NoUsername Skrevet 7. november 2024 #1 Del Skrevet 7. november 2024 (endret) Min mor er den største grunnen til hvordan min oppvekst ble og sårene som jeg har i en alder av snart 34. Når vi har kontakt så går det mye i om hun kan låne penger, det er noen ganger der hun er helt grei å være i kontakt med men det er sjeldent. Jeg har satt foten ned når det gjelder penger, hun er på sitt værste når hun drikker alkohol, da skriver hun dem mest stygge ting som feks at om vi ikke hjelper hverandre i en krise, så er vi ikke familie. Jeg kan skjønne at hun har hatt en dårlig oppvekst som har ført til den hun er. Hun har aldri akseptert hjelp og sier selv at hun må få leve som hun vil siden hun er voksen..Hun er 62 år og har sagt at hun har begynt "å miste ordene" og at "det tar tid for henne å skrive". Hun bor i Grimstad som er ca 7 timer unna meg. Hun bringer meg egentlig nesten bare vondhet... min halvbror er 26 år og er en rusmisbruker som bor hos henne. Dem begge er av samme ulla for å si det sånn, gode på å lyve, manipulere, forventer at folk skal fø dem og tar bare kontakt når det gjelder penger....Hun har gitt utrykk for at hun angrer dypt på valgene hun har tatt, ødelagt sine voksne barn og at hun gråter hver dag. Grunnene til at jeg sliter med å bryte totalt kontakt med henne er fordi jeg har mye empati for medmennesker, om jeg bryter med henne så må jeg gjøre det samme med min halvbror...itillegg er det hun som har født meg og jeg synes synd på henne.... derfor har jeg ikke klart å gi slipp.... jeg føler meg som verdens dårligste sønn og bror om jeg gjør det..... Min halvsøster sier at det er ikke noen familie, har aldri vært og spesielt ikke i voksen alder etter alt som har skjedd. Om jeg bryter så vet jeg jo at jeg en dag kommer til å undre korleis det gikk med dem.... Har dere noen råd? Endret 8. november 2024 av NoUsername 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #2 Del Skrevet 9. november 2024 Les om narsissisme/psykopati og personlighetsforstyrrelser og hva du kan gjøre for å beskytte deg. Kanskje det er lurt av deg å ha minst mulig kontakt med mor og bror å kutte det ned til 1 gang i året, for da kutter du dem ikke helt ut. Anonymkode: e4351...0ef 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå