AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #61 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Har fått utrolig stor hjelp av cipralex, angst og uro er totalt forsvunnet, det gir meg overskudd til å trene, tenker mer positivt og er blitt glad igjen.🌸 Verdt å lese seg opp på🌸 Anonymkode: d9b20...3f4 Så godt for deg. Hvor dårlig var du da? Hjalp det tankekjør og? Anonymkode: c88ff...8c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #62 Del Skrevet 9. november 2024 Jeg bruker sobril to ganger i uken og det har fjernet kanskje 95% av all angsten jeg hadde. Tidligere hadde jeg panikklidelse, generalisert angst og ekstrem angst i sosiale situasjoner. Jeg hadde rett og slett angst 24/7. Jeg prøvde sikkert ti forskjellige typer antidepressiva, betablokkere og annet, men ingenting hjalp. Det var beroligende medisin som hadde best effekt. Nå vet jeg at jeg har dem i vesken og det er ofte nok. Nå tenker jeg nesten aldri på angstproblemene mer. Jeg tenker på sobril som krykkene mine. Noen trenger et hjelpemiddel av og til for å kunne fungere. Jeg har brukt noenlunde samme dose i 15 år. Noen ganger mindre, hvis ting har vært veldig rolig. Jeg har aldri hatt behov for stadig mer og mer. Jeg bruker det for å ta kverken på angsten sånn at jeg kan fungere i livet. Anonymkode: aee80...50c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #63 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Så godt for deg. Hvor dårlig var du da? Hjalp det tankekjør og? Anonymkode: c88ff...8c6 Hva slags type tankekjør har du, hvordan utarter det seg? Anonymkode: 92eb8...dbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #64 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg bruker sobril to ganger i uken og det har fjernet kanskje 95% av all angsten jeg hadde. Tidligere hadde jeg panikklidelse, generalisert angst og ekstrem angst i sosiale situasjoner. Jeg hadde rett og slett angst 24/7. Jeg prøvde sikkert ti forskjellige typer antidepressiva, betablokkere og annet, men ingenting hjalp. Det var beroligende medisin som hadde best effekt. Nå vet jeg at jeg har dem i vesken og det er ofte nok. Nå tenker jeg nesten aldri på angstproblemene mer. Jeg tenker på sobril som krykkene mine. Noen trenger et hjelpemiddel av og til for å kunne fungere. Jeg har brukt noenlunde samme dose i 15 år. Noen ganger mindre, hvis ting har vært veldig rolig. Jeg har aldri hatt behov for stadig mer og mer. Jeg bruker det for å ta kverken på angsten sånn at jeg kan fungere i livet. Anonymkode: aee80...50c Åja- hjalp det deg å få mindre angst generelt… du kom inn i en bedre spiral liksom? Det er bra da! utrolig frustrerende når ikke noe hjelper Anonymkode: c88ff...8c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #65 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Åja- hjalp det deg å få mindre angst generelt… du kom inn i en bedre spiral liksom? Det er bra da! utrolig frustrerende når ikke noe hjelper Anonymkode: c88ff...8c6 "Når ikke noe hjelper" - du har jo bare prøvd èn medisin. Etter det har du brukt all din tid og energi på å spørre på forum. Så klart hjelper ikke det. Anonymkode: 40ee5...b94 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #66 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Åja- hjalp det deg å få mindre angst generelt… du kom inn i en bedre spiral liksom? Det er bra da! utrolig frustrerende når ikke noe hjelper Anonymkode: c88ff...8c6 Ja, nesten all angst forsvant, men det tok noen år før ting stabiliserte seg. Etter å ha hatt daglige panikkanfall og angst 24/7 måtte jeg bli trygg på at det ikke kom tilbake. Men ja, nesten alt forsvant med sobril. På en måte bruker jeg det litt forebyggende nå, for å forhindre at det blir for mange situasjoner med angst, for da eskalerer det bare inntil det blir helt ukontrollerbart. Nå holder jeg det på et så lavt nivå at alt stresset og redselen for å få angst og panikkanfall er borte. Anonymkode: aee80...50c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #67 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Åja- hjalp det deg å få mindre angst generelt… du kom inn i en bedre spiral liksom? Det er bra da! utrolig frustrerende når ikke noe hjelper Anonymkode: c88ff...8c6 Men - ikke alle får god hjelp av sobril. Hvis man har litt tendenser til avhengighet og ikke har kontroll på forbruket, så ender man opp med større problemer enn man hadde, så det er forståelig hvis legen ønsker å prøve ut andre ting først. Jeg prøvde både terapi og andre medisiner i 8-10 år før jeg fikk sobril. Anonymkode: aee80...50c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #68 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Finnes ikke medisiner som helbreder angst. Hver gang du tar en beroligende mot angst, så mater du monsteret. Angsten blir større. Du må gå i terapi/eksponeringsterapi. Anonymkode: 8c7d9...f5b Man på blir jo på en måte avhengig av anti-depressiva også siden den også hindrer angst. Hørt om flere som har fått sterke bivirkninger av å prøve å slutte med anti-depressiva. Anonymkode: a8e66...3a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #69 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man på blir jo på en måte avhengig av anti-depressiva også siden den også hindrer angst. Hørt om flere som har fått sterke bivirkninger av å prøve å slutte med anti-depressiva. Anonymkode: a8e66...3a1 Man skal derfor ikke ta slike medisiner med mindre det er helt nødvendig. Når man skal slutte skal man ha veldig forsiktig nedtrapping for å unngå å bli veldig dårlig. Slike medisiner er ok i krise, men terapi er utrolig viktig. Anonymkode: 92eb8...dbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #70 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Man skal derfor ikke ta slike medisiner med mindre det er helt nødvendig. Når man skal slutte skal man ha veldig forsiktig nedtrapping for å unngå å bli veldig dårlig. Slike medisiner er ok i krise, men terapi er utrolig viktig. Anonymkode: 92eb8...dbb Jepp.. jeg er egentlig veldig redd slike medisiner. Aldri brukt noe før. Men så kom livet i fleisen da. Og krisen. som sagt har jeg kun tatt sobril maks en gang per måned. For å få litt pause fra 24/7 kaos Anonymkode: c88ff...8c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #71 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jepp.. jeg er egentlig veldig redd slike medisiner. Aldri brukt noe før. Men så kom livet i fleisen da. Og krisen. som sagt har jeg kun tatt sobril maks en gang per måned. For å få litt pause fra 24/7 kaos Anonymkode: c88ff...8c6 Hva slags krise og kaos? Anonymkode: 92eb8...dbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #72 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (På 8.11.2024 den 18.01): Det må du jo nesten prøve for å finne ut? Hvis du har kronisk angst så er jo antidepressiva (og terapi) mer fornuftig enn Sobril. Men, jeg må bare si at jeg er i stor grad kvitt angsten min med bl.a b12 sprøyter, og magnesium. Selv om jeg hadde konkrete hendelser som også hadde satt sine spor, så tror jeg helheten med at kroppen trengte mer av visse vitaminer og mineraler var veldig viktig. Har sluttet å spise UP mat, sukker, o.l, og fokuserer på næringsrik mat med mye d vitamin, b12, omega 3, gode proteiner, osv. Anonymkode: 92eb8...dbb Lignende erfaring her. Optimalt med vitaminer og mineraler, mindre stress, mer ute å gå turer, mindre skjermtid etc. Ashwagandha og andre supplementer i tillegg. Holde meg helt unna sukker og annet dritt. Helt kvitt angst. Så fort jeg spiser noe sukker, mel eller lignende så poff er angsten der. Tror angst egentlig er mer fysisk enn psykisk. Anonymkode: 506c3...314 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #73 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Lignende erfaring her. Optimalt med vitaminer og mineraler, mindre stress, mer ute å gå turer, mindre skjermtid etc. Ashwagandha og andre supplementer i tillegg. Holde meg helt unna sukker og annet dritt. Helt kvitt angst. Så fort jeg spiser noe sukker, mel eller lignende så poff er angsten der. Tror angst egentlig er mer fysisk enn psykisk. Anonymkode: 506c3...314 Enig, jeg kan ikke spise korn eller sukker! Angst er psykisk som manifisterer seg fysisk. Anonymkode: 92eb8...dbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #74 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jepp.. jeg er egentlig veldig redd slike medisiner. Aldri brukt noe før. Men så kom livet i fleisen da. Og krisen. som sagt har jeg kun tatt sobril maks en gang per måned. For å få litt pause fra 24/7 kaos Anonymkode: c88ff...8c6 Det gir jo ikke såå mye mening å være veldig redd for en medisin som legen din har skrevet ut til deg og som over en kvart million nordmenn bruker daglig... Anonymkode: e2de1...edd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 9. november 2024 #75 Del Skrevet 9. november 2024 For hver pille eller pils man tar jo lengre unna løsningen kommer mann. Det blir som å utsette en viktig operasjon fordi man gruer seg. Hva som er vond angst er relativt, flere døgn i strekk uten søvn, halusinasjoner og panikkanfall som leder til hyperventilering og gråt, sterk aggresjon og hvileløs adferd er alvorlig hvis det varer i over et år. Angst er naturlig, piller er unaturlig. Følelser må jobbes med. Iløpet av et liv skal vi herdes å lære å tåle motgang. Tar vi piller for alt som gjør vondt vil vi aldri lære noe om hvordan følelser skal takles. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #76 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det gir jo ikke såå mye mening å være veldig redd for en medisin som legen din har skrevet ut til deg og som over en kvart million nordmenn bruker daglig... Anonymkode: e2de1...edd Nå snakket vel TS om Sobril, ikke om antidepressiva.. Anonymkode: 92eb8...dbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #77 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Nå snakket vel TS om Sobril, ikke om antidepressiva.. Anonymkode: 92eb8...dbb Det jeg siterer var en samtale som handler om antidepressiva, ja. Anonymkode: e2de1...edd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #78 Del Skrevet 9. november 2024 Hva ikke-medisinskt har du prøvd? Råder deg til å prøve det først. Jeg er selv blitt 80% bedre av sunn kost, trening, frisk luft, mindre stress, lyttet på podcaster/lest bøker av folk som har gjennomgått angst. Har en fastlege som har fungert som psykologen min. NHI har også gode selvhjelpsprogram. Lykke til. Anonymkode: 2f80d...9ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet 10. november 2024 #79 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (På 9.11.2024 den 8.59): Takk for tips, blir man sløv og surrete av den? Anonymkode: c88ff...8c6 Kommer an på dosen. Mot søvn blir jeg sløv og trøtt, som da er hensikten, mot angst bare roer den. Det er sånn den fungerer på meg, men alle er forskjellige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå