Gå til innhold

Hvordan forklare til lillesøster at menn tar avstand pga attitude

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hun viser ingen forståelse for dette selv, samtidig sutres det over at de guttene hun vil ha ikke orker nærværet hennes. Jeg begynner å bli drittlei bitchingen på kveldene når hun er ekstra emosjonell/trøtt. Finnes det en bok eller noe jeg kan bruke til overbevisning? Det begynner å bli latterlig.

Anonymkode: 0b4e7...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bare si det rett ut? 

Anonymkode: 4580a...ff1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bare si det rett ut? 

Men hun hører jo ikke på meg 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hun viser ingen forståelse for dette selv, samtidig sutres det over at de guttene hun vil ha ikke orker nærværet hennes. Jeg begynner å bli drittlei bitchingen på kveldene når hun er ekstra emosjonell/trøtt. Finnes det en bok eller noe jeg kan bruke til overbevisning? Det begynner å bli latterlig.

Hvor gammel er hun? Jeg har en lillesøster som begynte med slikt i 15 års alderen. Hun var overhode ikke mottakelig for råd, så hun fikk etterhvert klar beskjed når hun gikk for langt hjemme fra oss alle. Altså når hennes oppførsel var rettet mot søsken og foreldre. Varte ikke lenge da før den oppførselen forsvant. At hun så hvordan hennes nærmeste reagerte på hennes oppførsel. Siden har hun alltid vært en veldig herlig, moden og populær jente og dame.

Anonymkode: e492e...d86

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvilken attitude har hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så bra at hun har litt attitude, hvorfor skal hun være attraktiv for menn om hun ikke bryr seg? 

Anonymkode: e638a...09e

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hun hører jo ikke på meg 😩

Da sier du at hun skal slutte å klage

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så bra at hun har litt attitude, hvorfor skal hun være attraktiv for menn om hun ikke bryr seg? 

Hehe, er en forskjell mellom litt attitude og å være en respektløs slem bitch

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hehe, er en forskjell mellom litt attitude og å være en respektløs slem bitch

La henne være seg selv og gjøre egne feil. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor gammel er hun? Jeg har en lillesøster som begynte med slikt i 15 års alderen. Hun var overhode ikke mottakelig for råd, så hun fikk etterhvert klar beskjed når hun gikk for langt hjemme fra oss alle. Altså når hennes oppførsel var rettet mot søsken og foreldre. Varte ikke lenge da før den oppførselen forsvant. At hun så hvordan hennes nærmeste reagerte på hennes oppførsel. Siden har hun alltid vært en veldig herlig, moden og populær jente og dame.

Hun er 20. Du aner ikke hvor mye jeg gleder meg til å flytte ut etter nyttår.

Maleficenta skrev (2 minutter siden):

Hvilken attitude har hun?

Hun oppfører seg care og direkte nedlatende. Samtidig blir hun opprørt over at menn går til andre. Det er jo en mildt tilbakestående virkelighetsoppfatning av hva menn er tiltrukket av. Til og med min egen kjæreste har prøvd å forklare hun at det er et helt virkelighetsfjernt forventningsmønster fra hennes side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun oppfører seg care og direkte nedlatende. Samtidig blir hun opprørt over at menn går til andre. Det er jo en mildt tilbakestående virkelighetsoppfatning av hva menn er tiltrukket av. Til og med min egen kjæreste har prøvd å forklare hun at det er et helt virkelighetsfjernt forventningsmønster fra hennes side.

Dette er ikke bra. Det blir som en ond sirkel. Det er ikke bra å støte fra seg menn som hun er interessert i, samtidig så er det viktig at hun er seg selv til en viss grad. Ingen enkel balansegang. Slik som hun holder på så er hun jo direkte frastøtende. 

Det er ikke enkelt å endre tankesettet...Vet om foreldre som har filmet barna sine og vist dem det etterpå. Da har de fleste innsett hvor latterlig det er....

Hva med å vise henne filmsnutter som gjenspeiler hennes adferd? Bare for å se hva hun syns om det. Noen mennesker er veldig gode på å bedømme andre, så ser de ikke seg selv oppi det. Jeg har vært borti mennesker som vet hva som er best å gjøre i situasjoner, men når det kommer til stykket så klarer dem ikke å utføre det. 

Så har man de menneskene som vet bedre, men som mangler impulskontroll. Eller at de rettferdiggjør seg selv i en eller annen form, for å unndra seg skyld og skam. 

Det er fascinerende hvor ulike vi er som mennesker syns jeg. Håper dere kan hjelpe henne, for det trenger hun, og at hun er mottagelig for veiledning ikke minst. 

Det er et stykke å gå fra refleksjon til handling. Det kan være veldig ulikt fra person til person. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du prøvd å si at hun sårer dere med oppførsel? 

Istede for å krangle, bli oppriktig lei deg? Kanskje det da når inn?

Anonymkode: ab9b5...451

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Virker som hun har sett alt for mange romantiske komedier hvor dama og mannen ikke fordrar hverandre i starten og er skikkelig spydige og care mot hverandre for så å bli stormende forelsket. Ikke helt som virkeligheten 

Endret av Maleficenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

"Attidude" og "bitching"? Er det for mye forlangt at folk skriver på norsk, her inne på dette norske forum?

Anonymkode: d8680...76f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Attidude" og "bitching"? Er det for mye forlangt at folk skriver på norsk, her inne på dette norske forum?

Anonymkode: d8680...76f

Og "care" for likegyldig. 

Det er sånn tenåringer prater. 

Anonymkode: 1bbb6...2da

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dropp å prøve å gi søstera di romantiske råd. La henne finne ut av sånt sjøl. Fokuser heller på hvordan dere skal være som familie. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hun oppfører seg care og direkte nedlatende. Samtidig blir hun opprørt over at menn går til andre.

Jeg har en niese som er sånn. Hun er selvfølgelig ikke spesielt likt av noen menn i dag. Det er såvidt brødrene orker hun. Hvor er det dere får for dere at den type oppførsel er en suksessformel? Er det TikTok? I så fall må det være noen virkelig bitre kvinner som innerst inne ønsker at dere skal ha det like jævlig som dem selv. Det skulle bare mangle at en mann heller gikk til en søt dame i stedet. Jeg hadde faktisk blitt enormt skuffet hvis min egen sønn ikke hadde gjort det med en gang. Det sier seg selv, bruk hodet.

Anonymkode: dc72e...56f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en niese som er sånn. Hun er selvfølgelig ikke spesielt likt av noen menn i dag. Det er såvidt brødrene orker hun. Hvor er det dere får for dere at den type oppførsel er en suksessformel? Er det TikTok? I så fall må det være noen virkelig bitre kvinner som innerst inne ønsker at dere skal ha det like jævlig som dem selv. Det skulle bare mangle at en mann heller gikk til en søt dame i stedet. Jeg hadde faktisk blitt enormt skuffet hvis min egen sønn ikke hadde gjort det med en gang. Det sier seg selv, bruk hodet.

Anonymkode: dc72e...56f

Femcels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og "care" for likegyldig. 

Det er sånn tenåringer prater. 

Tenåringene blir voksne snart og da kommer man til å snakke mer og mer sånn 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har et par venninner som er sånn. De får nesten bare oppdage på egenhånd at det er en helt, heeelt horribel taktikk for å prøve å få seg en mann.

Anonymkode: dabc7...541

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...