AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden I de periodene det er mer enn -10 så blir det hver vinter slik at bilen ikke vil starte og må ha hjelp fra bilberging for å få den starta igjen og ellers merker at den er litt vanskelig å starte SELVOM det er nytt batteri i den og full tank? Jeg kjører den tidvis ikke så ofte på vinteren. Da kan den kanskje bli brukt 1-2 ganger i uken eller sjeldnere. Vet at det ofte er et problem å bruke den så sjeldent, men jeg har ikke mulighet til oftere. Hva kan jeg gjøre for å unngå dette i år også? Bilen er 2014 automat. Anonymkode: c4f9c...d08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden Biler pleide å ha en choke for å manuelt å styre luft/drivstoff-forholdet og den ble gjerne brukt når det var kaldt (kald motor). Det forsvant med elektroniske innsprøytningssystemer. Om du sliter kan det kanskje være noe med denne automatikken som ikke virker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden Kan dynamoen din være gåen? Anonymkode: 3fb82...bea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DittHåp Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden Hvis dette er et gjentakende problem hver vinter ville jeg byttet bil rett og slett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden Hvis det er nytt batteri og full tank er det kanskje tenningen som er gåen? Anonymkode: 5dbc9...912 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden (endret) Dersom du kjører mange korte turer så vil det tappe batteriet, så enten må du kjøre lengre turer eller lade 12v batteriet innimellom. Dersom du ikke kan endre kjøremønster eller lade batteriet, så kan du kjøpe deg en starthjelp/booster så slipper du å ringe bilberger for hjelp. Anbefaler også at du fyller 98 blyfri siden 95 blyfri inneholder etanol som trekker til seg vann, og når bilen blir brukt lite kan det forårsake startproblemer samt tære på bensintank og rør. Endret 8 timer siden av C-girl 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden Mål spenningen når bilen forsøkes startes. Er spenning for lav kan det være årsaken. Selv om batteriet er nytt kreves det lading. Mulig det er en enhet i bilen som bruker litt strøm og sakte lader batteriet ut? Noe forbruk vil det alltid være. En måte å unngå problemet kan være installasjon av motorvarmer og batterilader. Krever en stikkontakt der bilen normalt parkeres. Varm motor er enklere å starte en kald. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden Sjekk tennpluggene👍 Anonymkode: 4f40e...189 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden TBL12 skrev (4 minutter siden): Mål spenningen når bilen forsøkes startes. Er spenning for lav kan det være årsaken. Selv om batteriet er nytt kreves det lading. Mulig det er en enhet i bilen som bruker litt strøm og sakte lader batteriet ut? Noe forbruk vil det alltid være. En måte å unngå problemet kan være installasjon av motorvarmer og batterilader. Krever en stikkontakt der bilen normalt parkeres. Varm motor er enklere å starte en kald. Enig i dette. Da jeg ikke hadde garasje, så brukte jeg både motorvarmer og kupevarmer i bilen på vinteren. Kan ikke tenke noe verre enn startproblemer og iskald bil med is på en vintermorgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden Stemmer for å sjekke tennplugger. Anonymkode: ba523...ed9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden Er det et VAG produkt? Bensin eller diesel? Anonymkode: b7c84...0db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden Som C-girl over her skriver så er det mest sannsynlig småkjøring som er årsaken. Batteriet vil tappes selv når bilen ikke brukes og når den brukes bare en gang i blant på korte turer så bruker man mer strøm enn det som det er mulig å lade på turen, selve startingen tapper mye fra batteriet og i tillegg brukes det strøm på vifte, setevarme, varmetråder og langlys på denne tiden av året. skrue skrev (6 timer siden): Biler pleide å ha en choke for å manuelt å styre luft/drivstoff-forholdet og den ble gjerne brukt når det var kaldt (kald motor). Det forsvant med elektroniske innsprøytningssystemer. Om du sliter kan det kanskje være noe med denne automatikken som ikke virker. Veldig sjelden at det er slike feil på moderne innsprøyting, det er i så fall brukerfeil der man gir gass i det man starter bilen eller rett etter at bilen har startet. Anonymkode: 5c5fb...ea2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå