AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Jeg flytte i kollektiv samme en annen etter sommeren. Og hun er så ocd! Hun går bare rundt og klager og nitpicker på meg hele tiden for alt mulig rart. Jeg blir snart gal av hun. Lager jeg middag så mener hun jeg må rydde opp etter meg med en gang. I går lagde jeg middag og satt meg ned for å spise. Jeg ble sittende å sørge på nette noen timer. Når hun da kom inn på kjøkkenet begyte hun og kjefte på meg. Bare fordi det var litt søl her og der. Og hun måtte vaske opp stekepanna. Det tar jo ikke lang tid. Hva er problemet hennes? Badet får jeg kjeft for hele tiden også. Aldri rent og perfekt nok. Det har gått så langt at hun tar med seg dopapir frem og tilbake til rommet sitt. Blir helt oppgitt av hele greie. Aner ikke hvordan dette skal gå. Er ikke noe koselig å bo med hun. Noe jeg kan gjøre for å gjøre henne litt Minde ocd? Anonymkode: 9792d...98c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg flytte i kollektiv samme en annen etter sommeren. Og hun er så ocd! Hun går bare rundt og klager og nitpicker på meg hele tiden for alt mulig rart. Jeg blir snart gal av hun. Lager jeg middag så mener hun jeg må rydde opp etter meg med en gang. I går lagde jeg middag og satt meg ned for å spise. Jeg ble sittende å sørge på nette noen timer. Når hun da kom inn på kjøkkenet begyte hun og kjefte på meg. Bare fordi det var litt søl her og der. Og hun måtte vaske opp stekepanna. Det tar jo ikke lang tid. Hva er problemet hennes? Badet får jeg kjeft for hele tiden også. Aldri rent og perfekt nok. Det har gått så langt at hun tar med seg dopapir frem og tilbake til rommet sitt. Blir helt oppgitt av hele greie. Aner ikke hvordan dette skal gå. Er ikke noe koselig å bo med hun. Noe jeg kan gjøre for å gjøre henne litt Minde ocd? Anonymkode: 9792d...98c Kan det også være at du er en gris? Om det tar så kort tid å vaske stekepannen, hvorfor kunne du ikke bare gjort det etter middagen din selv? Anonymkode: 36b1a...93d 21 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Du kan ikke det. Se deg om etter et annet sted å bo. Anonymkode: 41366...652 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Så nettopp "motparten" sin tiktok video. Så skjønner hvor du har inspirasjon til denne trolletråden. Anonymkode: 93e81...0eb 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden .... det er vel å forvente at steikepanna blit tatt før det har gått flere timer etter matlagingen...? Kjlper hun bra dopapir, og du dårlig? Anonymkode: 4800d...f1d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Du satt på kjøkkenet i et par timer etter du var ferdig med å spise uten å vaske etter deg og HUN måtte vaske stekepann for å kunne lage mat til seg selv. Selvfølgelig blir hun sur da og klager på deg! Og hvorfor er det "søl her og der"? Det tørker man underveis. Hva klager hun på med badet? Anonymkode: aecf2...61b 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden Vel, hvis du søler, er det da naturlig at du tørker opp. Synes også du skal vaske stekepannen etter deg. Dette virker ikke nødvendigvis som ocd, heller som naturlige ting å gjøre, ta hensyn til i et kollektiv. Dere kunne også sette dere ned og ta en prat om forventninger. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden Det er helt vanlig renslighet. Du er en gris Anonymkode: 8cb60...5ec 9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du satt på kjøkkenet i et par timer etter du var ferdig med å spise uten å vaske etter deg og HUN måtte vaske stekepann for å kunne lage mat til seg selv. Selvfølgelig blir hun sur da og klager på deg! Og hvorfor er det "søl her og der"? Det tørker man underveis. Hva klager hun på med badet? Anonymkode: aecf2...61b Hun mener jeg ikke vasker bade ofte nok. Man må ikke aske badet HVER UKE. Og ikke bidrar til dopapir og såpe osv... men det er bare fordi hun kjøper jo in alt det greiene samme dagen det går tomt. Så jeg rekker aldri og bidra. Det er jo hennes feil! Hun må kunne vente litt. -ts Anonymkode: 9792d...98c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden Det er vel du som er problemet her. Er faktisk ikke så vanskelig å vaske opp med en gang man har laget mat, er det som er normalen. Om hun irriterer deg så fryktelig, så får du flytte ut. Anonymkode: a03d5...839 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg flytte i kollektiv samme en annen etter sommeren. Og hun er så ocd! Hun går bare rundt og klager og nitpicker på meg hele tiden for alt mulig rart. Jeg blir snart gal av hun. Lager jeg middag så mener hun jeg må rydde opp etter meg med en gang. I går lagde jeg middag og satt meg ned for å spise. Jeg ble sittende å sørge på nette noen timer. Når hun da kom inn på kjøkkenet begyte hun og kjefte på meg. Bare fordi det var litt søl her og der. Og hun måtte vaske opp stekepanna. Det tar jo ikke lang tid. Hva er problemet hennes? Badet får jeg kjeft for hele tiden også. Aldri rent og perfekt nok. Det har gått så langt at hun tar med seg dopapir frem og tilbake til rommet sitt. Blir helt oppgitt av hele greie. Aner ikke hvordan dette skal gå. Er ikke noe koselig å bo med hun. Noe jeg kan gjøre for å gjøre henne litt Minde ocd? Anonymkode: 9792d...98c Selvfølgelig rydder man med èn gang på felles kjøkken! Og sørger for at badet er helt rent. Selvfølgelig skal hun slippe å bruke fem sekunder av sin tid fordi du valgte å surfe på nett og sette deg til rette, fremfor å ta de jævla sekundene sjøl med den stekepanna! Har du aldri bodd med andre? Du bør nok bo alene,så kan du vente så lenge du vil med søl her og der og oppvask🤢 Anonymkode: e42df...40d 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden Stor pike skrev (9 minutter siden): Vel, hvis du søler, er det da naturlig at du tørker opp. Synes også du skal vaske stekepannen etter deg. Dette virker ikke nødvendigvis som ocd, heller som naturlige ting å gjøre, ta hensyn til i et kollektiv. Dere kunne også sette dere ned og ta en prat om forventninger. Det er en tulletråd fra TikTok. Noen kjeder seg på en fredag, og skulle tatt oppvaska i stedet 😂 Anonymkode: e42df...40d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg flytte i kollektiv samme en annen etter sommeren. Og hun er så ocd! Hun går bare rundt og klager og nitpicker på meg hele tiden for alt mulig rart. Jeg blir snart gal av hun. Lager jeg middag så mener hun jeg må rydde opp etter meg med en gang. I går lagde jeg middag og satt meg ned for å spise. Jeg ble sittende å sørge på nette noen timer. Når hun da kom inn på kjøkkenet begyte hun og kjefte på meg. Bare fordi det var litt søl her og der. Og hun måtte vaske opp stekepanna. Det tar jo ikke lang tid. Hva er problemet hennes? Badet får jeg kjeft for hele tiden også. Aldri rent og perfekt nok. Det har gått så langt at hun tar med seg dopapir frem og tilbake til rommet sitt. Blir helt oppgitt av hele greie. Aner ikke hvordan dette skal gå. Er ikke noe koselig å bo med hun. Noe jeg kan gjøre for å gjøre henne litt Minde ocd? Anonymkode: 9792d...98c Kødder du? Å ikke rydde opp etter seg og la det stå i timesvis er ikke greit! Rydd opp etter deg, skjitlugg Anonymkode: fa6e7...24d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun mener jeg ikke vasker bade ofte nok. Man må ikke aske badet HVER UKE. Og ikke bidrar til dopapir og såpe osv... men det er bare fordi hun kjøper jo in alt det greiene samme dagen det går tomt. Så jeg rekker aldri og bidra. Det er jo hennes feil! Hun må kunne vente litt. -ts Anonymkode: 9792d...98c Å ikke vaske umiddelbart etter middag kunne du kommet unna med som normalt, men når du tenker det er greit å ikke vaske badet på flere uker, samt ikke etterfylle med håndsåpe når det er tomt, er det ikke romvenninnen din som er problemet, men du som har lav boevne. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hun mener jeg ikke vasker bade ofte nok. Man må ikke aske badet HVER UKE. Og ikke bidrar til dopapir og såpe osv... men det er bare fordi hun kjøper jo in alt det greiene samme dagen det går tomt. Så jeg rekker aldri og bidra. Det er jo hennes feil! Hun må kunne vente litt. -ts Anonymkode: 9792d...98c 🧌 Anonymkode: 36b1a...93d 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hun mener jeg ikke vasker bade ofte nok. Man må ikke aske badet HVER UKE. Og ikke bidrar til dopapir og såpe osv... men det er bare fordi hun kjøper jo in alt det greiene samme dagen det går tomt. Så jeg rekker aldri og bidra. Det er jo hennes feil! Hun må kunne vente litt. -ts Anonymkode: 9792d...98c Nå ble det for lett å skjønne at dette et tull. Men om ikke: Man skal vaske badet x ganger antall stk i husstanden. Kjøp ekstra, så har dere før det blir tomt. Som alle oppegående voksne gjør Anonymkode: 8cb60...5ec 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden Å sånne som deg skaper unødvendige konflikter i et bokollektiv! Første kollektiv da jeg var student var med en som deg som i starten aldri ryddet opp etter seg (jeg lot det gå i flere uker) Så begynte jeg med "jeg tok oppvasken etter middagen din i går, restene står i kjøleskapet 🙂 " Så forsiktig "fint om du kunne rydde opp etter deg, og bare krysse av når du har fulgt vaskeplanen" (som hun aldri gjorde). Etter hvert ble jeg hun som maste. Hatet å være sånn, men det ble konstant. Jeg kan ikke leve i søl og støv og søppel. Det går ikke. Så flyttet ut og fant meg ny leilighet på kort tid hvor jeg måtte bo med to andre. Så i utgangspunktet på den nye leiligheten som en "downgrade" men da mine to nye samboere faktisk var like opptatt av å leve i et ryddig og rent hjem så skjønte jeg fort at det ikke var jeg som var problemet. Gjør den innsatsen, selv om du ikke hadde giddet om du bodde for deg selv så handler det om respekt. Anonymkode: 12a87...14c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden Denne har vi lest før. Anonymkode: 5c732...358 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Del Skrevet 1 time siden Ulven skrev (25 minutter siden): Å ikke vaske umiddelbart etter middag kunne du kommet unna med som normalt, men når du tenker det er greit å ikke vaske badet på flere uker, samt ikke etterfylle med håndsåpe når det er tomt, er det ikke romvenninnen din som er problemet, men du som har lav boevne. Jeg er ikke oppvokst med sånne regler. Vaske badet når det trengs. Har aldri gjort det vare for å gjøre det. Det gir ingen mening. -ts Anonymkode: 9792d...98c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #20 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hun mener jeg ikke vasker bade ofte nok. Man må ikke aske badet HVER UKE. Og ikke bidrar til dopapir og såpe osv... men det er bare fordi hun kjøper jo in alt det greiene samme dagen det går tomt. Så jeg rekker aldri og bidra. Det er jo hennes feil! Hun må kunne vente litt. -ts Anonymkode: 9792d...98c Jo, badet bør vaskes hver uke! Dopapir og såpe kan du kjøpe allerede i morgen, da har dere det klart når det blir tomt neste gang. Og deler man kjøkken med andre vasker man opp når man er ferdig med å spise, man venter ikke i flere timer! Anonymkode: f72f7...f5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå