Gå til innhold

Kvinner, hvor mye ønsker dere at partner skal tjene i året

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trasig diskusjon. Sørg for å tjen deres egne penger, damer! Så slipper dere å sitte i det, og potensielt være økonomisk fange i et dysfunksjonelt forhold, om den dagen mot formodning skulle komme. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 9.11.2024 den 12.00):

Det er snant det med alder, glemmer det. Jeg tenker ut ifra lønn i 20 årene først og fremst, for det er der jeg har mest erfaring. Mange her er jo en del eldre enn det.

Anonymkode: 7d0a8...cfe

Nettopp. En kollega av meg var nesten litt sjokkert å høre hva slags lønn jeg har, hva slags bolig, boliglån og egenkapital. Men det hun ikke tenkt på, er jo at jeg er 45 år gammel og har hatt fast jobb siden siden jeg ble ferdig med masterutdanning i 2005.  Man kan ikke sammenlikne min inntekt eller min formue mrd noen som er i 20 årene nå. 

Anonymkode: cd878...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.11.2024 den 10.23):

Det er ikke så veldig mange nyhetssaker om for eksempel Gaza, Sør-Sudan, klimautfordringene eller den økende barnefattigdommen her hjemme du skal se, før et slikt overforbruk bør komme med en aldri så liten bismak

Anonymkode: 45884...1f4

Hvorfor skal det det?

Anonymkode: 4f81c...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.11.2024 den 10.37):

Der er å skrike ut å si. Se på meg. Se hvor mye penger jeg har. Skikkelig turn off

Anonymkode: a7b4f...7dc

Hvordan er det å skrike ut å bruke penger på mat og drikke og/eller klokker? Og gjelder det bare menn? Det er ikke skrikenede når jeg gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lychees skrev (14 timer siden):

Trasig diskusjon. Sørg for å tjen deres egne penger, damer! Så slipper dere å sitte i det, og potensielt være økonomisk fange i et dysfunksjonelt forhold, om den dagen mot formodning skulle komme. 

Følger du med i tiden?

Kvinnedominansen på høyere utdanning har aldri vært større. Kvinner tjener sine egne penger.

https://www.khrono.no/enda-skjevere-kjonnsfordeling-regjeringen-ma-ta-dette-pa-alvor/777156

Anonymkode: 4d758...2ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Følger du med i tiden?

Kvinnedominansen på høyere utdanning har aldri vært større. Kvinner tjener sine egne penger.

https://www.khrono.no/enda-skjevere-kjonnsfordeling-regjeringen-ma-ta-dette-pa-alvor/777156

Anonymkode: 4d758...2ad

Nettopp. Dermed forsvinner behovet for å dokumetere krav til mannens lønn.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lychees skrev (30 minutter siden):

Nettopp. Dermed forsvinner behovet for å dokumetere krav til mannens lønn.  

Kvinner vil i stor grad fremdeles ha en mann med høyere sosio-økonomisk status enn seg selv.

Dermed blir stadig flere menn for fattige for kvinnene, og stadig flere kvinner blir for rike til at de kan finne en mann som fyller egne kriterier.

Anonymkode: 8d021...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.11.2024 den 9.33):

Hva er feil med det? Alle har sine greier som de liker å bruke litt ekstra på. Klokker og mat er da ikke så ille? Bare nysgjerrig her.

Anonymkode: 0863d...2d0

Feilen med det er at et sånt forbruk er kvalmende i en verden der folk sulter ihjel. Det strider mot alle mine verdier, rett og slett. I tillegg kommer det faktum at taxi overalt og nesten alle måltider på restaurant, pluss dyre viner, oster og sjokolade hver eneste dag, vil føre til store helseproblemer i lengden. Noe det også gjorde for ham 😔.

Anonymkode: 7d57d...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne ønske vi tjente så og si det samme. Akkurat nå tjener min mann noen hundre tusen mindre enn meg. Det hadde føltes veldig økonomisk befriende hvis vi begge lå på rundt 700k.

Anonymkode: d5785...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.11.2024 den 10.17):

Høres ut som mannen din er dama i forholdet. Offentlig ansatt og følger unger til tannlegen, for en beta 😂

Anonymkode: 83956...3db

Hehe, kjenner jeg bærer beta betegnelsen med stolthet om det var dette som skulle til 😅 forøvrig styrer jeg langt unna damer som opererer med alpha og beta, høy og lav status. Så da kan jeg like godt være betaen jeg 😉

Anonymkode: 67944...db3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.11.2024 den 16.01):

Kutt ut stråmennene.

Han sa ikke han var mot likestilling, men mot feminisme.

Anonymkode: ad7e0...6e1

Det er jo det samme

Anonymkode: fcf19...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.11.2024 den 12.27):

Dersom han ikke har mye penger i eiendom eller formue: fra 1.5 og oppover, helst over 3 mill. Absolutt ønskelig at han både tjener mer og har større formue enn meg, noe annet er turn off. Jeg har en del selv, så ikke alltid så lett å finne disse mennene 

Anonymkode: ffc24...2af

Hvorfor er det så ille å ha mest penger selv? 
Hvis det er så vanskelig så kanskje ikke mennene er din type da? 

mvh

ei som har mest i forholdet.

Anonymkode: e752d...f5d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er jo det samme

Det er litt som å si at kommunisme og rettferdighet er det samme. Det er det selvsagt ikke. At noen kommunister mener at kommunisme er den eneste måten (eller en god måte) å oppnå rettferd på betyr ikke at deres forsøk på å monopolisere en term er fornuftig.

Anonymkode: 8d021...04f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er det så ille å ha mest penger selv? 
Hvis det er så vanskelig så kanskje ikke mennene er din type da? 

mvh

ei som har mest i forholdet.

Anonymkode: e752d...f5d

Tror egentlig ikke hun, med flere er så veldig glad i menn. De er en vei til penger (og et mer luksuriøst liv?). Det sier vel seg egentlig selv når det faktisk er turn off når mannen tjener mindre, og turn on når han tjener mer. Heldigvis en del som liker menn også, det er vår labyrint å bevege oss igjennom. Å finne en som faktisk kan elske en mann for den han er, og ikke det han har

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.11.2024 den 8.55):

For å få den livsstilen som du/dere ideelt sett prøver å oppnå som et par, etter hvert. Er det også ønskelig at han tjener mer enn deg i utgangspunktet?

Anonymkode: 0863d...2d0

Spørsmål om folks lønninger er s totalt meningsløst og dumt, kan du ikke heller spørre om folks forbruk som faktisk er det interessante. Om en tjener 500 k, og klarer å spare 3000 pr.mnd så er det mer imponerende enn en som tjener 2 millioner og har et forbruk som tilsier null i sparing. Lønn er uintressant uten at du tar med forbruk. Jeg tjener selv godt over snittet og ser at forbruket mitt også er godt over, i forhold til tidligere når jeg tjente en del mindre. 

Anonymkode: 2c5d3...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Feilen med det er at et sånt forbruk er kvalmende i en verden der folk sulter ihjel. Det strider mot alle mine verdier, rett og slett. I tillegg kommer det faktum at taxi overalt og nesten alle måltider på restaurant, pluss dyre viner, oster og sjokolade hver eneste dag, vil føre til store helseproblemer i lengden. Noe det også gjorde for ham 😔.

Anonymkode: 7d57d...09f

Det er jo fair det at man ikke passer sammen. Selv kunne jeg aldri ha vært sammen med en mann med slike holdninger du har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det er jo det samme

Nei det er det ikke. Likestilling er at det skal være like mulighetfor uansett kjønn

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fascinerende å se hvor forskjellig menn og kvinner svarer på dette spørsmålet. Menn bryr seg mer om person enn penger, kan ikke si det ser ut som samme gjelder for kvinner 

Anonymkode: 58aeb...c9a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fascinerende å se hvor forskjellig menn og kvinner svarer på dette spørsmålet. Menn bryr seg mer om person enn penger, kan ikke si det ser ut som samme gjelder for kvinner 

Anonymkode: 58aeb...c9a

Virker som det egentlig er en lykke å tjene middels med tanke på håp om ekte kjærlighet. Da blir man automatisk ekskludert av alle de som tenner på penger, og kan bare tiltrekke seg dem som ønsker ekte kjærlighet… sånn ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...