Gå til innhold

Hvordan få jobb i annen bransje (som ikke krever utdanning) når man er nyutdannet og det er lite med relevante jobber?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ingen jobber i bransjen jeg vil inn i akkurat nå. Nyutdannet denne sommeren, og søker på alt annet. Jeg får intervjuer til noen av jobbene som ikke krever utdannelse, men problemet er at de gjerne tar opp det faktum at jeg har søkt på noe som ikke er relevant til studiene. Så hvordan i all verden får man en jobb som ikke krever utdanning, når de åpenbart tenker at du kommer til å stikke så fort du får muligheten? De få gangene jeg har unnlatt å ta med den siste utdanningen min har de senere funnet meg på Linkedin der alt står oppført, og da har jeg ikke hørt noe mer. Men så kan jeg jo ikke slette LinkedIn heller, i tilfelle det skulle dukke opp en jobb der? Eller er livet bedre uten Linkedin? Jeg har forresten lang arbeidserfaring, så det er ikke det at jeg aldri har jobbet før, jeg er ikke spesielt ung. Som muligens også er et problem, selv om jeg liker å tro at aldersdiskriminering/"hun skal vel snart ha barn" ikke finnes. 

Anonymkode: 5f618...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søk på ufaglært helse. 

Anonymkode: 0f4b2...791

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ingen jobber i bransjen jeg vil inn i akkurat nå. Nyutdannet denne sommeren, og søker på alt annet. Jeg får intervjuer til noen av jobbene som ikke krever utdannelse, men problemet er at de gjerne tar opp det faktum at jeg har søkt på noe som ikke er relevant til studiene. Så hvordan i all verden får man en jobb som ikke krever utdanning, når de åpenbart tenker at du kommer til å stikke så fort du får muligheten? De få gangene jeg har unnlatt å ta med den siste utdanningen min har de senere funnet meg på Linkedin der alt står oppført, og da har jeg ikke hørt noe mer. Men så kan jeg jo ikke slette LinkedIn heller, i tilfelle det skulle dukke opp en jobb der? Eller er livet bedre uten Linkedin? Jeg har forresten lang arbeidserfaring, så det er ikke det at jeg aldri har jobbet før, jeg er ikke spesielt ung. Som muligens også er et problem, selv om jeg liker å tro at aldersdiskriminering/"hun skal vel snart ha barn" ikke finnes. 

Anonymkode: 5f618...a23

Hvis mulig: spill på at bedriften virker interessant og at du ser muligheter til å bygge karriere/utvikle deg innad i bedriften

Anonymkode: 4325e...a92

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på vikariater.

Anonymkode: b0e0b...e0b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...