Gå til innhold

Nær familie som kjøper gaver fra Temu

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En herlighet , at man er fattig betyr ikke at man trenger å få dritt, se heller etter tilbud her i Norge da vel 

Anonymkode: 63b87...281

Helt enig. Rett å slett hånlig å gi billig drit bare fordi mottager er fattige så at de "burde" være takknemlige for det de får. De fortjener også trygge ting. 

Anonymkode: 4b1db...673

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

En herlighet , at man er fattig betyr ikke at man trenger å få dritt, se heller etter tilbud her i Norge da vel 

Handler ikke om at de skal få dritt fordi at de er fattig. Det handler om økonomi. Og jeg vil heller at 30 barn skal få en ting hver, som jeg kjøper, enn at 10 skal få en ting hver fra Norge. Nå er det nå en gang slik at det ofte er de med best råd som gir minst til slike organisasjoner og oss vanlige må da fordele det vi har på alle. Selv om jeg går på tilbud i Norge så strekker fortsatt pengene lengre ved å handle på temu.

Anonymkode: 92597...f77

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Helt enig. Rett å slett hånlig å gi billig drit bare fordi mottager er fattige så at de "burde" være takknemlige for det de får. De fortjener også trygge ting. 

Det eneste hånlige her er måten du med din dumhet prøver å tillegge meg meniger jeg ikke har! Dette handler ikke om at de ikke fortjener slik eller slik fordi de er fattige, ei heller mener jeg at de skal være takknemlig for alt de får pga fattigdom! Det handler om hvor langt pengene strekker, og dette forstår du veldig godt, så slutt å gjør deg dummere enn du er!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Europris, nille og slike butikker har egne kvalitetsfolk som undersøker leverandører. Mattilsynet sjekker om de har kontroll på matkontaktmaterialer, som kopper og sleiver og slikt. De tar noen ganger ut prøver. Det finnes masse regelverk på innhold av ulike kjemikalier i matkontaktmaterialer.

Miljødirektoratet kontrollerer importører og butikkjeder om de har kontroll på andre typer ting som leker. 

Men Temu er privat import. Det er ingen kontroll. Og når miljødirektoratet tar ut stikkprøver av ting de kjøper på temu er det mye helseskadelig. Så, det er ikke det samme om man handler på temu som Europris.

Barna mine får også ræl fra Temu fra slekt. Pysjer av plastikk som tar fyr bare du ser på de. Jeg prøver så godt jeg kan å hindre disse gavene, men ikke lett. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det eneste hånlige her er måten du med din dumhet prøver å tillegge meg meniger jeg ikke har! Dette handler ikke om at de ikke fortjener slik eller slik fordi de er fattige, ei heller mener jeg at de skal være takknemlig for alt de får pga fattigdom! Det handler om hvor langt pengene strekker, og dette forstår du veldig godt, så slutt å gjør deg dummere enn du er!

Å gi dem billig drit, det er dumt uansett. Og det vet du, ellers hadde du ikke blitt så butthurt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugle83 skrev (42 minutter siden):

Europris, nille og slike butikker har egne kvalitetsfolk som undersøker leverandører. Mattilsynet sjekker om de har kontroll på matkontaktmaterialer, som kopper og sleiver og slikt. De tar noen ganger ut prøver. Det finnes masse regelverk på innhold av ulike kjemikalier i matkontaktmaterialer.

Miljødirektoratet kontrollerer importører og butikkjeder om de har kontroll på andre typer ting som leker. 

Men Temu er privat import. Det er ingen kontroll. Og når miljødirektoratet tar ut stikkprøver av ting de kjøper på temu er det mye helseskadelig. Så, det er ikke det samme om man handler på temu som Europris.

Barna mine får også ræl fra Temu fra slekt. Pysjer av plastikk som tar fyr bare du ser på de. Jeg prøver så godt jeg kan å hindre disse gavene, men ikke lett. 

Så svart hvitt er det ikke. Sist de tok stikkprøver fra temu så tok de test av 13 tilfeldige produkter. Et produkt var helseskadelig og et produkt inneholdt mer nikkel enn det som var anbefalt men, det var ikke farlig. Resten av produktene var trygge. Så kan man kanskje si at 1 av 13 er mye men, er det egentlig det når man ser på hvor mye som egentlig selges derfra??

I Norge så kontrolleres sjeldent varer som importeres til butikk, fordi man antar at man kan stole på regelverket. Men, når det først kommer kontroll så finner de litt av hvert der også.

I oktober så kunne vi lese i avisen om helseskadelige produkter som ble solgt på kid og kremmerhuset blandt annet. Nå sier ikke jeg at man skal handle på temu over en lav sko og det er fint med litt naturlig skepsis, men man bør passe seg for å tro på på all skremselspropaganda som folk kommer med vedrørende temu.

Det er også slik at det er forbudt å selge produkter der som ikke er etter europeisk standard. Dette vet selgere veldig godt og hvis deres produkt blir kvalitetsjekket og viser seg å være for dårlig, så blir produktet trukket og selgere blir kastet ut av platformen i overskuelig fremtid. Dette er selger klar over og med så mye kontroller som foregår overalt i EU nå, så vil de jo gjøre det riktig så de ikke mister sitt virke. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Å gi dem billig drit, det er dumt uansett. Og det vet du, ellers hadde du ikke blitt så butthurt. 

Jeg blir butthurt fordi du tror at jeg velger temu fordi jeg mener at fattige barn ikke fortjener bedre. Sannheten er at pengene mine strekker ikke like langt her, så jeg har ikke råd til annet! Og nå er jeg ferdig med å svare deg!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg blir butthurt fordi du tror at jeg velger temu fordi jeg mener at fattige barn ikke fortjener bedre. Sannheten er at pengene mine strekker ikke like langt her, så jeg har ikke råd til annet! Og nå er jeg ferdig med å svare deg!

Du må tåle at jeg synes det er idiotisk å gi søppel fordi man ikke har råd til annet. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har laget sånne ønskelister på vipps og vi ønsker oss bare gavekort til f.eks Norli og Ark. Da kan vi bruke pengene på bøker istedenfor å få billig ræl vi ikke trenger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 14.19):

Hysteri.

Alt du eier kommer fra de samme underbetalte fabrikkarbeiderne i Kina, om du betaler 12 kr eller 300 kr for de forteller ingenting om hvordan arbeiderne har det, ei forteller det noe som helst om kvalitetskontrollen på produktet. Ting som blir solgt i "skikkelige" butikker blir ikke kvalitetskontrollert av staten i det hele tatt bare så du vet det.

Anonymkode: 16204...51a

Dette er tull! Hvis du skal komme med slike påstander får du begrunne de med troverdige kilder!

Anonymkode: ce46e...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Handler ikke om at de skal få dritt fordi at de er fattig. Det handler om økonomi. Og jeg vil heller at 30 barn skal få en ting hver, som jeg kjøper, enn at 10 skal få en ting hver fra Norge. Nå er det nå en gang slik at det ofte er de med best råd som gir minst til slike organisasjoner og oss vanlige må da fordele det vi har på alle. Selv om jeg går på tilbud i Norge så strekker fortsatt pengene lengre ved å handle på temu.

Jaha, vil gjerne se statistikk på det du påstår for det er ikke min erfaring 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 22.40):

Men trenger du en kremvisperen fra Europris i julegave? En smoothiemaskin for en person når det er en familie på 4? Trenger barna dine utallige kosebamser, vesker, leker, og annet ræl fra Europris, bare for gøy? Man kan finne mye ræl også på Europris, hvis man bare ønsker. 

Anonymkode: 6ed84...e8d

Kanskje det er akkurat visp og smoothiemaskin hun er på jakt etter og trenger? Hvorfor mener du at hun skal betale mest mulig for det hun trenger?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.11.2024 den 16.56):

Du må tåle at jeg synes det er idiotisk å gi søppel fordi man ikke har råd til annet. 

Og du har den eneste definisjonen på hva som er søppel? Det som du ser på søppel, er kanskje akkurat den tingen mottaker ønsker seg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Dette er tull! Hvis du skal komme med slike påstander får du begrunne de med troverdige kilder!

Anonymkode: ce46e...27a

Det er jo ikke tull. Mer tull med folk som tror at det de kjøper i Norge ikke er produsert i Asia.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.11.2024 den 7.05):

Ting som er kjøpt på tilbud, får du ikke byttet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke si du ønsker penger til barnas sparekonto? istedenfor pakker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er for gammel til å bry meg om miljø. Kjøper det jeg vil når jeg vil,

Anonymkode: 47ca2...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må være tydelig ts. 

Selv har vi informert alle om at vi ikke ønsker noe vi ikke virkelig trenger. Vi ønsker gaver som kan brukes opp. Hobbyutstyr,  maling, matvarer, kaker, klær, spill og bøker. 

Vi ønsker ikke fylle huset med masse rart. 

Barn leker bedre med 8 leker enn 12 leker. Bare se på fjordland reklamen. Har du for mye blir man apatisk og overveldet. Det ønsker jeg ikke for hverken meg selv eller barna. 

Anonymkode: 59f67...87b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du må være tydelig ts. 

Selv har vi informert alle om at vi ikke ønsker noe vi ikke virkelig trenger. Vi ønsker gaver som kan brukes opp. Hobbyutstyr,  maling, matvarer, kaker, klær, spill og bøker. 

Vi ønsker ikke fylle huset med masse rart. 

Barn leker bedre med 8 leker enn 12 leker. Bare se på fjordland reklamen. Har du for mye blir man apatisk og overveldet. Det ønsker jeg ikke for hverken meg selv eller barna. 

Anonymkode: 59f67...87b

Dette. 

Eller så må du bare si ifra om at du ikke ønsker ting fra Temu. De fleste oppegående vil forstå hvorfor.

Anonymkode: d142e...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diktaturvarer fra kinaslaver.

Anonymkode: c9056...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...