AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:00 #101 Del Skrevet lørdag kl 07:00 Så det er som det alltid er da. Mannen skal tjene mest så dama kan slappe av litt mer og ta seg mer tid med ting som opptar henne. Gud forby at hun skal tjene mer. Blåttvann skrev (10 timer siden): Det er ikke mye luksus du får for høyt boliglån i dag. Kommer an på hvor man bor. Ikke alle bor i Oslo. Jeg. Damen i forholdet, betalte 10+ mill for egen bolig uten lån. Han tjener lavt men det gjør meg ingenting. Vi har mer enn nok av det vi trenger. Anonymkode: e752d...f5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:10 #102 Del Skrevet lørdag kl 07:10 Blåttvann skrev (14 timer siden): Mannen tjener 1,3mill i året og det er ikke luksus når vi har mye lån. Vi har ganske dårlig råd i forhold til gjennomsnittet her vi bor. Jeg har lav lønn. 1.3’ + «lav lønn» blir vel ganske bra husholdningsinntekt. Hvis dere bor et sted hvor boliger er dyre, naboene tjener enda mer og dere flesket til med et relativt dyrt hus når renta var nært null så forstår jeg at det kan knipe litt nå. »Dårlig råd» som «lite igjen når alle faste utgifter er betalt» er noe annet enn «dårlig rår» som i «har for lite inntekt til at vi greier å etablere særlig faste utgifter». Anonymkode: 8d021...04f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:47 #103 Del Skrevet lørdag kl 07:47 AnonymBruker skrev (23 timer siden): For å få den livsstilen som du/dere ideelt sett prøver å oppnå som et par, etter hvert. Er det også ønskelig at han tjener mer enn deg i utgangspunktet? Anonymkode: 0863d...2d0 Det er revnende likegyldig for min del. Jeg tjener mest, og det har jeg gjort siden vi ble kjent for snart 10 år siden. Opp mot 900 000 ink overtid de siste årene. Jeg har bachelor, han har videregående utdanning, men jobbet i et trygt yrke hvor han trivdes. Så ble han syk og er nå på AAP, men den reduksjon i lønn som dette gir. VI har et god liv sammen, og er stadig på reiser som er vår hobby. VI har begge barn som er flyttet ut, så den kostnaden er ikkeeksisterende nå. Min tidligere mann tjente mer enn meg, både fordi jeg studerte/ jobbet delvis deltid når barna var små, delvis fordi han var langpendler og jobbet mye. Han hadde også kun videregående utdanning. AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg har ingen formening om det, men jeg forventer at han klarer å betale sine regninger og lever noenlunde med måte. Og så håper jeg at han, i likhet med meg, eier sin egen bolig. Jeg har ingen sans for unødvendig luksus og sløsing av penger. En av mine ekser tjente veldig godt, han spiste nesten alle måltider på restaurant og tok taxi overalt. Kjøpte dyre klokker, oster, viner et cetera hver dag. Jeg fikk helt vondt i magen av en sånn livsstil. Det passer ikke med mine verdier og hvordan jeg ønsker å leve livet. Anonymkode: 7d57d...09f Det hadde ikke passet meg heller. Jeg synes det er totalt unødvendig med overdrevent forbruk. Blåttvann skrev (14 timer siden): Hva jeg ønsker eller hva som går bra? Mannen tjener 1,3mill i året og det er ikke luksus når vi har mye lån. Vi har ganske dårlig råd i forhold til gjennomsnittet her vi bor. Jeg har lav lønn. Kunne jeg velge hadde han jo tjent dobbelt, minimum. Men det er jo bare en drøm, ikke realistisk. Hvorfor kan ikke du tjene det dobbelte? Det er jo realistisk, og noe du absolutt kan velge. Anonymkode: 17300...5e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet lørdag kl 08:29 #104 Del Skrevet lørdag kl 08:29 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det er revnende likegyldig for min del. Jeg tjener mest, og det har jeg gjort siden vi ble kjent for snart 10 år siden. Opp mot 900 000 ink overtid de siste årene. Jeg har bachelor, han har videregående utdanning, men jobbet i et trygt yrke hvor han trivdes. Så ble han syk og er nå på AAP, men den reduksjon i lønn som dette gir. VI har et god liv sammen, og er stadig på reiser som er vår hobby. VI har begge barn som er flyttet ut, så den kostnaden er ikkeeksisterende nå. Min tidligere mann tjente mer enn meg, både fordi jeg studerte/ jobbet delvis deltid når barna var små, delvis fordi han var langpendler og jobbet mye. Han hadde også kun videregående utdanning. Det hadde ikke passet meg heller. Jeg synes det er totalt unødvendig med overdrevent forbruk. Hvorfor kan ikke du tjene det dobbelte? Det er jo realistisk, og noe du absolutt kan velge. Anonymkode: 17300...5e6 Ikke alle kan velge å få dobbel lønn nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet lørdag kl 08:30 #105 Del Skrevet lørdag kl 08:30 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så det er som det alltid er da. Mannen skal tjene mest så dama kan slappe av litt mer og ta seg mer tid med ting som opptar henne. Gud forby at hun skal tjene mer. Kommer an på hvor man bor. Ikke alle bor i Oslo. Jeg. Damen i forholdet, betalte 10+ mill for egen bolig uten lån. Han tjener lavt men det gjør meg ingenting. Vi har mer enn nok av det vi trenger. Anonymkode: e752d...f5d Selvfølgelig er alt relativt, ellers kan man si at ingen virkelig er fattige i Norge, tenkt på alle som ikke eier noe i Afrika. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:49 #106 Del Skrevet lørdag kl 08:49 Blåttvann skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig er alt relativt, ellers kan man si at ingen virkelig er fattige i Norge, tenkt på alle som ikke eier noe i Afrika. Når vi vet hva som er snittinntekt i Norge, vet vi jo hva som er lav eller høy inntekt vs det; hvorvidt man tjener under eller over median. En anna måte å se ting på, er å se lønn relativ til utdanning. Dermed kan man se på om man får uttelling for høy utdanning (tross et studielån); el makser ut ei kort fagutdanning. En kan også se inntekt relativ til lokale boligpriser, der en feks kan jobbe et sted med høye lønninger men bo et stykke unna der boligprisene er lave. Men mange sammenligner med venner, derfor kan de mene mer om en har råd til et forbruk som er normalt i vennekretsen. Anonymkode: 829f9...e74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:14 #107 Del Skrevet lørdag kl 09:14 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Når vi vet hva som er snittinntekt i Norge, vet vi jo hva som er lav eller høy inntekt vs det; hvorvidt man tjener under eller over median. En anna måte å se ting på, er å se lønn relativ til utdanning. Dermed kan man se på om man får uttelling for høy utdanning (tross et studielån); el makser ut ei kort fagutdanning. En kan også se inntekt relativ til lokale boligpriser, der en feks kan jobbe et sted med høye lønninger men bo et stykke unna der boligprisene er lave. Men mange sammenligner med venner, derfor kan de mene mer om en har råd til et forbruk som er normalt i vennekretsen. Anonymkode: 829f9...e74 Gjennomsnitt/median for 2023 var på 608000 / 668000 per «heltidsekvivalent». Dette er på tvers av alder. Spesielt innen høyt utdannede yrker så er det vanlig/forventet at man vil gå opp i lønn i løpet av karrieren. Så for en 25-åring er kanskje 550.000 en god lønn, mens for en 50-åringe er det kanskje ikke så god lønn (avhengig av utdanning/evner/ansvar/…). Jeg føler selv at jeg har «god råd». Jeg tjener betydelig mer enn gjennomsnittet og kan sende bilen på verksted eller pusse opp badet om jeg må, uten å ligge søvnløs. Samtidig bor jeg et sted hvor veldig mange har ytre tegn på velstand med nye, dyre boliger og biler og hytter som jeg ikke er komfortabel med å låne meg opp til. Stikkordet her er kanskje lån - vi har gått igjennom en tid nå hvor ganske mange har kjøpt seg Audi E-tron, Porsche ett-eller-annet, splitter ny hytte med boligstandard nært en alpinbakke eller drømmehuset. Jeg unner dem det - flott for dem. Men det at noen har slike misunnelsesverdige dyre goder betyr ikke nødvendigvis at de tjener mer enn deg eller at de forvalter sin velstand bedre enn deg. Anonymkode: 8d021...04f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:59 #108 Del Skrevet lørdag kl 09:59 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når vi vet hva som er snittinntekt i Norge, vet vi jo hva som er lav eller høy inntekt vs det; hvorvidt man tjener under eller over median. En anna måte å se ting på, er å se lønn relativ til utdanning. Dermed kan man se på om man får uttelling for høy utdanning (tross et studielån); el makser ut ei kort fagutdanning. En kan også se inntekt relativ til lokale boligpriser, der en feks kan jobbe et sted med høye lønninger men bo et stykke unna der boligprisene er lave. Men mange sammenligner med venner, derfor kan de mene mer om en har råd til et forbruk som er normalt i vennekretsen. Anonymkode: 829f9...e74 Fin mansplaining. Anonymkode: e148c...7b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:28 #109 Del Skrevet lørdag kl 10:28 Jeg kunne ønske han kom opp igjen i millionlønn. Han betaler 9K i måneden for datteren i bidrag da han tjente mer før og nå går 1/3 av lønna hans til dette. Jeg må ta større del av forsørgerbyrden for familien for å få det til å gå sammen. Han skal ut i reisejobb igjen snart så da går økonomien rundt igjen etter dette. Anonymkode: fa95f...c3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:38 #110 Del Skrevet lørdag kl 10:38 AnonymBruker skrev (På 8.11.2024 den 10.17): Høres ut som mannen din er dama i forholdet. Offentlig ansatt og følger unger til tannlegen, for en beta 😂 Anonymkode: 83956...3db Hvis det er det som er beta, altså god sikker inntekt og å ta ansvar for familien, så er beta-menn drømmemenn. Anonymkode: eca4b...0dd 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:00 #111 Del Skrevet lørdag kl 11:00 Det er snant det med alder, glemmer det. Jeg tenker ut ifra lønn i 20 årene først og fremst, for det er der jeg har mest erfaring. Mange her er jo en del eldre enn det. Anonymkode: 7d0a8...cfe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:04 #112 Del Skrevet lørdag kl 11:04 AnonymBruker skrev (På 8.11.2024 den 8.55): For å få den livsstilen som du/dere ideelt sett prøver å oppnå som et par, etter hvert. Er det også ønskelig at han tjener mer enn deg i utgangspunktet? Anonymkode: 0863d...2d0 Rar måte å spørre på, hvor mye bør mannen tjene for at vi sammen skal ha den livsstilen vi ønsker? Hvorfor spør du ikke hva ønsker du selv å tjene? Det ideelle er vel at begge tjener godt nok til å klare seg godt hvis en faller fra, men ikke så mye at man blir hengt ut på avisenes forsider når skattelistene kommer. Hvorfor skulle det være ønskelig at han tjener mest, de fleste ønsker vel å tjene mest mulig selv? Med mindre man har en sånn mann som ikke tåler å tjene minst da. Anonymkode: c0e14...13a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:11 #113 Del Skrevet lørdag kl 11:11 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Rar måte å spørre på, hvor mye bør mannen tjene for at vi sammen skal ha den livsstilen vi ønsker? Hvorfor spør du ikke hva ønsker du selv å tjene? Anonymkode: c0e14...13a Eller «hvor mange prosent mer enn deg må mannen tjene for at du skal se på forholdet som jevnbyrdig, at han er en god catch og respektere ham»? Anonymkode: 8d021...04f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:12 #114 Del Skrevet lørdag kl 11:12 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eller «hvor mange prosent mer enn deg må mannen tjene for at du skal se på forholdet som jevnbyrdig, at han er en god catch og respektere ham»? Anonymkode: 8d021...04f Ja, mange menn som tenker sånn, tydeligvis. Kanskje fordi de selv tjener lite og tror det er derfor de ikke får dame? Anonymkode: c0e14...13a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:24 #115 Del Skrevet lørdag kl 11:24 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fin mansplaining. Anonymkode: e148c...7b5 Jeg er ei kvinne. Og jeg tjener en del selv. Men jeg lytter en del til at en del folk og særlig da andre kvinner prater om en livsstil som jeg ikke en gang hadde vurdert, som da de synes er helt mininum/middels. Ofre er det da mannen som skal sørge for godene, for de tjener langt mindre enn meg. Anonymkode: 829f9...e74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:27 #116 Del Skrevet lørdag kl 11:27 AnonymBruker skrev (På 8.11.2024 den 8.55): For å få den livsstilen som du/dere ideelt sett prøver å oppnå som et par, etter hvert. Er det også ønskelig at han tjener mer enn deg i utgangspunktet? Anonymkode: 0863d...2d0 Dersom han ikke har mye penger i eiendom eller formue: fra 1.5 og oppover, helst over 3 mill. Absolutt ønskelig at han både tjener mer og har større formue enn meg, noe annet er turn off. Jeg har en del selv, så ikke alltid så lett å finne disse mennene Anonymkode: ffc24...2af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:30 #117 Del Skrevet lørdag kl 11:30 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja, mange menn som tenker sånn, tydeligvis. Kanskje fordi de selv tjener lite og tror det er derfor de ikke får dame? Anonymkode: c0e14...13a Jeg har ganske god inntekt og dame. Anonymkode: 8d021...04f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:32 #118 Del Skrevet lørdag kl 11:32 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dersom han ikke har mye penger i eiendom eller formue: fra 1.5 og oppover, helst over 3 mill. Absolutt ønskelig at han både tjener mer og har større formue enn meg, noe annet er turn off. Jeg har en del selv, så ikke alltid så lett å finne disse mennene Anonymkode: ffc24...2af Hvorfor er det ønskelig? Du får kvitte deg med formuen din og begynne å jobbe deltid da, så blir det lettere å finne en rikere mann. Men er vel ikke høye odds på at du selv er en enslig mann med lav inntekt og formue. Anonymkode: c0e14...13a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet lørdag kl 16:05 #119 Del Skrevet lørdag kl 16:05 Mannen må ikke tjene mer enn meg nei. Her er det jeg som tjener mest, ca 300.000 mer enn typen. I forrige forhold tjente mannen først mer enn meg, så gikk jeg forbi. I forholdet før det tjente jeg mest. Men, om han tjener mye føler meg ikke mindreverdig eller noe heller. Jeg er opptatt av at han har råd til sitt forbruk og helst dekker ca halvparten av våre fellesutgifter. Og at han verken driver med forbrukslån eller kredittkortgjeld for å betjene forbruket sitt. Så å være økonomisk fornuftig er nesten et krav, hvertfall et meget sterkt ønske. Hjelper i grunn lite om han klarer seg bra økonomisk hvis han blør penger i uforstand. Sløsing og å ikke forstå grunnleggende økonomi er usexy, kloke valg er bra 👌 Livsførsel viktigst. Overdreven luksus er no-go. Ønsker en mann med nøkternt og bærekraftig livssyn. Folk med EXIT-mentalitet der man går over lik for egen rikdom og luksus, og driver med penge-flashing, det gir meg brekninger. Så slik mann (eller kvinne) hadde ikke hatt sjans på meg uansett antall millioner på konto. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:30 #120 Del Skrevet søndag kl 15:30 Jeg tjener 600 og han 500 i året. Vi klarer oss bra med det ♡ kommer an pp hvilke verdier en har. Til gjengjeld har jeg verdens beste mann som får meg til å le høy-styggt, bryr seg om meg, lager verdens beste mat, er ryddig, gir meg overraskelser og masse kroppskontakt det er viktigere enn penger for meg. Vi eier en stor leilighet og har ingen problemer med å kjøpe ting vi trenger. Råd til 1 ferie i året og den nytes Anonymkode: 4f30d...cf1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå