AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #41 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): hvordan tror far og denne damen at de skal kunne holde dette hemmelig i lengden? Folk er ikke dumme, med en gang de er "Offentlige" vil noen foreldre snakke sammen og barna får vite det - jeg ville vært åpenmed ungene først for å forberede dem og gjøre dem i stand til å stå i det som kommer som følge av fars valg - hva hennes barn anngår er det hennes problem, men jeg ville som barn selv syns det var vanskelig om min far ble kjæreste med kompisens mor i en slik situasjon fordi selv et barn på ni år skjønner at det er noe mer enn bare at de plutselig liker hverandre når noe slikt skjer og en på 13 skjønner det definitivt.. Anonymkode: f4125...40b I tillegg er det mye vondere for barna å høre rykter, biter av samtaler, kanskje noen erter dem for at pappaen deres knuller mammaen til "Odin" eller "Emil". Åpenhet er alltid det beste. Jeg har aldri forstått trangen til å beskytte utro ektemenn fra sannheten. Velger de å duppe tissen i ei annen dame mens de er gift/samboer med barnas mor, så får de vokse opp og stå for dette valget sitt. Anonymkode: f833e...c0f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #42 Del Skrevet 6 timer siden Fortalte og forteller enda 8åringen at vi passa bare ikke helt sammen som kjærester, så da er det bedre at man er fra hverandre og venner isteden. Barn vil jo alltid føle på det uansett. Og jeg kan forstå fra barnas perspektiv at det er tungt, da jeg selv følte på det samme som barn. Alle ønsker jo at foreldre er sammen. Syntes det virker greit som dere har forklart det til dem. Viktigste foreldre kan gjøre er å ikke snakke dårlig om hverandre til dem. Det fører til veldig vonde følelser for barna. Anonymkode: eca03...6f4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #43 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Fortalte og forteller enda 8åringen at vi passa bare ikke helt sammen som kjærester, så da er det bedre at man er fra hverandre og venner isteden. Anonymkode: eca03...6f4 Det er greit nok når det er snakk om en 8-åring (som var enda yngre da det skjedde). Men her er eldste barn 13, og det går rykter i byen om faren og den andre kvinnen. Det kommer barna for øre en dag ikke så langt ut i fremtiden. Allerhelst burde eksmannen selv fortelle barna om situasjonen (alderstipasset versjon, selvklart). Anonymkode: 5d830...8fb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #44 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Eneste utvei? Dere utro menn MÅ slutte å legge skylda på kvinnen for at dere plutselig "snublet og falt inn i fitta til ei annen dame". Enda mor til barnas nære kompiser! Hvordan er det mulig å synke så lavt? Man er to om et forhold, ja. Selvfølgelig. Men det er kun én her som har valgt å pule en annen. Man MÅ ikke pule andre. Det er ingen menneskerett å pule. Foreldre som ønsker godt samarbeid etter bruddet, lar være å pule andre mens forholdet fortsatt består, og venter med sex til man er FERDIG. Anonymkode: f833e...c0f Dere utro menn? Jeg er verken mann eller utro. Uansett er årsaken til skilsmissen uvesentlig. Denne tråden handler om hvorvidt barna skal involveres og det skal de selvfølgelig ikke. At far var en drittsekk er ikke relevant. Mor ønsker å involvere barna av egne egoistiske grunner, ikke fordi det er best for barna. Anonymkode: 8ac53...7bc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #45 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er greit nok når det er snakk om en 8-åring (som var enda yngre da det skjedde). Men her er eldste barn 13, og det går rykter i byen om faren og den andre kvinnen. Det kommer barna for øre en dag ikke så langt ut i fremtiden. Allerhelst burde eksmannen selv fortelle barna om situasjonen (alderstipasset versjon, selvklart). Anonymkode: 5d830...8fb Ja nå er det litt over 3 år siden brudd. Så begge barna var små. Er glad de ble vandt til det fra da, enn så høyt pmsom 13 år🙈 Men ja dersom det vil gå rykter må de jo bare fortelle om det. Men de trenger ikke si det var utroskap. Bare at pappaen fant seg ei annen. Når de kommer i voksen alder er det noe annet å fortelle alt ufiltrert tenker jeg. Anonymkode: eca03...6f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 6 timer siden #46 Del Skrevet 6 timer siden MollyJones skrev (3 timer siden): Men det er forskjell på å forklare hvorfor, og å bruke en hel barndom på å snakke drit om noen. Men at far fant seg en ny kjæreste er vel bare en liten del av forklaringen. Det ligger oftest mer bak og da blir det feil å la barna tro at det er årsaken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #47 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dere utro menn? Jeg er verken mann eller utro. Uansett er årsaken til skilsmissen uvesentlig. Denne tråden handler om hvorvidt barna skal involveres og det skal de selvfølgelig ikke. At far var en drittsekk er ikke relevant. Mor ønsker å involvere barna av egne egoistiske grunner, ikke fordi det er best for barna. Anonymkode: 8ac53...7bc Selvfølgelig er sannhet vesentlig. Hvorfor lyve for barn? Far har funnet ei annen. Han kommer sikkert til å fortsette sammen med henne, og da er det helt greit å fortelle om dette til barna. Det er best for barna å høre sannheten fra foreldre, i trygge omgivelser, ikke via rykter og erting på bygda. Anonymkode: f833e...c0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #48 Del Skrevet 6 timer siden Hensatt skrev (2 minutter siden): Men at far fant seg en ny kjæreste er vel bare en liten del av forklaringen. Det ligger oftest mer bak og da blir det feil å la barna tro at det er årsaken. Nettopp. Anonymkode: 8ac53...7bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #49 Del Skrevet 6 timer siden Hensatt skrev (2 minutter siden): Men at far fant seg en ny kjæreste er vel bare en liten del av forklaringen. Det ligger oftest mer bak og da blir det feil å la barna tro at det er årsaken. Hvorfor må det ligge mer bak? Far har funnet ei annen og forlatt forholdet. Sånt skjer ofte over hele landet. At man finner ny partner, og avslutter eksisterende forhold. Verken drama eller noe annet, helt vanlig. Anonymkode: f833e...c0f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #50 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig er sannhet vesentlig. Hvorfor lyve for barn? Far har funnet ei annen. Han kommer sikkert til å fortsette sammen med henne, og da er det helt greit å fortelle om dette til barna. Det er best for barna å høre sannheten fra foreldre, i trygge omgivelser, ikke via rykter og erting på bygda. Anonymkode: f833e...c0f Det finnes mye rart barn ikke trenger å vite, det er ikke det samme som å lyve. Dette er ikke noe barna har noe med. Det er heller ikke i deres interesse å få vite det. Dette er mors egoistiske ønske. Anonymkode: 8ac53...7bc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #51 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja nå er det litt over 3 år siden brudd. Så begge barna var små. Er glad de ble vandt til det fra da, enn så høyt pmsom 13 år🙈 Men ja dersom det vil gå rykter må de jo bare fortelle om det. Men de trenger ikke si det var utroskap. Bare at pappaen fant seg ei annen. Når de kommer i voksen alder er det noe annet å fortelle alt ufiltrert tenker jeg. Anonymkode: eca03...6f4 Hvorfor beskytte far og dekke over for hans sidesprang? Ingen menn lyver for å rosemale utro ekskone, tro meg. Anonymkode: f833e...c0f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #52 Del Skrevet 6 timer siden Ville aldri lagt noe så tungt som utroskap og svik på en tenåring. De har mer enn nok med å finne ut av sitt eget følelsesliv. Stakkars barn. Ville sagt at dere ikke passer sammen som kjærester og vil være venner i stede. Anonymkode: ca000...c10 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #53 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det finnes mye rart barn ikke trenger å vite, det er ikke det samme som å lyve. Dette er ikke noe barna har noe med. Det er heller ikke i deres interesse å få vite det. Dette er mors egoistiske ønske. Anonymkode: 8ac53...7bc Eller fars egoistiske ønske å fremstå som den store helten i barnas øyne, når han i realiteten knuller mora til kompisene deres. Anonymkode: f833e...c0f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #54 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eller fars egoistiske ønske å fremstå som den store helten i barnas øyne, når han i realiteten knuller mora til kompisene deres. Anonymkode: f833e...c0f Herregud.... Kanskje du skal tenke litt mindre på mor og far og litt mer på hva som er barnas beste her? Anonymkode: 8ac53...7bc 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #55 Del Skrevet 6 timer siden Å dele sånne detaljer med barna er kun godt for en person, og det er deg. Ungene trenger å fortsatt kunne se opp til faren sin, dette er vanskelig nok uten at de skal få innsyn i voksenpeoblemene. Anonymkode: 6ef92...b71 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 6 timer siden #56 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor må det ligge mer bak? Far har funnet ei annen og forlatt forholdet. Sånt skjer ofte over hele landet. At man finner ny partner, og avslutter eksisterende forhold. Verken drama eller noe annet, helt vanlig. Anonymkode: f833e...c0f Man finner da som regel ikke en ny partner dersom alt er i skjønneste orden. Så det holder ikke som eneste årsak når man skal forklare det for barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 6 timer siden #57 Del Skrevet 6 timer siden (endret) tøflusen skrev (3 timer siden): Syns faktisk ikke du skal gå inn i de detaljene der. Barna trenger å ha et godt syn på begge foreldre - da blir det helt feil at du forteller at ‘pappa ville ikke mer fordi han fant seg ny kjæreste’ eller lignende. Ikke overfør dine følelser på barna. Min mor brukte hele barndommen min på å snakke drit om pappa. Det påvirket forholdet mitt til han svært mye og jeg trodde på alt hun sa om han. Forklaringen dere har gitt holder pr nå. Jeg er uenig. Å fortelle barna sannheten er ikke det samme som å "bruke hele barndommen på å snakke dritt". Jeg tror det beste for barna er å få vite sannheten, lagt fram på en måte tilpasset alder og modenhet, uten å gå i detaljer. Det er helt greit å si at "pappa fant en annen dame, derfor er jeg lei meg". Sannheten kommer jo til å komme for en dag uansett, enten det blir nå eller om noen år, og det er så utrolig mye bedre for ungene å få høre det fra foreldrene sine og ikke andre unger eller sladrete naboer... Endret 6 timer siden av Uanonym bruker 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #58 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min psykolog sa at jeg måtte være ærlig med barna om grunnen til brudd. Det kunne fort bli slik at de lagde seg sine egne historier i hodet sitt når de ikke fikk vite sannheten. Da kom de ofte til å legge skylden på den som er hovedforsørgeren. Anonymkode: 2be4d...516 Helt riktig! Anonymkode: 8a015...eae 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 6 timer siden #59 Del Skrevet 6 timer siden Nei. Barn skal ikke ha slik info. De er for små. De er verdensmester i å gi seg selv skylda Si at dere er ikke kjærester lengre. Voksen-kjærlighet som har stoppet. Samt fortelle de at kjærlighet mellom barn og voksen aldri slutter. Så de ikke blir utrygge og tror dere vil en dag slutte å elske de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 5 timer siden #60 Del Skrevet 5 timer siden Sugerøret skrev (Akkurat nå): Nei. Barn skal ikke ha slik info. De er for små. De er verdensmester i å gi seg selv skylda Si at dere er ikke kjærester lengre. Voksen-kjærlighet som har stoppet. Samt fortelle de at kjærlighet mellom barn og voksen aldri slutter. Så de ikke blir utrygge og tror dere vil en dag slutte å elske de Nettopp derfor skal man fortelle dem sannheten! For hvis ikke man gjør det, vil de i alle fall dikte opp historier der de selv har skylda. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå