AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Hvor mye "drama" er det blant jentene deres i 3. klasse? Og hvor mye blander dere dere inn i dette? Jeg syns det er noe annenhver dag. Noen som sier man ikke får være med å leke, noen slemme bemerkninger, noen man har blitt uvenn med, blikking, ignorering osv. Neste dag er man kanskje venner igjen. Eller det kan ta noen uker.. Så er man god venn med de man var uvenn med, men blitt uvenn med de man var venn med. Og jeg syns det er virkelig ufine ting som skjer mellom disse jentene også. Kan ikke huske vi holdt på sånn. Er det vanlig i 3./4. Klasse å holde på sånn her? Jenter vel og merke. Har en gutt som er eldre og der var det aldri noe. Anonymkode: ac0de...bc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Ja, det er vanlig. Jeg har gutt, og han sier at jentene er så stygge med hverandre. Det var ille i 3-4 kl. Anonymkode: 09487...822 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Her ble det bare verre og verre, og jeg pustet lettet ut da jenta mi sluttet på barneskolen og vi kunne finne en ungdomsskole uten den jentegjengen. Det er ikke «vanlig», nei, men det skjer. Det var aldri sånn i min klasse på barneskolen, og mine nieser som er 6. og 7.klassinger har ikke opplevd det heller. Jentene trenger tydeligvis hjelp til å finne ut av det sosiale, og bør få veiledning for at dette skal blåse over og ikke sementere seg til et giftig miljø. Jeg ville tatt det opp med lærer, og lærer bør ta det opp på foreldremøte, at dette er noe alle må jobbe med, på skolen og hjemme. Anonymkode: 91d4f...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Det der husker jeg allerede fra 80-tallet. Men ungdomsskolen var enda verre. Tror det har lært meg utrolig mye sosialt 😅 Anonymkode: 64e12...29e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Del Skrevet 1 time siden Detter er jo typisk jenter og kvinner i alle aldre Anonymkode: 08a2f...905 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden Som lærer vil jeg dessverre si det er ekstremt vanlig. Fokus på å skape robuste barn som tør å stå i, og ordne opp i, en konflikt selv er veldig viktig. Og hold telefoner og sosiale medier ute av bildet til de er minst 13. Anonymkode: 53810...a7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Del Skrevet 1 time siden Vil bare bli være. Er som jenta her på videregående- jeg holder meg unna og er heler med gutta da slipper jeg all dritten. Ho fant tidlig ut alt i 3 klasse at jenter ikke var å stole på, mye dritt osv. Så ho trakk til mer annet en andre jenter friluft jakt, bilmiljø Anonymkode: b118f...b4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden Tror det varierer veldig. Min jente i 7 opplever ikke mye drama i sin klasse. Kanskje fordi de har hatt en flink og involvert lærer i mange år. I parallellklassen er det mer intriger rett og slett mens i min sin klasse er det egentlige en ganske sammensveiset jentegjeng Anonymkode: f979d...979 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 1 time siden #9 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Som lærer vil jeg dessverre si det er ekstremt vanlig. Fokus på å skape robuste barn som tør å stå i, og ordne opp i, en konflikt selv er veldig viktig. Og hold telefoner og sosiale medier ute av bildet til de er minst 13. Anonymkode: 53810...a7a Hva gjør dere lærere med dette når dere vet dette er typisk for jentene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå