver. Lykke til!

Forslag, dine ord: 
Vi Jeg ønsker ikke ting fra Temu. Både på grunn av kjemikalier men også fordi vi er opptatt av hvor lite bærekraftig tjenester som Temu er. 
Til nå har vi bare pakket bort tingene i en boks i boden og har ikke ønsket å lage noen sak ut av hvor hun du kjøper gaver. Problemet er at datteren vår begynner å forstå mer og vil jo ha dette rælet disse for henne fine gavene. 

Hvordan kan vi  få henne deg til å slutte å gi oss ting fra temu? Hun  Du får velge selv hva du vil gi sin din familie men jeg syns ingenting om at hun du presser disse produktene på oss. 

Håper de blir sittende uten julgaver i år og at familien deres gir bort gavepengene til veldedige formål. Gjerne en geit i Afrika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (6 minutter siden):

Håper de blir sittende uten julgaver i år og at familien deres gir bort gavepengene til veldedige formål. Gjerne en geit i Afrika.

Hva er det som trigger deg sånn med at folk ikke vil at barna deres skal proppes fulle i giftstoffer? For det er faktisk sånn at barn og ungdom i Norge får i seg alt for masse stoffer som forstyrrer kroppene deres og dette kan ha alvorlige følger for folks helse. Blir du sint av at folk prøver å unngå dette i så stor grad som mulig? Blir du like sint av andre helsevalg folk tar for barna sine også? 

Anonymkode: 025fc...5fc

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hva er det som trigger deg sånn med at folk ikke vil at barna deres skal proppes fulle i giftstoffer? For det er faktisk sånn at barn og ungdom i Norge får i seg alt for masse stoffer som forstyrrer kroppene deres og dette kan ha alvorlige følger for folks helse. Blir du sint av at folk prøver å unngå dette i så stor grad som mulig? Blir du like sint av andre helsevalg folk tar for barna sine også? 

Fordi folk er hysteriske og fanatiske.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (5 minutter siden):

Å ville unngå sykdomsfremkallende midler, flammefarlige klær og brannfarlig elektronikk er hysterisk? Er de som kjøper sikre bilseter til barna og bruker bilbelter også hysteriske da? Eller sykkelhjelm? 

Men når det var prat på at barn skulle være med på jakt, mente du det var skadelig for barnets sinn og utvikling. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (1 time siden):

Så det gjør deg sint at folk bryr seg om hva ungene får i seg av stoffer som er bevist å være helseskadelig for dem, og du mener det er hysteri og fanatisme? 

Er det hysterisk og fanatisk at barna er sikret i bil, bruker hjelm når de sykler, at de ikke får spise godteri alle dager hele uka etc også? For alt det gjør man for å forebygge helseskade hos barna sine også.

Det gjør deg så sint at folk vil at barna deres skal ha det bra og ikke få i seg masse giftstoffer, at du ønsker at de ikke får julegaver i det hele tatt. Det sier jo mest om deg?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så det gjør deg sint at folk bryr seg om hva ungene får i seg av stoffer som er bevist å være helseskadelig for dem, og du mener det er hysteri og fanatisme? 

Er det hysterisk og fanatisk at barna er sikret i bil, bruker hjelm når de sykler, at de ikke får spise godteri alle dager hele uka etc også? For alt det gjør man for å forebygge helseskade hos barna sine også.

Det gjør deg så sint at folk vil at barna deres skal ha det bra og ikke få i seg masse giftstoffer, at du ønsker at de ikke får julegaver i det hele tatt. Det sier jo mest om deg?

Ikke fortell meg hva jeg mener eller ikke, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (Akkurat nå):

Det kom med spørsmålstegn, så du er velkommen til å svare på spørsmålene, og kan da avklare hva du mener :)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (2 timer siden):

Hvorfor delta og kritisere når du ikke hverken tåler eller klarer å svare på spørsmål? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...