Gå til innhold

Hvorfor er det respekt/stor positiv status for en mann å ligge rundt mens vi kvinner blir sett ned på for det samme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Maleficenta skrev (1 time siden):

Det har jeg fra mange kristne jeg kjenner som gifta seg rett etter videregående. Evt fant de ikke den rette like tidlig, men kanskje sent i 20 åra og de venta ikke lenger enn et år og det var de gift

Et år er ikke fort hvis en bruker tid til å bli kjent godt nok. Synes iallfall ikke jeg. Og for de som giftet seg rett etter vgs trenger ikke det bety at de gjorde det for sex. Mange flytter ut etter vgs, og har de alt en kjæreste som de har gått godt i lag med i noen år så er det ganske naturlig at de velger å bo sammen og gifte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg-er-anonym skrev (11 minutter siden):

Et år er ikke fort hvis en bruker tid til å bli kjent godt nok. Synes iallfall ikke jeg. Og for de som giftet seg rett etter vgs trenger ikke det bety at de gjorde det for sex. Mange flytter ut etter vgs, og har de alt en kjæreste som de har gått godt i lag med i noen år så er det ganske naturlig at de velger å bo sammen og gifte seg.

Det p gifte seg etter et år sammen er dritkort. Men de har vel ingen tid å miste....

Hallo i dagens samfunn hvor det er vanlig å være samboere så er det unødig tidlig å gifte seg så snart jo. Det er jo ikke vanlig å gifte seg på den alderen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (11 timer siden):

Det p gifte seg etter et år sammen er dritkort. Men de har vel ingen tid å miste....

Hallo i dagens samfunn hvor det er vanlig å være samboere så er det unødig tidlig å gifte seg så snart jo. Det er jo ikke vanlig å gifte seg på den alderen

Det å trekke inn at det er vanligere med samboere i dag enn før har å gjøre  at det er mindre forpliktende å ha sex i disse dager enn før. De som venter med sex, vil som regel også vente å bo sammen med partneren til de er gift eller forlovet. Og nei, et år er ikke særlig fort. Men kommer selvsagt ann på hva slags forhold du har lyst på og hvilke prioriteringer du har i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les om evolusjonspsykologi og darwinisme. Hvis du er smart nok forstår du hvorfor. Hvis ikke er ikke noen små setninger her nok.

Anonymkode: 55b7d...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimbo skrev (17 timer siden):

Alle vil føle seg spesielle. Er man et rasjonelt vesen så…

Uansett hvor rasjonelle vi måtte mene å være så tror jeg at vl er ganske styrt av følelser og insinkter når det gjelder valg av partner. Menn og kvinner.

Sitat

karakteristikker og nedsnakking av de som ikke møter kravene kunne med stor fordel vært droppet!

Jeg er selvsagt mot å snakke stygt om andre. Jeg håper forøvrig en gang at utsagn som «mannebaby uten boevne» skal bli slått ned på her på KG.

Anonymkode: 6106f...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.11.2024 den 8.33):

Jeg mistenker sterkt at det nesten må være en biologisk grunn som vi enda ikke har klart å kartlegge skikkelig. Jeg kan ikke rasjonalisere det, men det er bare turn-off. Altså jeg kjente på at det vart turn-off allerede fra barneskolealder av, når jeg så på film at en kvinne kunne være i lag med 3-4 ulike menn før filmen var ferdig. Jeg pleide på den tiden å si at "sjarmen hennes forsvant" hvis hun gjorde sånt. Nei, jeg kommer fra et møblert hjem med to foreldre som elsker meg høyt, daddy- eller mommy-issues.

Anonymkode: 8a616...83a

Jo den biologiske grunnnen har vi da klart å kartlegge. Nemlig det fakta at kvinnen bør vite hvem som er faren til barnet…Og holde på ham..slik at han kan (være med å) forsørge dem.

Anonymkode: fe4a1...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 8.11.2024 den 8.38):

Jeg tror slett ikke det er biologisk, men tillært i en litt patriarkalsk kultur. Jeg reagerer som dame på samme måten som deg på menn som er lette på tråden/ukritiske, og for meg handler det om at det å ha seg med det man får tak i krasjer helt med mitt ganske kritiske syn på hvem jeg involverer meg med.

Anonymkode: 3d015...bac

Så klart er det biololgisk! Har hele verden gått av hengslene i tiden for å være woke at man går heelt bort i fra fundementale instinkter?? Vi er inget annet enn dyr, enten vi liker det eller ei.

Hannen er programmert til å spre genene sine og kjemper mot andre hanner for å bli valgt.

Hunnen er selektiv, velger den beste maken fordi det er hunnen som skal gå drektig i mange måneder og skal die avkommet (hos pattedyr, som vi er)

Så at menn ligger rundt gjør det ikke naturlig at kvinnen skal gjøre det samme. Hadde vi kvinner bare visst hvor mye makt vi egentlig har med den feminine energien vår... Men nei, det er viktigere å viskle ut bekrepet av kjønn slik at det bare sitter en gjeng med forvirra og sinte mennesker igjen som legger all skyld på det motsatte kjønn 🙃 

Og for ordens skyld, jeg er ikke absolutt ikke noe bedre selv, jeg liker å være fri. Men å benekte for at det er biologisk når det er realtiteten hos alle pattedyr det er naivt.

Anonymkode: 3ce1b...1a7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hannen er programmert til å spre genene sine og kjemper mot andre hanner for å bli valgt.

Hunnen er selektiv, velger den beste maken fordi det er hunnen som skal gå drektig i mange måneder og skal die avkommet (hos pattedyr, som vi er)

Dette forklarer en komponent i oppførselen vår. Jeg tror fremdeles at det at vi krever og forventer at far bidrar til avkommet i 18 år (og dette påvirket avkommets suksess) betyr noe for oppførselen. Menn bør feks ikke gifte seg med hvem som helst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Uansett hvor rasjonelle vi måtte mene å være så tror jeg at vl er ganske styrt av følelser og insinkter når det gjelder valg av partner. Menn og kvinner.

Jeg er selvsagt mot å snakke stygt om andre. Jeg håper forøvrig en gang at utsagn som «mannebaby uten boevne» skal bli slått ned på her på KG.

Vi er følelsesstyrte ja, men vi har evnen til å reflektere og jobbe med hvordan følelsene våre styrer meningene, og valgene våre.

Så klart er det biololgisk! Har hele verden gått av hengslene i tiden for å være woke at man går heelt bort i fra fundementale instinkter?? Vi er inget annet enn dyr, enten vi liker det eller ei.

Så at menn ligger rundt gjør det ikke naturlig at kvinnen skal gjøre det samme. Hadde vi kvinner bare visst hvor mye makt vi egentlig har med den feminine energien vår... Men nei, det er viktigere å viskle ut bekrepet av kjønn slik at det bare sitter en gjeng med forvirra og sinte mennesker igjen som legger all skyld på det motsatte kjønn 🙃 

Og for ordens skyld, jeg er ikke absolutt ikke noe bedre selv, jeg liker å være fri. Men å benekte for at det er biologisk når det er realtiteten hos alle pattedyr det er naivt.

Pattedyr har forskjellige formeringsstrategier. Og hos mennesket forventes det at hannen bidrar etter fødsel, han kan ikke løpe rundt og bare tenke på å spre genene sine. Akkurat som at det ikke er NATURLIG at kvinnen er så selektiv at hun sparer seg til den ene som hun er sammen med i 40 år og aldri ser på en annen mann. Kvinner er som hovedregel mer selektiv enn menn. Men også menn er mer eller mindre monogame, og også kvinner blir kåte på mange forskjellige ila livet. Ingen av delene er unaturlige. Det er da bare å observere verden rundt seg 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er jo at dersom det er naturlig at menn ligger rundt, men ikke kvinner, hvem skal disse mennene ligge med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den statusen varer bare noen få år, og så er desse mennene blitt felleskuken som ingen vil ha. De som henger på utestedene og går hjem med siste rælet som sitter der😬 

Anonymkode: cc713...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.11.2024 den 8.20):

Til og med av andre kvinner. Ta dere sammen, det er INGEN forskjell! Hvis vi er sluts, da er menn fuck-boys!! ☝🏻

Anonymkode: 7d13a...8c1

Hvor har du dette fra?

Anonymkode: 8abe3...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det handler mye om tilgang. Det er ikke noen hemmelighet at kvinner lettere kan få sex enn menn. Menn må jobbe mer for å få et ligg, og det er gjerne et fåtall menn som ligger med mange kvinner og "drar opp snittet" hos resten av mennene. Det vil si at mannfolk flest ikke ligger rundt, og kanskje har de ikke hatt mulighet til det heller. Ergo er det ikke status for en kvinne å ha blitt pult av byens "fuck-boy", man tenker da at hun burde ha klart å holde seg unna denne "fuck-boyen". 

En annen faktor er selvsagt biologi, som mange over har skrevet. Det at menn og kvinner legger vekt på forskjellige ting i en partner, hvorav menn legger vekt på en partner som ikke har ligget rundt.

Anonymkode: 28305...7c2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 7.37):

Noen damer her inne er redd for menn.

De damene jeg har blitt kjent med andre stedet går ikke rundt og er redd for menn. De blir med på nachspiel og de snakker helt normalt med fremmede. Rett nok er mange av dem skeptisk til å gå alene hjem etter fest men utover det synes denne mannefrykten å være mest dominerende på sosiale medier (ala KG) og blant dem som kjemper på den kjønnspolitiske kampfronten på (igjen) sosiale medier.

Vi er ikke redd for menn. Men hvis du ser statistikk over sovevoldtekter, så vil du forstå at det å bli med hjem til en ukjent mann er et stort faremoment for en kvinne. Jeg er ikke redd menn generelt, men jeg gjør alt for å ikke utsette meg for overgrep.

Anonymkode: a4e79...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men hvis alle kvinner skal være selektive, kan ikke menn ligge rundt. Forstår du ikke det? Dere vil ligge rundt, men samtidig vil dere at det er tilstrekkelig utvalg av damer som er dydige. Det går ikke opp tallmessig. 

Det å forvente det samme av partner som man gjør selv, har ingenting med å "viske ut begrepet kjønn". Å ligge rundt definerer ikke en mann, og å være jomfru definerer ikke en kvinne. Min mann har hatt få partnere, og har aldri hatt lyst til å ligge rundt. Han er ikke noe mindre mann for det om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg tenker at det handler mye om tilgang. Det er ikke noen hemmelighet at kvinner lettere kan få sex enn menn. Menn må jobbe mer for å få et ligg, og det er gjerne et fåtall menn som ligger med mange kvinner og "drar opp snittet" hos resten av mennene. Det vil si at mannfolk flest ikke ligger rundt, og kanskje har de ikke hatt mulighet til det heller. Ergo er det ikke status for en kvinne å ha blitt pult av byens "fuck-boy", man tenker da at hun burde ha klart å holde seg unna denne "fuck-boyen". 

En annen faktor er selvsagt biologi, som mange over har skrevet. Det at menn og kvinner legger vekt på forskjellige ting i en partner, hvorav menn legger vekt på en partner som ikke har ligget rundt.

Mannfolk flest er interessert i uforpliktende sex, selv om de ikke ligger rundt. Derfor får de seg ikke noe - de fleste kvinner er ikke interessert i uforpliktende sex.

Det har heller ingenting med biologi å gjøre. Hanndyr hos alle andre arter gir beng i hvor mange hanndyr hunndyret hadde før ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mannfolk flest er interessert i uforpliktende sex, selv om de ikke ligger rundt. Derfor får de seg ikke noe - de fleste kvinner er ikke interessert i uforpliktende sex.

Det har heller ingenting med biologi å gjøre. Hanndyr hos alle andre arter gir beng i hvor mange hanndyr hunndyret hadde før ham.

Det finnes ingen andre arter som er lik mennesket - tenkende vesen som kan forstå og redegjøre for en fortid. Jeg er ikke så sikker på at et ekorn kan det. Biologi hos mennesket er nok annerledes enn hos andre arter.

At det skal være så vanskelig å forstå at mange mannfolk synes kvinner som har ligget mye rundt er lite attraktivt, er for meg et mysterium. Det er i mitt hode svært enkelt å forstå dette...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...