sminkebord Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Er det noen som har et ca anslag på hvor mye kalorier det er i en sånn stor komle med kjøtt inni man typisk får kjøpt på ferger?😅 Gjerne inkludert bacon man får oppå. Jeg klarer ikke å se for meg hvor mange gram en slik komle+bacon veier, så hadde vært supergreit med et anslag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden I selve raspeballen uten kjøtt er det ikke så mye, fordi potet er ganske kalorifattig egentlig, men problemet er baconet og stekefettet, som fort kan være et par hundre kalorier. Tipper at en raspeball er på 100-150 gram. Anonymkode: b93e2...15a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sminkebord Skrevet 4 timer siden Forfatter #3 Del Skrevet 4 timer siden Takk! Ja det baconet er nok ikke særlig sunt, da det blir helt oppi sammen med smør/olje.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden sminkebord skrev (1 minutt siden): Takk! Ja det baconet er nok ikke særlig sunt, da det blir helt oppi sammen med smør/olje.. Hvis jeg skulle gjort en vill gjetning, ville jeg tenkt at en middag med to raspeballer med en kjøttbit i midten samt bacon og baconfett, potet og gulrot som tilbehør fort er 800 kalorier. Siden det ikke er noe de fleste av oss spiser hver dag, tenker jeg at det ikke er så farlig én dag om man bommer med inntil et par hundre kalorier den ene eller andre veien. Anonymkode: b93e2...15a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Ville ikke tenkt på kaloriene hvis jeg inntok bare 1 komlemiddag ! Anonymkode: 39913...2ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Ca 1000 Anonymkode: e0f3e...34c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sminkebord Skrevet 3 timer siden Forfatter #7 Del Skrevet 3 timer siden Takk for svar! Er ikke en helt komlemiddag på ein måte, bare en stor komle(kjøttbit i midten) og bacon med litt smør/olje(husker ikke). Er på slank og har kosedag på lørdag, men har veldig lyst på komle i dag😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden sminkebord skrev (1 time siden): Takk for svar! Er ikke en helt komlemiddag på ein måte, bare en stor komle(kjøttbit i midten) og bacon med litt smør/olje(husker ikke). Er på slank og har kosedag på lørdag, men har veldig lyst på komle i dag😆 Den ene komla akkurat i dag kommer ikke til å velte lasset. Det går helt fint. Du kan regne 200 kalorier for en komle med litt fett og bacon, så er du i alle fall godt innafor. Anonymkode: b93e2...15a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Den ene komla akkurat i dag kommer ikke til å velte lasset. Det går helt fint. Du kan regne 200 kalorier for en komle med litt fett og bacon, så er du i alle fall godt innafor. Anonymkode: b93e2...15a Hvor små er komlene du er vant til? Her jeg bor har vi store komler og disse er langt mer enn det, omtrent 400-550 kalorier per stykk. Store komler. Og det er jo det TS også sier, stor komle.. Anonymkode: 66004...5ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden Det er så mye kalorier i kumler at det er et under at fergene ikke synker!! Hehe... .. vanskelig å regen ut, men her kan man jo se kalorinnholdet på en porsjon som også inneholder pølser, kjøtt og en del fett. https://www.fjordland.no/fjordland/produkter/komler-raspeballer-570g Anonymkode: 3a5f5...3a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Del Skrevet 1 time siden Jeg søkte på sørlandskomper hos Meny. Det er jo potetball med kjøtt/flesk i midten. Kaloriinnholdet varierer fra 98 til 112 kcal pr 100 gram. 1 pakke med 2 komper veier 700 gram. Håper det hjelper deg litt. 😉 Anonymkode: a0a7e...498 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvor små er komlene du er vant til? Her jeg bor har vi store komler og disse er langt mer enn det, omtrent 400-550 kalorier per stykk. Store komler. Og det er jo det TS også sier, stor komle.. Anonymkode: 66004...5ca Jeg lager potetballene selv, og regner som jeg har skrevet ca 100-150 gram per stk. Det er egentlig ganske lite kalorier i selve potetballen da den bare inneholder litt mel og aller mest potet. Så hvis man har litt fett på toppen ville jeg regnet 200 kalorier for én slik. Anonymkode: b93e2...15a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sminkebord Skrevet 46 minutter siden Forfatter #13 Del Skrevet 46 minutter siden Takk! var så sulten at jeg bestilte med ekstra bacon. Tok et bilde av porsjonen kun for å vise til dere😂 Tror nok det er en del kalorier her ja, men er det noen som kan anslå noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30 minutter siden #14 Del Skrevet 30 minutter siden 100 gram bacon er 540 kalorier og det er før det er stekt i hva enn man steker det i, og det ser ut som om du har ganske mye bacon, så jeg vil anslå et sted rundt 800-1000 kanskje hvis jeg skal tippe. Anonymkode: 34118...b5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28 minutter siden #15 Del Skrevet 28 minutter siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 100 gram bacon er 540 kalorier og det er før det er stekt i hva enn man steker det i, og det ser ut som om du har ganske mye bacon, så jeg vil anslå et sted rundt 800-1000 kanskje hvis jeg skal tippe. Anonymkode: 34118...b5b Ser at det finnes bacon med mindre kalorier og, men jeg vi si minst 600 kalorier i det måltidet. Anonymkode: 34118...b5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå