AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #141 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Slutt å fremstill menn som så edle, de bryr seg om UTSEENDE, ikke person 🤣 Anonymkode: f7fe1...0a0 Vel, det gjør kvinner også 😅 Så poenget var? Men vi er ikke så opptatt av materialistiske ting som dere Anonymkode: 58aeb...c9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #142 Del Skrevet 11. november 2024 Jeg er 30, har jobbet og jobber fortsatt hardt for å oppnå en bolig med god standard i Oslo. Det innebærer at jeg bevisst har tatt høyere utdanning som gir høy inntekt, og at jeg jobber mye ekstra for å oppnå lønnen jeg har. Tjener 1,4-1,6 mill. i året. Jeg forventer ikke at en fremtidig partner tjener like mye som meg, og har absolutt ikke noe mål om å date oppover i det sosioøkonomiske hierarkiet. Allikevel er det viktig for meg å bo fint (dyrt), og hvis en fremtidig partner ikke kan finansiere dette måtte han isåfall ha funnet seg i at jeg eide mer av en felles bolig. Hadde selvfølgelig vært uaktuelt å dele økonomi med en som sløser eller mangler respekt for penger. Anonymkode: c8939...5aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #143 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jo det er dere, bare av forskjellige materialistiske ting Anonymkode: 4f81c...fca Hvilke da, som er verdt like mye som å kreve 1mill+ i lønn? Tror jeg ville følt meg som et dårlig menneske om jeg hadde slike krav til en kvinne. Men nå står ikke utseende høyere enn personen her Anonymkode: 58aeb...c9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #144 Del Skrevet 11. november 2024 Vet ikke akkurat hva mannen sin årslønn er, men den er litt under min egen. Helt irrelevant. Anonymkode: 78773...6aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 11. november 2024 #145 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo det er dere, bare av forskjellige materialistiske ting Anonymkode: 4f81c...fca Forskjellen i denne konteksten er at menn kjøper det selv mens en del kvinner ønsker en mann til å betale for seg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #146 Del Skrevet 11. november 2024 Brunello skrev (1 time siden): Forskjellen i denne konteksten er at menn kjøper det selv mens en del kvinner ønsker en mann til å betale for seg. Noen kvinner ønsker i følge denne tråden noe slikt ja. Men jeg tror at det også er andre mekanismer inne i bildet. En partner som tjener bedre enn deg, som er respektert og kanskje leder eller eier på jobb, en som havner i avisen i blant (høy sosio-økonomisk status) er også en som oftere blir beundret eller i alle fall respektert av de andre foreldrene i barnehagen, av svigerforeldre og venninner. Jeg tror at mange kvinner i langt større grad enn feministene vil innrømme ønsker en mann som er handlekraftig og har kontroll og på en empatisk måte leder forholdet. Hvis man ønsker det så tror jeg at det er lettere å finne blant direktører og kirurger enn blant de som står i kassen på Jernia? Anonymkode: 8d021...04f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #147 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Slutt å fremstill menn som så edle, de bryr seg om UTSEENDE, ikke person 🤣 Anonymkode: f7fe1...0a0 Dette er egentlig ikke noe du trenger å bry deg om kjære deg 😌 hva du sier har ingen påvirkning på hvordan menn burde forholde seg til kvinner som søker alt mannen kan tilby, og ikke hva mannen er. Men søtt av deg å komme med et veldig spennende innspill Anonymkode: 67944...db3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #148 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Noen kvinner ønsker i følge denne tråden noe slikt ja. Men jeg tror at det også er andre mekanismer inne i bildet. En partner som tjener bedre enn deg, som er respektert og kanskje leder eller eier på jobb, en som havner i avisen i blant (høy sosio-økonomisk status) er også en som oftere blir beundret eller i alle fall respektert av de andre foreldrene i barnehagen, av svigerforeldre og venninner. Jeg tror at mange kvinner i langt større grad enn feministene vil innrømme ønsker en mann som er handlekraftig og har kontroll og på en empatisk måte leder forholdet. Hvis man ønsker det så tror jeg at det er lettere å finne blant direktører og kirurger enn blant de som står i kassen på Jernia? Anonymkode: 8d021...04f Jeg tror vi bare blir manipulert av alt dette tullet. Kjærligheten fungerer ikke slik. Men for all del, man søker lykken der man tror den finnes. Og koster lykken mye penger, da trenger du mye penger. Sånn er det bare med den saken. Men når det sies at man ikke klarer å respektere mennesker som bidrar på sin måte til samfunnet, som gjerne ikke har høyere utdanning, eller som ikke tjener sine millioner i året. Da tror jeg det blir vanskelig å noen gang klare å finne lykken, uansett hvor mye penger man klarer å karre til seg i en mann. Anonymkode: 67944...db3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #149 Del Skrevet 11. november 2024 Det hadde jo vært supert om han tjente 10 mill i året, men som forsker skjer ikke det for å si det sånn! 😂 Forskere tjener ikke godt, men han har en viktig, meningsfull jobb som han trives i, og vi klarer oss økonomisk. Da skjønner jeg ikke hvorfor jeg skal sette noen "krav" til hva han skal ha for inntekt. Han stiller da heller ikke noen krav til min inntekt. Anonymkode: 5ac2b...216 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #150 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Dette er egentlig ikke noe du trenger å bry deg om kjære deg 😌 hva du sier har ingen påvirkning på hvordan menn burde forholde seg til kvinner som søker alt mannen kan tilby, og ikke hva mannen er. Men søtt av deg å komme med et veldig spennende innspill Anonymkode: 67944...db3 Takk for ditt sjarmerende forsøk på aktivt og utilslørt å utøve herketeknikk. Jeg slo fast et faktum, forsøkte ikke å «påvirke menn hvordan de burde forholde seg til kvinner som søker alt mannen kan tilby». Makan til intetsigende vrøl har jeg sjeldent lest. Du er ikke særlig spennende selv, snarere tvert i mot, og det tror jeg du har fått smertelig erfare 😉 Anonymkode: f7fe1...0a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #151 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Takk for ditt sjarmerende forsøk på aktivt og utilslørt å utøve herketeknikk. Jeg slo fast et faktum, forsøkte ikke å «påvirke menn hvordan de burde forholde seg til kvinner som søker alt mannen kan tilby». Makan til intetsigende vrøl har jeg sjeldent lest. Du er ikke særlig spennende selv, snarere tvert i mot, og det tror jeg du har fått smertelig erfare 😉 Anonymkode: f7fe1...0a0 Du, det går helt fint. At noen menn gjør seg opp en mening, og velger å skyve bort kvinner som setter all sin kjærlighet på overfladiske og materialistiske ting er vel ikke noe tap? Vi er jo så få som lever opp til disse kravene likevel, så hvorfor skulle vi egentlig bry oss med den? Faktumet du slo fast var at menn ser etter utseende. Noe som ikke er så fremmed for kvinner å gjøre heller? Derfra skilles våre veier. Mange kvinner fortsetter å spe på listen sin med ytre faktorer, de aller fleste menn går for indre kvaliteter. Nei jeg er nok ikke spennende for deg, lik du ikke er spennende for meg. Det hele begynner faktisk å bli ganske tragikomisk. Anonymkode: 67944...db3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #152 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du, det går helt fint. At noen menn gjør seg opp en mening, og velger å skyve bort kvinner som setter all sin kjærlighet på overfladiske og materialistiske ting er vel ikke noe tap? Vi er jo så få som lever opp til disse kravene likevel, så hvorfor skulle vi egentlig bry oss med den? Faktumet du slo fast var at menn ser etter utseende. Noe som ikke er så fremmed for kvinner å gjøre heller? Derfra skilles våre veier. Mange kvinner fortsetter å spe på listen sin med ytre faktorer, de aller fleste menn går for indre kvaliteter. Nei jeg er nok ikke spennende for deg, lik du ikke er spennende for meg. Det hele begynner faktisk å bli ganske tragikomisk. Anonymkode: 67944...db3 Høres ut som vi har har hatt en lang meningsutveksling, «begynner å blir tragikomisk». Det har vi ikke. Jeg svarte på et angrep på min post. Du får holde tunga rett i munnen, mens du kverulerer videre 🕺 Anonymkode: f7fe1...0a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 11. november 2024 #153 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg tror vi bare blir manipulert av alt dette tullet. Kjærligheten fungerer ikke slik. Men for all del, man søker lykken der man tror den finnes. Og koster lykken mye penger, da trenger du mye penger. Sånn er det bare med den saken. Men når det sies at man ikke klarer å respektere mennesker som bidrar på sin måte til samfunnet, som gjerne ikke har høyere utdanning, eller som ikke tjener sine millioner i året. Da tror jeg det blir vanskelig å noen gang klare å finne lykken, uansett hvor mye penger man klarer å karre til seg i en mann. Anonymkode: 67944...db3 Styres vi av kjærlighet? Historisk og biologisk søker vi en partner som gir oss det vi ønsker oss. I og med at samfunnet har blitt som det vi har nå er kjærlighet en mer sentral del, men mye annet er også viktig fortsatt. Noe av grunnen til at en del menn får flere kull barn er at de beviselig kan forplante seg og derfor velges fremfor menn som ikke har bevis på at de kan få barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #154 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er jo fair det at man ikke passer sammen. Selv kunne jeg aldri ha vært sammen med en mann med slike holdninger du har Anonymkode: 4f81c...fca Ja, sånn er det. Man kan ha ulik inntekt, ulike interesser og syn på mange ting, men hvis ens verdier og livsstil er altfor uforenlige, så blir det veldig vanskelig. I dette tilfellet var det så ille at jeg ble redd for at mannen spiste og drakk på seg hjertesykdom og diabetes. Noe som også skjedde. Jeg tror det er få mennesker som kan leve et så usunt liv over lengre tid. Anonymkode: 7d57d...09f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå