Gå til innhold

Hvor mange ganger kan kona si nei til sex før det er lov å spørre om en dialog?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Irak skrev (4 minutter siden):

Vil gjerne se kilder siden du er så påståelig, ellers tenker jeg dine påstander er lite troverdige...Det er også et faktum. 

At seksualitet og funksjon er dynamisk (forandrer seg fra fødsel til grav) kan du fint finne mange kilder på om du gidder. 
Din seksualitet er heller ikke statisk. Det er så åpenbart og etablert at det er fjollete å krangle på. Det er faktum.

Anonymkode: 1ea77...9ae

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At seksualitet og funksjon er dynamisk (forandrer seg fra fødsel til grav) kan du fint finne mange kilder på om du gidder. 
Din seksualitet er heller ikke statisk. Det er så åpenbart og etablert at det er fjollete å krangle på. Det er faktum.

Det var i forhold til sex i et forhold jeg tenkte på. At sex ikke kan være limet i et forhold fikk jeg inntrykk av. Krangler overhodet ikke. Jeg diskuterer jeg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt ekstremt høy sexlyst. Etter barn, mistet jeg den. Det er 10 år siden. Kjenner innimellom på lyst hvis vi reiser bort uten barna. 

Det er ikke mannen det er noe galt med. Det er meg. Men mange har det som meg. 

Anonymkode: 91537...ff5

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 12.21):

Forhold handler om følelsesmessig nærhet, ikke alltid sex. Du kan ikke kreve sex i heimen. Da må du i tilfelle finne en som er følelsesmessig avstumpet. 

Anonymkode: 6d44e...b5b

Sex kan også handle om følelsesmessig nærhet. Ikke ene og alene da. Man kan i bunn og grunn ikke kreve noe som helst. Det beste er om man kan finne en partner som har de kvalitetene man søker etter. Og ofte så kan det være annerledes enn slik man opprinnelig tenkte. Det har jeg lest flere eksempler på her inne, så det er inspirerende syns jeg. Hvordan mennesker finner hverandre. 

Følelsesmessig avstumpet er ikke bra da. Blir som en tikkende bombe det...💣

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (3 minutter siden):

Det var i forhold til sex i et forhold jeg tenkte på. At sex ikke kan være limet i et forhold fikk jeg inntrykk av. Krangler overhodet ikke. Jeg diskuterer jeg. 

2 mennesker møtes, de har begge et konkret «behov» for mye sex de «må ha» som lim i forholdet.  Da betyr det at forholdet ikke vil vare, Nettop fordi begge sin seksualitet vil forandre seg før eller senere (fakta) og en eller begge sitt «behov» vil da ikke bli møtt, limet forsvinner og forholdet er over.

Som jeg sa. I praksis er dette et marginalt og nærmest ikke-eksisterende problem, da det er ytterst sjelden at et etablert kjærestepar faktisk har «sex som lim i forholdet. For de aller fleste mennesker, så er et forhold basert på en lang rekke faktorer og vil overleve en dynamisk seksualitet (seksualitet som forandrer seg). Fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.11.2024 den 17.09):

Mange svar her- men er det ingen som lurer på hvorfor kona til denne mannen ikke vil ha noe intimt med han lengre?

Anonymkode: 6c18d...41c

Samtidig så rapporterer ganske mange kvinner her inne at det ikke er noe spesiell ytre grunn. Mannen bidrar som forventet i livet men etter 10 år i forholdet / etter to barn / etter fylte 40 så forsvant kvinnens lyst.

For å være helt ærlig så tror jeg at noen kvinner egentlig er over forholdet (i alle fall som en seksuell relasjon), men ser det som fordelaktig å være to økonomisk og praktisk, og sørger for å «bytte» mannens behov for seksualitet inn i et mer komfortabelt liv selv på andre måter. Kanskje noen ganger uten å innse det selv?

Anonymkode: 26b4e...2cf

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Som jeg sa. I praksis er dette et marginalt og nærmest ikke-eksisterende problem, da det er ytterst sjelden at et etablert kjærestepar faktisk har «sex som lim i forholdet.

Tull. Svært mange menn og en god del kvinner har seksualitet som del i sitt kjærlighetsspråk og sliter med å være en partner til noen som ikke vil ha dem lengre.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

2 mennesker møtes, de har begge et konkret «behov» for mye sex de «må ha» som lim i forholdet.  Da betyr det at forholdet ikke vil vare, Nettop fordi begge sin seksualitet vil forandre seg før eller senere (fakta) og en eller begge sitt «behov» vil da ikke bli møtt, limet forsvinner og forholdet er over.

Som jeg sa. I praksis er dette et marginalt og nærmest ikke-eksisterende problem, da det er ytterst sjelden at et etablert kjærestepar faktisk har «sex som lim i forholdet. For de aller fleste mennesker, så er et forhold basert på en lang rekke faktorer og vil overleve en dynamisk seksualitet (seksualitet som forandrer seg). Fakta.

Jeg tenker at et forhold uten sex er kun vennskap.

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ja. Men mye tyder på at kvinner gjør den emosjonelle jobben uoppfordret mens menn bare gjør den om de er forelska. Det skaper lett problemer når hverdagen kommer. Derfor trenger i snitt menn å tenke mye mer på konas velvære, enn motsatt. 

Anonymkode: f5d37...7e8

Noen ganger eksisterer denne "emosjonelle jobben" bare i hodene på kvinner, og da er det jo helt uten verdi for menn.

Anonymkode: c052d...9ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du minner meg om mora mi. Alle som var uenige med henne var kranglefanter.

Må være deilig å være den som alltid sitter med fasiten.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tull. Svært mange menn og en god del kvinner har seksualitet som del i sitt kjærlighetsspråk og sliter med å være en partner til noen som ikke vil ha dem lengre.

Dette 👏👏👏👏

Endret av Irak
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

. Svært mange menn og en god del kvinner har seksualitet som del i sitt kjærlighetsspråk 

Jeg har aldri påstått noe annet.

Om du har sex som lim i forholdet ditt og har behov for sex etter en fast frekvens, så er forholdet deres over om en av dere kommer i en ulykke, blir syk, reiser bort, eldes, hormonelle eller fysiologiske forandringer eller erfarer en av en million andre ting som påvirker seksualfunskjon. 
Det er uunngåelig.

Om forholdet ditt tåler skade, sykdom, fravær osv osv osv. så er ikke sex «limet i forholdet» og «behovet» ditt er ikke et behov, men et ønske. Samtidig fortsetter forholdet fordi det er svært mange andre ting en sex som skiller forholdet fra et vennskap. Slik er et kjøresteforhold for majoriteten av mennesker på jorden.

Om forholdet tar slutt fordi sykdom, skade, lyte, fravær osv osv forhindrer sex, så var dere pulevenner. Ikke kjærester.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (14 minutter siden):

Jeg tenker at et forhold uten sex er kun vennskap.

Mens jeg tenker at et forhold som avsluttes fordi sex ikke er aktuelt grunnet sykdom, skade, lyte, fravær etc er et «FF/pulevenn» forhold og ikke kjærester.

Du kan tenke at et forhold uten sex er vennskap så mye du vil. Men alle som er sammen og definerer seg som kjærester selvom de ikke har sex beviser deg feil.

Du har ikke makt til å definere hva andre er. Basert utelukkende på deres seksuelle dynamikk. Om Per og Kari som ikke har hatt sex på 9 mnd etter Per var i en alvorlig bilulykke er kjærester, så er de kjærester. Uansett hva du måtte mene.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du minner meg om mora mi. Alle som var uenige med henne var kranglefanter.

Må være deilig å være den som alltid sitter med fasiten.

Din seksualitet er statisk. Du burde melde deg som forskningsobjekt. 

At dine seksuelle ønsker, fetisjer, orgasmer, fantasier, ønske om frekvens, ønske om partner er den samme som 62 åring som da du var 16 og har vært lik i alle år der i mellom er banebrytende.

At ikke svangerskap, fødsel, sykdom, skader, stress, belastning, sivilstatus, ulike partnere sine ønsker/behov har påvirket din seksualitet igjennom et helt liv er banebrytende.

Morsomt at det er på KG man finner de unike😃

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mens jeg tenker at et forhold som avsluttes fordi sex ikke er aktuelt grunnet sykdom, skade, lyte, fravær etc er et «FF/pulevenn» forhold og ikke kjærester.

Du kan tenke at et forhold uten sex er vennskap så mye du vil. Men alle som er sammen og definerer seg som kjærester selvom de ikke har sex beviser deg feil.

Du har ikke makt til å definere hva andre er. Basert utelukkende på deres seksuelle dynamikk. Om Per og Kari som ikke har hatt sex på 9 mnd etter Per var i en alvorlig bilulykke er kjærester, så er de kjærester. Uansett hva du måtte mene.

Unnskyld meg her. Jeg definerer overhodet ingenting...Såvidt meg bekjent så har jeg lov til å uttrykke mine tanker akkurat som alle andre, og tanker er heller ikke statiske, de er dynamiske og kan endre seg over tid. Derav begrepet endringsvillighet. Man kan ikke endre andre, bare seg selv. 

Du kan selvfølgelig få lov å tenke akkurat hva søren du vil for meg. Syns det er flott at vi tenker ulikt jeg. Tenk så kjip verden vi hadde levd i, om absolutt alle tenkte likt...

Jeg definerer kun meg selv, og noe annet kan ikke du heller. Er vi enige om det? 

Endret av Irak
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man skal kunne prate om det når det dukker opp som en bekymring og definitivt så snart det blir ett problem. 

Jeg synes heller ikke sex er limet i ett forhold. Så langt der ifra. Jeg kunne levd i ett sexløst ekteskap om vi bare hadde intimitet, nærhet og kjærlighet på andre måter. Kjærlighet er så mye mer enn bare sex. 

Jeg synes det blir for enkelt å si at ett forhold uten sex er bare ett vennskap. Dersom det kun er det som skiller vil jeg si at forholdet ikke er spesielt bra eller robust. Hvor er kjærligheten henne da? Den er hvertfall veldig betinget og overfladisk. 

Så man må se på hva grunnen til at forholdet er sexløst. For det er garantert flere problemer enn manglende sex dersom det oppleves som ett problem.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Din seksualitet er statisk. Du burde melde deg som forskningsobjekt. 

At dine seksuelle ønsker, fetisjer, orgasmer, fantasier, ønske om frekvens, ønske om partner er den samme som 62 åring som da du var 16 og har vært lik i alle år der i mellom er banebrytende.

At ikke svangerskap, fødsel, sykdom, skader, stress, belastning, sivilstatus, ulike partnere sine ønsker/behov har påvirket din seksualitet igjennom et helt liv er banebrytende.

Morsomt at det er på KG man finner de unike😃

Hva babler du om?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (3 minutter siden):

Unnskyld meg her. Jeg definerer overhodet ingenting...

Jeg definerer kun meg selv, og noe annet kan ikke du heller. Er vi enige om det? 

Nei jeg er ikke enig i det. Du definerer andre. Du sier at to stykker som selv definerer seg som kjærester ikke er kjærester. Utelukkende basert på sex. Mens de selv viser at «sex ikke er limet». Det handler ikke om å tenke «forskjellig om ting». Der handler om at mange kjærester har mye mer en sex, som gjør dem til kjærester, men du forsøker å definere dem som noe annet.

Dette er dine ord. Ikke mine.
IMG_9084.thumb.jpeg.7da7c677950347f652a09844d57bd3f8.jpegIMG_9083.thumb.jpeg.d6306d25542f0b3cb898307b0c1d1b0b.jpeg

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trek skrev (3 minutter siden):

Jeg synes man skal kunne prate om det når det dukker opp som en bekymring og definitivt så snart det blir ett problem. 

Jeg synes heller ikke sex er limet i ett forhold. Så langt der ifra. Jeg kunne levd i ett sexløst ekteskap om vi bare hadde intimitet, nærhet og kjærlighet på andre måter. Kjærlighet er så mye mer enn bare sex. 

Jeg synes det blir for enkelt å si at ett forhold uten sex er bare ett vennskap. Dersom det kun er det som skiller vil jeg si at forholdet ikke er spesielt bra eller robust. Hvor er kjærligheten henne da? Den er hvertfall veldig betinget og overfladisk. 

Så man må se på hva grunnen til at forholdet er sexløst. For det er garantert flere problemer enn manglende sex dersom det oppleves som ett problem.

Er enig i at man må kunne prate sammen. Det er viktig. Nå er jeg en meget seksuell kvinne, så jeg har skjønt at jeg tilhører visst et av unntaket....

Har man berøring som kjærlighetsspråk så er det slik man føler kjærlighet. 

Jeg rakker ikke ned på personer som har feks anerkjennende ord som kjærlighetsspråk. For meg er det bare svada egentlig. Ord uten handlinger bak betyr fint lite. Er det en tydelig sammenheng mellom ord og handlinger så kan jeg la tvilen komme tilgode...

Jeg er overhodet ikke overfladisk. Slik definerer ikke jeg meg selv ihvertfall. Det handler om troverdighet for min del. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja. Men mye tyder på at kvinner gjør den emosjonelle jobben uoppfordret mens menn bare gjør den om de er forelska. Det skaper lett problemer når hverdagen kommer. Derfor trenger i snitt menn å tenke mye mer på konas velvære, enn motsatt. 

Anonymkode: f5d37...7e8

Og det er nettopp det jeg har et problem med, ville aldri hatt en kvinne som forventer at jeg jobber hardere for hennes lykke, enn hun gjør for meg. Men mange liker det vel slik. Strekker jeg meg langt for henne, så forventer jeg hun gjør det samme 

Anonymkode: 1c0d8...cf3

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...