AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Del Skrevet 13 timer siden Jeg leter etter leilighet i mitt nærområdet da jeg har to barn, hvorav et av dem er lite tilpasningsdyktig Og vil bruke utrolig lang tid på å finne seg tilrette en ny plass og på en ny skole. Jeg har kun aap som inntekt (+barnetrygd og bidrag etterhvert) Leieprisene her hvor vi bor ligger på fra 18000,- og opp om vi alle skal få hver sitt soverom. 15000,- ca om boligen har kun to soverom. Disse prisene er for høye for meg og jeg har ikke sjanse til å få det til å gå rundt med disse prisene. Jeg vet jeg kan søke bostøtte og muligens supplerende sosialstønad. Men hvilke regler har nav ang høy husleie, vil jeg få hjelp? Jeg finner ikke noe i en prisklasse jeg kan klare med mindre det er bittesmå bøttekott uten soverom. Noen som vet eller har råd ? Jeg bor nå med far til barna og han vil ha oss ut så fort som mulig og hverken jeg eller barna klarer å være her stort lenger men må ha nytt tak over hodet. Det er ikke aktuelt å bo hos familie eller venner, så vi må ha egen bolig. Har søkt kommunal leilighet men fått avslag to ganger . Kan jeg få igjennom hjelp til husleie på 15000,- ++ hos nav ? Området jeg snakker om ligger i Bergen om det er vesentlig . Anonymkode: 72250...3c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #2 Del Skrevet 13 timer siden Flytt. Anonymkode: 222dd...f89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 13 timer siden #3 Del Skrevet 13 timer siden Selv om det sikkert er kjipt så må du vurdere å flytte om det er for dyrt der dere bor nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Del Skrevet 13 timer siden Anbefaler deg å flytte. Og om barna dine er under 8 år og du har 60 prosent eller mer av omsorgen så har du rett på overgangsstønad i tillegg til aap. Anonymkode: ef87a...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #5 Del Skrevet 13 timer siden Det er vel kanskje sånn at en leilighet med 3 soverom koster 18 000 i avdrag i innkjøp. Så da må du enten betale så mye, eller eier går i tap. Så da må du enten ned i standard. Eller kjøpe selv, sjekk med husbanken for lån? Anonymkode: 2b8b8...9a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #6 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg leter etter leilighet i mitt nærområdet da jeg har to barn, hvorav et av dem er lite tilpasningsdyktig Og vil bruke utrolig lang tid på å finne seg tilrette en ny plass og på en ny skole. Jeg har kun aap som inntekt (+barnetrygd og bidrag etterhvert) Leieprisene her hvor vi bor ligger på fra 18000,- og opp om vi alle skal få hver sitt soverom. 15000,- ca om boligen har kun to soverom. Disse prisene er for høye for meg og jeg har ikke sjanse til å få det til å gå rundt med disse prisene. Jeg vet jeg kan søke bostøtte og muligens supplerende sosialstønad. Men hvilke regler har nav ang høy husleie, vil jeg få hjelp? Jeg finner ikke noe i en prisklasse jeg kan klare med mindre det er bittesmå bøttekott uten soverom. Noen som vet eller har råd ? Jeg bor nå med far til barna og han vil ha oss ut så fort som mulig og hverken jeg eller barna klarer å være her stort lenger men må ha nytt tak over hodet. Det er ikke aktuelt å bo hos familie eller venner, så vi må ha egen bolig. Har søkt kommunal leilighet men fått avslag to ganger . Kan jeg få igjennom hjelp til husleie på 15000,- ++ hos nav ? Området jeg snakker om ligger i Bergen om det er vesentlig . Anonymkode: 72250...3c8 Stavanger,Bergen,Oslo = 15-20 tusen om du skal leie noe bra med flere soverom ja. Du må flytte til bygda. Barnet må bytte skole,MEN det er bedre på sikt enn å leve i fattigdom!!! Du kan jo flytte,du jobber ikke. Du får aap om du bor på bygda og. Anonymkode: 15fee...a2e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #7 Del Skrevet 13 timer siden Du klarer ikke gå en runde til med far til barna og se om dere kan få det til å fungere? Prøve samlivsterapi, og svelge noen kameler? Anonymkode: fd122...34f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Del Skrevet 13 timer siden Ville søkt om husbank lån i kommunen. De gir ikke lån til veldig høy pris, men det er vel bedre for både deg og barna og eie noe i stedet for å leie ? Jeg fikk et fint hus ( på landet) til 2 mill for noen år siden. Betaler 8500 i avdrag . Anonymkode: 7b926...96b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Først: Lån i Husbanken får du neppe ettersom AAP ikke er fast inntekt. Dessverre. Nummer 2: Ta kontakt med NAV. Be om et møte med et saksbehandler / veileder. Legg frem problemstillingen din, budsjettet ditt og be om informasjon om hva NAV eventuelt kan bidra med. Kan NAV bistå med å finne leilighet? Eller hva kan du søke på av støtteordninger? Nummer 3: Er det mulig for deg å jobbe noe og øke inntekten din? Anonymkode: 705b3...8bd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonish91 Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Først: Lån i Husbanken får du neppe ettersom AAP ikke er fast inntekt. Dessverre. Nummer 2: Ta kontakt med NAV. Be om et møte med et saksbehandler / veileder. Legg frem problemstillingen din, budsjettet ditt og be om informasjon om hva NAV eventuelt kan bidra med. Kan NAV bistå med å finne leilighet? Eller hva kan du søke på av støtteordninger? Nummer 3: Er det mulig for deg å jobbe noe og øke inntekten din? Anonymkode: 705b3...8bd Jeg tror at man få med noen unntak? Ei venninne av meg går på aap de søkte fikk avslag, men så fikk de beskjed om at de kan få om nav kunne signere noe? Kanskje hu bare løy? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Nonish91 skrev (5 minutter siden): Jeg tror at man få med noen unntak? Ei venninne av meg går på aap de søkte fikk avslag, men så fikk de beskjed om at de kan få om nav kunne signere noe? Kanskje hu bare løy? Var de 2 stykker? Men jo, det finnes kanskje noen unntak, men Husbanken har blitt ganske strenge etter renteøkningene som har vært. Anonymkode: 705b3...8bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonish91 Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Var de 2 stykker? Men jo, det finnes kanskje noen unntak, men Husbanken har blitt ganske strenge etter renteøkningene som har vært. Anonymkode: 705b3...8bd Ja, hun er på aap men mannen jobber med sånn praksis via skolen, men får jo betalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden Det er et problem for mange! Prisene er helt groteske. Føler med deg, ts ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden Se etter to soverom, la ungene få hvert sitt og sov selv på stua. Det finnes mange fine løsninger for det. Anonymkode: 2565c...cc4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden Kan du komme deg i full jobb igjen? Anonymkode: 26458...0fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du klarer ikke gå en runde til med far til barna og se om dere kan få det til å fungere? Prøve samlivsterapi, og svelge noen kameler? Anonymkode: fd122...34f Hva er det du ser for deg at TS skal gjøre? Legge seg ned på gulvet og slikke føttene hans?⬇️ AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg bor nå med far til barna og han vil ha oss ut så fort som mulig Anonymkode: 12a69...28f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg leter etter leilighet i mitt nærområdet da jeg har to barn, hvorav et av dem er lite tilpasningsdyktig Og vil bruke utrolig lang tid på å finne seg tilrette en ny plass og på en ny skole. Jeg har kun aap som inntekt (+barnetrygd og bidrag etterhvert) Leieprisene her hvor vi bor ligger på fra 18000,- og opp om vi alle skal få hver sitt soverom. 15000,- ca om boligen har kun to soverom. Disse prisene er for høye for meg og jeg har ikke sjanse til å få det til å gå rundt med disse prisene. Jeg vet jeg kan søke bostøtte og muligens supplerende sosialstønad. Men hvilke regler har nav ang høy husleie, vil jeg få hjelp? Jeg finner ikke noe i en prisklasse jeg kan klare med mindre det er bittesmå bøttekott uten soverom. Noen som vet eller har råd ? Jeg bor nå med far til barna og han vil ha oss ut så fort som mulig og hverken jeg eller barna klarer å være her stort lenger men må ha nytt tak over hodet. Det er ikke aktuelt å bo hos familie eller venner, så vi må ha egen bolig. Har søkt kommunal leilighet men fått avslag to ganger . Kan jeg få igjennom hjelp til husleie på 15000,- ++ hos nav ? Området jeg snakker om ligger i Bergen om det er vesentlig . Anonymkode: 72250...3c8 Nav sine regler og sine satser er ulike i hver enkelt kommune! Hvordan mener du at noen skal kunne svare deg da uten å vite hvilken kommune vi skal finne reglene hos? Du må be om et møte på siosialen, legge frem saken din og be om hjelp med å finne løsninger. Andre må gjerne bo på hotell eller finne andre løsninger når de blir husløse, og da for egen regning. Verden er ingen enkel plass å forholde seg til alltid, men jeg synes du ber om for mye på alle måter. Anonymkode: 4fb82...531 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Del Skrevet 1 time siden Du kommer ikke unna å snakke med NAV. Det er jo de du får penger fra nå og de du må ha hjelp fra. Bestill time hos saksbehandler, så får du svar på hvordan de kan hjelpe deg. Anonymkode: 7fa10...50c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Del Skrevet 1 time siden Melus skrev (1 time siden): Det er et problem for mange! Prisene er helt groteske. Føler med deg, ts ❤️ Det er en villet politikk, dessverre. -myndighetene har stadig gjort det dyrere og dyrere å leie ut, noe som gjør at utleieprisene øker -da er det en del som selger utleieobjektet som gjør at det bli mindre boliger til leie, som øker utleieprisene ytterligere I tillegg har dyrtiden innvirkning på leieprisene -rente og kommunale avgifter har gått til himmels, da økes utleieprisene tilsvarende. Anonymkode: e322b...93c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #20 Del Skrevet 1 time siden Melus skrev (2 timer siden): Det er et problem for mange! Prisene er helt groteske. Føler med deg, ts ❤️ Leieprisene er jo helt vanvittig lave, sett i lys av kjøpsprisen. Anonymkode: 74427...9c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå