AnonymBruker Skrevet 8. november #1 Del Skrevet 8. november Driver med deep cleaning leiligheten, men når jeg kom frem til skitentøyskurven min, så var detl 1-2 sånne larve lignene greier på noen av klærne. Tror dette er teppebiller larver da de er små og brune. Skal sies jeg har slurvet litt med støvsuging i hjørnet der den står, så er nok dessverre dette som har gjort at det har kommet noen biller inn (sett bare larver, ikke billene selv). Men er det noe som kan gjøres? Og evnt hva burde klærne vaskes på tror dere? Er det sånn at jeg burde tilkalle skadedyrkontroll eller er det mulig å fjerne dem selv? 🙈 Anonymkode: 913a8...9ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november #2 Del Skrevet 8. november Ææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææhhhhh! Tror ikke de bare har kommet av manglende støvsuging. Hender jeg ikke gidder å flytte kurven selv når jeg hurtig-støvsuger, men har aldri sett noe sånt. Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik! Anonymkode: 75c31...c0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november #3 Del Skrevet 8. november Teppebillen ser sånn ut Anonymkode: c47ed...792 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november #4 Del Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Teppebillen ser sånn ut Anonymkode: c47ed...792 Joa, men har aldri sett sånne. Bare larver. Anonymkode: 913a8...9ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november #5 Del Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): Driver med deep cleaning leiligheten, men når jeg kom frem til skitentøyskurven min, så var detl 1-2 sånne larve lignene greier på noen av klærne. Tror dette er teppebiller larver da de er små og brune. Skal sies jeg har slurvet litt med støvsuging i hjørnet der den står, så er nok dessverre dette som har gjort at det har kommet noen biller inn (sett bare larver, ikke billene selv). Men er det noe som kan gjøres? Og evnt hva burde klærne vaskes på tror dere? Er det sånn at jeg burde tilkalle skadedyrkontroll eller er det mulig å fjerne dem selv? 🙈 Anonymkode: 913a8...9ca Støvsuger du disse eller andre insekter uten å fryse eller kaste støvsugerposer etterpå, så har de gode formeringsforhold blant støvsugerens smuler og krummelurer. Her må du ta en grundig vask og opprydding av alt du har på badet og i huset generelt. Anonymkode: 0e6a9...46d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november #6 Del Skrevet 8. november Fleskeklanner Anonymkode: 9792e...9d5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november #7 Del Skrevet 8. november Jeg hater innsekter i hus, så jeg hadde freaket ut litt dersom jeg hadde funnet flere av de der. Om det stemmer at det er fleskeklanner-larver, så burde du sjekke evt mat i skap og lager. Har en frykt for at slike skal ødelegge alt vi har på lager Det er en ganske vanlig bille da, så det er nok ikke uvanlig at man tilfeldigvis får noen slike inn. Ikke sikkert du har flere andre steder. Anonymkode: 86d0b...e3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november #8 Del Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg hater innsekter i hus, så jeg hadde freaket ut litt dersom jeg hadde funnet flere av de der. Om det stemmer at det er fleskeklanner-larver, så burde du sjekke evt mat i skap og lager. Har en frykt for at slike skal ødelegge alt vi har på lager Det er en ganske vanlig bille da, så det er nok ikke uvanlig at man tilfeldigvis får noen slike inn. Ikke sikkert du har flere andre steder. Anonymkode: 86d0b...e3d Haha, jeg freaker ut jeg også 😭😭 Blir helt paranoid av dette! Men har bare sett de på soverommet forløpig, selvom det er jo ganske ekkelt bare det ... Putta klær på balkongen for nå, har ikke så stor vaskemasking, og heller ikke noen damp vasker så må bare prøve å gjøre det beste ut av det 💀 Håper de forsvinner etter en god vask ts Anonymkode: 913a8...9ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #9 Del Skrevet 9. november Tror jeg hadde ristet alt av klær, støvsuget og vasket i absolutt alle kriker og kroker av soverommet, inkl inni klesskap og evt kommoder/hyller. Dradd frem seng osv. Anonymkode: b7749...19a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 9. november #10 Del Skrevet 9. november For flere år siden la jeg et kelimteppe på kvisten for lagring. Da jeg skulle ta det ned for å bruke, drysset det små brune/sorte "prikker" fra teppets ene kant. Det var hull i teppet der, og tepperester drysset da jeg løftet på det. Så ingen larver, men forsto at "noe" var der eller hadde vært der. Tepper kan ikke vaskes, så regner med at jeg bare hadde støvsuget før jeg lagret det. Teppet ble kastet, og det ble støvsuget der teppet hadde ligget (kastet støvsugerposen etterpå). Så sprayet jeg med klorin, lot stå litt, og så vasket jeg golv, lister og vegg i hjørnet. Holdt godt øye med området (og resten av huset) etterpå. Heldigvis ble jeg kvitt problemet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #11 Del Skrevet 9. november Lurer på om det er en pelsbille. I så tilfelle har du de nok under kjøkkenbenken allerede. Samt i et par andre mørke kroker i leiligheten. De er nærmest umulig å bli helt kvitt. Anonymkode: ac7d6...df1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #12 Del Skrevet 9. november Har hatt klannere i hus - tror det var fleskekalnner en periode, de var litt rundere. Nå er det noen mindre, som jeg tror er husklanner, som jeg kan se et par av om sommeren - en sommer var det en del larver. Gammelt hus og de har blant annet gjemt seg i sprekker i det gamle tregulvet. Den sommeren det var en del, som var plagsomt, hadde de også gått løs på noe ullklær. Må innrømmet at renholdet på kjøkkenet har vært slurvet med noen ganger, men jeg har nå skjerpa meg. Dog - selv den verste sommeren hadde en gjest som bodde i leligheten i to uker ikke merket noe som helst. Kjedelige ting - men kan skje selv den beste. Så nylig en kulturkommentator på sin Facebook-side var fortvilet over at fine klær var ødelagt. Anonymkode: 3f5cc...c62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #13 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): Lurer på om det er en pelsbille. I så tilfelle har du de nok under kjøkkenbenken allerede. Samt i et par andre mørke kroker i leiligheten. De er nærmest umulig å bli helt kvitt. Anonymkode: ac7d6...df1 Har vasket kjøkkenet grundig og har ikke sett noe til dem der. Har bare sett dem på soverommet. Får bare leve med mine nye kamerater da 😆 Anonymkode: 913a8...9ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #14 Del Skrevet 9. november Amossa skrev (4 timer siden): For flere år siden la jeg et kelimteppe på kvisten for lagring. Da jeg skulle ta det ned for å bruke, drysset det små brune/sorte "prikker" fra teppets ene kant. Det var hull i teppet der, og tepperester drysset da jeg løftet på det. Så ingen larver, men forsto at "noe" var der eller hadde vært der. Tepper kan ikke vaskes, så regner med at jeg bare hadde støvsuget før jeg lagret det. Teppet ble kastet, og det ble støvsuget der teppet hadde ligget (kastet støvsugerposen etterpå). Så sprayet jeg med klorin, lot stå litt, og så vasket jeg golv, lister og vegg i hjørnet. Holdt godt øye med området (og resten av huset) etterpå. Heldigvis ble jeg kvitt problemet. Godt å høre at du fikk det til! Det gir meg håp 🥹 Får bare forsette å rydde og orde greier Ts Anonymkode: 913a8...9ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #15 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tror jeg hadde ristet alt av klær, støvsuget og vasket i absolutt alle kriker og kroker av soverommet, inkl inni klesskap og evt kommoder/hyller. Dradd frem seng osv. Anonymkode: b7749...19a I'm on it 😭😭 lest litt at noen av eggene (spørs hva dlags type det er) kan bare fjernes i -20 grader elns, men håper det funker bra nok å rengjore gulv og vaske klærne 🫠 Har ikke lyst til å kaste alle klærne mine Anonymkode: 913a8...9ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #16 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Har vasket kjøkkenet grundig og har ikke sett noe til dem der. Har bare sett dem på soverommet. Får bare leve med mine nye kamerater da 😆 Anonymkode: 913a8...9ca Under sokkelen, det er der de trives best. Gjerne i nærheten av kjøleskap/tørrvareskap/vask. Anonymkode: ac7d6...df1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #17 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Under sokkelen, det er der de trives best. Gjerne i nærheten av kjøleskap/tørrvareskap/vask. Anonymkode: ac7d6...df1 Takk for tips! Skal gå over en gang til så jeg kan få sjekket de stedene 💪🥲 Ts Anonymkode: 913a8...9ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå