AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #61 Del Skrevet 6 timer siden En av de morsomste tråd-tittelene jeg har lest på en stund. Innholdet var trist da. Anonymkode: 82b15...9f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #62 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En av de morsomste tråd-tittelene jeg har lest på en stund. Innholdet var trist da. Anonymkode: 82b15...9f8 Ja veldig morsomt du… så modent. Anonymkode: 80cb6...9df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #63 Del Skrevet 6 timer siden Alså det er ugreit men er det en enkelt hendelse tenker jeg så gamle barn ordner ut av det selv. Naturlig konsekven, er andre jenta frekk tar di jente avstand. Anonymkode: f0dc2...578 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 6 timer siden #64 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja. Anonymkode: 34b63...873 Kansje på gamlehjemet.... Ungdomskole elever følger derimot med tiden selfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #65 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alså det er ugreit men er det en enkelt hendelse tenker jeg så gamle barn ordner ut av det selv. Naturlig konsekven, er andre jenta frekk tar di jente avstand. Anonymkode: f0dc2...578 Nei har du lest tråden? Det er ikke en enkelthendelse fra den jenta der, hun har holdt på kronisk men det der tok kaka. Anonymkode: 80cb6...9df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #66 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Sånn er barn, bare å ikke bry seg. Får jo ikke gjort noe med det. Hvem er gift i dag liksom. Anonymkode: 9dbbf...019 Jeg er❤️ Anonymkode: e203c...f0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 5 timer siden #67 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): For meg høres det nesten ut som jenta kan ha tenkt at det var litt morsomt, så jeg ville nok ikke lagt så mye i det. Tipper ikke de bryr seg så veldig om noen er født av gifte eller ugifte (som flere her sier, det gjelder jo flesteparten at foreldre ikke er gift). Hadde det vært på 50-tallet kunne det sikkert vært ment som en alvorlig fornærmelse, men her er min gjetting at hun har lekt seg med et uttrykk hun ikke har hørt før. Og ja, de er ungdommer, men ungdommer gjør feil de også. Det trenger ikke bety at de er fæle mennesker 🙂 Anonymkode: 376f0...ad9 Det finnes fremmdeles relgiøse miljøer med slike holdninger. Så det er ikke umulig at jenta har holdninger som var vanlige på 50 tallet. Man trenger heller ikke ha en "politisk overbevisning" for å mobbe, mobbing handler om å såre ikke å være sanferdig. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #68 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er❤️ Anonymkode: e203c...f0f Anonymkode: 80cb6...9df 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #69 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er alenemor. Kontaktet moren til jenta via sms og ba henne ta en prat med datteren om at sånt ikke er greit og at det ønskes slutt på slikt umiddelbart. Fikk bare et arrogant svar tilbake om at det må læreren på skolen ta seg av. Ingen unnskyldning eller beklagelse eller noe. (Har selv kontaktet lærer og de skal snakke med eleven) Hun (jenta) hadde spurt ut datteren min om foreldrene hennes var gift da hun ble født. Hun hånlo mens hun spurte… Det var vi ikke, så hun svarte nei. Og jenta hånlo og sa: da er du bastard da! Det går ikke an å unngå jenta fordi de er sidekamerater i klassen. Dette er ungdomsskoleelever så de vet bedre enn å kalle noen skjellsord og i tillegg det styggeste man kan finne på… Har aldri i mitt liv trodd at skulle oppleve det der… Hva ville du ha gjort? Anonymkode: 80cb6...9df Bastard er da ikke det styggeste man kan finne på. Jeg har blitt kalt utyske av en ansatt i helsevesenet, som trodde jeg ikke hørte henne. Anonymkode: c8678...4af 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #70 Del Skrevet 5 timer siden Best å bare lære henne å stå i det ubehagelige. Stakkars lærere som skal rydde opp i stort og smått. Livet dere. Anonymkode: 6fbfe...2be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 5 timer siden #71 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva ville du ha gjort? Anonymkode: 80cb6...9df Latt barna rydde opp selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #72 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Best å bare lære henne å stå i det ubehagelige. Stakkars lærere som skal rydde opp i stort og smått. Livet dere. Anonymkode: 6fbfe...2be Har latt henne stå i det og å «rydde opp i det selv» helt siden den jenta begynte i klassen. Så dette har pågått over tid. Forstår man ikke graden av det siste hun gjorde, er man empatiløs og burde ikke jobbet i skolen. Anonymkode: 80cb6...9df 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 5 timer siden #73 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er alenemor. Kontaktet moren til jenta via sms og ba henne ta en prat med datteren om at sånt ikke er greit og at det ønskes slutt på slikt umiddelbart. Fikk bare et arrogant svar tilbake om at det må læreren på skolen ta seg av. Ingen unnskyldning eller beklagelse eller noe. (Har selv kontaktet lærer og de skal snakke med eleven) Hun (jenta) hadde spurt ut datteren min om foreldrene hennes var gift da hun ble født. Hun hånlo mens hun spurte… Det var vi ikke, så hun svarte nei. Og jenta hånlo og sa: da er du bastard da! Det går ikke an å unngå jenta fordi de er sidekamerater i klassen. Dette er ungdomsskoleelever så de vet bedre enn å kalle noen skjellsord og i tillegg det styggeste man kan finne på… Har aldri i mitt liv trodd at skulle oppleve det der… Hva ville du ha gjort? Anonymkode: 80cb6...9df Du bør fokusere på å gjøre datteren din en mer robust utgave av seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #74 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, det var et tydelig forsøk på mobbing. Jenta der har vært kronisk nedlatende, spydig og frekk siden hun begynte som ny i klassen deres. Det har vært daglige slengord, bemerkninger, skjellsord, dårlig oppførsel rett og slett men denne tok kaka. Anonymkode: 80cb6...9df Dette du beskriver her synes jeg er verre enn enn å bli kalt bastard. Høres ut som mobbing. Å blir helt i fra seg over bastard synes jeg er litt morsomt men jeg bor i by og over halvparten av foreldrene er alene og de aller fleste har lausunger for vi har alle vært samboere når vi fikk våre barn, ikke noe ekteskap å snakke om. Men som sagt, det er jo ikke en enkelthendelse men det er ikke det jeg ville tatt opp. Det er jo utdaterte begreper og jeg tenker at dette kommer hjemmefra. De fleste jeg har hørt bruke betegnelsen lausunge/bastard ol er jo boomers. Anonymkode: 1e07a...69b 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #75 Del Skrevet 5 timer siden Ts, det er litt dumt når første innlegg ikke beskriver hele sannheten. Mange leser bare det og hopper over resten før de svarer. Hvis dette er systematisk over tid og mora er like håpløs som datteren, så nytter det ikke løse problemet der. Anonymkode: bdebb...729 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonysoum Skrevet 5 timer siden #76 Del Skrevet 5 timer siden Forstår ikke helt behovet for å bruke energi på det her. Læreren får ta praten, deretter legg det dødt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #77 Del Skrevet 5 timer siden Det er trolig lite du kan gjøre annet enn å lære datteren din strategier. Jeg mener ikke det er en strategi å angripe jenta tilbake med karakteristikker, men synes oppførselen kan angripes. Hun må stå opp for seg selv, da blir det mindre interessant å angripe. Står i det samme med min jente nå, litt yngre, men hun får høre av en som er en venninne at hun er en pick me girl, ikke rart hun ikke har kjæreste for hun er så stygg mv, at kroppen hennes er nasty. Om hun blir lei seg og såret har den som erter "vunnet". Vi vurderer å ta det med foreldrene, men har fått skolen til å observere først, i tillegg til at vi lærer henne å si ting som "det som er stygt her er oppførselen din" o.l. Vi får se om det funker, men jeg vil absolutt ikke oppfordre hun til å være lik tilbake. Synes det er helt forkastelig oppførsel Anonymkode: 05833...441 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #78 Del Skrevet 5 timer siden Og det var litt derfor vi gifta oss før vi fikk barn... Neida, ikke bare, men jeg selv var inn på tanken at, desverre, så er det sånn at i mange land så er det å få barn utenfor ekteskapet forsatt sett ned på, og det var ikke en utgangspunkt jeg ville barna mine skulle ha. Det er mest i Norge det er unntaket, så vi burde ikke være så sjokkert at man iløpet av livet kan få en reaksjon fra folk med en annen kulturell bakgrunn når man presenterer familiehistorien sin. Barn har lite filter, så de kan fort gjenta ting som er blitt sagt hjemme (eller sett på film eller serie). Når det er sagt så er ikke det å kalle dette ordet noe som ikke kan anses som noe annet enn mobbing i dagens samfunn, så det er trist at mora ikke reagerte bedre og tok en prat med jenta om at dette ikke er greit. Anonymkode: 181b3...e31 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #79 Del Skrevet 5 timer siden Det var kraftuttrykket sitt det! Selv «oppegående» ungdom slenger dritt og verre uttrykk til jevngamle. Mulig foreldre til disse ungdommene ikke tror det, men da tar de grusomt feil. Anonymkode: 3eb49...e96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #80 Del Skrevet 5 timer siden Med sånne dritt barn og møkka foreldre som ikke klarer å verken oppdra barna sine eller seg selv burde du lære barnet ditt en ting! Nemlig å ta igjen! Jeg ble mobbet selv på barneskolen og den dagen jeg sto opp for meg selv og svarte med samme mynt stoppet det for alltid! Jeg vet det ikke er det man ønsker men mobbere fortjener ikke bedre og du kan ikke redde datteren din hele tiden. Det mobbes og utestenges på voksne arbeidsplasser også og dette er noe hun må lære seg å ta tak i tidlig. Neste gang hun kaller henne for bastard kan hun si : synes jeg har sett mange folk som ligner på deg her jeg, har han hore pappaen din spredt sæden sin i klasserommet? Jeg er glad for at jeg i hvertfall ikke ligner på deg, ville ikke likt at moren min var en trygded jævel! skal love deg at hun slutter da! Anonymkode: 31919...e66 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå