Gå til innhold

Du som bor aleine. Hva er dine matvaner og lager du middag hver dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lager middag hver dag. Aldri skjønt meg på de som skal gjøre seg så hjelpeløse og stusslige og aldri lage middag bare fordi de bor alene. Hjelpes. 

Anonymkode: c679c...ba2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elsket å lage middager når jeg var alene 😅 Kunne laga akkurat det jeg hadde lyst på, og alt kjøtt rakk alltid til 2-3 dager. Kunne lage stort en dag med god tid, så spise rester på travle dager. Kunne ta meg lomper med godt pålegg om jeg heller hadde lyst på det. Alt var så fritt, og mat billig selv om jeg spiser sunt. Nå, med en storvokst mann i hus blir det aldri rester og jeg må lage mye mer av alt 😆 Men det gjør meg ingenting, har alltid synes middag er dagens viktigste måltid. Lettest å få inn variert kost der, og rikelig av alle næringsstoffer. Blir liksom ikke like dekket dagsbehv av alt hvis man bytter alle måltid til et par knekkebrød med ost og en ferdigpizza i ny og ne. Dømmer ikke, de som liker det sånn må selvfølgelig gjøre det som passer seg, men jeg liker å kjenne at kroppen fungerer som den skal, og det gjør ikke min når jeg ikke tenker nøye over maten :)

Anonymkode: 6438a...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser bare én gang om dagen (OMAD) og spiser animalsk-basert. Jeg steker meg noe godt kjøtt hver dag til middag.

Anonymkode: adf70...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødmat er ikke middag for meg, det liker ikke hverken hjertet eller magen min. Og jeg må ha varm mat til middag så selv om det er enkle retter så er det alltid noe varmt til middag. Må ha noe som får opp humøret etter slitsomme jobbdager og det er ille nok å spise brød til frokost. Lager nesten alltid nok mat til to dager så jeg kan varme opp på dag nr 2. 

Anonymkode: 258ff...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lager middag hver dag. Aldri skjønt meg på de som skal gjøre seg så hjelpeløse og stusslige og aldri lage middag bare fordi de bor alene. Hjelpes. 

Anonymkode: c679c...ba2

Men er det hjelpeløst og stusselig hvis vi faktisk trives med det, da? Jeg kan hvis jeg vil. Men jeg liker havregrøten og kornblandingen jeg spiser til middag, bedre enn "vanlig" middag. Så derfor går jeg for det. Men når jeg får besøk, føler jeg jo på at forventningene er høyere enn som så, så da lager jeg noe mer "ordentlig".  Hvis jeg hadde hatt familie, ville jeg i tillegg både vært opptatt av at de skulle få gode vaner og variert kost (for jeg kan jo ikke nekte for at jeg spiser veldig ensidig, og kanskje ikke helt etter boka). 

Anonymkode: aa7ac...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...