AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #81 Del Skrevet 4 timer siden Hvis du har depresjon så vet de hva som er galt med deg, da får du ikke «vi vet ikke hva som feiler deg» (ME) som diagnose i tillegg Anonymkode: 1e051...3f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #82 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Høres ut som utbrenthet Anonymkode: 97467...a9a Kan være. Men rart ble så ille etter covid. Men blir man såååå dårlig av bare utrbent? man får vel ikke pem kognitiv svikt og er så utafor ? Og alle de andre rare symptomene? Anonymkode: 34bb5...cf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #83 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du har depresjon så vet de hva som er galt med deg, da får du ikke «vi vet ikke hva som feiler deg» (ME) som diagnose i tillegg Anonymkode: 1e051...3f1 Jepp… føler dessverre dette er begge deler Anonymkode: 34bb5...cf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #84 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har ME og fikk depresjon etterhvert. Jeg forsto ikke da at jeg hadde depresjon, trodde at jeg var følelsesmessig flat var fordi jeg var så dårlig da. (Og det kan også ha innvirket selvsagt) Var så dårlig at det var fysisk slitsomt å smile, så at jeg var flat emosjonelt tenkte jeg ikke var så rart. Nå er jeg fri for depresjonen, og merker veldig forskjell. Mye lettere til sinns, blitt meg selv igjen, og det kjennes godt. Men Me- symptomene er der like sterkt. Anonymkode: cead8...37e Takk for svar! Ja jeg syns det er utrolig vsndleof å vite. hvilke symltomer er igjen på me da? vvordan ble du bedre av depresjonen? Anonymkode: 34bb5...cf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #85 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg bryr meg veldig om at jeg ikke bryr meg. Ja veldig tankekjør. Men så mye hjernetåke og kognitiv svikt at jeg ikke klarer tenke eller få tak i dem. Eller huske. Så det er det som blir vanskelig. nei den mentale helsen er jo helt ødelagt. Det vet jeg jo. Men det er sekundært til noe💙 Anonymkode: 34bb5...cf6 Du bør be om ADHD utredning. Kommet mer og mer frem en klar link mellom langvarig ubehandlet ADHD og utmattelse. Anonymkode: 9a96d...579 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #86 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan være. Men rart ble så ille etter covid. Men blir man såååå dårlig av bare utrbent? man får vel ikke pem kognitiv svikt og er så utafor ? Og alle de andre rare symptomene? Anonymkode: 34bb5...cf6 Ja. Man kan bli ekstremt syk av å være utbrent. Og jo, man kan få PEM av andre utmattelsestilstander enn ME. De "rare" symptomene dine er angst/depresjon. Anonymkode: 9a96d...579 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #87 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nei. Var velfungerende og aktiv. Men sliten. Så knakk jeg en stund etter covid. Så en covid til. Og da rakna kroppen og jeg ble slik som dette. Og så har den langvarige sykdommen gjort at det mentale har knekt fullstendig Anonymkode: 34bb5...cf6 Du var vel mer enn sliten, for du har tidligere beskrevet det som utbrenthet. Du har fått ørten råd om tiltak i de utallige trådene dine, men du følger likevel ingen av dem. I stedet lager du nye tråder, og alle som har svart deg tidligere må gjenta og gjenta. Forstår du selv at den mentale tilstanden din er veldig dårlig? Forstår du selv at du ikke kan få en ME diagnose uten en full utredning? Er du i det hele tatt i gang med dette, og hva er gjort så langt? Anonymkode: 9a96d...579 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #88 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kan være. Men rart ble så ille etter covid. Men blir man såååå dårlig av bare utrbent? man får vel ikke pem kognitiv svikt og er så utafor ? Og alle de andre rare symptomene? Anonymkode: 34bb5...cf6 Jo du kan bli så dårlig av kraftig utbrenthet. Anonymkode: 97467...a9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #89 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jobber med saken. Gjett om det er utmattende da! Anonymkode: 34bb5...cf6 Neppe mer utmattende enn å lage ørten forskjellige tråder og skrive her. Å bytte fastlege krever langt mindre energi. Dessuten gir det ikke mening at fastlegen ikke hjelper, fordi du sier jo at h*n mistenker ME? Hvis han gjør det, så burde du jo være i gang med utredning hos spesialister. Anonymkode: 9a96d...579 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #90 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du var vel mer enn sliten, for du har tidligere beskrevet det som utbrenthet. Du har fått ørten råd om tiltak i de utallige trådene dine, men du følger likevel ingen av dem. I stedet lager du nye tråder, og alle som har svart deg tidligere må gjenta og gjenta. Forstår du selv at den mentale tilstanden din er veldig dårlig? Forstår du selv at du ikke kan få en ME diagnose uten en full utredning? Er du i det hele tatt i gang med dette, og hva er gjort så langt? Anonymkode: 9a96d...579 Har svart på alt det tidligere i tråden Anonymkode: 34bb5...cf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #91 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo du kan bli så dårlig av kraftig utbrenthet. Anonymkode: 97467...a9a Ok💙 da får man håpe det bare er det. Hvis prognosene på det er bedre. Trenger hjelp for å Få hvilt da. Og er jo her det mentale kommer inn i bildet. Når man har en så kraftig reaksjon på situansonen Anonymkode: 34bb5...cf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #92 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok💙 da får man håpe det bare er det. Hvis prognosene på det er bedre. Trenger hjelp for å Få hvilt da. Og er jo her det mentale kommer inn i bildet. Når man har en så kraftig reaksjon på situansonen Anonymkode: 34bb5...cf6 Du må jo utredes ordentlig hos spesialister for å få riktig diagnose. Jo mer jeg leser av alle trådene dine, jo mer heller jeg mot at du minst bør utredes for ADHD. Du sier selv du kjenner deg igjen i symptomer på det, du har fullstendig hangup og hyperfokus, og det er noe som alene kan forsterke utmattelse. Og da vil ikke antidepressiva fungere. Anonymkode: 9a96d...579 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #93 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har svart på alt det tidligere i tråden Anonymkode: 34bb5...cf6 Jeg kan ikke se annet enn at du har vært hos psykolog som sier du har "utmattelse" (som ikke er en diagnose", og at legen din mener at du kan ha ME. Står ingenting om hva slags utredning du har fått, eller hva slags henvisninger du har fått. Anonymkode: 9a96d...579 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #94 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg kan ikke se annet enn at du har vært hos psykolog som sier du har "utmattelse" (som ikke er en diagnose", og at legen din mener at du kan ha ME. Står ingenting om hva slags utredning du har fått, eller hva slags henvisninger du har fått. Anonymkode: 9a96d...579 Nei men nå må vel ikke du ha alle detaljene heller. Har ikke bedt om noe diagnose, bare om forskjeller i symltomer mellom depresjon og me. Anonymkode: 34bb5...cf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #95 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nei men nå må vel ikke du ha alle detaljene heller. Har ikke bedt om noe diagnose, bare om forskjeller i symltomer mellom depresjon og me. Anonymkode: 34bb5...cf6 Hvis du sliter med utmattelse så burde du prioritere å bruke energien din på å få hjelp av helsepersonell, ikke gruble, overanalysere og spamme forum med de samme spørsmål i månedsvis. Det er bortkastet bruk av den lille energien du har. Anonymkode: e5e65...2e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #96 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du sliter med utmattelse så burde du prioritere å bruke energien din på å få hjelp av helsepersonell, ikke gruble, overanalysere og spamme forum med de samme spørsmål i månedsvis. Det er bortkastet bruk av den lille energien du har. Anonymkode: e5e65...2e4 Men jeg får ikke mer hjelp. Og sliter med å skjønne hva alt er og møter ikke lege som forstår. Så ds går all energien til å løse dette- så jeg kan finne riktig hjelp Er jo livredd det som skjer med meg Anonymkode: 34bb5...cf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #97 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei men nå må vel ikke du ha alle detaljene heller. Har ikke bedt om noe diagnose, bare om forskjeller i symltomer mellom depresjon og me. Anonymkode: 34bb5...cf6 Poenget er at du ikke har noen diagnose. Du kan ikke få ME diagnose uten omfattende utredning, og da må du slutte å si at du har ME. Du har fått forklart forskjellen på ME og depresjon flere ganger over flere tråder. Men så fortsetter du likevel med nye tråder, og lar det ikke ligge. Anonymkode: 9a96d...579 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #98 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men jeg får ikke mer hjelp. Og sliter med å skjønne hva alt er og møter ikke lege som forstår. Så ds går all energien til å løse dette- så jeg kan finne riktig hjelp Er jo livredd det som skjer med meg Anonymkode: 34bb5...cf6 Du skriver jo at legen mener det er ME. Samtidig vil du ikke si noe som helst om gangen i utredningen, og det er veldig rart hvis legen din mener at du har ME men samtidig ikke har videresendt deg til spesialister. ADHD utredning er som sagt noe du bør be om, i tillegg til annen spes.utredning. Anonymkode: 9a96d...579 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #99 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Poenget er at du ikke har noen diagnose. Du kan ikke få ME diagnose uten omfattende utredning, og da må du slutte å si at du har ME. Du har fått forklart forskjellen på ME og depresjon flere ganger over flere tråder. Men så fortsetter du likevel med nye tråder, og lar det ikke ligge. Anonymkode: 9a96d...579 Har ikke sagt jeg har det. Men mistenker det. Og spurte kun om forskjell på symltomer mellom depresjon og me Anonymkode: 34bb5...cf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #100 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men jeg får ikke mer hjelp. Og sliter med å skjønne hva alt er og møter ikke lege som forstår. Så ds går all energien til å løse dette- så jeg kan finne riktig hjelp Er jo livredd det som skjer med meg Anonymkode: 34bb5...cf6 Hvordan har du tenkt at du skal få riktig hjelp med å stille de samme spørsmålene på forum over flere måneder? Anonymkode: e5e65...2e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå