AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Vært sammen med samboer I 5 år, eier hus sammen, ingen barn. Siste 2 årene har vi feiret julaften sammen. Av forskjellige grunner har desverre ikke min familie feiret med oss. I år ønsker jeg feire med min familie, de bor 2 timer unna oss. Min bror bor i utlandet det, men kommer hjem til jul. Han er musiker og skal spille konsert 21 desember i hjembyen. Jeg må desverre jobbe julaften i år, er nattevakt så jeg går på kl 22:15 julaften. Men det er greit nok, må reise 19:30 fra selskapet. Men ok.. Samboer og jeg skal feire nyttårsaften sammen. Min mor er ikke norsk, og har sin egen mor i utlandet, hun er der til 4 juledag. Jeg har fri hele julen, så hadde tenkt reise til hjembyen igjen 3 dag, og bli til 5 dag. Så 1 dag hjemme før vi sammen reiser ned nyttårsaften. Men så.. dilemmaet mitt.. tenkte enten reise 21 desember til pappa, og bli til julaften, eller reise en dag eller 2 etter det. Men føler meg så slem ovenfor samboer! Han sier det går helt fint for han, vi bor 10 Min unna hans foreldre, så er mye der i julen. Men jeg får så dårlig samvittighet! Tanken på at han sitter alene lillejulaften, alene julaften på dagen.. vet det er mest i hodet mitt, men får så dårlig samvittighet! Han er med foreldrene sine julaften, og helt sikkert ellers også. Han har sagt han syns det er dumt vi ikke er sammen, men han skjønner det. Min far har alzheimer, derfor jeg vil være med han i år. Hva ville dere her inne tenkt/ gjort? Reist 21 desember, til julaften? Og ned igjen 3 dag? 🙈🙈 Anonymkode: f61d7...c77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden Hvorfor kan ikke din samboer bli med deg og feire med din familie? Anonymkode: 54189...f80 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden Din samboer er voksen, og sier det går helt greit. Klarer ikke å se at du skal ha dårlig samvittighet for å prioritere foreldre. De varer ikke evig. Anonymkode: 3ddb7...a84 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor kan ikke din samboer bli med deg og feire med din familie? Anonymkode: 54189...f80 Ts her. Han kan, men ønsker å være sammen med sine foreldre. Han skal feire nyttårsaften med min familie, da min mor er i utlandet julaften, og det betyr mye for henne vi er sammen det vi kan i julen. Anonymkode: f61d7...c77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden Dette er jo fullstendig uproblematisk. Samboer er forståelsesfull, og har i tillegg egen familie i umiddelbar nærhet. Du har en svært god grunn til å besøke din familie (selv om bare det å ha lyst til å besøke dem hadde vært grunn nok i seg selv). Det er virkelig ingenting å ha dårlig samvittighet for her. Et velment råd: Det er en god egenskap å ha omtanke for andre, men du skal faktisk tenke på hva som er best for deg selv også. Å bekymre seg over dette skaper bare unødvendig stress. Du er helt sikkert en flott person, men neppe så fantastisk at samboer ikke overlever noen få dager uten deg, eller hva? Anonymkode: a57ed...126 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ts her. Han kan, men ønsker å være sammen med sine foreldre. Han skal feire nyttårsaften med min familie, da min mor er i utlandet julaften, og det betyr mye for henne vi er sammen det vi kan i julen. Anonymkode: f61d7...c77 Så han har tilbudet om å feire med deg og din familie etter dere har feiret to år med hans familie, han velger å si at det er viktigere feire med sin familie for tredje året på rad enn å være med deg? Og du er den som sitter med dårlig samvittighet? For at han ikke har lyst å feire med deg og dine? For å svare på overskriften, ja, det er dårlig gjort ovenfor samboer å velge slik. Men det er dårlig gjort av HAN, ovenfor deg. De fleste bytter på å feire annet hvert år med hver sine foreldre, han er jo ganske tydelig på at han ikke er interessert i å bytte og at han heller vil dere enten skal feire med hans familie, eller feire hver for dere. Og så sutrer han å gir deg dårlig samvittighet fordi han velger bort deg og din familie.... Jeg hadde blitt forbanna om samboer hadde gjort det mot meg. Anonymkode: c2ad6...379 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så han har tilbudet om å feire med deg og din familie etter dere har feiret to år med hans familie, han velger å si at det er viktigere feire med sin familie for tredje året på rad enn å være med deg? Og du er den som sitter med dårlig samvittighet? For at han ikke har lyst å feire med deg og dine? For å svare på overskriften, ja, det er dårlig gjort ovenfor samboer å velge slik. Men det er dårlig gjort av HAN, ovenfor deg. De fleste bytter på å feire annet hvert år med hver sine foreldre, han er jo ganske tydelig på at han ikke er interessert i å bytte og at han heller vil dere enten skal feire med hans familie, eller feire hver for dere. Og så sutrer han å gir deg dårlig samvittighet fordi han velger bort deg og din familie.... Jeg hadde blitt forbanna om samboer hadde gjort det mot meg. Anonymkode: c2ad6...379 Ts her. Det er ikke helt sånn.. selv om jeg skjønner det virker sånn på måten jeg skrev. Jeg vil gjerne han skal bli med nyttårsaften, og han vil ha enten jul eller nyttår med sine foreldre. Som jeg forstår. Han har sagt han kan bli med julaften, men da ikke nyttårsaften. Sikkert vanskelig for andre å forstå, men jeg vet det er veldig sårt for mamma at hun ikke er med oss julaften for 3 året på rad, og hun ser veldig frem til nyttårsaften. Anonymkode: f61d7...c77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Dette er jo fullstendig uproblematisk. Samboer er forståelsesfull, og har i tillegg egen familie i umiddelbar nærhet. Anonymkode: a57ed...126 Dette. Anonymkode: 2b20d...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden Hvis du absolutt vil gjøre det hele problematisk så tror jeg du må kaste på mer bensin altså. Anonymkode: ec2e0...bc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden Jeg forstår ikke problemstillingen en gang? Begge gjør det de selv ønsker, det er ingen store familiekonflikter, det er ikke noe fastlåst scenario, og ingen dårlig stemning i noen retning? Eneste jeg hadde blitt skuffet over er om det er slik at vil ha deg med til sin familie, men nekter å bli med til din. Men leser deg slik at du selv har ønsket å feire jul på hjemlassen to år på rad. Anonymkode: 18ab4...d60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden Slapp av og i gass. Han slapper nok av med gaming ellernoe sånt. Jeg hadde sett på det som helt magisk! Masse deilig alenetid midt i kaoset hvor alle oppfører seg som om vi må henge fast i hverandre. Anonymkode: f9c24...609 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden Han har noen å feire jul med. Han har fått tilbud om å bli med Han får deilig alenetid - beste julegaven man kan få Anonymkode: aef97...0ce 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg forstår ikke problemstillingen en gang? Begge gjør det de selv ønsker, det er ingen store familiekonflikter, det er ikke noe fastlåst scenario, og ingen dårlig stemning i noen retning? Eneste jeg hadde blitt skuffet over er om det er slik at vil ha deg med til sin familie, men nekter å bli med til din. Men leser deg slik at du selv har ønsket å feire jul på hjemlassen to år på rad. Anonymkode: 18ab4...d60 Ts her. Jeg har ikke feiret jul på hjemplassen, men hjemme med han og hans foreldre de 2 siste årene. Derfor jeg gjerne vil med min egen i år. Er ikke dårlig stemning, bare føler på så dårlig samvittighet over å reise 21 desember. At han skal føle han er alene hele julen Anonymkode: f61d7...c77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ts her. Jeg har ikke feiret jul på hjemplassen, men hjemme med han og hans foreldre de 2 siste årene. Derfor jeg gjerne vil med min egen i år. Er ikke dårlig stemning, bare føler på så dårlig samvittighet over å reise 21 desember. At han skal føle han er alene hele julen Anonymkode: f61d7...c77 Det er det jeg kaller hjemmplassen Der jeg bor. Anonymkode: 18ab4...d60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ts her. Jeg har ikke feiret jul på hjemplassen, men hjemme med han og hans foreldre de 2 siste årene. Derfor jeg gjerne vil med min egen i år. Er ikke dårlig stemning, bare føler på så dårlig samvittighet over å reise 21 desember. At han skal føle han er alene hele julen Anonymkode: f61d7...c77 Jeg tror ikke dette handler om at du har dårlig samvittighet for at han blir alene hjemme. Han er en voksen mann og fikser det fint. Jeg tror heller du er skuffet og såret for at han ikke prioriterer å bli med til din familie, når du har vært med til hans de to siste årene. Det er forståelig, men da må du si det til ham Anonymkode: aef97...0ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tror ikke dette handler om at du har dårlig samvittighet for at han blir alene hjemme. Han er en voksen mann og fikser det fint. Jeg tror heller du er skuffet og såret for at han ikke prioriterer å bli med til din familie, når du har vært med til hans de to siste årene. Det er forståelig, men da må du si det til ham Anonymkode: aef97...0ce Dette var et godt poeng. Men da har de mulig ikke snakket godt ut om forventninger. Hun har mulig bare blitt med han, og ubevisst tenkt at de fremover skal feire sammen, men variere hos hvem. Jeg og mannen begynte å feire sammen tidlig, da hadde vi en god og åpen prat om at det viktigste var å være sammen i jula, selv om det var kjipt å ikke være med egen familie. Første jul var hos mine, da kan jeg forstå at han ville blitt veldig skuffet om jeg neste jul ikke ble med til hans. Anonymkode: 18ab4...d60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden Stoler du ikke på samboeren din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden Jeg elsker å være alene så for meg hadde det vært perfekt å få tid alene før jeg dro videre. Det tok mange år før min mann virkelig forstod at jeg trivdes alene. For han er super sosial. Og trives ikke alene. Så for han er det rart at jeg gjør det. Anonymkode: 66bfd...095 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden Synes det er helt uproblematisk å feire hver for dere. Jeg og samboer har aldri feiret jul sammen og vi er sammen på 6 året. Og vis han bare bor 10 min unna foreldrene sine, så er han vel ikke så alene? Anonymkode: 2cd03...d26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden Enig med de som sier dette er uproblematisk. hvor mange tråder skal du lage om denne julefeiringen? Anonymkode: 90acf...12e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå