AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #81 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er alenemor. Kontaktet moren til jenta via sms og ba henne ta en prat med datteren om at sånt ikke er greit og at det ønskes slutt på slikt umiddelbart. Fikk bare et arrogant svar tilbake om at det må læreren på skolen ta seg av. Ingen unnskyldning eller beklagelse eller noe. (Har selv kontaktet lærer og de skal snakke med eleven) Hun (jenta) hadde spurt ut datteren min om foreldrene hennes var gift da hun ble født. Hun hånlo mens hun spurte… Det var vi ikke, så hun svarte nei. Og jenta hånlo og sa: da er du bastard da! Det går ikke an å unngå jenta fordi de er sidekamerater i klassen. Dette er ungdomsskoleelever så de vet bedre enn å kalle noen skjellsord og i tillegg det styggeste man kan finne på… Har aldri i mitt liv trodd at skulle oppleve det der… Hva ville du ha gjort? Anonymkode: 80cb6...9df Jeg synes egentlig at moren sin reaksjon var rar. Jeg hadde vært glad noen informerte meg om dette i tilfellet barnet mitt hadde gjort det. Og hen hadde fått en lekse om ordets betydning og hvorfor man ikke bruker det så mye. Ellers sikkert et barn som ikke vet sosiale koder. Det kan jo være at det er mening i barnets omgangskrets. Finnes mange rare folk. Samtidig er det jo slik at ganske få er gift ved fødsel av første barnet nå... og mange foretrekker samboerskap uansett. Så ordets betydning mister kraften litt og er litt latterlig å bruke. Anonymkode: c5276...96c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #82 Del Skrevet 5 timer siden Den andre jenta er jo selv bastard, dvs blandingsrase. Anonymkode: ed9cb...a49 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #83 Del Skrevet 5 timer siden Svare «yeah, I’m a hell of a bastard so you better watch out!» Anonymkode: 828d2...d5b 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #84 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Sånn er barn, bare å ikke bry seg. Får jo ikke gjort noe med det. Hvem er gift i dag liksom. Anonymkode: 9dbbf...019 Kan hende hovedproblemet her er at mor, TS, ble såret. At mor har dårlig samvittighet for å være alenemor og føler seg skamfull selv, og at det aller mest er hun som ble såret av dette. Man kan velge...skal man ta på vei for dette og lære barnet at det skal man gjøre, eller skal man si at folk som sier slikt er jo ikke oppegående og det går jo verst for dem tilslutt uansett, og bare ta ansvar for egne handlinger. Det er et valg. Og barna blir som oss. Det viser jo også moren til dette barnet. Hun er håpløs, datteren likeså. Og på samme måte leser jeg litt her om en mor som lett lar seg påvirke av andres meninger og ikke har verdens største selvtillit. Det kan ha påvirket datter på samme vis, og da er det lett å bli den som må ta imot oppgulpet fra andre, fordi man ikke har selvtillit til å la ting prelle av og gi blaffen. Så kanskje begge har godt av å huske at man kan velge hva man tar til seg og ikke. Man kan sette opp et filter som slipper inn det som er nyttig, og lar alt annet prelle av. Det krever litt øvelse. Med mine barn får de vite dette fra barnehagealder, og de virker til å stå støtt i seg selv og har allerede et greit fungerende filter. Såret kan og skal man bli når gode venner svikter...det er en hardere del av livet enn når fiender driver med sin kvalme. Burde være i alle fall. Så at et barn som åpenbart ikke har det bra rakker ned på andre for å føle seg bedre, er det viktig å fortelle barna at det er det som skjer. For da forstår de at det ikke er personlig, faktisk. Og da kan det havne i "søppelpost" i filteret, og den kan tømmes daglig når man blir god på det. Det kan gå i "I really don't care"-bøtta. Andre ting i "Stakkars-deg, jeg kommer til å få et mye bedre liv enn deg"-bøtta. Eller andre selvvalgte avfallsdunker for drit andre lirer av seg. Det blir jo mye av det, så et filter er genialt for et godt liv. Så trenger man heller ikke bli en dritt tilbake. For en ting som er helt sikkert, en mobber har svært lite glede av de som ikke reagerer. De som på helt ekte bare ikke bryr seg. De der det bare treffer en vegg og ramler ned i en mental avfallsdunk og så går livet videre helt som vanlig. Vannvittig irriterende for mobbere, og de gidder tilslutt ikke, fordi de ikke får det de trenger. Og det de antageligvis faktisk trenger er oppmerksomhet, og å føle seg sterke, fordi livet deres er dritt. Det de egentlig hadde trengt er en god venn og antagelig et bedre hjem... for det skal også sies. Om man først etablerer filteret, så man klarer seg fint, så står mobberene igjen som de store taperne. Derfor ser jeg med glede på at på vår barneskole jobbes det mye med tidlig innsats for å gi de som mangler sosial kompetanse hjelp. For alt de ønsker seg er å få være som de andre... men så vet de ikke hvordan, fordi deres eget liv antagelig er veldig lite greit. Man kan selv bare tenke seg hvordan det er å starte i ny klasse på ungdomsskolen. Ikke gitt at det er det enkleste i verden. Så jeg har alltid også sympati for de som er ugreie. Hittil har jeg ikke sett ett tilfelle der slik oppførsel kommer fra barn som ikke har en grunn. Det har ALLTID en grunn. Det er også trist å tenke på. Våre barn kan lære å bruke filter og bare ta ansvar for å gjøre de rette tingene selv. De som er på den andre siden har ingen som ivaretar slikt, ganske garantert. De har en mye lenger vei til et godt liv rett og slett. Men, jeg lærer allikevel barna mine bare å ikke bry seg. Ulempen med det er jo den forsterkende effekten det har på den som har det vondt og vanskelig, at man tilslutt ikke er likt av noen. Det er jo en tragedie, både for den som blir utsatt for mobberen, og den som ER mobberen. Vanskelig å tro kanskje... men det går ofte bedre med den som blir mobbet, enn de som mobber. Tipper også at i denne klassen er det ikke bare et annet barn dette går utover. Tviler sterkt på at dette barnet er bestevenner med alle andre. Jeg tipper hun er ganske ugrei mot flere... Anonymkode: 1ddb9...270 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #85 Del Skrevet 4 timer siden Jenta mente sikkert løsunge. Bastard er noe annet. Anonymkode: a6f4a...100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #86 Del Skrevet 4 timer siden Skjedde dette en gang? Om dette Skjedde en gang så er dette virkelig storm i ett vannglass. Barnet ditt kommer til å få det hardt ute i verden om dette er standarden. Lær barnet ditt å overse dette. Anonymkode: 9f262...68a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #87 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kan hende hovedproblemet her er at mor, TS, ble såret. At mor har dårlig samvittighet for å være alenemor og føler seg skamfull selv, og at det aller mest er hun som ble såret av dette. Man kan velge...skal man ta på vei for dette og lære barnet at det skal man gjøre, eller skal man si at folk som sier slikt er jo ikke oppegående og det går jo verst for dem tilslutt uansett, og bare ta ansvar for egne handlinger. Det er et valg. Og barna blir som oss. Det viser jo også moren til dette barnet. Hun er håpløs, datteren likeså. Og på samme måte leser jeg litt her om en mor som lett lar seg påvirke av andres meninger og ikke har verdens største selvtillit. Det kan ha påvirket datter på samme vis, og da er det lett å bli den som må ta imot oppgulpet fra andre, fordi man ikke har selvtillit til å la ting prelle av og gi blaffen. Så kanskje begge har godt av å huske at man kan velge hva man tar til seg og ikke. Man kan sette opp et filter som slipper inn det som er nyttig, og lar alt annet prelle av. Det krever litt øvelse. Med mine barn får de vite dette fra barnehagealder, og de virker til å stå støtt i seg selv og har allerede et greit fungerende filter. Såret kan og skal man bli når gode venner svikter...det er en hardere del av livet enn når fiender driver med sin kvalme. Burde være i alle fall. Så at et barn som åpenbart ikke har det bra rakker ned på andre for å føle seg bedre, er det viktig å fortelle barna at det er det som skjer. For da forstår de at det ikke er personlig, faktisk. Og da kan det havne i "søppelpost" i filteret, og den kan tømmes daglig når man blir god på det. Det kan gå i "I really don't care"-bøtta. Andre ting i "Stakkars-deg, jeg kommer til å få et mye bedre liv enn deg"-bøtta. Eller andre selvvalgte avfallsdunker for drit andre lirer av seg. Det blir jo mye av det, så et filter er genialt for et godt liv. Så trenger man heller ikke bli en dritt tilbake. For en ting som er helt sikkert, en mobber har svært lite glede av de som ikke reagerer. De som på helt ekte bare ikke bryr seg. De der det bare treffer en vegg og ramler ned i en mental avfallsdunk og så går livet videre helt som vanlig. Vannvittig irriterende for mobbere, og de gidder tilslutt ikke, fordi de ikke får det de trenger. Og det de antageligvis faktisk trenger er oppmerksomhet, og å føle seg sterke, fordi livet deres er dritt. Det de egentlig hadde trengt er en god venn og antagelig et bedre hjem... for det skal også sies. Om man først etablerer filteret, så man klarer seg fint, så står mobberene igjen som de store taperne. Derfor ser jeg med glede på at på vår barneskole jobbes det mye med tidlig innsats for å gi de som mangler sosial kompetanse hjelp. For alt de ønsker seg er å få være som de andre... men så vet de ikke hvordan, fordi deres eget liv antagelig er veldig lite greit. Man kan selv bare tenke seg hvordan det er å starte i ny klasse på ungdomsskolen. Ikke gitt at det er det enkleste i verden. Så jeg har alltid også sympati for de som er ugreie. Hittil har jeg ikke sett ett tilfelle der slik oppførsel kommer fra barn som ikke har en grunn. Det har ALLTID en grunn. Det er også trist å tenke på. Våre barn kan lære å bruke filter og bare ta ansvar for å gjøre de rette tingene selv. De som er på den andre siden har ingen som ivaretar slikt, ganske garantert. De har en mye lenger vei til et godt liv rett og slett. Men, jeg lærer allikevel barna mine bare å ikke bry seg. Ulempen med det er jo den forsterkende effekten det har på den som har det vondt og vanskelig, at man tilslutt ikke er likt av noen. Det er jo en tragedie, både for den som blir utsatt for mobberen, og den som ER mobberen. Vanskelig å tro kanskje... men det går ofte bedre med den som blir mobbet, enn de som mobber. Tipper også at i denne klassen er det ikke bare et annet barn dette går utover. Tviler sterkt på at dette barnet er bestevenner med alle andre. Jeg tipper hun er ganske ugrei mot flere... Anonymkode: 1ddb9...270 Ja, hun er ugrei mot flere og det er flere jenter som har reagert på oppførselen til denne jenta. Anonymkode: 80cb6...9df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #88 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjedde dette en gang? Om dette Skjedde en gang så er dette virkelig storm i ett vannglass. Barnet ditt kommer til å få det hardt ute i verden om dette er standarden. Lær barnet ditt å overse dette. Anonymkode: 9f262...68a Har du lest tråden? Den jenta har holdt på systemstisk med plaging siden hun starta i den klassen. Anonymkode: 80cb6...9df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #89 Del Skrevet 4 timer siden Tenker du at mor skal si unnskyld og beklage?? Hun har vel ikke gjort noe. Anonymkode: 20d1b...d8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 4 timer siden #90 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette er ungdommer og nei, sånn er ikke oppegående normale ungdommer. Man gjør ikke sånt. Anonymkode: 80cb6...9df Da lurer jeg på hvilken verden er oppvokst i. Ungdommer er fæle, fordi de klarer å tenke langsiktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 4 timer siden #91 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ikke automatisk nedsettende, men beskrivende. https://snl.no/bastard Anonymkode: fbdab...781 Så dum er du ikke? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 4 timer siden #92 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Tenker du at mor skal si unnskyld og beklage?? Hun har vel ikke gjort noe. Anonymkode: 20d1b...d8a Hun kunne vel beklaget og tatt en prat med datteren sin? Det er den normale tingen å gjøre. Jeg hadde blitt helt på styr hvis jeg hadde fått den telefonen. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 4 timer siden #93 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ikke automatisk nedsettende, men beskrivende. https://snl.no/bastard Anonymkode: fbdab...781 Fra samme kilde: https://snl.no/bastard_-_som_banneord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #94 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mulig, men det får man tåle når man begynner med dritten selv. Anonymkode: 2ed44...25f Hæ? Problemet er jo nettopp at jenta IKKE svarer dritt tilbake. Anonymkode: 46095...211 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #95 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Alså det er ugreit men er det en enkelt hendelse tenker jeg så gamle barn ordner ut av det selv. Naturlig konsekven, er andre jenta frekk tar di jente avstand. Anonymkode: f0dc2...578 Jenta får ikke lov til å ta avstand. De er satt sammen i klasserommet. Anonymkode: 46095...211 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #96 Del Skrevet 4 timer siden Snakk om å være hårsår! Barnet ditt ER faktisk bastard. Akkurat som min, da jeg og min samboer ikke er gift. Ord kan bare såre om du lar de. Anonymkode: c8a67...566 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #97 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Tenker du at mor skal si unnskyld og beklage?? Hun har vel ikke gjort noe. Anonymkode: 20d1b...d8a Selvsagt skal mor beklage på vegne av sitt MINDREÅRIGE barn. Anonymkode: 46095...211 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fionas Skrevet 4 timer siden #98 Del Skrevet 4 timer siden Jenten prøver sikkert å være morsom på en teit måte. Din datter må ikke bli offer i denne situasjonen. Hun må være stolt av sitt opphav. Blir hun lei seg blir dette plutselig en virkelighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #99 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jenta får ikke lov til å ta avstand. De er satt sammen i klasserommet. Anonymkode: 46095...211 Spurt om å få bytte plass? Anonymkode: bdebb...729 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #100 Del Skrevet 4 timer siden Storm i et vannglass. Kanskje de akkurat har lært betydningen av ordet, og det ble prøvd ut i praksis? Du legger det frem som at dette er en enkelthendelse, og fra min side virker dette kun som et forsøk på humor. Kanskje er jenta selv en «bastard». Men har det noe å si? Det er jo et tøyseord som ikke har noen verdi i vårt samfunn. Når du lager en svær sak ut av dette, blir din datter bare mer usikker. Prøv å gjør henne mer robust heller. Om denne jenta er slem mot din jente til vanlig, er det jo en annen sak så klart. Da kan det meste virke sårende, og det er jo ikke bra og føle på! Men denne hendelsen i seg selv er bare latterlig, og ingenting og krenkes av. Anonymkode: 6736e...2c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå