Gå til innhold

Hvorfor er det respekt/stor positiv status for en mann å ligge rundt mens vi kvinner blir sett ned på for det samme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Da kan du tenke deg hvordan de aller flest menn har det som ikke er topp 1-2% av de kjekkeste, morsomste og flotteste.

Anonymkode: a4221...2a8

Mange mindre attraktive menn avviste meg også. Så de kan ikke akkurat klage når de helst vil ha de peneste av de pene.

Anonymkode: a4e79...d8c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flintis skrev (40 minutter siden):

Hvordan er det med deg, har du noen krav, jeg regner med at alle har noen krav og de trenger ikke være lavere pga egen attraksjon?

Jeg hadde svært få krav. Ikke alkoholiker/narkoman, renslig, ikke sykelig overvektig, ikke mer enn 10 år eldre, bortsett fra de to gangene jeg ble betatt av menn betydelig eldre enn meg. Ikke vold, ikke samboer/gift, ikke rasist eller lat. Det var egentlig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mange mindre attraktive menn avviste meg også. Så de kan ikke akkurat klage når de helst vil ha de peneste av de pene.

Folk må jo få bli forelsket? Du kan ikke bestemme at noen MÅ være sammen om de ike får førlslser bare fordi de ikke er mer attraktive?

Hva for noe menneskesyn er det? Å glemmer du kjærlighet, verdier, livstil enntrives i? Kjemi? 

Anonymkode: 22b96...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Folk må jo få bli forelsket? Du kan ikke bestemme at noen MÅ være sammen om de ike får førlslser bare fordi de ikke er mer attraktive?

Hva for noe menneskesyn er det? Å glemmer du kjærlighet, verdier, livstil enntrives i? Kjemi? 

Jeg snakker om hook ups, ikke forelskelse. Vi snakker om sex nå, gjør vi ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Til og med av andre kvinner. Ta dere sammen, det er INGEN forskjell! Hvis vi er sluts, da er menn fuck-boys!! ☝🏻

Anonymkode: 7d13a...8c1

Fordi menn er mer egoistiske og det er praktisk for menn at det er slik. Litt sånn: sukk, jeg er så fantastisk-mentalitet 

Anonymkode: 1dad5...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke vanskeligere hvis man setter planken lavt nok. Jeg er en uattraktiv kvinne, og gikk tre år i sølibat fordi ingen menn ville se i min retning. På den tiden var jeg aktiv på datingapper, åpen for å treffe noen ute osv. Null respons.

En mann i tilsvarende situasjon går ikke tre år i sølibat, han har nok godt hele livet i sølibat, og vil fortsette med det. Der har du forskjellen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi menn er mer egoistiske og det er praktisk for menn at det er slik. Litt sånn: sukk, jeg er så fantastisk-mentalitet 

For øvrig bare å se til arabiske land, hvor dette opplegget er enda mer ekstremt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker om hook ups, ikke forelskelse. Vi snakker om sex nå, gjør vi ikke? 

Å da gjelder ikke akkurat det samme? Er det genuint nok for deg at den foran deg er en kropp og ingenting mer?

For meg er hvem de er, hvordan vi har det sammen alt. Men jeg ligger ikke rundt og er ikke en grenseløs person som ikke annerkjenner at andre har emosjonelle eller fysiske behov vi ikke kan stå for, for sånnt er subjektivt og fritt valg

Alle er ikke bestandig i humør til å ha sex heller.

Slutt å press menn, om du gjør. Du er ikke garantert å få ligge med noen av å være dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo omvendt. Damene hylles for å være åpne og frigjorte.

Prøv å skriv en kritisk kommentar om damer som har hatt kjempemange partnere her inne, og du vil få oppleve en storm av motstand.

Anonymkode: c434b...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mannlig rundbrenner tilegner jeg ingen respekt og status ovenfor. Heller tvert imot. Vil ikke ha noe med en slik mann, eller kvinne, å gjøre. Vi kolliderer på helt grunnleggende verdier, og det beste for oss alle er at vi ikke har noe med hverandre å gjøre.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har, som mye annet, å gjøre med biologi.

Moderne pålitelig prevensjon er bare noen tiår gammelt. I millioner av år før det var det faktisk en ekstremt dårlig ide for kvinner å ha mange forskjellige sexpartnere. Det er kvinnen som ikke bare blir gravid, men må ta seg av barnet i mange år, og det kan hun ikke gjøre alene. 

Menn har derimot kunnet velge mellom to strategier: investere i å følge opp og beskytte noen få barn, eller å få flest mulig barn med flest mulig damer. Det var uansett ikke mannen som tok den største risikoen. 

Dette har selvsagt formet instinktene våre. Det er ikke noe rart at vi intuitivt er mer skeptiske til kvinner som ikke er kresne på hvem de ligger med. Det er bare å se for seg hvordan situasjonen hadde vært hvis prevensjon og abort forsvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Å da gjelder ikke akkurat det samme? Er det genuint nok for deg at den foran deg er en kropp og ingenting mer?

For meg er hvem de er, hvordan vi har det sammen alt. Men jeg ligger ikke rundt og er ikke en grenseløs person som ikke annerkjenner at andre har emosjonelle eller fysiske behov vi ikke kan stå for, for sånnt er subjektivt og fritt valg

Alle er ikke bestandig i humør til å ha sex heller.

Slutt å press menn, om du gjør. Du er ikke garantert å få ligge med noen av å være dame.

Vi snakket nå om påstanden om at det er mye lettere for ei dame å få ja til ligg, enn for en mann. Vi snakker ikke om "hvem de er", følelser og lignende. Jeg hevder jo nettopp dette - en dame er ikke garantert til å få et ligg i det hele tatt. Men dere hevder jo det motsatte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi snakket nå om påstanden om at det er mye lettere for ei dame å få ja til ligg, enn for en mann. Vi snakker ikke om "hvem de er", følelser og lignende. Jeg hevder jo nettopp dette - en dame er ikke garantert til å få et ligg i det hele tatt. Men dere hevder jo det motsatte. 

Jeg hevder ikke det motsatte. Jeg er på team menn bryr seg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hevder ikke det motsatte. Jeg er på team menn bryr seg også.

Så kan være like vanskelig for både kvinner og menn å få ligg, mener du? Eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde svært få krav. Ikke alkoholiker/narkoman, renslig, ikke sykelig overvektig, ikke mer enn 10 år eldre, bortsett fra de to gangene jeg ble betatt av menn betydelig eldre enn meg. Ikke vold, ikke samboer/gift, ikke rasist eller lat. Det var egentlig det.

Det er ikke noe galt med krava dine bare for å ha sagt det, likevel er jeg ikke med på tankegangen "bare å senke lista" du har også rett til å ha en list.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er selvfølgelig ikke biologisk. Hanndyrene ellers i dyreverdenen bryr seg ikke, og har ingen forutsetning til å vite hvor mange andre hanndyr hunndyret hadde sex med før. 

Vet du at det er slik, eller antar du?

Det kunne gi mening at dyr med lang drektighetstid hvor hannen bidro til oppdragelse så brydde hannen seg om hva hunnen hadde drevet med i det siste.

Anonymkode: 6106f...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi de aller fleste kvinner kan få sex veldig raskt om de bare vil. Samme gjelder ikke for menn. Eksen var vel objektivt sett ikke mer enn gjennomsnittet attraktiv, alikevel vet jeg hun kunne brukt noen minutter på å få tak i en å knulle 

Anonymkode: 1a628...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORDI KVINNER VELGER SEX!

ja, det er cred for en mann å ligge med mange kvinner fordi det er kvinnen og ikke mannen som bestemmer om det blir sex eller ikke.

Menn er villig til å gå vesentlig ned i standard utseendemessig for et one night stand i motsetning til et kjærestemateriale mens kvinner er mer kresen og vil ha en som minimum er i samme liga eller helst høyere utseendemessig. Når de da er en 7er selv og får med en 9er hjem fra tinder eller byen så tror de at de har sjanse på menn i n høyere liga enn seg selv og tror bedre om sin egen seksuelle attraktivitet enn det som er tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gjennomsnittlig dame kan gå på byen i kveld og offentliggjøre at hun ønsker sex, og en gjennomsnittlig mann vil tilby henne det.

En gjennomsnittlig mann kan ikke gjøre det samme.

Jeg tror det har med biologien vår å gjøre, og antagelig noe kultur på toppen.

Når det gjelder forhold så er «makta» mye mer jevnt fordelt.

Anonymkode: 6106f...ff0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er Casanova, damenes Jens og har draget, noen få er rundbrennere og fuck boys.

Damer er horer, løse og madrasser. Få madonnaer.

Anonymkode: 7f25a...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...