Gå til innhold

Er det vanskeligere for nordmenn med utenlandske opprinnelse å komme i kontakt med norske damer?

Dmhead82

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og jeg kjenner mange damer som liker asiatiske menn, så slutt å tro at du sitter på fasiten.

Anonymkode: ef02c...e09

Jeg kjenner også mange kvinner som gjør det :tommelopp2: Man må være litt tøff av seg fordi alle blir avvist i livet. 

Anonymkode: a2866...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det var en tabbe av meg å lage en tråd om dette emnet? Skal ihvertfall ikke si noe til kompisen min om all den negativiteten visse personer har mot asiatere. Men takk til de som gir optimismen! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dmhead82 skrev (4 minutter siden):

Kanskje det var en tabbe av meg å lage en tråd om dette emnet? Skal ihvertfall ikke si noe til kompisen min om all den negativiteten visse personer har mot asiatere. Men takk til de som gir optimismen! 

Du, kvinneguiden er kjempe brutal, det er ikke hva gjennomsnitts damen eller mannen i gata som sier så mye dritt. Helt ærlig er det mange som liker asiatiske menn, til og med en preferanse. 

Anonymkode: a2866...e60

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dmhead82 skrev (6 minutter siden):

Ja det er dessverre sånn her inne. Rart egentlig da kvinner er veldig opptatt av likestilling og antirasisme, eller det trodde jeg før jeg ble med her. Vet ikke hvor representativt de er for snittet av kvinner. 

Skremmende. Kjenner litt på sinne faktisk, men håper det bare er troll. Må nesten det for ikke å miste troen på medmennesker.

Anonymkode: f91b9...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks var halvt asiatisk, så asiatisk ut, vokst opp i Norge.

Jeg falt for ham, den han var, alle hans gode sider. Han gjorde aldri noe spesielt ut av sitt opphav, han følte seg mest norsk, ergo var det heller ikke noen grunn for ham å gjøre sin etniske bakgrunn til et tema i dating. Vi snakket selvfølgelig mer om det etter at vi var blitt sammen, men da for å forstå mer om hverandres bakgrunn - på samme måte som en kvinne fra Mandal og kjæresten fra Karasjok ville gjort.

Om noe, Ts, så anbefaler jeg din kompis å slutte å fokusere på sin asiatiske bakgrunn sånn på det jevne (ikke at han skal fornekte den eller skjule den!). Det viktigste han kan gjøre er å rett og slett bare være seg selv, vise andre hvem han er som person, som mann. Om han står trygt i seg selv og den han er, så vil han også sende ut helt andre energier enn han gjør hvis han er redd for å bli avvist pga. det eneste han ikke kan endre. Om han selv aksepterer seg selv fullt ut, så vil han virke stødigere som person, og da vil han lettere tiltrekke seg damer som er riktig for ham - fordi han viser hvem han er!

Anonymkode: 43de7...fd9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner ei som er sammen med en som er født og oppvokst i Norge, og de fant hverandre på studiet. Ser i hvert fall ut til at de har det veldig fint sammen.

Jeg tror kanskje at noen etnisk norske kvinner tenker at asiatere blir litt småvokste sammenlignet med dem, og at det derfor kan være litt vanskeligere for en asiat å bli kjæreste med en etnisk norsk kvinne. Det er jo mange lave og spede kvinner her i Norge også, men sånn generelt er vi større.

Anonymkode: 62877...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dmhead82 skrev (10 timer siden):

Jeg skjønner jo selv hvorfor han muligens ønsker en Norsk kvinne, siden han selv har vokst opp her. Jeg har jo også tenkt at det vil være det beste. Siden vi vil sannsynligvis ha samme oppfatning og tanker rundt ting. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlighet har nok mest å si her, det er mange norske-etniske menn som sliter også. Men mulig høyde også kan være et minus? Menn med asiatisk opphav har en tendens til å ikke være av de høyeste og mest maskuline mennene.

Anonymkode: a853c...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har datet/ hatt forhold med to asiatiske menn (ikke adopterte). Viste seg at begge synes det var fint å ha sex og forhold til meg for en periode, men at på lang sikt ønsket de å gifte seg med en fra egen kultur og egen etnisitet.

Jeg derimot ønsket et seriøst forhold som helst skulle kunne vare livet ut, og var ikke interessert i å brukes som en praktisk knulledukke for en periode. Etter det holdt jeg meg unna slike etnisiteter (også mine asiatiske venninner rådet meg til det). Jeg fant meg en seriøs er etnisk norsk mann som jeg er gift med i dag.

Jeg synes det er synd jeg fikk slike dårlige opplevelser med asiatiske menn. De vet ikke at de ødelegger både for seg selv og veldig mange andre når de holder på slik. Jeg håper det er mange der ute med gode opplevelser med blanding av slike kulturer også.

Anonymkode: 2db34...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at vi har større utfordringer med å skille andre etnisiteter fra hverandre og da særlig asiatere. Kanskje det kan ha en sammenheng, at vi ikke kan se et ansikt utmerke seg blant de andre? Personlig synes jeg det er vanskeligere å lese asiatisk ansikt og mørke. Jeg har respekt for alle etnisiteter men jeg sliter med å lese ansiktene deres.

Anonymkode: 221d9...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ivy said:

Jeg skjønner jo selv hvorfor han muligens ønsker en Norsk kvinne, siden han selv har vokst opp her. Jeg har jo også tenkt at det vil være det beste. Siden vi vil sannsynligvis ha samme oppfatning og tanker rundt ting. 

Noen nevnte her om stereotypene vestlige kvinner har mot asiatere. Nerden med briller og Kpop andogyni menn. Det motsatte av hva mannfolk er i vesten, med mindre man er transeksuell eller homofil. Jeg har sagt til kompisen min at han bør trene og ser litt mandig ut. Han er bare 172 cm høy, men kanskje en veltrent kropp og bruker linser istedenfor briller kan hjelpe litt med å bryte den stereotypen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dmhead82 skrev (18 minutter siden):

Noen nevnte her om stereotypene vestlige kvinner har mot asiatere. Nerden med briller og Kpop andogyni menn. Det motsatte av hva mannfolk er i vesten, med mindre man er transeksuell eller homofil. Jeg har sagt til kompisen min at han bør trene og ser litt mandig ut. Han er bare 172 cm høy, men kanskje en veltrent kropp og bruker linser istedenfor briller kan hjelpe litt med å bryte den stereotypen? 

Å se mer veltrent ut kan nok helt sikkert ha en effekt. Jeg har vanskelig for å tro at folk går rundt og tenker asiat =/= nerd, kun pga. brillebruk. 

Jeg hadde muligens gitt et bedre førsteinntrykk ved å se mer buff ut, men det byr meg i mot. Det betyr derimot ikke at jeg ikke trener. Du ser det bare ikke  på meg ved første øyekast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok det er få etnisk norske jenter som liker gutter med typisk øst-asiatisk utseende. Da de er for lave (norske jenter er høye) og har for liten penis. 

Anonymkode: 35f1f...696

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan få mye bedre asiatiske damer enn norske. Asiatiske damer er bedre på nesten alle måter. Ikke minst foretrekker asiatiske damer asiatiske menn

Anonymkode: db970...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Han kan få mye bedre asiatiske damer enn norske. Asiatiske damer er bedre på nesten alle måter. Ikke minst foretrekker asiatiske damer asiatiske menn

Anonymkode: db970...266

Nå har USA gode tall på hvilke "raser" som foretrekkes osv. 

Det gir "sære" utslag. Svarte menn med høy status som college utdanning foretrekker hvite damer. Det gir mest status.  Svarte damer med college utdanning har svært vanskelig for å finne tilsvarende menn innen samme rase.

Samtidig foretrekker hvite menn asiatiske fremfor svarte.

Det er mye hat på reddit over hvite damer som gifter seg med " deres" høystatus menn. Siden det er svært få svarte menn med college utdanning. 

Minner litt om norske damer på 185 som irriterer seg over damer på 160 som kaprer menn på 190. Det er lite solidarisk av små damer å kapre menn som er aktuelle for høye damer. De små damene bør holde seg til sine egne små menn

Anonymkode: ebc1c...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan ikke ta noen av de kommentarene fra anonyme brukere seriøst. Alt fra trolling til halv-rasistiske møl. Men jaja, takk for dårlig underholdning :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De utenlandske er mer utadvendte og på. Ola nordmann er så reservert 

Anonymkode: 8c731...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dmhead82 skrev (38 minutter siden):

Jeg kan ikke ta noen av de kommentarene fra anonyme brukere seriøst. Alt fra trolling til halv-rasistiske møl. Men jaja, takk for dårlig underholdning :D

Eksempler på rasisme??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Eksempler på rasisme??

Har hørt at vi har større utfordringer med å skille andre etnisiteter fra hverandre og da særlig asiatere. Kanskje det kan ha en sammenheng, at vi ikke kan se et ansikt utmerke seg blant de andre? Personlig synes jeg det er vanskeligere å lese asiatisk ansikt og mørke. Jeg har respekt for alle etnisiteter men jeg sliter med å lese ansiktene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...