Gå til innhold

Min datter ble kalt bastard av medelev på skolen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er alenemor. 

Kontaktet moren til jenta via sms og ba henne ta en prat med datteren om at sånt ikke er greit og at det ønskes slutt på slikt umiddelbart. Fikk  bare et arrogant svar tilbake om at det må læreren på skolen ta seg av. Ingen unnskyldning eller beklagelse eller noe. (Har selv kontaktet lærer og de skal snakke med eleven)

Hun (jenta) hadde spurt ut datteren min om foreldrene hennes var gift da hun ble født. Hun hånlo mens hun spurte…  Det var vi ikke, så hun svarte nei. Og jenta hånlo og sa: da er du bastard da! 

Det går ikke an å unngå jenta fordi de er sidekamerater i klassen. Dette er ungdomsskoleelever så de vet bedre enn å kalle noen skjellsord og i tillegg det styggeste man kan finne på… 

Har aldri i mitt liv trodd at skulle oppleve det der… 

Hva ville du ha gjort?

Anonymkode: 80cb6...9df

• Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke automatisk nedsettende, men beskrivende.

https://snl.no/bastard

Anonymkode: fbdab...781

Det er en direkte fornærmelse, brukt som skjellsord om du ikke forstår det…Det er en sårende og stygg ting å kalle noen. Ingen som er ved sine fulle fem, går rundt og kaller barn av alenemødre for bastarder…

• Liker 9
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er alenemor. 

Kontaktet moren til jenta via sms og ba henne ta en prat med datteren om at sånt ikke er greit og at det ønskes slutt på slikt umiddelbart. Fikk  bare et arrogant svar tilbake om at det må læreren på skolen ta seg av. Ingen unnskyldning eller beklagelse eller noe. (Har selv kontaktet lærer og de skal snakke med eleven)

Hun (jenta) hadde spurt ut datteren min om foreldrene hennes var gift da hun ble født. Hun hånlo mens hun spurte…  Det var vi ikke, så hun svarte nei. Og jenta hånlo og sa: da er du bastard da! 

Det går ikke an å unngå jenta fordi de er sidekamerater i klassen. Dette er ungdomsskoleelever så de vet bedre enn å kalle noen skjellsord og i tillegg det styggeste man kan finne på… 

Hva ville du ha gjort?

Sånn er barn, bare å ikke bry seg. Får jo ikke gjort noe med det. Hvem er gift i dag liksom.

Anonymkode: 9dbbf...019

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sånn er barn, bare å ikke bry seg. Får jo ikke gjort noe med det. Hvem er gift i dag liksom.

Dette er ungdommer og nei, sånn er ikke oppegående normale ungdommer. Man gjør ikke sånt.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er ungdommer og nei, sånn er ikke oppegående normale ungdommer. Man gjør ikke sånt.

Da lurer jeg på hvor du bor. Alltid noen unge som kommer med noe stygt.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før i tiden,så ble barn født utenfor ekteskapet, kalt for lausunge. Ikke vanlig å si i dag.

Anonymkode: 2d9ce...638

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da lurer jeg på hvor du bor. Alltid noen unge som kommer med noe stygt.

Ikke i den grad der. Dette er langt over streken.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ikke automatisk nedsettende, men beskrivende.

https://snl.no/bastard

Anonymkode: fbdab...781

Så da er det greit å kalle noen for neger, indianer osv. også da, så lenge det ikke snakkes nedsettende, men beskrivende?

Anonymkode: 51ba7...dfe

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så da er det greit å kalle noen for neger, indianer osv. også da, så lenge det ikke snakkes nedsettende, men beskrivende?

Anonymkode: 51ba7...dfe

Ja. 

Anonymkode: 34b63...873

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres det nesten ut som jenta kan ha tenkt at det var litt morsomt, så jeg ville nok ikke lagt så mye i det. Tipper ikke de bryr seg så veldig om noen er født av gifte eller ugifte (som flere her sier, det gjelder jo flesteparten at foreldre ikke er gift). Hadde det vært på 50-tallet kunne det sikkert vært ment som en alvorlig fornærmelse, men her er min gjetting at hun har lekt seg med et uttrykk hun ikke har hørt før. 

Og ja, de er ungdommer, men ungdommer gjør feil de også. Det trenger ikke bety at de er fæle mennesker 🙂

Anonymkode: 376f0...ad9

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For meg høres det nesten ut som jenta kan ha tenkt at det var litt morsomt, så jeg ville nok ikke lagt så mye i det. Tipper ikke de bryr seg så veldig om noen er født av gifte eller ugifte (som flere her sier, det gjelder jo flesteparten at foreldre ikke er gift). Hadde det vært på 50-tallet kunne det sikkert vært ment som en alvorlig fornærmelse, men her er min gjetting at hun har lekt seg med et uttrykk hun ikke har hørt før. 

Og ja, de er ungdommer, men ungdommer gjør feil de også. Det trenger ikke bety at de er fæle mennesker 🙂

Anonymkode: 376f0...ad9

Nei, det var et tydelig forsøk på mobbing. Jenta der har vært kronisk nedlatende, spydig og frekk siden hun begynte som ny i klassen deres. Det har vært daglige slengord, bemerkninger, skjellsord, dårlig oppførsel rett og slett men denne tok kaka.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er alenemor. 

Hva ville du ha gjort?

Løsunge?

Anonymkode: 97abf...a7c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow..for et snøfnugg du er! Bastard er virkelig ikke det styggeste man kan kalle noen, og jeg synes du tar overdrevent hardt på vei for noe så lite! Det er ungdommer, de kan finne på å si mye rart.

Anonymkode: 20306...a25

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei, det var et tydelig forsøk på mobbing. Jenta der har vært kronisk nedlatende, spydig og frekk siden hun begynte som ny i klassen deres. Det har vært daglige slengord, bemerkninger, skjellsord, dårlig oppførsel rett og slett men denne tok kaka.

Vel, etter å ha snakket med moren hennes, så skjønner du sikkert hvordan denne jenta er blitt sånn? Trist at det går utover datteren din, men disse menneskene høres jo svært stakkarslige ut. Vær glad du er bedre enn dem, du!

Anonymkode: 3bcfe...11c

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er alenemor. 

Hva ville du ha gjort?

Jenta er tydeligvis mora opp av dage; frekk og tar ikke ansvar. 

Be ungdommen din ta det opp med lærerne. Mora er tydeligvis lost case.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Før i tiden,så ble barn født utenfor ekteskapet, kalt for lausunge. Ikke vanlig å si i dag.

Anonymkode: 2d9ce...638

Hører du til Petterøds 3 generasjonen eller?

Anonymkode: 5d6d7...53d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er alenemor. 

Hva ville du ha gjort?

Hadde ikke satt himmel og jord i bevegelse bare for det der... 

Anonymkode: 5214d...a6a

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og denne mobberen er etnisk norsk? Jenta di er jo utsatt for mobbing. Snakk med læreren så hun ikke må sitte ved siden av henne ihvertfall. 

Anonymkode: ed9cb...a49

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av noen holdninger enkelte her inne står for. Trist!

Er jo pga dere at ting som rasisme og mobbing fortsatt er et problem. 

Det er selvfølgelig ikke greit at ungdommer mobber på den måten som TS beskriver.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...