AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #21 Del Skrevet 9. november 2024 Bodde alene et par år. Varierte veldig hva jeg gjorde. Kunne lage "vanlig" middag, men gjorde det ofte enklere. Av og til kjøpte jeg gode rundstykker og hadde godt pålegg på. Feks eggerøre og røkelaks, roastbiff, gode påleggs salater, kokt egg. Ble også av og til pytt i panne med speilegg, ostesmørbrød, en porsjon salat (rester til lunsj), suppe (rester til lunsj/fryste). Anonymkode: 96472...86d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #22 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): ? Anonymkode: fe54b...277 Lager oftest noe med fisk. Varierer tilbehør med ris, pasta og poteter. Bruker ikke saus, har masse grønnsaker med. Kjøper kapteinens fylte, det er to middager. Handler fiskegrateng i blant, så sprøbakt fisk, i blant ørretfilet eller torskefilet. Anonymkode: 7ad76...9c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #23 Del Skrevet 9. november 2024 Har ellers kjøpt meg liten ildfastform så den er til middag for en person. Passer fint om jeg skal ha pastagrateng som ikke kan varmes opp igjen. Anonymkode: 7ad76...9c5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #24 Del Skrevet 9. november 2024 Sjølvsagt lagar eg varm middag kvar dag! Dei fleste dagane har eg poteter, gulrøter, sylteagurk og brokkoli pluss enten kjøt eller fisk Anonymkode: f2add...9a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #25 Del Skrevet 9. november 2024 Jeg lager sjeldent middag på hverdager. Da blir det ofte frossenpizza, en halv hamburger og 2-3 egg, toast eller noe ferdigmat som skal varmes i mikroen. Lager ordentlig middag på lørdag og søndag. Spiser ikke frokost og lunsj blir noe lettvint som havregrøt, yoghurt med frukt, nøtter og granola eller kokte egg, avokado og skinke. Spiser ikke brød på dagtid for jeg blir så trøtt av det. Anonymkode: 6c6bc...846 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #26 Del Skrevet 9. november 2024 Jeg spiser havregrøt eller müsli til middag hver dag. Men har en stor salat som "forrett" så jeg får litt grønnsaker også. Handler vel om at jeg egentlig ikke er så interessert i mat - verken å lage eller å spise, så da gjør jeg det så enkelt som mulig. Skal også sies at jeg alltid har foretrukket "frokostmat" fremfor middag. Anonymkode: aa7ac...c18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille39 Skrevet 9. november 2024 #27 Del Skrevet 9. november 2024 Lett frokost hver dag. lager av og til middag. Pleier å lage store porsjoner for så fryse. Har mye reste mat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #28 Del Skrevet 9. november 2024 jeg spiser ordentlig middag hver dag, men det er ikke hver dag jeg lager middag da jeg alltid har noe noe i fryseren som jeg kun trenger å varme opp. På søndager setter jeg alltid av tid til å lage opp store porsjoner med for eksempel supper, gryteretter, gratenger etc. Anonymkode: 5ed96...ac7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 9. november 2024 #29 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Lager middag stort sett hver dag. Aldri skjønt andre som bor alene som syns det er så stusselig og bare lage mat til seg selv. Syns det er mer stusselig å skulle spise brødskiver til middag hver dag. Jeg koser meg med middagen min foran en serie etter en travel dag ☺️ Jeg er ikke så glad i å spise rester flere dager utover, så lager stort sett bare én-to porsjoner. Ett kyllingbryst, en halv pakke karbonadedeig, én torskefilet osv. Lager mye middager med bønner og kikerter også. For eksempel kikertsalat med søtpotet har jeg minst en gang i uka. Noen ganger kan jeg bare ovnssteke litt rotgrønnsaker og ha en dipp til. Bruker betydelig mindre penger på mat nå kontra da jeg hadde samboer 😅 Anonymkode: 49f91...b67 Noen ganger har man ikke noe valg. Jeg har måtte gjøre det et par ganger i det siste, p.g.a dårlig økonomi. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #30 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Lager middag stort sett hver dag. Aldri skjønt andre som bor alene som syns det er så stusselig og bare lage mat til seg selv. Syns det er mer stusselig å skulle spise brødskiver til middag hver dag. Jeg koser meg med middagen min foran en serie etter en travel dag ☺️ Jeg er ikke så glad i å spise rester flere dager utover, så lager stort sett bare én-to porsjoner. Ett kyllingbryst, en halv pakke karbonadedeig, én torskefilet osv. Lager mye middager med bønner og kikerter også. For eksempel kikertsalat med søtpotet har jeg minst en gang i uka. Noen ganger kan jeg bare ovnssteke litt rotgrønnsaker og ha en dipp til. Bruker betydelig mindre penger på mat nå kontra da jeg hadde samboer 😅 Anonymkode: 49f91...b67 Jeg foretrekker og er mer glad i skiver enn varm mat så det er ingen grunn til å mene jeg har det stusselig at jeg lager og spiser og koser meg med den maten jeg selv foretrekker (foran en serie på en travel dag) Lager meg middag kanskje to ganger i uken, men jeg har aldri vært så veldig middagsglad og synes det er langt mer styr enn glede uavhengig av hva det nå enn måtte være. Anonymkode: 1858e...a1c 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #31 Del Skrevet 9. november 2024 Ingen faste rutiner. Har tilgang til varm mat i kantina på jobben - dog utporsjonert i små porsjoner, så ikke fulverdig "middag". Likevel dropper jeg som regel middag mandager og tar bare ferskt brød med solid pålegg. Andre dager kan det bli alt fra noe hjemmelaget, f.eks. fiskeboller eller en fiskerett, etc - ofte kan det bli veldig enkelt, som ferdige kabonader med løk på brødskiver. Satser dog på å lage middag som varer to dager - f.eks. av en slik plastburk med fiskeboller har jeg fiskeboller i hvit saus en dag, så tilsetter jeg karri en annen dag, og så har jeg da kokt poteter for to dager. Har mullighet for hjemmekontor en gang i uka, og veldger gjerne da tirsdager, da kan jeg bruke litt tid på retter som krever flere operasjoner mens jeg er på jobb rett ved siden av kjøkkenet.... ... er jeg hjemme alene på lørdager er det et høydepunkt å lage middag til meg selv. Starter planleggingen allerede onsdag-torsdag, sjekke blant annet tilbudsaviser fra Meny og Jacobs, og finne inspirasjon der. Søndager blir det som regel rester. Anonymkode: 60a6d...397 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #32 Del Skrevet 10. november 2024 Bor alene og er ufør, så her er dagene ganske like hva mat angår. Knekkebrød til frokost, yoghurt til lunsj, og så et lite varmt måltid til middag, og knekkebrød til kvelds. Middag kan være noe såpass enkelt som havregrøt eller stekte egg og en pølse. Matlaging går ellers på autopilot hos meg. Jeg har en håndfull retter som jeg kan lage raskt og uten for mye tenking (pga fatigue sliter jeg med alt som krever mer planleggig og tankekraft). De som går igjen oftest er en linsepastagryte med pølse eller kyllingwok. Lager akkurat nok til én porsjon. Anonymkode: 9c02b...2dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #33 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (På 9.11.2024 den 9.51): Lager middag stort sett hver dag. Aldri skjønt andre som bor alene som syns det er så stusselig og bare lage mat til seg selv. Syns det er mer stusselig å skulle spise brødskiver til middag hver dag. Jeg koser meg med middagen min foran en serie etter en travel dag ☺️ Jeg er ikke så glad i å spise rester flere dager utover, så lager stort sett bare én-to porsjoner. Ett kyllingbryst, en halv pakke karbonadedeig, én torskefilet osv. Lager mye middager med bønner og kikerter også. For eksempel kikertsalat med søtpotet har jeg minst en gang i uka. Noen ganger kan jeg bare ovnssteke litt rotgrønnsaker og ha en dipp til. Bruker betydelig mindre penger på mat nå kontra da jeg hadde samboer 😅 Anonymkode: 49f91...b67 Helt enig! Middag er dagens høydepunkt, så viktig å lage og kose seg med det. ❤️ Bor man alene så kan man lage akkurat det man vil også. Anonymkode: 0aae0...0cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 10. november 2024 #34 Del Skrevet 10. november 2024 Jeg er ufør og eneboer og lager skikkelig middag stort sett hver dag, det er en av de tingene jeg prioriterer å bruke krefter på (selv om det blir enkle løsninger på dårlige dager - frossenpizzaen er ikke en ukjent gjest på mitt kjøkken...). Jeg ble mer bevisst på det etter et rehabiliteringsopphold hvor jeg merket hvilken forskjell det gjorde å ha et ordentlig og balansert måltid - og hvor godt det er... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #35 Del Skrevet 10. november 2024 Har dessverre ikke de beste matvanene for tiden. Ufør, deprimert, lite interesse for matlaging og lite kjøkken uten stekeovn, så til middag går det mye i ferdige salater, sushi, wraps og diverse mat fra varmdisken i butikken. Frokosten er som regel knekkebrød med hummus og spirer eller avokado, og en banan. Lunsjen er yoghurt/proteinpudding, også prøver jeg å snackse på frukt og grønnsaker gjennom dagen. Dessverre blir det som oftest også noe bakst eller sjokolade i løpet av dagen. Anonymkode: 3cc79...1b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #36 Del Skrevet 10. november 2024 Jeg fryser ingenting, jeg lagrer ingenting. Kjøper inn kun til daglig bruk. Bruker nesten ikke ovn. Av og til vannkoker og en kjele. Målet er å nesten ikke bruke noe på mat. En knekkebrødpakke og et pålegg, en salatpose med et par gode ingredienser, en god dressing skal gjøre susen. Anonymkode: e4f4f...b6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #37 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fryser ingenting, jeg lagrer ingenting. Kjøper inn kun til daglig bruk. Bruker nesten ikke ovn. Av og til vannkoker og en kjele. Målet er å nesten ikke bruke noe på mat. En knekkebrødpakke og et pålegg, en salatpose med et par gode ingredienser, en god dressing skal gjøre susen. Anonymkode: e4f4f...b6b Er det av nødvendighet eller fordi du utfordrer deg selv på et vis? Passer du på å få i deg vitaminer? Spiser du nok? Anonymkode: 10061...d78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #38 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg foretrekker og er mer glad i skiver enn varm mat så det er ingen grunn til å mene jeg har det stusselig at jeg lager og spiser og koser meg med den maten jeg selv foretrekker (foran en serie på en travel dag) Lager meg middag kanskje to ganger i uken, men jeg har aldri vært så veldig middagsglad og synes det er langt mer styr enn glede uavhengig av hva det nå enn måtte være. Anonymkode: 1858e...a1c Selvfølgelig, man gjør jo det som passer for seg ut fra hva man liker! Det jeg mente var rettet mot dem som syns det er så trist og stusselig og skulle lage et ordentlig godt middagsmåltid bare til seg selv, og det syns jeg ikke man bør føle på. ❤️ Anonymkode: 49f91...b67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #39 Del Skrevet 11. november 2024 Jeg spiser middag hver dag, men lager ikke middag hver dag. Noen ganger tar jeg opp ferdig fra fryseren, da er det bare å koke ris, poteter eller hva som passer til retten. Det er ikke akkurat å lage mat. Eller jeg kjøper med meg take-away, om jeg er veldig sent hjemme. Frokost blir det så der med. Noen ganger kjøper jeg meg ferske rundstykker på butikken og pålegg. Spiser det på jobben. Eller så blir det yoghurt og frukt. Jeg spiser stort sett varm lunsj hver dag. Den har jeg med meg hjemmefra eller så går jeg ut og spiser lunsj. Anonymkode: 48222...cfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 11. november 2024 #40 Del Skrevet 11. november 2024 Ryddet for brukerdebatt. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå