Gå til innhold

Kommer kvinner til og miste rettigheter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er allerede blitt ulovlig i mange stater etter Trump sin forrige presidentperiode, og allerede har kvinner dødd som følge av dette da abort også regnes som å fjerne døde fostre, så det er kvinner som har dødd av blodforgiftning grunnet dette. 

Helt forferdelig, og det kommer nok ikke til å bli noe bedre med denne nye presidentperioden.

Anonymkode: 01407...871

Har du kilde på at fjerning av døde fostre regnes som abort? 

Anonymkode: 8a5af...e73

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For at USA skal bli som Afghanistan må vel islam (tvangs)innføres som statsreligion i det minste. Er det noe Trump står for? 

Nei. For de tradisjonelle holdningene i kristendommen er samme ulla om den får vokse.

Anonymkode: b79a5...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, men dere vet jo ikke hva dere snakker om. Trump kommer ikke til å fjerne normale rettigheter til abort, det har han uttalt veldig klart og tydelig selv. Det han IKKE støtter er abort langt ut i svangerskap, som feks 7, 8, 9 mmd!!! Ingen rettigheter fjernes her, men de liberale i USA prøvde å få igjennom abortlov helt opptil termin! Er det noe dere støtter? I de fleste europeiske land er grensa 12 uker uten andre bakomliggende grunner, og VÅR abortgrense gjør oss faktisk "konservative" i forhold. Trump har også sagt at han er for abort når det kommer av voldtekt, incest osv. Vær så snill og les dere opp på noe annet enn vg og nrk, sånn for deres egen del. Jeg har fulgt godt med på valget i Usa, og alt det her er faktisk bare bullshit. Glem nå heller ikke at han allerede har vært president i 4 år uten at noen mistet rettighetter, ble sendt i camps eller må leve i "the handmaids tale" (noe som forresten er ganske groteskt å sammenligne seg med når det faktisk er kvinner i midtøsten og verden som faktisk lever sånn). Heller ikke en eneste ny krig de 4 årene btw, og denne gangen har han lovet å gjøre det han kan for å få slutt på de krigene som pågår nå - med klar tale. Allerede vært i kontakt med feks Putin og Zelensky for å forhandle om en våpenhvile. Hva er problemet egentlig med Trump? Kan noen forklare hva han faktisk har gjort som er så fælt?

Anonymkode: 7f4e6...ba4

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. For de tradisjonelle holdningene i kristendommen er samme ulla om den får vokse.

You wish...

Anonymkode: 4f7d5...ff1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det hadde vært bra om alle kvinnene i USA nektet å få barn i det hele tatt, nektet sex, nektet å gifte seg eller ha noe intimt med menn å gjøre, som en protest, sånn at det ikke ble født flere barn og myndighetene ble tvunget til å gjøre abort lovlig igjen. Men vet at det dessverre bare er ønsketenkning..

Anonymkode: 360b1...f98

Nekte å få barn før de får rett til å abortere? Hmm, det er jo en meningsløs måte å demonstrere, da kan de holde på til evig tid og problemet med abort er løst. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

You wish...

Anonymkode: 4f7d5...ff1

Nei, jeg er sterkt imot hvor kvinnefiendltig religion er. Det er jenter som blir yvangsgiftet i religiøse steder i USA, under kristendom. 10 åringer. 

Det tar det kort tid å finne ut at de er like grusomme de, de bare har ikke fotfeste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Screenshot_20241108_233107_Chrome.thumb.jpg.8f8aa913e8c0990cf1996aaffe114e66.jpg

Ser du ikke hva han sier? Han sier han godtar abort i 3 omstendigheter

- incest

- overgrep

- om mor er truet på livet

Hva sitter vi igjen med da? At kvinner ikke har rettigheter over kroppen sin foruten extreme tilfeller. Selvsagt må de i disse traumene, å i noen steder følger de heller ikke opp.

Men nå idag står kvinner til å med i fare for å bli arrestert over å spontanabortere. Aner du hvor vanlig det er? 

De legger også på en syk løgn om at demokratene vil drepe babyer før fødsel, for å manipulere dere om at de er ondere, fordi de selv er onde. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Abort er en ting, det stemmer at de største trosretningene i kristendommen er i mot det. Men hvilke andre tradisjonelle holdninger i kristendommen mener du er av samme ulla som holdningene i islam eller i Afghanistan? Og hva mener du med tradisjonelle holdninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men nå idag står kvinner til å med i fare for å bli arrestert over å spontanabortere. Aner du hvor vanlig det er? 

Jeg synes dette høres ut som skremselspropaganda, men jeg vet ikke. Har du dokumentasjon på at dette skjer og er lovfestet noe sted i USA? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

USA har prøvd å gjort mye for andre land. Jeg syns de er ganske shady, men er det noen som har vært involvert i kriger er jo de nærmest eneste land. Vi sier ikke at Kina må redde noen, gjør vi? De tror jeg er rikere enn USA.

Jeg skjønner tankerekken, men Trump har til å med vært arrestert, sakt rasistiske utsagn, inskrenket kvinnerettigheter, blitt påstått å voldta noen. At de stoler på han, som ikke gjør annet enn å si jeg er best alle andre lyver, det er kritikkverdig.

Hva tror du pandemien gjorde?

Om USA har dårlig økonomi og bruker mer enn de tjener, hva skjer over tid?

Det var dumt å tviholde på Biden, de skulle ikke gjort det. Om de ville ha Harris skulle de ha gått for henne for lenge siden, introdusert henne mer under Bidens tid, så vi visste hvem hun var. Kanskje mange gjorde, jeg gjorde ikke. 

Vedum hadde kanskje klart det bedre siden mange har sett han le mye osv, men vet ikke hvor sentral Harris har vært for dem, sammenlignet med Vedum for oss. 

Jeg elsker ikke demokratene, jeg bare stoler ikke på republikanerne så mye som et sekund.

Ja nettopp Usa blander seg bort i kriger og nå sier republikanerne og Trump at nå så skal de ikke bry seg om annet enn det som gagner Usa. Det trekker så klart velgere.

Ja pandemien ødela mye for alle land (kanskje borsett fra Sverige) og synd for Biden at han startet presidenskapet sitt med den, men han og demokratene har ikke klart å gjøre noe etter den heller.

Problemet ditt og de fleste som yterer seg sterkt om valget i usa, meg selv ikludert er at vi ser på det med norske og europeiske øyne, mege selb iAmerikanere ser på det med amerikanske øyne og da er det fort mer forstålig at valget gikk som det gjorde.

Jeg har ikke vært i tvil om at det skulle bli regjeringsskifte, et beste man kan si om Harris i valget er vel at seieren til Trump hadde vært enda større med Biden.

Jeg synes selv at Trump er en stor tulling, men jeg forstår at det amerikanske folk stemte på han, de ønsker en forandring fra det som er nå, i tillegg sier han mye som folk liker å høre, litt av det samme som frp gjør her hjemme

Anonymkode: 6f8ca...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Abort er en ting, det stemmer at de største trosretningene i kristendommen er i mot det. Men hvilke andre tradisjonelle holdninger i kristendommen mener du er av samme ulla som holdningene i islam eller i Afghanistan? Og hva mener du med tradisjonelle holdninger?

Kvinnefientlighet. Hvorfor må jeg lære deg om kristendommen? Vet du ikke at den også sier at mannen er sjefen? At jenter blir tvangsgifte? At kvinner må være dydige jomfruer og gå tildekket? At vi må være rene og huslige og tilbe våre menn. Det er det akkurat samme. 

Søk det opp selv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette høres ut som skremselspropaganda, men jeg vet ikke. Har du dokumentasjon på at dette skjer og er lovfestet noe sted i USA? 

Nei det er ikke det. Du har Google! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere Trump supportere er alltid så uopplyste. Dere har hatt øyne alle disse årene dere også 

Srrriøst, nå bør dere begynne å lese mer og stille flere spørsmål.

Som at Trump bare skriver i store bokstaver, det er sært og garantert en taktikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (2 timer siden):

Hvor gammel er Trump? Han er over åtti ja? Er det lov å håpe på at han kreperer før han rekker å gjøre for mye skade som president?

Han er 78. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ser du ikke hva han sier? Han sier han godtar abort i 3 omstendigheter

- incest

- overgrep

- om mor er truet på livet

Hva sitter vi igjen med da? At kvinner ikke har rettigheter over kroppen sin foruten extreme tilfeller. Selvsagt må de i disse traumene, å i noen steder følger de heller ikke opp.

De legger også på en syk løgn om at demokratene vil drepe babyer før fødsel, for å manipulere dere om at de er ondere, fordi de selv er onde. 

Det er opptil hver stat sier han jo, og sånn er jo USA, det er ikke noe nytt i det hele tatt. Man kan også ta abort i en annen stat om lovgivningen er for streng der man bor. Det med at folk som spontanaborterer ikke skal få helsehjelp er jeg ganske sikker på er noe skremselspropaganda. Hvordan vet du at det er en fakta? Og den siste kommentaren der er jo bare Trump som overdriver/setter ting på spissen, noe han er kjent for å gjøre. Usmaklig kanskje ja, men mest sannsynlig et dårlig forsøk på "humor" eller noe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De bør jo det for egen sikkerhet. De har ikke beskyttelse om de får farlig graviditet og kan bli fengslet om de spontan aborterer.

USA må ha litt for mange med 80 i iq.

Usa har veldig mange uten utdannelse, så det har ikke nødvendigvis bare med IQ-en å gjøre, men heller mangelen på kritisk tenkning 

Anonymkode: d4b5b...66a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fordøming av homofile, samboere og skilsmise (selv i voldelige forhold) har jeg hørt i min lokale stats kirke. Tipper Taliban er helt enige med kristne i de standpunktene....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er det  vel i alle valg?

Anonymkode: 6f8ca...141

Ja? Jeg har heller ikke sagt noe annet. Det forandrer ikke poenget.

Anonymkode: 360b1...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har kvinner mistet noen rettigheter i den vestlige verden de siste 20 årene? Slutt med hysteriet.

Anonymkode: f2acb...0f2

Ja, de gjorde det i USA i 2022. Kanskje du skal følge med?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...