Gå til innhold

Min datter ble kalt bastard av medelev på skolen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De har kanskje hatt om ordet i timen, så blir det vittig fordi det er så gammeldagse holdninger. Så sier denne personen «haha du er visst bastard» så blir datteren din kjempe fornærmet av en morsomhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fionas skrev (1 minutt siden):

De har kanskje hatt om ordet i timen, så blir det vittig fordi det er så gammeldagse holdninger. Så sier denne personen «haha du er visst bastard» så blir datteren din kjempe fornærmet av en morsomhet. 

Nei de har ikke hatt om det i noen time.

Anonymkode: 80cb6...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Storm i et vannglass. 
Kanskje de akkurat har lært betydningen av ordet, og det ble prøvd ut i praksis? 

Du legger det frem som at dette er en enkelthendelse, og fra min side virker dette kun som et forsøk på humor. Kanskje er jenta selv en «bastard». Men har det noe å si? Det er jo et tøyseord som ikke har noen verdi i vårt samfunn. Når du lager en svær sak ut av dette, blir din datter bare mer usikker. Prøv å gjør henne mer robust heller. 

Om denne jenta er slem mot din jente til vanlig, er det jo en annen sak så klart. Da kan det meste virke sårende, og det er jo ikke bra og føle på! Men denne hendelsen i seg selv er bare latterlig, og ingenting og krenkes av.

Anonymkode: 6736e...2c4

Har du lest hele tråden, denne jenta har holdt på kronisk fra hun kom inn som ny i klassen med plaging og slengbemerkninger. Det siste her var bare toppen av det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som er bastarder i dag? De fleste av mine venner som har barn har ikke giftet seg (enda). Selv har jeg to bastarder 

Anonymkode: 2d7cc...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei det er ikke greit å få ødelagt en ellers så fin dag av slike kommentarer. Man kan jo forestille seg selv da, hvor «hyggelig» det er med ei som får med seg en annen og hånflirer av henne og spør høyt om hun er bastard? Og hun spør: hva mener du om det? Så ser de på hverandre og ler og spør om foreldrene var gift… og for å finne ut hva de ville frem til, svarte hun nei, så de sa: da er du bastard da! Og så på hverandre som om de hadde gjort jackpot og gliste for hun ble bare lei seg og stille…

Hva sier foreldrene til den/de andre som var med?

Anonymkode: 41537...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kalt "Dumbo" av mange barn i barndommen. Dere kan jo gjette hvorfor. Jeg ga flatt faen, og fant meg nye venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei vi synker ikke til det nivået. Datteren min svarer heller ikke når sånt blir sagt, blir bare sjokkert og stille. 

Men  kommer til å huske på navnet. Både på foreldre og datter…

Hun jentungen der har holdt på lenge nå, daglige stikk og slengbemerkninger. 

Datteren din må nok svare det tilbake jo, ellers fortsetter dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du lest hele tråden, denne jenta har holdt på kronisk fra hun kom inn som ny i klassen med plaging og slengbemerkninger. Det siste her var bare toppen av det hele.

Det forandrer ikke at denne enkeltepisoden er høyst usjokkerende. Det kryr jo av bastarder. Det er ikke et skjellsord. Jeg ville opprettet et nytt innlegg om du vil ha synspunkter og råd til å håndtere mobbing. For det du har skrevet om i hovedinnlegget her gir bare inntrykk av hysteri på høyt plan. Og det er det folk vil basere meningene dine pø i svarene du får her.

Anonymkode: 6736e...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på ungdomsskolen var det en som satt fyr på håret mitt bakfra, jokka på meg som en hund, funka meg og veninner i snøen, kalte oss for "ponni gjengen" og lo. Vi i jentegjengen ble sett stygt på.

Desverre er dette "vanlig" for noen tenåringer, de skal tøffe seg å være større. Men der ble ikke gjort noe med der jeg gikk.

Det er riktig av deg å ta det opp for din datters del da hun ble lei seg. Håper det ikke blir flere hendelser

Anonymkode: c458b...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (4 timer siden):

Så dum er du ikke? 

Nei du har helt rett.

Anonymkode: fbdab...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er alenemor. 

Kontaktet moren til jenta via sms og ba henne ta en prat med datteren om at sånt ikke er greit og at det ønskes slutt på slikt umiddelbart. Fikk  bare et arrogant svar tilbake om at det må læreren på skolen ta seg av. Ingen unnskyldning eller beklagelse eller noe. (Har selv kontaktet lærer og de skal snakke med eleven)

Hun (jenta) hadde spurt ut datteren min om foreldrene hennes var gift da hun ble født. Hun hånlo mens hun spurte…  Det var vi ikke, så hun svarte nei. Og jenta hånlo og sa: da er du bastard da! 

Det går ikke an å unngå jenta fordi de er sidekamerater i klassen. Dette er ungdomsskoleelever så de vet bedre enn å kalle noen skjellsord og i tillegg det styggeste man kan finne på… 

Har aldri i mitt liv trodd at skulle oppleve det der… 

Hva ville du ha gjort?

Jeg ville ha tenkt tidligere og giftet meg før jeg fikk barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke automatisk nedsettende, men beskrivende.

https://snl.no/bastard

Anonymkode: fbdab...781

Altså, det er et ord som er blitt brukt så nedsettende og som motiv for diskriminering og hat at det er problematisk. Litt som n-ordet. Beskrivende, men så nedsettende at det er grunn til å forfølge saken.

Anonymkode: 5b565...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en direkte fornærmelse, brukt som skjellsord om du ikke forstår det…Det er en sårende og stygg ting å kalle noen. Ingen som er ved sine fulle fem, går rundt og kaller barn av alenemødre for bastarder…

Det kommer helt an på hva du gjør det til. Det er veldig vanlig og være bastard i dag, så hun « mobberen « får det veldig travelt. Nesten alle barn jeg kjenner er eller har vært bastarder. Det er jo ikke noe problem i vårt samfunn?  Trenger det være mer komplisert enn at hun har lært seg en nytt ord og betydningen av det. I stedenfor og lage så mye drama kan du fokuserer på og forklare datteren din betydningen, og komme med eksempler på alle andre som også er det. 

Anonymkode: f4b32...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At så mange her mener mobbing er noe man må tåle er litt trist. Det er ikke mange andre måter å overleve det på enn å leve med det, men det er litt sjokkerende at det ikke er større fordømmelse av mobbingen.

Anonymkode: 5b565...d67

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...