Gå til innhold

Kvinner, hvor mye ønsker dere at partner skal tjene i året

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er noe annet. Men jeg har lav inntekt, jeg føler meg ikke hjemme med en som har mye. Skal ikke re tilbyr for noen, å du skjønner sikkert at jeg vil bli ruinert med en som har større utgifter og andre forventninger enn det jeg kan betale for. 

Nå har jeg veldig stor ansvarsfølelse sammenlignet med andre her og hadde aldri akseptert å blitt tatt vare på av noen. De jobbet den inntekten selv, om jeg skal ha mer står det på egen innsats.

Anonymkode: 7d0a8...cfe

Har ikke og skal ikke ha barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

På andre sin regning? Hva for en oppdragelse har dere egentlig her inne? 

Hva mener du på andre sin regning? Han tar jeg ikke utrolig mye lønn. Holder seg under 700 000 kr. Han jobber for sine verdier. Ingen andre sin regning hvis du trur det. Han investerer og gir flere arbeidsplasser i samfunnet. 

Anonymkode: 1a933...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge han kan ta sin del av felles utgifter  og sine egne så spiller det overhode for meg hva han tjener. Jeg husker ikke nøyaktig hva samboeren tjener,  men det er rundt 400 000 mindre enn meg.

Anonymkode: c5998...a91

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Høres ut som mannen din er dama i forholdet. Offentlig ansatt og følger unger til tannlegen, for en beta 😂

Anonymkode: 83956...3db

Der tar du feil, det er en mann som stiller opp på hjemmebane norske kvinner i dag ønsker seg. Lik mulighet for å kunne ha en egen karriere. Og folk som bruker betegnelser som alfa og beta er i alle fall fullstendig ute🙄 Men du kan jo slå deg sammen med hun som ønskker å være hjemmefrue, om du tjener nok da...

Anonymkode: 53576...131

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For å få den livsstilen som du/dere ideelt sett prøver å oppnå som et par, etter hvert. Er det også ønskelig at han tjener mer enn deg i utgangspunktet?

Anonymkode: 0863d...2d0

Det er ikke viktig, det som er viktig er at han ikke har masse unødvendig tullegjeld fordi han ikke klarer å styre sin egen økonomi.

Anonymkode: 8d0f9...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret her er i virkeligheten:

Minstekrav = Egen inntekt + 1kr.

De aller fleste kvinner søker oppover eller likt. Det har de gjort i alle kulturer til alle tider.

Verden ser ulikt på kjønnene:

En godt betalt kvinne er en selvstendig kvinne,  en godt betalt mann er en god forsørger.

Så agerer vi etter det.

Anonymkode: 867ee...5f0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De aller fleste kvinner søker oppover eller likt. Det har de gjort i alle kulturer til alle tider.

Verden ser ulikt på kjønnene:

En godt betalt kvinne er en selvstendig kvinne,  en godt betalt mann er en god forsørger.

Så agerer vi etter det.

Dette er ikke sant i Norge i dag, og ser det heller ikke i foreldregenerasjonen min (60 åra). Jeg svarte «likt», det betyr ikke det samme +litt til. Jeg har helt middels minus inntekt, om mannen tjener 100.000,- mindre eller 100.000,- mer så regner jeg det fortsatt som ca likt.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker at mannen min tjener litt mer enn meg. Jeg har litt høyere forbruk enn han så det er fint at han kan ta seg av mer av fellesutgiftene så jeg ikke føler det veldig trangt økonomisk. Happy wife, happy life.

Anonymkode: 0d1f0...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg noen gang mot formodning skulle være interessert i å finne meg en mann, så må vi være på likefot økonomisk. I år ender jeg på rundt 3 mill, så da må han ha rundt det samme, verken mer eller mindre

Anonymkode: 66071...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Nei. Han tjener mindre enn meg, ihvertfall per time og sannsynligvis per år, selv om han jobber mer. Han har fagutdanning mens jeg har master.

Anonymkode: 829f9...e74

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent samme lønn som meg hadde vært det ideelle, så ingen hadde hatt noe økonomisk overtak. Viktigere enn hva mannen tjener er imidlertid hvordan han forvalter penger. 

Anonymkode: e8eab...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å sette ting i perspektiv:

Per skatteoppgjør 2023 tjener rundt 8% av skatteyterne over en million per år, og la oss si at 5% dem er menn, så ca 1 av 20 kvinner vil finne seg en mann med en slik inntekt som jeg hører de sier de ønsker seg i en mann.

Siden 50% gifter seg og 1/3 er alene er det ikke mange som kan forvente seg noe slikt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NakenPanda skrev (5 minutter siden):

Per skatteoppgjør 2023 tjener rundt 8% av skatteyterne over en million per år, og la oss si at 5% dem er menn, så ca 1 av 20 kvinner vil finne seg en mann med en slik inntekt som jeg hører de sier de ønsker seg i en mann.

Siden 50% gifter seg og 1/3 er alene er det ikke mange som kan forvente seg noe slikt.

Ja, er nok ikke mye realisme i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, er nok ikke mye realisme i det. 

Tallene blir noe bedre når man veit at høystatusmenn resirkuleres. 

Tilslutt blir det kanskje deres tur.?? Så hvis 3 kvinner deler på 1 mann. Kvinne 1 fra 25-35 , kvinne  2 fra 35 - 40 og kvinne 3 får barn med han etter 40?

Da har vi fasiten slik Norge er i dag (statistisk sett).

90% av kvinner blir mor, ca 72% av menn blir far. Og forskjellene øker.

Kvinner flest vil heller gå for pent brukt 40 år gammel skilt 2 barnsfar (med høy inntekt), enn en 30 åring uten barn med lav/ middels inntekt.

Meeeen idag kalles det ikke inntekt/status. Vi har omdøpt fenomenet til "like verdier" som i virkeligheten er matchende status.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at han kan forsørge seg selv og ikke har stor privat usikret gjeld.

Jeg tjener bedre enn min mann. Men, han vil nok ta meg igjen om 20 år eller så. Når det er sagt, det spiller egentlig ikke så stor rolle. Det viktigste er at vi har det godt sammen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NakenPanda skrev (1 time siden):

Men tror du det er mange flere enn 1/20 kvinner som absolutt ønsker seg en mann med inntekt over 1 mill? Nå er jeg (stolt) arbeiderklasse-kvinne så oppfatningen min kan sikkert avvike fra hvordan ståa er i andre miljøer, men jeg kjenner ingen kvinner som har et uttrykt ønske om en «rik» mann, eller som snakker om inntekten til menn med stjerner i øya.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bimbo skrev (3 minutter siden):

Men tror du det er mange flere enn 1/20 kvinner som absolutt ønsker seg en mann med inntekt over 1 mill? Nå er jeg (stolt) arbeiderklasse-kvinne så oppfatningen min kan sikkert avvike fra hvordan ståa er i andre miljøer, men jeg kjenner ingen kvinner som har et uttrykt ønske om en «rik» mann, eller som snakker om inntekten til menn med stjerner i øya.

De fleste kvinnene i denne tråden gir vel uttrykk for at mannen bør tjene like mye eller litt mer enn dem selv. Og noen gir uttrykk for at mannen bør tjene minimum x. Veldig få gir uttrykk for at mannen bør tjene mindre enn y.

Rådet til sønnen min bør mao være: velg en karriere som gir grei lønn. Da kan du være med og velge partner heller enn å ta til takke med hu ene som tar til takke med deg.

Anonymkode: 8d021...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimbo skrev (20 minutter siden):

Ja det er nok et relativt stort antall kvinner (ihvertfall i forhold til det faktiske tilgjengelige mennene) som tror at 1 million er en relativt normal inntekt hos en menn, men det er faktisk ikke det, det er det relativt uvanlig. De omtaler det nok som "komfortabel" eller "stabil" økonomi og ikke et ønske om en rik mann. 

Til og med kvinner som ønsker en mann som tjener gjennomsnittlig vil finne ut at de som tjener topp 10% lønn trekker snittet såpass høyt opp at median lønn er en mer korrekt måte å måle dette på.

Dette er i mye mindre tilfelle med kvinner samt at de ligger en del under menn i lønn grunnet valg av type jobb.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge han har en jobb så går det fint. Jeg kan forsørge meg selv og kjøpe det jeg ønsker, trenger ikke en mann som tjener mye.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tallene blir noe bedre når man veit at høystatusmenn resirkuleres. 

Tilslutt blir det kanskje deres tur.?? Så hvis 3 kvinner deler på 1 mann. Kvinne 1 fra 25-35 , kvinne  2 fra 35 - 40 og kvinne 3 får barn med han etter 40?

Da har vi fasiten slik Norge er i dag (statistisk sett).

90% av kvinner blir mor, ca 72% av menn blir far. Og forskjellene øker.

Kvinner flest vil heller gå for pent brukt 40 år gammel skilt 2 barnsfar (med høy inntekt), enn en 30 åring uten barn med lav/ middels inntekt.

Meeeen idag kalles det ikke inntekt/status. Vi har omdøpt fenomenet til "like verdier" som i virkeligheten er matchende status.

Gjenbruk av partnere er mer utbredt blant menn, faktisk. Det er flere kvinner som har barn med flere menn, enn det er menn som har barn med flere kvinner.

Anonymkode: a9a39...f6c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...