ashley jackson Skrevet 8 timer siden #21 Del Skrevet 8 timer siden Virrevirrevapp skrev (10 minutter siden): Jenta er tydeligvis mora opp av dage; frekk og tar ikke ansvar. Be ungdommen din ta det opp med lærerne. Mora er tydeligvis lost case. Ok, ts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #22 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Og denne mobberen er etnisk norsk? Jenta di er jo utsatt for mobbing. Snakk med læreren så hun ikke må sitte ved siden av henne ihvertfall. Anonymkode: ed9cb...a49 Hennes mor er norsk. Faren hennes er ikke norsk. Hvilken betydning skal det ha? Mobbende atferd er mobbende uavhengig av nasjonalitet. Anonymkode: 80cb6...9df 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #23 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er alenemor. Kontaktet moren til jenta via sms og ba henne ta en prat med datteren om at sånt ikke er greit og at det ønskes slutt på slikt umiddelbart. Fikk bare et arrogant svar tilbake om at det må læreren på skolen ta seg av. Ingen unnskyldning eller beklagelse eller noe. (Har selv kontaktet lærer og de skal snakke med eleven) Da vet du jo hvem medeleven ligner... Anonymkode: 5d6d7...53d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 7 timer siden #24 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hennes mor er norsk. Faren hennes er ikke norsk. Hvilken betydning skal det ha? Mobbende atferd er mobbende uavhengig av nasjonalitet. Anonymkode: 80cb6...9df Be jenta di kalle henne mulatt tilbake 😅 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #25 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da vet du jo hvem medeleven ligner... Anonymkode: 5d6d7...53d Soleklart. Er jo helt tydelig hvilke holdninger de prenter i hodet på ungen. Anonymkode: 80cb6...9df 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #26 Del Skrevet 7 timer siden AllahBallah skrev (Akkurat nå): Be jenta di kalle henne mulatt tilbake 😅 Nei vi synker ikke til det nivået. Datteren min svarer heller ikke når sånt blir sagt, blir bare sjokkert og stille. Men kommer til å huske på navnet. Både på foreldre og datter… Hun jentungen der har holdt på lenge nå, daglige stikk og slengbemerkninger. Anonymkode: 80cb6...9df 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #27 Del Skrevet 7 timer siden Snakk med lærerne og finn ut hva de kan gjøre. Konsentrer deg ellers om å styrke datteren din til å tåle mye, ha stødig selvfølelse og eventuelt kunne ta igjen dersom det er nødvendig. Det er begrenset hvor mye man kan forandre andres barn, og sannsynligvis ikke den eneste gang datteren din blir forulempet i løpet av livet. Anonymkode: 09795...406 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 7 timer siden #28 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er alenemor. Kontaktet moren til jenta via sms og ba henne ta en prat med datteren om at sånt ikke er greit og at det ønskes slutt på slikt umiddelbart. Fikk bare et arrogant svar tilbake om at det må læreren på skolen ta seg av. Ingen unnskyldning eller beklagelse eller noe. (Har selv kontaktet lærer og de skal snakke med eleven) Hun (jenta) hadde spurt ut datteren min om foreldrene hennes var gift da hun ble født. Hun hånlo mens hun spurte… Det var vi ikke, så hun svarte nei. Og jenta hånlo og sa: da er du bastard da! Det går ikke an å unngå jenta fordi de er sidekamerater i klassen. Dette er ungdomsskoleelever så de vet bedre enn å kalle noen skjellsord og i tillegg det styggeste man kan finne på… Har aldri i mitt liv trodd at skulle oppleve det der… Hva ville du ha gjort? Anonymkode: 80cb6...9df Hm hvor gammeldagse verdier har hun lært? Er da nesten mer vanlig å være ugift med barn enn gift med barn nå til dags 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #29 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei vi synker ikke til det nivået. Datteren min svarer heller ikke når sånt blir sagt, blir bare sjokkert og stille. Men kommer til å huske på navnet. Både på foreldre og datter… Hun jentungen der har holdt på lenge nå, daglige stikk og slengbemerkninger. Anonymkode: 80cb6...9df Systematisk mobbing bør tas gjennom skolen. Skolen innkaller foreldrene og kanskje de tar det mer alvorlig enn en sms fra deg. Anonymkode: 09795...406 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #30 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er en direkte fornærmelse, brukt som skjellsord om du ikke forstår det…Det er en sårende og stygg ting å kalle noen. Ingen som er ved sine fulle fem, går rundt og kaller barn av alenemødre for bastarder… Anonymkode: 80cb6...9df Det er stygt å kalle folk for bastarder. Men det er forskjell på at foreldrene ikke er gift når ban er født og barn av alenemødre som du skriver. Du kan jo ikke trekke dette for langt da. Og lo hånlig flere ganger. En er ikke "bastard", eller lausunge som det ble kalt fra gammelt av om foreldrene blir skilt i etterkant eller en blir alene fordi en forelder dør. Før du går i klikk bør du jo sjekke hele situasjonen, det er alltid2 sider av en sak. Hvem som sa hva og hvorfor Anonymkode: 63bdd...482 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #31 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hennes mor er norsk. Faren hennes er ikke norsk. Hvilken betydning skal det ha? Mobbende atferd er mobbende uavhengig av nasjonalitet. Anonymkode: 80cb6...9df Ikke-vestlige innvandrere er ofte lite tolerante overfor "født utenfor ekteskap", og hore er mest brukte skjellsord. Derfor er det relevant. Men IKKE akseptabelt!! Anonymkode: ed9cb...a49 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #32 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Snakk med lærerne og finn ut hva de kan gjøre. Konsentrer deg ellers om å styrke datteren din til å tåle mye, ha stødig selvfølelse og eventuelt kunne ta igjen dersom det er nødvendig. Det er begrenset hvor mye man kan forandre andres barn, og sannsynligvis ikke den eneste gang datteren din blir forulempet i løpet av livet. Anonymkode: 09795...406 Har styrket henne gjennom mye mobbing allerede. Det ordna seg til slutt, mobbere slutta på skolen, og hun fikk en fin skolehverdag. Hun er sterk og har gode mennesker rundt seg, mange venninner, venner og fritidsinteresser etc. Ting var helt fint de nå til denne jentungen begynte i klassen. Har selvfølgelig bedt henne om å ikke bry seg om det men hun har lov å være lei seg, som hun ble. For det er temmelig stygt det hun ble kalt, og et sårt tema. Anonymkode: 80cb6...9df 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #33 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er stygt å kalle folk for bastarder. Men det er forskjell på at foreldrene ikke er gift når ban er født og barn av alenemødre som du skriver. Du kan jo ikke trekke dette for langt da. Og lo hånlig flere ganger. En er ikke "bastard", eller lausunge som det ble kalt fra gammelt av om foreldrene blir skilt i etterkant eller en blir alene fordi en forelder dør. Før du går i klikk bør du jo sjekke hele situasjonen, det er alltid2 sider av en sak. Hvem som sa hva og hvorfor Anonymkode: 63bdd...482 «før du går i klikk»? «sjekke hele situasjonen, det er alltid 2 sider av en sak»? Har fått fullt referat av hva som skjedde og hva som ble sagt. Og hva er meningen med å overanalysere og rettferdiggjøre bruken av et ord på lik linje med N-ordet som aldri brukes mer av gode grunner? Skulle tro du var mor til den som mobba. Anonymkode: 80cb6...9df 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #34 Del Skrevet 7 timer siden AllahBallah skrev (8 minutter siden): Be jenta di kalle henne mulatt tilbake 😅 Vet du hva mulatt er? Fordi om dette barnet som sa dette til ts sin datter har utenlandsk far, er det ikke gitt at det er en svart far. Og for alt vi vet kan det være alt fra en svensk, dansk, amrikansk etc. Hvit, svaft, asiatisk etc. Anonymkode: 63bdd...482 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #35 Del Skrevet 7 timer siden Mitt barn ble kalt «apekatt» fordi hen er halvt afrikansk. Tok det opp med moren til det hun som mobba. Fikk tilsvar at ungdommer er sånn og at jeg måtte bare godta? De er 14. jeg synes ikke dette er ok! Anonymkode: e4b3e...5e7 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #36 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke-vestlige innvandrere er ofte lite tolerante overfor "født utenfor ekteskap", og hore er mest brukte skjellsord. Derfor er det relevant. Men IKKE akseptabelt!! Anonymkode: ed9cb...a49 Faren er ikke-vestlig. Nei det er ikke greit å få ødelagt en ellers så fin dag av slike kommentarer. Man kan jo forestille seg selv da, hvor «hyggelig» det er med ei som får med seg en annen og hånflirer av henne og spør høyt om hun er bastard? Og hun spør: hva mener du om det? Så ser de på hverandre og ler og spør om foreldrene var gift… og for å finne ut hva de ville frem til, svarte hun nei, så de sa: da er du bastard da! Og så på hverandre som om de hadde gjort jackpot og gliste for hun ble bare lei seg og stille… Jeg hadde skjemtes om min datter hadde oppført seg så stygt mot andre elever. Det er virkelig ikke normal oppførsel. Anonymkode: 80cb6...9df 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #37 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): «før du går i klikk»? «sjekke hele situasjonen, det er alltid 2 sider av en sak»? Har fått fullt referat av hva som skjedde og hva som ble sagt. Og hva er meningen med å overanalysere og rettferdiggjøre bruken av et ord på lik linje med N-ordet som aldri brukes mer av gode grunner? Skulle tro du var mor til den som mobba. Anonymkode: 80cb6...9df Du fremsår ikke som veldig oppegående selv når du går rett i klinsj mot andre. Du har fått fullt referat fra din datter som er en side av saken. Du må lese hva jeg skrev en gang til, eller manger du lese forståelse? Jeg skrev at det var stygt ord å bruke. Men uansett så bør en få begges side av saken. Og det er greit å bruke begrepene riktig. Ingesom har rettferdiggjort bruk av stygge ord. Og jeg var gift når begge mine barn ble født, men er alene mor nå pga mannen min som er far til barna mine døde når de var mindre. Så du bør passe munnen din litt. Anonymkode: 63bdd...482 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 7 timer siden #38 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vet du hva mulatt er? Fordi om dette barnet som sa dette til ts sin datter har utenlandsk far, er det ikke gitt at det er en svart far. Og for alt vi vet kan det være alt fra en svensk, dansk, amrikansk etc. Hvit, svaft, asiatisk etc. Anonymkode: 63bdd...482 Ja, er jo det som gjør det ekstra morsomt 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #39 Del Skrevet 7 timer siden Ta kontakt med lærer og forklar situasjonen. Din datter trenger ikke sitte sammen med denne jenta på skolen. Og datteren din trenger heller ikke svare denne jenta på noen personlige spørsmål lenger. Be henne ignorere eller svare "det har ikke du noe med" hvis jenta kommer med flere spørsmål eller stikk. Denne jenta ønsker nok å få en reaksjon og det har hun jo fått siden din datter ble lei seg og såret. Så ikke gi denne jenta mer ammunisjon til å kunne mobbe mer. Men ignorer henne heller. Og be for guds skyld skolen om at saken blir tatt alvorlig. Mobbing er ikke greit uansett. Anonymkode: 4ea17...457 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #40 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ta kontakt med lærer og forklar situasjonen. Din datter trenger ikke sitte sammen med denne jenta på skolen. Og datteren din trenger heller ikke svare denne jenta på noen personlige spørsmål lenger. Be henne ignorere eller svare "det har ikke du noe med" hvis jenta kommer med flere spørsmål eller stikk. Denne jenta ønsker nok å få en reaksjon og det har hun jo fått siden din datter ble lei seg og såret. Så ikke gi denne jenta mer ammunisjon til å kunne mobbe mer. Men ignorer henne heller. Og be for guds skyld skolen om at saken blir tatt alvorlig. Mobbing er ikke greit uansett. Anonymkode: 4ea17...457 Ja jeg spurte henne hvorfor hun ikke bare svarte at hun ikke hadde noe med det å gjøre, men hun ville finne ut hva det var hun prøvde på og det var å plage og være stygg mot henne. Etter daglige slengbemerkninger fra den jenta, fikk hun endelig en slags bekreftelse på at det virkelig var ondsinnet det den jenta drev på med. Hun skal heretter selvfølgelig ignorere videre forsøk på mobbing. Anonymkode: 80cb6...9df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå