AnonymBruker Skrevet 9. november #101 Del Skrevet 9. november Dere som er så mot halvfabrikata og fnyser av ferdige iskepinner. Jeg vil påstå at det meste av en matbutikk består av poser, hermetikk og frysedisker med frossenpizza og panert fisk. Man kan gjerne ønske at det var mer ferskvaredisker med gode råvarer. Men med tanke på hvordan butikkene er bygd opp, så er det grandiosa, toro og findus folk ønsker. Og da blir det for dumt å si at fiskepinner er barnemishandling. Husker en tråd der folk skrev at de aldri kjøper findus for de lager fiskepinnene selv. Det er vel og bra, og jeg varierer med egenpanert seifilet, men kjøper også findus. Det er snobbete å gå rundt med hevet hode og føle seg bedre enn de som bruker toro og findus. For jeg vil si at de fleste vanlige folk kjøper halvfabrikata nå og da. Anonymkode: 0039e...3f6 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #102 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (10 timer siden): Fordi brus ødelegger all mat utenom fast food Anonymkode: 3f812...1bc Det kan altså ikke du bestemme! Det gjør kanskje det for deg men, folk har forskjellige smaksløker. Det blir som at jeg skal påstå at den vinen du liker er bare dritt men den jeg liker er helt prima, og hvis du ikke drikker "min" vin så ødelegger du maten din med din drittvin. Anonymkode: 13762...752 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #103 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Folk som alltid kjøper seg lunsj fordi dei ikkje liker svette osteskiver. Folk som ikkje liker matboks. Kjøpa seg varm lunsj koster fort over 100 kr med den økonomien vi har nå. Alle burde klare klemma ned nokre skiver innimellom? Synest og det er snobbete å kjøpa seg flyndre/kengurubiff og dra innom vinmonopolet for å finna ut kva vin passer best. Ikkje at det er noko galt med det! Anonymkode: 4ed09...031 Det er jo bare din oppfatning, at det er "unødvendig" med din økonomi, men jeg forstår ikke at det gjør andre til snobber? Jeg bruker salatbaren på jobb hver dag. Handler på ingen måte om at andre ser det, men at jeg synes jeg får variert, fersk, sunn og god lunsj. Anonymkode: eb3da...11d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #104 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Dere som er så mot halvfabrikata og fnyser av ferdige iskepinner. Jeg vil påstå at det meste av en matbutikk består av poser, hermetikk og frysedisker med frossenpizza og panert fisk. Man kan gjerne ønske at det var mer ferskvaredisker med gode råvarer. Men med tanke på hvordan butikkene er bygd opp, så er det grandiosa, toro og findus folk ønsker. Og da blir det for dumt å si at fiskepinner er barnemishandling. Husker en tråd der folk skrev at de aldri kjøper findus for de lager fiskepinnene selv. Det er vel og bra, og jeg varierer med egenpanert seifilet, men kjøper også findus. Det er snobbete å gå rundt med hevet hode og føle seg bedre enn de som bruker toro og findus. For jeg vil si at de fleste vanlige folk kjøper halvfabrikata nå og da. Anonymkode: 0039e...3f6 Men jeg mener at å panere filet selv, med rugmel, egg og panko, både er sunnere og smaker mye bedre. Uten at jeg legger meg opp i hva andre gjør. Så jeg skjønner ikke at det gjør meg snobbete? Anonymkode: eb3da...11d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #105 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Dere som er så mot halvfabrikata og fnyser av ferdige iskepinner. Jeg vil påstå at det meste av en matbutikk består av poser, hermetikk og frysedisker med frossenpizza og panert fisk. Man kan gjerne ønske at det var mer ferskvaredisker med gode råvarer. Men med tanke på hvordan butikkene er bygd opp, så er det grandiosa, toro og findus folk ønsker. Anonymkode: 0039e...3f6 Menyen min har fiskedisk, kjøttdisk og ostedisk samt frukt og grønt. Det finnes hylle på hylle med rene biter kjøtt, rene meieriprodukter, og tørkede eller hermetiserte råvarer som er ganske rene (feks valsede havregryn eller hermetiske tomater). Brød er det litt verre med - mesteparten er vel halvstekt i Frankrike og så stekt igjen i butikken? Jeg nekter ikke for at veldig mange Nordmenn spiser posesuppe eller fiskepinner til vanlig. Men det er heller ikke vanskelig å finne rene råvarer for de som ønsker det. Hvis man har 30 min til å lage mat så kan man lage noe som er ganske velsmakende og sunt uten at det kostet skjorta. Anonymkode: e2f41...b1a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #106 Del Skrevet 9. november Sirah skrev (14 timer siden): Når man rynker på nesa bare fordi det heter First Price eller Eldorado. Jeg er enig i at mye av det ikke er bra, men det finnes også en del matvarer fra disse merkene som er minst like gode som de dyrere merkene. First Price er nå ofte dyrere enn de "dyre" merkene. 😅 Anonymkode: 2cfd9...b8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #107 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (13 timer siden): kinakål Det er bare i Norge at kinakål blir sett på som annenrangs. Hva skal liksom være bedre med isberg salat? Ja takk, begge deler. Ulik bruk, men ikke noe galt med kinakål. 🤔🤣🤔🤣 et rart fenomen Anonymkode: 283bb...13f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #108 Del Skrevet 9. november Brunello skrev (13 timer siden): Det sier seg selv at ikke er populært. Restauranten tjener knapt penger på de som ikke drikker alkohol. Vi som drikker alkohol subsidierer de som ikke gjør det. Så da er det bedre for restauranten at bordet står tomt? Må heller innføre drikkeplikt da. Minimum en helflaske per rett. Eller skal tørrlagte alkolikere la være å spise ute? Jeg drikker ikke alkohol og har aldri gjort det. Liker likevel å spise ute i ny og ne. Burde jeg blir hjemme? 🤣 Det var vel et eksempel på snobberi/drikkepress fra deg.. 👎 At folk legger føringer for hva andre bør innta når de er ute. Være seg vått eller tørt.. Anonymkode: 81bf5...92d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #109 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Dere som er så mot halvfabrikata og fnyser av ferdige iskepinner. Jeg vil påstå at det meste av en matbutikk består av poser, hermetikk og frysedisker med frossenpizza og panert fisk. Man kan gjerne ønske at det var mer ferskvaredisker med gode råvarer. Men med tanke på hvordan butikkene er bygd opp, så er det grandiosa, toro og findus folk ønsker. Og da blir det for dumt å si at fiskepinner er barnemishandling. Husker en tråd der folk skrev at de aldri kjøper findus for de lager fiskepinnene selv. Det er vel og bra, og jeg varierer med egenpanert seifilet, men kjøper også findus. Det er snobbete å gå rundt med hevet hode og føle seg bedre enn de som bruker toro og findus. For jeg vil si at de fleste vanlige folk kjøper halvfabrikata nå og da. Anonymkode: 0039e...3f6 Hvem i denne tråden har sagt at fiskepinner er barnemishandling?? Snakk om stråmann. Men ja, selvsagt er jeg enig i at matbutikker er 80 % hel- og halvfabrikata. Det er deprimerende. Hver gang jeg går inn i en matbutikk blir jeg helt slått i bakken over hvor mye utvalget består av som det aldri ville falt meg inn å kjøpe, og det undrer meg bestandig at det er marked for alle disse produktene - jeg forstår det faktisk ikke. Likevel betyr det ikke at jeg mener jeg har gode og substansielle argumenter for å velge som jeg gjør, eller at "folk flest" ikke har mer rett i valgene sine bare fordi de (tilsynelatende) er flere. Vi prioriterer vel bare ulikt da? Hvis jeg valgte som jeg gjør i matveien bare for å føle meg hevet over bermen, så var det noe annet. Men å velge annerledes eller motsatt av flertallet er virkelig ikke noe som er avgjørende for mine valg i butikken - mildt sagt. Jeg velger selvsagt maten jeg ønsker å spise og tilberede selv, pga smak og helse, ikke den motsatte maten av folk jeg vil markere meg i forhold til (for en merkelig tanke!). Anonymkode: 8733b...8ed 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #110 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (12 timer siden): Matsnobberi er for meg mennesker som ikke aksepterer at folk liker forskjellige ting. Det er helt sikkert objektivt best ned saftig kalkun/kylling, men jeg liker den tørr. Jeg liker ikke ketchup, men synes det er helt greit at andre bruker det, om det gjør matopplevelsen bedre for dem. Husker godt jeg var på en mindre restaurant (ikke spesielt fancy), hvor jeg bestilte gjennomstekt biff. Kokken uffet og akket seg over at det ble umulig for ham å ødelegge mat på den måten, og sa at han kom til å tilberede den slik den (ifølge ham) smakte best. Jeg forklarte at jeg ikke satt spørsmålstegn ved hva som ble ansett som ideelt, men at jeg naturligvis ønsket å spise det som smakte best for meg. Da han kom med maten var biffen nesten rød i midten, og jeg klarte ikke å få ned noe mer enn et par biter. Vet ikke om han tenkte han skulle overraske meg med hvor godt det smakte og hvor feil jeg hadde tatt, men det ødela i alle fall hele kvelden. Anonymkode: 9105a...648 Dette er jeg så enig i! Jeg liker ikke kjøtt som er rødt i midten, for meg er konsistensen ekkel og det smaker mye mindre enn om det faktisk er stekt. Rosa går bra. Nå har jeg fått en samboer som liker kjøtt best gjennomstekt, så han kjøper aldri biff på restaurant. Jeg lurer av og til på om kokkeskolene har sluttet å lære bort hvordan man gjennomsteker en biff, ettersom så mange hevder at gjennomstekt = skosåle. Det behøver det slett ikke være, trikset er å ta biffen av varmen med en gang den er gjennomstekt og ikke vente ti minutter til. Det forutsetter naturligvis at man klarer å gjenkjenne en gjennomstekt biff, men så vanskelig er det ikke. Hverken jeg eller mannen har noe problem med å få det til hjemme. Anonymkode: a0e9d...4e2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #111 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor skal jeg som er totalavholds dra på mat og vin kurs ? Anonymkode: 4571e...f61 Har jeg sagt du skal det? Jeg vet ikke hvem du er og det var ikke deg jeg skrev det til engang. Anonymkode: d6641...0c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #112 Del Skrevet 9. november For meg blir det snobberi når det går bort fra kvalitet, smak og kunnskap og blir basert på andre faktorer. F.eks likte vinen såå godt og ba om navnet, men likte den ikke likevel når de fant ut at det var kartong og ikke flaske. Likte krydderet eller maten helt til de fant ut at det var first price. Osv. Anonymkode: c3fd2...def 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 9. november #113 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Så da er det bedre for restauranten at bordet står tomt? Må heller innføre drikkeplikt da. Minimum en helflaske per rett. Eller skal tørrlagte alkolikere la være å spise ute? Jeg drikker ikke alkohol og har aldri gjort det. Liker likevel å spise ute i ny og ne. Burde jeg blir hjemme? 🤣 Det var vel et eksempel på snobberi/drikkepress fra deg.. 👎 At folk legger føringer for hva andre bør innta når de er ute. Være seg vått eller tørt.. Anonymkode: 81bf5...92d I noen tilfeller er det bedre ja. En restaurant er avhengig av at gjestene bruker mere penger enn restaurantens kostnader for å ha de der. Restauranter er en av de type virksomheter som går oftest konkurs. Det sier seg selv at de ønsker fire voksne som spiser mange retter og drikker dyr vin fremfor noen som spiser lite og drikker vann. Så er det alle i mellom som gir ulik fortjeneste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 9. november #114 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (48 minutter siden): First Price er nå ofte dyrere enn de "dyre" merkene. 😅 Anonymkode: 2cfd9...b8b Og fremdeles finnes det mange som ikke vil ta i det med ildtang engang fordi det heter First Price 🤷♀️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #115 Del Skrevet 9. november Sirah skrev (3 minutter siden): Og fremdeles finnes det mange som ikke vil ta i det med ildtang engang fordi det heter First Price 🤷♀️ Bare på KG jeg leser om det. Virker som om det er en oppfatning her inne at enkelte er slik. De fleste mikser jo mellom rimelig og dyrt, og betaler ikke mer enn de må for samme produkt. Anonymkode: eb3da...11d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 9. november #116 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare på KG jeg leser om det. Virker som om det er en oppfatning her inne at enkelte er slik. De fleste mikser jo mellom rimelig og dyrt, og betaler ikke mer enn de må for samme produkt. Anonymkode: eb3da...11d De aller fleste er sånn ja. Men jeg kjenner faktisk et par i real life som heller hadde sultet foran kjøleskapet enn en å bli sett med produkter fra billigmerkene i handlekurven 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #117 Del Skrevet 9. november Sirah skrev (2 minutter siden): De aller fleste er sånn ja. Men jeg kjenner faktisk et par i real life som heller hadde sultet foran kjøleskapet enn en å bli sett med produkter fra billigmerkene i handlekurven 😅 Merkelig, ja. Jeg er selv av typen som raskt betaler 700+ kr kg for kjøttet jeg mener smaker best. Men samtidig ser du meg med toalettpapir stablet i høyden på handlevognen når Obs har tilbud. Enig i at eksempelet ditt er snobberi. Anonymkode: eb3da...11d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 9. november #118 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Merkelig, ja. Jeg er selv av typen som raskt betaler 700+ kr kg for kjøttet jeg mener smaker best. Men samtidig ser du meg med toalettpapir stablet i høyden på handlevognen når Obs har tilbud. Enig i at eksempelet ditt er snobberi. Anonymkode: eb3da...11d Jeg er som deg (og de aller fleste andre). Betaler gjerne litt ekstra for det jeg syntes er skikkelig godt, men jeg bryr meg ikke om hvilken logo som er på gullerotpakken min. 🤷♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #119 Del Skrevet 9. november For meg er matsnobberi folk som kjøper dyre statusvarer uten å kunne nok om mat til å tilberede dem ordentlig eller servere dem med et passende tilbehør. For eksempel hummer med posebernaise, kamskjell som er stekt til gummikonsistens eller helstekt villaks med med en eikepreget rødvin som skulle vært lagret minst fem år til. Anonymkode: ee975...3d6 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 9. november #120 Del Skrevet 9. november -og så har vi dem som mauler pålegg og blir forsvart ovenfra og ned, mens den som har handlet inn må skamme seg. Det er en klassiker på KG. Helt greit så lenge de betaler for det selv. Slike gjester kan vi styre oss for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå