Gå til innhold

Hvordan forklare til lillesøster at menn tar avstand pga attitude

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kanskje hun innerst inne ikke vil ha en dårlig mann bare for å ha en?

Anonymkode: e638a...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Heldigvis finnes det andre ting i livet som er viktigere enn å ha kjæreste når man er 20! 

Hadde håpet retorikken fra Sex og singelliv var like utdatert som kasse-tv'ene fra samme æra 

Anonymkode: 26d62...45e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

oppførsel, ikke "attitude"

Anonymkode: dd7d2...539

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun er 20. Du aner ikke hvor mye jeg gleder meg til å flytte ut etter nyttår.

Hun oppfører seg care og direkte nedlatende. Samtidig blir hun opprørt over at menn går til andre. Det er jo en mildt tilbakestående virkelighetsoppfatning av hva menn er tiltrukket av. Til og med min egen kjæreste har prøvd å forklare hun at det er et helt virkelighetsfjernt forventningsmønster fra hennes side.

Anonymkode: 0b4e7...ce4

Og hva er "care"? "Careless" (uforsiktig)? "Carefree" (bekymingsløs)? 

Kan dere vær så snill og bestemme dere for om dere vil skrive på engelsk eller norsk? 

Mulig du bare skal finne et engelskspråklig forum, eller skrive på tiktok eller noe? 

Er så lei av å måtte gjette meg til hva dere mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Og "care" for likegyldig. 

Det er sånn tenåringer prater. 

Anonymkode: 1bbb6...2da

Kjenner ingen tenåringer som prater sånn. Takk og lov. Får håpe at sykdommen ikke sprer seg, for de som snakker sånn høres ut som mindre begavede influensere. Beklager å måtte si det til "hun".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun er ikke emosjonelt klar rett og slett. Hun beskytter seg selv og har en mur oppe fordi hun egentlig er redd for å bli forelsket og såret. Men hun er en romantiker og ønsker å finne The One.

Den kombinasjonen gjør gjerne at hun blir aggressiv og defensiv som en forsvarsmekanisme når hun møter menn hun liker. Og det er et mønster hun må bryte om hun vil finne kjærligheten. Og det er bare hun som kan fikse det med å bli eldre, modne, få mer selvinnsikt og bli tryggere i seg selv.

Anonymkode: c1903...be7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Heldigvis finnes det andre ting i livet som er viktigere enn å ha kjæreste når man er 20! 

Hadde håpet retorikken fra Sex og singelliv var like utdatert som kasse-tv'ene fra samme æra 

De er i 30 årene.

Anonymkode: ab9b5...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg var opptatt av å finne kjæreste når jeg var 20. Hvis denne unge kvinnen støter fra seg menn og familie med sin væremåte, og selv skulle ønske at hun ikke gjorde det så er det tydeligvis vanskelig for henne selv også.

Anonymkode: 905c3...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

La henne være seg selv og gjøre egne feil. 

Anonymkode: e638a...09e

I en familie hjelper vi hverandre. Og en ung tenåring er fortsatt et barn som trenger oppdragelse og korrigering. Du mener altså at et familiemedlem skal få lov til å være stygg og slem med andre familiemedlemmer (og andre) uten å bli korrigert? Man skal få være seg selv, og lære av egne feil. Feilen er blitt gjort når en tråkker over andres grenser, og lærdommen er gitt i en korrigering

Anonymkode: e492e...d86

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De er i 30 årene.

Anonymkode: ab9b5...451

Det står jo svart på hvitt at søsteren er 20

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

oppførsel, ikke "attitude"

Oppførsel gjenspeiler holdninger

Anonymkode: e492e...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg var opptatt av å finne kjæreste når jeg var 20. Hvis denne unge kvinnen støter fra seg menn og familie med sin væremåte, og selv skulle ønske at hun ikke gjorde det så er det tydeligvis vanskelig for henne selv også.

Anonymkode: 905c3...63a

Å ha kjæreste når du er 20 er fint det, men virkelig ikke nøye. Tror faktisk mange hadde hatt godt av å heller leve livet fremfor å starte a-livet tidlig med et forhold som mest sannsynlig ikke varer 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Men hun hører jo ikke på meg 😩

Nei, men da får du heller ikke forklart mer til henne. Da kan du jo bare gå nå du blir lei av henne.

Anonymkode: 8d854...74c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Men hun hører jo ikke på meg 😩

Kopier oppførselen hennes da. Tving henne til å være den ‘voksne’. 

Anonymkode: 69023...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere er i 30-årene så bor dere neppe sammen lenger. Da skjønner jeg ikke hvordan det går utover deg at hun er misfornøyd med kjærlighetslivet sitt. Det er vel hennes problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nymerïa skrev (4 minutter siden):

Hvis dere er i 30-årene så bor dere neppe sammen lenger. Da skjønner jeg ikke hvordan det går utover deg at hun er misfornøyd med kjærlighetslivet sitt. Det er vel hennes problem.

Hun er 20. Les innleggene til ts på side 1.

Anonymkode: dabc7...541

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hun viser ingen forståelse for dette selv, samtidig sutres det over at de guttene hun vil ha ikke orker nærværet hennes. Jeg begynner å bli drittlei bitchingen på kveldene når hun er ekstra emosjonell/trøtt. Finnes det en bok eller noe jeg kan bruke til overbevisning? Det begynner å bli latterlig.

Det er ikke din sak. Din søster er som hun velger å være. Og det har hun rett til. Den tid da kvinner skulle «justere» sin egen personlighet for å være «tekkelige og tiltrekkende» på menn er for lengst forbi.

Hun finner en mann eller kvinne som liker henne akkurat som hun er. Eller hun finner ikke en slik person. Begge deler er helt uten dramatikk.

At hun velger å klage rundt deg? Be henne være stille. Du velger om du hører - eller ikke hører - på henne. Irriterer ditt valg om å høre på henne deg? Ta et nytt valg. Igjen - helt udramatisk.

Anonymkode: 38cad...b4c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og hva er "care"? "Careless" (uforsiktig)? "Carefree" (bekymingsløs)? 

Care: Likegyldig, gir ikke respons eller varme; litt tilsvarende careless men også could not care less.

Jeg jobber med ungdom og det er sånn de prater. Og skriver. Mye slang inspirert av engelsk. 

Anonymkode: 1bbb6...2da

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...