AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #21 Del Skrevet 8. november 2024 Snakk med mannen din! ❤️ Anonymkode: 5793d...e47 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #22 Del Skrevet 8. november 2024 Alle mine bekjente er førstegangs og 35. Anonymkode: 60f6b...559 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #23 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Helt ærlig så hadde jeg tatt abort. Ikke bare for din egen del men også for søsknene sine. Vi var 5 barn og jeg hatet at vi var så mange søsken. Jeg fikk nada oppmerksomhet fra foreldrene mine og hele barndommen og ungdomstiden var et hamsterhjul hjemme. Som voksne har vi vært veldig tydelig med foreldrene våre at vi mislikte å være så mange søsken. Alle jeg kjente som hadde så mange søsken hatet det også. Anonymkode: e2294...e5e Du svarer ikke på det jeg lurer på. Dessuten ganske skummelt det å anbefale andre mennesker du ikke kjenner overhodet om å ta abort på bakgrunn av at du selv ikke liker dine egne søsken…wow. Det fremstår lite gjennomtenkt. Har 5 søsken selv, vi har en veldig fin relasjon oss i mellom og elsker hverandre og jeg er utrolig takknemlig for dem alle sammen. Tror kanskje du burde bearbeide det sinnet ditt og bitterheten din et annet sted enn overfor dine medmennesker i sårbare livssituasjoner på et anonymt forum og rundt emner som du åpenbart ikke selv har erfaring rundt. TS Anonymkode: 0babb...c17 7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #24 Del Skrevet 8. november 2024 Aller først: Gratulerer ❤️ Kourtney Kardashian fikk en frisk og rask sønn som 44-åring, så det går absolutt an. Selvsagt er det risiko involvert, men her må du rett og slett følge magefølelsen. Hva sier kroppen og hjertet deg? Ville snakket med mannen din og hørt hans reaksjon. Hvis han blir kjempeglad og du har litt lyst, kanskje det blir verdt det? Hvis dere begge kjenner at småbarnslivet på nytt er uaktuelt sier jo det sitt. Uansett hva dere velger er det bare du og mannen din som vet hva som er riktig for dere. Men 35 år er ikke så ille. De fleste førstegangsfødende i dag er rundt 30 år Anonymkode: 85175...94f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #25 Del Skrevet 8. november 2024 Det er svært liten risiko å være flergangsfødende 35-åring i Norge. Anonymkode: 7dbe4...0a1 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #26 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Snakk med mannen din! ❤️ Anonymkode: 5793d...e47 Ja, jeg skal selvfølgelig gjøre det. Han har lagt ut mange hint om at han savner små føtter på gulvet og at barna våre har blitt til små voksne og at det er et savn, så tror ikke han blir annet enn glad for denne nyheten altså. Har vært heldig med han.❤️ Jeg er bare satt ut og føler meg skikkelig redd/bekymret på en måte som jeg ikke gjprde med de barna vi allerede har. TS Anonymkode: 0babb...c17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #27 Del Skrevet 8. november 2024 Charlene87 skrev (1 time siden): Du er fortsatt ung 💯🪭 Lol Anonymkode: 48147...e25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #28 Del Skrevet 8. november 2024 Sjefen min fikk nr 4 som 43 åring, frisk og rask gutt. En annen fikk sin som 45 åring, frisk og rask den og. Anonymkode: a00ee...83f 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #29 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ikke helt nødvendig å være såpass ufin eller krass mot meg bare fordi du er tøff som anonym; når jeg stiller meg sårbar og i en livskrise eller? Synes dette var et veldig unødvendig svar på mine bekymringer og på mitt spørsmål her inne. Jeg er ikke noen hjernedød hillbillie. Jeg er velutdannet og har en bra betalt jobb. Det foreligger faktisk ganske mange artikler som er etablerte på bakgrunn av flerårig forskning hvor det frarådes graviditet og fødsel etter fylte 35 år for både barnet og mors del. Ble mamma for første gang som 18-åring, fikk tvillinger som 20-åring og som 23-åring ble jeg og mannen 4-barns foreldre. Jeg ønsker å beholde barnet, men er dritstressa og dette var totalt uventet i en alder av 35 år hvor samme prevensjon ikke har sviktet på 12 år. Please ikke tråkk på dine medmennesker som allerede ligger nede for telling. Jeg ber om rådføring og erfaringer her, ikke om å bli nedvurdert eller å bli snakket til som om jeg er helt idiot. TS Anonymkode: 0babb...c17 Den forskningen må du faktisk linke til. Sykt å slenge ut sånne påstander, som INGEN andre har hørt om. Fått begge mine barn etter fylte 35, og har lest myyyye om eventuelle risikoer knyttet til graviditet etter fylte 35. Ikke en eneste gang har jeg lest at det frarådes 😅 Og økning i risiko er der, men den er mikroskopisk. Anonymkode: 1e08a...703 7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #30 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Vi fikk vår første 18 år gamle, tvillinger som 20 år gamle og så fikk vi vår yngste som 23 år gamle. Verre og vanskeligere enn det var det ikke. TS Anonymkode: 0babb...c17 Ok, var ikke meningen å være frekk. Jeg tror at dette kommer til å gå helt fint. Husk at det er og en viss forskjell på førstegangsfødende rundt 40 og en som får sitt femte barn som 35/36 åring. Du er faktisk ikke gammel. Tenker du kjenner flere på din alder som får baby. Anonymkode: ae2c3...36f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 8. november 2024 #31 Del Skrevet 8. november 2024 35 going on 75..? Hva er det slags kilder du har..? Det blir mer og mer normalt å nærme seg 40 for første barn. Det var f.eks. ingen i min barselgruppe som var under 35. Eller jo, ei, men hun er gravid nå da igjen, som 36. 😅 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #32 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har panikk, er nok litt i krise og har ikke lyst til å ta abort i det hele tatt, samtidig leser jeg overalt at det å bli gravid etter fylte 35 er lite sannsynlig i det hele tatt og at dersom man blir gravid i min alder så er det omtrent garantert at man føder et sykt eller ikke-levedyktig baby etter fullgått svangerskap med alt det medfølger. Anonymkode: 0babb...c17 Dette er en helt vill måte å beskrive svangerskap etter 35 år og babyene som blir født som følge av det på. Skjønner godt at folk reagerer på det du skriver, når det er såpass vanlig å få barn mellom 35 og 40 år. Anonymkode: b0b7a...c94 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #33 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei, har desverre havnet i en situasjon hvor jeg har fått en positiv graviditetstest 12 år etter at vi som par fikk vårt siste barn. Vi har 4 fra før da. Dette er veldig uventet. Har ikke fortalt det til mannen min enda, men har vært ekstremt trøtt og har tatt 10 tester siste 3 ukene, alle er positive raskt og mensen har uteblitt o snart 2 mnd. Jeg har panikk, er nok litt i krise og har ikke lyst til å ta abort i det hele tatt, samtidig leser jeg overalt at det å bli gravid etter fylte 35 er lite sannsynlig i det hele tatt og at dersom man blir gravid i min alder så er det omtrent garantert at man føder et sykt eller ikke-levedyktig baby etter fullgått svangerskap med alt det medfølger. Hva gjør jeg nå? Har gått på minipillen i 12 år, den har aldri sviktet før, nå er jeg gravid og rett over 2 mnd på vei og føler meg totalt handlingslammet og redd. Anonymkode: 0babb...c17 Jeg fikk min første 35 år gammel, en til på vei og planer om en tredje. Mamma fikk attpåklatt da hun var 39. Hadde ikke falt meg inn å bekymre meg for alder😊 Anonymkode: 60845...ac3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 9. november 2024 #34 Del Skrevet 9. november 2024 Første omgang må du jo tenke ..er dere som familie og deg klar for en ny baby? Ny hverdag? Har du tid og krefter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #35 Del Skrevet 9. november 2024 Så koselig med en atpåklatt 😃❤️ gratulerer! Dette blir nok bra når du har vennet deg til tanken ❤️❤️ Anonymkode: 57b8c...63b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne87Rogaland Skrevet 9. november 2024 #36 Del Skrevet 9. november 2024 Jeg fikk første barnet som 35 og andre nå som 37. Friske barn og enkle ukompliserte svangerskap. Du får gratis ultralyd i uke 12 og samtidig NIPT test som avdekker om det er kromosomavvik som Downs osv. Så dette går så fint så 😃 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #37 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er ikke noen hjernedød hillbillie. Jeg er velutdannet og har en bra betalt jobb. Det foreligger faktisk ganske mange artikler som er etablerte på bakgrunn av flerårig forskning hvor det frarådes graviditet og fødsel etter fylte 35 år for både barnet og mors del. Anonymkode: 0babb...c17 Dette stemmer ikke. Vis til denne forskningen med link, ellers caller jeg bullshit Anonymkode: 27a68...b89 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #38 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ikke helt nødvendig å være såpass ufin eller krass mot meg bare fordi du er tøff som anonym; når jeg stiller meg sårbar og i en livskrise eller? Synes dette var et veldig unødvendig svar på mine bekymringer og på mitt spørsmål her inne. Jeg er ikke noen hjernedød hillbillie. Jeg er velutdannet og har en bra betalt jobb. Det foreligger faktisk ganske mange artikler som er etablerte på bakgrunn av flerårig forskning hvor det frarådes graviditet og fødsel etter fylte 35 år for både barnet og mors del. Ble mamma for første gang som 18-åring, fikk tvillinger som 20-åring og som 23-åring ble jeg og mannen 4-barns foreldre. Jeg ønsker å beholde barnet, men er dritstressa og dette var totalt uventet i en alder av 35 år hvor samme prevensjon ikke har sviktet på 12 år. Please ikke tråkk på dine medmennesker som allerede ligger nede for telling. Jeg ber om rådføring og erfaringer her, ikke om å bli nedvurdert eller å bli snakket til som om jeg er helt idiot. TS Anonymkode: 0babb...c17 Jeg skjønner litt du tenker at det er for gammelt siden du ble ung mamma. Nå blir vi bare eldre mødre for hvert år som går. Det er egentlig litt synd også mange barn som får skjulte diagnoser pga gamle foreldre. Autisme og adhd osv. Jeg synes du skal beholde barnet,Jeg er selv 39 og ønsker en til,men redd for avvik. Anonymkode: 11ca5...324 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #39 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): For noe tull! Til alle tider har det vært vanlig å være mange søsken. Anonymkode: 7dbe4...0a1 Vanlig betyr ikke det samme som at det var fint for dem. Anonymkode: df880...73a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #40 Del Skrevet 9. november 2024 Synes innlegget digg var nesten litt makabert, ts😅 jeg er tydeligvis et mirakel da, mor og far var begge 40 da jeg kom og jeg er, noe lunde i alle fall, normal😅 Ja, fruktbarheten synker i 30-åra og sannsynet for kromosomavvik øker, men bare marginalt. Du får jo tilbud om NIPT-test, og kan ta fostervannstest. Dette går bra, ts. Anonymkode: 9b89a...ee6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå